AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Vi skal ha overnatting av en som var syk av kyssesyke rett før julaften. Vet at hun har deltatt på all julefeiring med familie, men hvordan vet jeg at hun ikke er smittsom lenger? Skal sove på samme gjesterom (ikke så stort) og dele dobbelseng. Vil ikke bli smittet av det Anonymkode: 908b5...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Bare ikke kyss/del glass ect så går det fint. Anonymkode: a423d...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg ville ikke gjort det. Kyssesyken er roten til en haug med teite sykdommer. Better safe than sorry. Anonymkode: 6193a...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ikke gjort det. Kyssesyken er roten til en haug med teite sykdommer. Better safe than sorry. Anonymkode: 6193a...2fc Hvordan sykdommer tenker du på? Anonymkode: 908b5...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 90% har hatt kyssesyken før de fyller 30, så det går ikke an å si at det er roten til en haug av sykdommer. Det er ganske mye annet disse 90% hadde til felles også før de ble rammet av X og Y senere i livet. Anonymkode: 4a68a...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skal ha overnatting av en som var syk av kyssesyke rett før julaften. Vet at hun har deltatt på all julefeiring med familie, men hvordan vet jeg at hun ikke er smittsom lenger? Skal sove på samme gjesterom (ikke så stort) og dele dobbelseng. Vil ikke bli smittet av det Anonymkode: 908b5...1f0 Så lenge dere ikke har kysset og delt glass/flasker osv så går det helt fint. Anonymkode: 85ae3...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan sykdommer tenker du på? Anonymkode: 908b5...1f0 Veldig mange av oss med ME fikk det etter kyssesyken. Anonymkode: dc23e...e90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan sykdommer tenker du på? Anonymkode: 908b5...1f0 Me, ms og noen typer kreft er knyttet til epstein barr. Anonymkode: 6193a...2fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Det går helt fint så lenge symptomene er borte og allmenntilstand er fin. Forresten så kan man være smittsom i halvannet år etter kyssesyken, og det blir jo litt lenge å holde seg unna😅 Anonymkode: f4cfc...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:28 #10 Del Skrevet onsdag kl 18:28 Kyssesyken skyldes et virus som alle blir smittet med før eller siden, de aller fleste som barn eller ungdom. Høyst sannsynlig har du og familiemedlemmene dine blitt smittet tidligere. Og har dere ikke det, utsetter du bare det uunngåelige ved å skulle skjerme deg. Det stemmer som flere sier, at Epstein Barr-viruset (som gir kyssesyke) også er assosiert med en del andre sykdommer som f.eks. MS, men risikoen blir større jo eldre man er når man smittes for første gang. Så det er ikke nødvendigvis lurt å prøve å utsette det. Anonymkode: 4c2eb...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:35 #11 Del Skrevet onsdag kl 18:35 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 22.06): Vi skal ha overnatting av en som var syk av kyssesyke rett før julaften. Vet at hun har deltatt på all julefeiring med familie, men hvordan vet jeg at hun ikke er smittsom lenger? Skal sove på samme gjesterom (ikke så stort) og dele dobbelseng. Vil ikke bli smittet av det Anonymkode: 908b5...1f0 Hvis du er engstelig for at dere kommer til å begynne kline når dere deler seng, så ville jeg droppet den overnatting. Jeg for min del klarer ganske fint dele seng med noen uten å utveksle spytt eller andre kroppsvæsker. Anonymkode: d7d15...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå