Gå til innhold

Vondt på den ene siden av halsen når jeg svelger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vart i to-tre uker, og jeg har ingen andre symptomer. Har hatt halsbetennelse/streptokokker mange ganger, men da er almenntilstanden påvirket som regel, og jeg føler meg "tjukk" i halsen, og eventuelt litt tett i systemet. Nå føler jeg meg helt fin, ikke noe som tyder på at jeg brygger på noe (og det har jo vart altfor lenge til at det plutselig skal bryte ut noe føler jeg).

Noen som har vært borti noe tilsvarende? Har ikke skadet meg på noe vis som jeg vet om.

Anonymkode: 45555...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det har vart i to-tre uker, og jeg har ingen andre symptomer. Har hatt halsbetennelse/streptokokker mange ganger, men da er almenntilstanden påvirket som regel, og jeg føler meg "tjukk" i halsen, og eventuelt litt tett i systemet. Nå føler jeg meg helt fin, ikke noe som tyder på at jeg brygger på noe (og det har jo vart altfor lenge til at det plutselig skal bryte ut noe føler jeg).

Noen som har vært borti noe tilsvarende? Har ikke skadet meg på noe vis som jeg vet om.

Få en lege til å se på deg når helgen er over, om du da ikke er bra igjen. 
Kan være mange ting eller ingenting.

Anonymkode: 55ed0...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å få sjekket💕 Jeg har hatt dette flere ganger de siste to årene, vondt langt nedi halsen ved svelging, men kun på én side… men da varer det kun noen få dager og blir aldri noe mer🧐  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med dette lenge, bort imot et år. Fastlegen klarte ikke finne ut av noe og henviste meg til slutt til øre-nese-hals spesialist. Etter en ct-scanning og et kamera ned i halsen fant han ut at det var sure oppstøt/refluks som gjorde det😅 Jeg hadde i tillegg litt skeive stemmebånd som gjorde at refluksen blei forverra. En svak kur med syredempende og jeg hadde ikke vondt mer🙌🏼 

Anonymkode: 8c00d...e35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Tusen takk for innspill.

Føles litt dramatisk å bestille legetime for dette når formen er kjempefin ellers. Hva kan hun gjøre i så fall, tenker jeg da.

Refluks tror jeg ikke det er, det gjør like vondt selv om jeg tar syrenøytraliserende (som jeg av og til gjør hvis jeg har spist for mye, som nå i jula), men det var definitivt interessant teori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat det samme, hatt det i ca 3-4 uker nå. Kommer og går litt, men mesteparten av tiden er det akkurat som om det er noe som stikker litt på høyre side når jeg svelger. De første par ukene trodde jeg det var halsbetennelse på gang, har slitt litt med halsbetennelser gjennom årene. Men så roet det seg, er en og annen dag det er nesten borte og så kommer det igjen. Legen sjekket halsen min men så ingenting. 

Har du det konstant? Det blir litt bedre når jeg drikker noe varmt men så kommer det tilbake igjen.

Anonymkode: d3e51...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

TS her.

Tusen takk for innspill.

Føles litt dramatisk å bestille legetime for dette når formen er kjempefin ellers. Hva kan hun gjøre i så fall, tenker jeg da.

Refluks tror jeg ikke det er, det gjør like vondt selv om jeg tar syrenøytraliserende (som jeg av og til gjør hvis jeg har spist for mye, som nå i jula), men det var definitivt interessant teori!

Jeg synes absolutt du skal bestille rør legetime. Når det varer så lenge bør du finne ut hva det er. Hvis fastlegen ikke finner ut av det bør du henvises til en øre nese hals lege.

Det kan ære noe som må følges opp, og da er det dumt hvis du ikke følger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har akkurat det samme, hatt det i ca 3-4 uker nå. Kommer og går litt, men mesteparten av tiden er det akkurat som om det er noe som stikker litt på høyre side når jeg svelger. De første par ukene trodde jeg det var halsbetennelse på gang, har slitt litt med halsbetennelser gjennom årene. Men så roet det seg, er en og annen dag det er nesten borte og så kommer det igjen. Legen sjekket halsen min men så ingenting. 

Har du det konstant? Det blir litt bedre når jeg drikker noe varmt men så kommer det tilbake igjen.

Anonymkode: d3e51...aad

Njaei, kanskje ikke konstant, i starten trodde jeg det av og til ble bedre, men det ble aldri helt borte, og kom alltid tilbake.

Akkurat i skrivende stund er det litt mindre vondt, men jeg kjenner det allikevel når jeg svelger. Det føles på en måte akkurat som halsbetennelse, men jeg mangler dårlig form, den "tjukkhets-følelsen" i halsen og eventuelt smerter opp mot øret som jeg også kan ha da. Også er det litt mindre vondt enn streptokokker på det verste da, jeg må ikke ta sats for å svelge, selv om det er vondt liksom. Men "typen" vondt er helt lik, selv om det ikke er like smertefullt, hvis det er mulig å forstå.

Jeg er ikke så glad i varme drikker, så jeg har ikke sjekket om det bedres da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (42 minutter siden):

Jeg synes absolutt du skal bestille rør legetime. Når det varer så lenge bør du finne ut hva det er. Hvis fastlegen ikke finner ut av det bør du henvises til en øre nese hals lege.

Det kan ære noe som må følges opp, og da er det dumt hvis du ikke følger opp.

Jeg mener ikke å være dum altså, jeg bare skjønner ikke hva det kan være som "trengs å følges opp"... Med mindre man snakker om kreft og andre skumle saker da, det har jeg ikke erfaring med.... Men jeg skal bestille en time, tar jo noen uker før det er noe ledig, så får jeg heller avbestille om det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener ikke å være dum altså, jeg bare skjønner ikke hva det kan være som "trengs å følges opp"... Med mindre man snakker om kreft og andre skumle saker da, det har jeg ikke erfaring med.... Men jeg skal bestille en time, tar jo noen uker før det er noe ledig, så får jeg heller avbestille om det går over.

Det kan være kreft, selv om det ikke er veldig sannsynlig. Selv om sannsynligheten er minimal så er det dumt ikke å utelukke det når det har vart i flere uker.

Tror også det er en mulighet for at det er en betennelse som krever behandling. Hvis fastlegen ikke gir deg en behandling som virker er det viktig å be om utredning hos spesialist. 

Endret av petterm
Autokorrektur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...