Gå til innhold

Jeg ønsker en utdanning som gir jobb med fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Hva bør jeg studere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil skifte beite. Har bachelor (helsefag) og litt administrative fag. Alltid jobbet i jobber som krever oppmøte 8-15.30/16. null fleksibilitet. Mannen min jobber med pasienter og har heller ikke fleksibel arbeidstid. Hverdagen med to voksne i full jobb uten noen form for fleksibilitet eller balanse mellom jobb/familieliv er krevende. 
nå ønsker jeg å skifte jobb, men vet ikke hva jeg kan få av jobber som har fleksibilitet så lurer på å ta ny/mer utdanning. Men hva er lurest? Jeg trives med administrativt arbeid egentlig. Bør jeg satse på økonomi og administrasjon? HR? Andre ting? 

Anonymkode: 281f6...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regnskap. 

Anonymkode: ed982...bb4

Jobber du innen regnskap? ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på et lokalt Nav kontor, og vi har mulighet til å ta hjemmekontor og fleksitidordning. Vi har også en time trening i uken i arbeidstiden. 

Hvor jeg jobber  har vi sykepleiere og vernepleiere som jobber som veiledere. Jeg har utdanning i sosialfag og jobber med sosialhjelp.

Anonymkode: 8de91...bff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Økonomi gir ofte jobber med fleksitid (eller særskilt uavhengig stilling), men mitt inntrykk er at det er vanskelig å få jobb med kun bachelor i øk.adm. Går du den veien må du kanskje være innstilt på 5 år så du blir siv.øk. 

Jeg ville heller skjekket om du kvalifiserer til å gå rett på en master i helseøkonomi eller liknende. Siden du har både sykepleie og noe adm fra før... 

Anonymkode: 1c327...047

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber på et lokalt Nav kontor, og vi har mulighet til å ta hjemmekontor og fleksitidordning. Vi har også en time trening i uken i arbeidstiden. 

Hvor jeg jobber  har vi sykepleiere og vernepleiere som jobber som veiledere. Jeg har utdanning i sosialfag og jobber med sosialhjelp.

Kunne veldig gjerne tenke meg det og har søkt veldig mange ganger, men kommer ikke gjennom nåløye. 200 som søker hver gang 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Økonomi gir ofte jobber med fleksitid (eller særskilt uavhengig stilling), men mitt inntrykk er at det er vanskelig å få jobb med kun bachelor i øk.adm. Går du den veien må du kanskje være innstilt på 5 år så du blir siv.øk. 

Jeg ville heller skjekket om du kvalifiserer til å gå rett på en master i helseøkonomi eller liknende. Siden du har både sykepleie og noe adm fra før... 

Anonymkode: 1c327...047

Ja, det er jo veldig mange med bachelor i øk/adm så det tror jeg på. 

ønsker meg vel helst ut av helse/sykehus/pasienter…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kunne veldig gjerne tenke meg det og har søkt veldig mange ganger, men kommer ikke gjennom nåløye. 200 som søker hver gang 😟

Du må nok ha master.

Anonymkode: 52c6f...dba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg søkte også mange ganger på stillinger i Nav. Jeg fikk tips om at jeg måtte reflektere over samfunnsoppdraget til Nav og min motivasjon. Fikk nap nesten med en gang. Jeg fikk først midlertidig stilling men nå er jeg fast ansatt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må nok ha master.

Nei det må man ikke.  Det er mange som har bachelorgrad og utdanningskravet for å jobbe i Nav er en bachelorgrad. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det må man ikke.  Det er mange som har bachelorgrad og utdanningskravet for å jobbe i Nav er en bachelorgrad. 

Når man konkurrerer mot 200 andre stiller man så klart bakerst i køa hvis man bare har bachelor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg vil skifte beite. Har bachelor (helsefag) og litt administrative fag. Alltid jobbet i jobber som krever oppmøte 8-15.30/16. null fleksibilitet. Mannen min jobber med pasienter og har heller ikke fleksibel arbeidstid. Hverdagen med to voksne i full jobb uten noen form for fleksibilitet eller balanse mellom jobb/familieliv er krevende. 
nå ønsker jeg å skifte jobb, men vet ikke hva jeg kan få av jobber som har fleksibilitet så lurer på å ta ny/mer utdanning. Men hva er lurest? Jeg trives med administrativt arbeid egentlig. Bør jeg satse på økonomi og administrasjon? HR? Andre ting? 

Ta doktorgrad og bli forsker, evt. foreleser. Fleksible dager

Anonymkode: 56200...f7d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg søkte også mange ganger på stillinger i Nav. Jeg fikk tips om at jeg måtte reflektere over samfunnsoppdraget til Nav og min motivasjon. Fikk nap nesten med en gang. Jeg fikk først midlertidig stilling men nå er jeg fast ansatt. 

Det er gode tips. Jeg har gjort det..og fått en som hadde jobbet i NAV lenge til å hjelpe meg med søknad. Kom likevel ikke til intervju. Bor i en stor by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å ta master i HR? Eller organisasjon og ledelse? Er det dumt med helsefaglig bachelor og så en av disse som master? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man konkurrerer mot 200 andre stiller man så klart bakerst i køa hvis man bare har bachelor.

Jeg har vært med i flere ansettelsesprosesser som tillitsvalgt og det var veldig få med master som ble valgt til intervjuer. Det som ble lagt vekt på var om man hadde greide å få frem motivasjonen og om man hadde greid å reflektere over samfunnsoppdraget til Nav. Personlig egnethet ble også lagt vekt på. De som ble valgt til slutt hadde bachelorgrad. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er gode tips. Jeg har gjort det..og fått en som hadde jobbet i NAV lenge til å hjelpe meg med søknad. Kom likevel ikke til intervju. Bor i en stor by. 

Jeg jobber også i en stor by. Ikke gi deg. Jeg synes det er veldig spennende å jobbe i Nav. Kanskje du kunne ha tatt en kurs i Supported employment eller årsstudium i karriereveiledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er noe arbeidssøkere i Norge må legge fra seg, for det stemmer overhode ikke. 

De fleste arbeidsgivere er ute etter å få maks utbytte for lite/moderat med penger, ta en runde på annonser å se etter stikkordet " personlig egnethet". 

Personlig egnethet er i 9/10 tilfeller helt avgjørende. 

Anonymkode: c71c5...f1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...