Glx Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Nå er høytiden her, og sølvbestikket er pusset og nærmest i daglig bruk. Etter bruk går det i bestikkurven i oppvaskmaskinen, og vaskes på 45-60° autoprogram med tabletter fra Klar. Ingenting av sølv er i kontakt med stål under vasken. Etter vask har alle delene et gult belegg på seg, og alt må pusses på nytt 😩. Har googlet problemet, men nesten alle artiklene jeg finner sier at sølvbestikk i maskin er helt "tipp-topp-tommel-opp". Hva gjør jeg feil?? Dere som får til og vaske det i oppvaskmaskin, hvilket program bruker dere? Og hvilket vaskemiddel? Å vaske det for hånd blir jeg ikke å gidde i lengden 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Her ble én av fire nypussede gafler gul i oppvaskmaskinen i år. Var ikke sammen med stål. Bruker Sun tabletter. Aner ikke hvorfor akkurat den ene ble gul mens resten var like fint. Min mor (er hos dem, deres maskin og bestikk) ble mektig overrasket, samme maskin, bestikk og oppvaskmiddel som i fjor og flere år før. Anonymkode: 378cc...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Så vask det for hånd da, problemet løst. Anonymkode: b8a5f...785 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Har opplevd det samme i år, for første gang. Enkelte bestikkdeler var gule. Andre misfarget. Sun tabletter og nypusset sølv. Må være noen endringer i innholdet. Skikkelig irriterende og jeg er lite lysten på å begynne å vaske for hånd. Anonymkode: 926ed...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Bruker Finish oppvasktabletter, blå, vanlig type (fra KIWI). Aldri opplevd gult sølvbestikk. (Selv ikke når samboeren setter på maskina, og stål og sølv står tett i tett) Anonymkode: d9996...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glx Skrevet 5 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så vask det for hånd da, problemet løst. Anonymkode: b8a5f...785 Absolutt! Men det var ikke det jeg spurte etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glx Skrevet 5 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har opplevd det samme i år, for første gang. Enkelte bestikkdeler var gule. Andre misfarget. Sun tabletter og nypusset sølv. Må være noen endringer i innholdet. Skikkelig irriterende og jeg er lite lysten på å begynne å vaske for hånd. Anonymkode: 926ed...625 Nei, samme her! Ser på svarene at folk har varierende resultater. Merkelig 🤔 Jeg skal prøve å bytte tabletter med pulver, og se om det gjør noe forskjell. Hvis ikke blir det svamp og Zalo heretter 🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg bruker Sun pulver og opplever det samme. Det er nytt i år, har ikke vært slik før. Anonymkode: 58b43...192 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glx Skrevet 4 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 4 timer siden Etter litt mer etterforskning fant jeg dette på sølvvareprodusenten Th. Marthinsen sine hjemmesider. Kanskje det er svaret på «mysteriet». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå