AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Ikke sier dere noe før etter besøket. Hva feiler det dere?? Forbanna egoister! INGEN BESØK VED OMGANGSYKE.. Anonymkode: 4a472...9a6 17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Kanskje du heller skal si dette rett til foreldrene det gjelder? Anonymkode: 02ecf...5db 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kanskje du heller skal si dette rett til foreldrene det gjelder? Anonymkode: 02ecf...5db Gjorde det! De kunne ilke forstå at det skulle være så farlig! Anonymkode: 4a472...9a6 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Barnehageansatre får jobbe igjenn etter 24 timer. Da burde det gå fint. Anonymkode: f740f...5f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 Hehe, enig. Ganske kjipt når ene ungen ringer og sier han er på besøk hos familie med omgangssyke i hus. «Det går fint. X er isolert på eget rom, vi andre har sluttet å kaste opp» 😣 eller noen andre som inviterte meg og ene barnet spontant inn på middag. Like før vi dro fortalte de at det var omgangssyke i huset, at foreløpig var bare en syk.. Anonymkode: 164d7...725 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg skjønner ikke at noen tar så lett på det der. Vi som ikke gjør det bør hvertfall få et valg. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 Ikke alle har lyst å få det i hus, sikkert de færreste av oss! Hele familien dausyk i mange dager når det endelig var juleferie og tid for kos og avslapping. Blir heller mange våkennetter og lange dager med spy og drit! Takk for det! Det er lov å tenke, bare gi beskjed, så kan folk heller velge selv om de da vil komme eller ikke. Ferdig å spy for 5timer siden. Jaha..... Kan fint komme mer.. og man er sykt smittsom.. Anonymkode: 4a472...9a6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg HATER det!! Og altfor mange tar så lett på det der med omgangssyke. Ingen selskaper/annet sosialt er så viktig at det ikke kan avlyses. Jeg har vært borti at noen får omgangssyke underveis i et selskap, og det kan man ikke helt noe for. En ting er snufsete, småforkjølete småbarn. Det er de hele tiden, men spying? Nei takk!! Anonymkode: 379c9...e8a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Her fikk vi ødelagt hele julen av den verste omgangssyken vi har hatt. Så jeg kunne ikke vært mer enig! Vi ble sannsynligvis smittet av en som hadde vært «frisk» i 24 timer… Anonymkode: fb739...a31 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Helt enig! At barnehageansatte «får» gå tilbake etter 24 timer handler jo mer om dårlige arbeidsforhold. Man er jo passe redusert etter omgangssyke. Tenk deg å ta deg av 10-12 barn etter 24 timer. Men de må. Og blir også kjempe provosert over folk som ikke forteller om dette. Jeg gjør alt i min makt for å unngå den smitte. Inkludert å holde barnet mitt hjemme fra barnehagen før jul for å unngå smitte. Så om noen da hadde invitert oss på besøk uten å fortelle at de hadde omgangssyke i hus hadde jeg blitt dritsur. Noen mennesker er grunnleggende egoistiske og tenker bare på at deres barn kjeder seg og må få ha besøk sånn at de skal slippe å underholde dem. Og ja, TS kan si dette til de det gleder (noe hen har gjort), men seriøst - det er flere som tydeligvis trenger å høre det. Så bra at du ta det opp! Håper noen av dere egotister leser dette og skjønner det. Selv om folk ikke sier noe direkte til dere, så tenker de sitt. Og det er at dere er både grisete og egoistiske. Anonymkode: db666...891 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Før påskeferien så hadde vi omgangssyken. Alle 3 barna og jeg og mannen. Det var over 4 døgn siden siste spying. Vi reiste til besteforeldre. Likevel ble de begge to smittet ca 24 timer etter vi kom. Lurer på om det kan sitte i lengre eller om det var tilfeldig og at de ble smittet et annet sted. Anonymkode: c3e45...b08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 I barnehagen jeg jobber i må ansatte også forholde seg til 48 timer. Anonymkode: 0ca38...1ab 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde omgangssyken for 2 år siden. Aner ikke hvor det kom fra, men det gjorde at jeg lå dausyk på ene rommet med baby 4 mnd, mannen lå dausyk på andre rommet med småbarn 2.5 år og en frisk turbo-unge på 6 år. Våkner enda av mareritt og tror jeg er tilbake til den uka .. Dreit kraftig (bokstavelig talt 🫠) i at barn bør få begrenset tv tid. I fire dager var det fritt frem. Friske ungen ville va popkorn og cola til middag? No problem, du finner det selv. Vi er tomme for cola? Bestill levering på døren i appen. Skulle du egentlig på skolen i dag? Jaja, vi sier vi holdt deg hjemme for å unngå videre smitte. Så gode foreldre vi er. Så ja, gi faen i å spre det videre. Noen av oss blir skikkelig dårlige. Anonymkode: dde0c...2c5 4 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Før påskeferien så hadde vi omgangssyken. Alle 3 barna og jeg og mannen. Det var over 4 døgn siden siste spying. Vi reiste til besteforeldre. Likevel ble de begge to smittet ca 24 timer etter vi kom. Lurer på om det kan sitte i lengre eller om det var tilfeldig og at de ble smittet et annet sted. Anonymkode: c3e45...b08 Noro lever i opp til 14 dager. 48 timers regelen er bare tull. Anonymkode: eee37...150 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 For 25 år siden pleide jeg å få omgangssyken minst 1 gang i året - også før jeg fikk småbarn. Da eldste var 6 uker eller noe fikk jeg den verste runden jeg noensinne har hatt, spydde sikkert 50 ganger i løpet av natta og mannen måtte ta baby jeg rakk ikke å legge meg ned engang før jeg spydde på nytt, og all melk forsvant fra puppene (ammet) da jeg ikke fikk i meg væske. Tok 2-3 dager før melka var tilbake.... Så fikk jeg det mildt 2 ganger til i løpet av de neste 5 årene. Har nå ikke hatt omgangssyke på 20 år - mulig jeg ble "vaksinert" av den harde runden jeg hadde Anonymkode: 78d08...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) Vanlige mennesker blir vel ikke så lett smittet om de bare holder seg litt unna barna som er syke? Du kan jo bare takke nei. Hyggelig med en invitasjon enn å ikke få invitasjon. Ikke alltid like lett å tilpasse seg når det passer å ha besøk Endret 29. desember 2024 av exictence 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #17 Del Skrevet 29. desember 2024 exictence skrev (11 minutter siden): Vanlige mennesker blir vel ikke så lett smittet om de bare holder seg litt unna barna som er syke? Du kan jo bare takke nei. Hyggelig med en invitasjon enn å ikke få invitasjon. Ikke alltid like lett å tilpasse seg når det passer å ha besøk Skal man alltid takke nei, når barnefamilier inviterer da? Eller kan barnefamilier informere om sykdom som et normalt høflig menneske med omsorg for andre enn seg selv? Anonymkode: eee37...150 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #18 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Noro lever i opp til 14 dager. 48 timers regelen er bare tull. Anonymkode: eee37...150 Ja ikke sant. Da er jo 48 timers regelen bare tull da. Da vil det jo spre seg nesten uansett. Ingen kan være hjemme i 14 dager etter siste spying/tømming Anonymkode: c3e45...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. desember 2024 #19 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skal man alltid takke nei, når barnefamilier inviterer da? Eller kan barnefamilier informere om sykdom som et normalt høflig menneske med omsorg for andre enn seg selv? Anonymkode: eee37...150 Har de alltid syke barn da? Jo, de kan jo godt informere at de er syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #20 Del Skrevet 29. desember 2024 exictence skrev (7 minutter siden): Har de alltid syke barn da? Jo, de kan jo godt informere at de er syke. Da må du nesten lese oversikten og hovedinnlegget en gang til. Anonymkode: eee37...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå