Gå til innhold

30 år og stygg hud som en i puberteten - 2025 skal bli året for ren hud!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ta kontakt med fastlege og be om henvisning til hudlege. Her jeg bor er det ett års ventetid på time hos hudlege og ingen private alternativ som ikke krever henvisning.

Anonymkode: 6ced8...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg anbefaler isotretinoin, fås av hudlege om man ber pent.

Anonymkode: e8dc0...282

Leger kan skrive ut kur på isotretinoin nå, du trenger ikke gå til hudlege. :) 

Anonymkode: 9e663...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta kontakt med fastlege og be om henvisning til hudlege. Her jeg bor er det ett års ventetid på time hos hudlege og ingen private alternativ som ikke krever henvisning.

Anonymkode: 6ced8...d9b

Du bor tydeligvis på feil sted, for den oppførselen der hører hjemme på Oslo vest, mens på Oslo vest har vi rikelig med private tilbud.

Det er ikke slik det fungerer i det offentlige helsevesen, at man dra til legen og be om en henvisning, tvert i mot, man kan havne i kategorien vanskelig pasient og gå glipp av mye bra hjelp ved å oppføre seg på denne måten. Selv har jeg blitt henvist både fra fastlege til hudlege og fra hudlege til sykehus, begge deler som hastesak, fordi de vurderte situasjonen så alvorlig. Og det var fordi jeg hadde respekt nok for de ulike fagpersonene selv å ta faglige avgjørelser, fremfor å troppe opp som en frekkas som tror jeg kan bestille tjenester - som jeg ikke en gang egenhendig har betalt for 😳

Blir flau av hvor mange som ikke aner noe som helst om norsk velferdssystem. Måtte dere få en kvise på nesen, hver dag, helt til dere har satt dere inn i dette og lært dere hvor pokkers heldig dere er!

Anonymkode: f2be4...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du bor tydeligvis på feil sted, for den oppførselen der hører hjemme på Oslo vest, mens på Oslo vest har vi rikelig med private tilbud.

Det er ikke slik det fungerer i det offentlige helsevesen, at man dra til legen og be om en henvisning, tvert i mot, man kan havne i kategorien vanskelig pasient og gå glipp av mye bra hjelp ved å oppføre seg på denne måten. Selv har jeg blitt henvist både fra fastlege til hudlege og fra hudlege til sykehus, begge deler som hastesak, fordi de vurderte situasjonen så alvorlig. Og det var fordi jeg hadde respekt nok for de ulike fagpersonene selv å ta faglige avgjørelser, fremfor å troppe opp som en frekkas som tror jeg kan bestille tjenester - som jeg ikke en gang egenhendig har betalt for 😳

Blir flau av hvor mange som ikke aner noe som helst om norsk velferdssystem. Måtte dere få en kvise på nesen, hver dag, helt til dere har satt dere inn i dette og lært dere hvor pokkers heldig dere er!

Anonymkode: f2be4...d1c

Fikk du alt dette ut av en som bare skrev et vennlig tips om å ta kontakt med fastlege for å få henvisning? Jeg måtte også vente leeenge for å få time hos hudlege, det kan være greit å vite for andre også, slik at man får satt ting i gang (slik anonym her oppe tipset om). Skjønner ikke hvorfor du blir så sint. Hvilken oppførsel? Og hvorfor blande inn Oslo vest?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...