AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Gaver til barn er noe annet. Jeg omtalte gaver mellom oss (i 40 årene) og eldre generasjoner. Der alle sitter godt i det. Anonymkode: edec1...6a3 Nå vil jeg ikke kalle voksne i alderen 19-30 år for barn, men det er nå så. Men jeg ser den samme trenden (ønske seg ting man ikke prioriterer å unne seg selv) også hos godt voksne, men spesielt hos eldre. Anonymkode: ba09a...470 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 Det viktigste med jula for meg, er å være sammen med familie som jeg ikke ser ofte nok. Likevel setter jeg pris på gaver. Jeg har stort sett alt jeg trenger, men det er likevel en del ting jeg har lyst på/bruk for som jeg ikke prioriterer å bruke et litt knapt budsjett på - som bøker, Lego eller et kakefat i riktig størrelse. Anonymkode: a82d9...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg ønsket meg sokker og bodylotion. Fikk begge deler og er strålende fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå vil jeg ikke kalle voksne i alderen 19-30 år for barn, men det er nå så. Men jeg ser den samme trenden (ønske seg ting man ikke prioriterer å unne seg selv) også hos godt voksne, men spesielt hos eldre. Anonymkode: ba09a...470 Så lenge det er et skjevt gaveforhold er det jo et voksen-barn relasjon, håper jeg. Med mindre kan man jo kjøpe denne tingen til seg selv, for pengene man ellers hadde brukt på gaver. Anonymkode: edec1...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rummyking Skrevet 30. desember 2024 #25 Del Skrevet 30. desember 2024 Klarer meg egentlig fint uten flere ting. Viktigere med opplevelser sammen med venner og familie. Og de tingene jeg har behov for/ ønsker, er det ingen som har råd til å kjøpe alikevell 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #26 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 11.08): Så lenge det er et skjevt gaveforhold er det jo et voksen-barn relasjon, håper jeg. Med mindre kan man jo kjøpe denne tingen til seg selv, for pengene man ellers hadde brukt på gaver. Anonymkode: edec1...6a3 Det gir meg mer å glede andre med en gave til jul enn å kjøpe meg et kakefat jeg hadde hatt bruk for. Når jeg da kjøper gave til andre og samtidig får kakefatet i gave fra noen, er det dobbel glede. Anonymkode: a82d9...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #27 Del Skrevet 31. desember 2024 Hva legger du i "ting"? Jeg ønsker meg masse ting hver jul, men for det meste hobbyting som gir meg masse glede hele året. Ellers får jeg en del klær, noe jeg aldri kjøper selv da det ikke interesserer meg. Jeg synes det er kjempe stas hver julaften, og gleder meg veldig til gavene. Det betyr dog ikke at jeg ikke setter veldig pris på samværet, luktene, musikken og maten også. Anonymkode: 00171...a53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #28 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg kjøper meg alt jeg trenger og ønsker meg selv. Ønsker ikke at andre skal kjøpe personlige ting til meg. Men en oppmerksomhet som en blomst eller en vinflaske eller egenprodusert chutney eller noe små barn har laget, det kan være hyggelig å få. Helt meningsløst at voksne folk skal gi hverandre dyre julegaver etter min mening. Anonymkode: 82018...f52 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #29 Del Skrevet 31. desember 2024 Er du så enkel at du ser hele verden i svart/hvitt ts? Da er det i såfall deg det er synd i. De fleste andre klarer meget fint å glede seg over mer enn en ting som det du gjør. Jeg setter pris på sosialt samvær med fine folk i livet mitt og også andre goder livet byr på som materielle gaver. Dobbelt glede for meg altså 😁 Anonymkode: a8c2f...17c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #30 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det gir meg mer å glede andre med en gave til jul enn å kjøpe meg et kakefat jeg hadde hatt bruk for. Når jeg da kjøper gave til andre og samtidig får kakefatet i gave fra noen, er det dobbel glede. Anonymkode: a82d9...da0 Så derfor kjøper du ting fra beredskapslisten til de voksne barna. I stedet for noe de ville prioritert til seg selv, men nå i stedet må bruke de pengene på å kjøpe kakefat til deg? Du bruker gaver for å presse på dem det du mener de trenger... Anonymkode: edec1...6a3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #31 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 20.06): Er bare så mettet og ferdig med å stadig fylle på med nye ting. Jeg har en middels inntekt, og ikke spesielt god råd. Men har en jobb jeg trives veldig godt i og en familie jeg elsker ( tre barn og mann) Har opplevd stor sorg ved å miste nære personer i traumatiserende ulykke, og det som er viktig for meg er at vi lager stemninga med folka vi er sammen med, enten hjemme eller ute, med gode gratis opplevelser, lage god mat, spille spill, gå i skogen osv. Jeg bruker det vi har av serviser og julepynt, har minner knytt til ting jeg har fått av svigermor og besteforeldre. Tenker ekstra på de i høytider. Men nye ting? Gir meg ingenting. Hvordan er ditt forhold til ting? Anonymkode: 64a10...553 Men for at man skal lage mat trenger man f.eks. en god stekepanne. For å spille spill trenger man spillene. For å gå tur trenger man en eller annen form for turklær. Man kan jo nyte stemning og tid med folk og likevel ønske seg materialistiske ting som bidrar til denne stemningen. Det er jo synd å ikke få tilbringe tid med familien fordi det er hull i turskoene og man ikke var materialistisk nok til å ønske seg nye til jul. Anonymkode: a4922...663 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #32 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men for at man skal lage mat trenger man f.eks. en god stekepanne. For å spille spill trenger man spillene. For å gå tur trenger man en eller annen form for turklær. Man kan jo nyte stemning og tid med folk og likevel ønske seg materialistiske ting som bidrar til denne stemningen. Det er jo synd å ikke få tilbringe tid med familien fordi det er hull i turskoene og man ikke var materialistisk nok til å ønske seg nye til jul. Anonymkode: a4922...663 De aller aller fleste i rike Norge har jo både stekepanne og sko uten hull. Har man det ikke, så kjøper man det selv uten å vente på julaften. Som regel blir det da stekepanne nummer seks og skopar nummer fjorten. Så jeg er helt enig med TS. Anonymkode: 82018...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #33 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De aller aller fleste i rike Norge har jo både stekepanne og sko uten hull. Har man det ikke, så kjøper man det selv uten å vente på julaften. Som regel blir det da stekepanne nummer seks og skopar nummer fjorten. Så jeg er helt enig med TS. Anonymkode: 82018...f52 Er det virkelig normalen i norske husstander? Det er ikke realiteten i vår krets i alle fall. Anonymkode: 00171...a53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #34 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig normalen i norske husstander? Det er ikke realiteten i vår krets i alle fall. Anonymkode: 00171...a53 Vet ikke, men jeg kjenner ingen som ikke har stekepanne og sko uten hull i. Hvis noen lever sånn så er det jo i hvert fall meningsløst å bruke de få pengene man har på å kjøpe dyre gaver til andre, samtidig som man desperat håper å få det man trenger til jul. Hva hvis man ikke får den stekepanna da? Vente til neste jul? Anonymkode: 82018...f52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. desember 2024 #35 Del Skrevet 31. desember 2024 Har helt slutta og ønske meg ting da jeg ikke har noen familie mere så 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #36 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så derfor kjøper du ting fra beredskapslisten til de voksne barna. I stedet for noe de ville prioritert til seg selv, men nå i stedet må bruke de pengene på å kjøpe kakefat til deg? Du bruker gaver for å presse på dem det du mener de trenger... Anonymkode: edec1...6a3 Jeg har ikke voksne barn. Jeg gledet mine foreldre med favorittkaffen, nye vaskekluter (de hadde nevnt at de snart trengte nye) og oppbevaringskasse for juletrepynt (som har vært omsnakket i flere år) og fikk et kakefat (som jeg sa jeg ønsket meg når de insisterte på at jeg skulle ha pakke under treet) pluss en bok jeg ønsket meg av dem. Når jentungen blir voksen, blir det nok på samme måte; hun spør hva jeg ønsker meg og jeg svarer vaskekluter/kaffe/sjokolade og så får hun noe hun har bruk for/ønsker seg tilbake - gjerne noe fra beredskapslager om det er dét hun ønsker seg - fordi vi er av typen som liker å gi gaver. Verken jeg eller resten av familie/venner har for vane å presse på folk ting de ikke trenger. Anonymkode: a82d9...da0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #37 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 7.19): Det er jo alltid noe nytt man "trenger". Vi passer på å notere gjennom høsten, i stedet for å dra rett ut og kjøpe selv. Anonymkode: edec1...6a3 Det er slik vi gjør og. Som nå i år jeg ønsket med ny Ulvang genser, nye fjellsko som jeg fikk. Så fikk jeg et utrolig flott smykke av ene ungdommen. Så det er vi er 12 som feirer sammen. Og gaver vi ga hverandre var ting vi viste de ønsket og trengte. Og som vil bli brukt. Vi gir kun til de nærmeste og det er og de vi feirer julaften med. Og som vi og treffer i romjula. Først julaften hos svigers , så 3 dag hos svigerinne mi, og de kommer til oss nyttåraften Anonymkode: e744a...0d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #38 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg er såpass ung at jeg har ikke råd til å kjøpe alt jeg ønsker meg, så jul er en ypperlig tid å faktisk ønske meg kvalitetsprodukter jeg trenger og vil ha. i år fikk jeg kjøkkenmaskin og ny elektrisk tannbørste. Jeg elsker å bake og hadde bare en liten, svak og kjøpt-brukt maskin fra før. Den funka, men den nye er god og jeg har brukt den en del allerede. Fikk også gavekort på power fordi jeg vil ha robotstøvsuger. Så jo, jeg ønsker meg absolutt materialistiske ting og ser ingen problem med det. Verden er ikke svart/hvit. Det er fantastisk å sitte med familien, nyte deres nærvær, spille spill, prate og le. Men gaver er også fantastisk😁 Anonymkode: bb312...ce2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #39 Del Skrevet 31. desember 2024 Maskinfører skrev (14 minutter siden): Har helt slutta og ønske meg ting da jeg ikke har noen familie mere så ❤️ Anonymkode: bb312...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. desember 2024 #40 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ❤️ Anonymkode: bb312...ce2 Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå