Gå til innhold

My heritage. Rart....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn for ca. 6 måneder siden. 

Etter det kommer det mange meldinger om seksmenninger og foreldres seksmenninger. Langt ut i slekta, altså. 

Jeg har venner som også er på My Heritage, og de får treff på nære slektninger. Hos meg kommer det bare slekt langt ut i "huttiheita" 

Andres erfaringer? 

Anonymkode: 75076...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får meldinger om tre/fire/fem og seksmenninger, foreldres/samboers seksmenninger osv 99% av tiden. Så her er det også langt ut i slekten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var så rart jeg.

Er jo ikke alle som er interessert i slektsforskning eller slekt generelt.

Anonymkode: 937ed...645

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk først treff på halvsøsten   så kom det etter hvert lenger uti 

Du får jo ikke treff på dna hvis de ikke har levert inn. Så hvis eks tanter onkler osv ikke har levert vil det jo ikke få treff,  får heler ikke treff hvis de ikke er lagt inn i et tre, slik jeg har forstått

Anonymkode: 58a67...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyHeritage er bare én slekts/dna database. For å få nære dna treff er man avhengig i at de nære slektskapene også har tatt dna analyse hos mynheritage. 

det er altså ikke så rart i det hele tatt. Det er tross alt totalt sett, hele jordas befolkning medregnet, svært få som har betalt for denne dna analysen hos akkurat dette selskapet. 

Anonymkode: 6de4e...59d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg sendte inn for ca. 6 måneder siden. 

Etter det kommer det mange meldinger om seksmenninger og foreldres seksmenninger. Langt ut i slekta, altså. 

Jeg har venner som også er på My Heritage, og de får treff på nære slektninger. Hos meg kommer det bare slekt langt ut i "huttiheita" 

Andres erfaringer? 

Anonymkode: 75076...7ab

For at du skal få treff på noen, så må også de være registrert i databasen. 
Tenkte du på, da du sendte inn, at du har solgt dna et ditt dine forfedres og alle etterkommere etter både deg selv, dine søkers og andre slektninger til mennesker som i fremtiden kan bruke DNAet til hva de vil? 

Fatter bare ikke at noen sender av sted sitt eget og andres DNA til firma som kjøper og selger egne dine og kan bruke dem til hva de vil. 

Anonymkode: 04814...3f5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du laget familietre da? Du får flere treff da. 

Anonymkode: 18259...f5f

Får ikke flere DNA-treff med tre. Det forutsetter at folk i slekta har sendt inn prøve.

Anonymkode: 7b27b...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk treff på en tremenning på den ene siden av slekta, og en grandonkel på den andre sida. Og en haug med fire- og femmenninger i USA.

Jeg tenker forklaringen er at ingen nærmere slektninger har tatt testen.

Anonymkode: e7305...b0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk først treff på halvsøsten   så kom det etter hvert lenger uti 

Oi! Håpar du visste om halvsyskena dine!

Anonymkode: c2f59...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fatter bare ikke at noen sender av sted sitt eget og andres DNA til firma som kjøper og selger egne dine og kan bruke dem til hva de vil. 

Anonymkode: 04814...3f5

Med mindre TS er halvsøsken til Stephen Hawking så blir han/ho nok ikkje klona med det første ;) 

Anonymkode: c2f59...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...