Gå til innhold

Å velge å bli alenemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

000VF000 skrev (7 minutter siden):

Men når man har barn er det ikke bare egen lykke man må tenke på. Man kan undre på hvorfor man må reise til Danmark for å få barn, på samme måte som noen må reise til utlandet for å finne en ektefelle. Disse barna kommer til å gå med et savn etter far hele livet. 

Siden du kommer med en så bastant påstand antar at du kan hoste opp mange kilder som kan bekrefte dette.

Anonymkode: c276e...b1e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DelvisPresley skrev (7 minutter siden):

Kommer til å bli mange ulykkelige barn, spesielt sønnene som aldri får en far.

Å ende opp med en forelder er noe som kan skje ved skilsmisse eller dødsfall. Men det burde ikke være noe en velger for barnet fra starten av. Det er svært egoistisk.

Å få barn er egoistisk punktum.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Det er godt mulig men det er ikke sikkert mødre og fedre betyr veldig mye i ett barns oppvekst 

Beklager,men jeg forstår ikke helt hva du vil frem til

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vurdert det sterkt om jeg ikke hadde møtt mannen min i tide til å få barn sammen. Jeg har båret et sterkt ønske om å bli mamma siden jeg var liten og jeg syntes det var fryktelig urettferdig om jeg ikke skulle få oppleve det (var singel til jeg var 30).

Nå som jeg har tre små, er jeg utrolig glad for at jeg ikke er alene med barn. Jeg er helt avhengig av å dele gleder, bekymringer og arbeid med mannen. I tillegg er jeg glad for nettverket vi har rundt oss til sammen, som vi kan la barna vokse opp i. Jeg ser imidlertid ikke ned på dem som velger å bli mamma alene. Det er spesielt lett å forstå at de tar det valget hvis de er single og nærmer seg 40.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Beklager,men jeg forstår ikke helt hva du vil frem til

Begge er like viktige begge mine foreldre er døde min mor gikk bort når jeg var 23 år og da var det godt og ja pappa og lene seg på 

Endret av Maskinfører
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (11 minutter siden):

Ja de som drar til Danmark er dønn ærlige med hva de ønsker. Jeg er enig med deg i at i en optimal verden så burde alle barn være kjærlighetsbarn, men verden er ikke optimal. Og av alle de utradisjonelle måtene å få barn på er dette definitivt en av de bedre.

Vel to av mine kjærlighetsbarn er laget i Danmark 💙

Var sammen barnefar den gang fikk tvillinger via eggdonasjon. 

Anonymkode: 5b6da...79b

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel to av mine kjærlighetsbarn er laget i Danmark 💙

Var sammen barnefar den gang fikk tvillinger via eggdonasjon. 

Anonymkode: 5b6da...79b

Så koselig å lese 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (10 minutter siden):

Å få barn er i det store og det hele en egoistisk handling. Men for barnet, hva er værst? Å vite at far «bor i nabolaget» og ønsker/kan ha kontakt, eller at barnet var så ønsket av mor at hun valgte å dra til Danmark? Om ikke jeg tar helt feil kan man nå velge at barnet kan få vite hvem far er når det fyller 18 år.

Jo, hvis du setter det opp mot hverandre på den måten så tar du ikke feil. Men nå er det jo de som får barn som faktisk holder sammen, eller som på tross av skilsmisse deler barna 50-50, og gir barna to foreldre. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Siden du kommer med en så bastant påstand antar at du kan hoste opp mange kilder som kan bekrefte dette.

Empati kan ikke læres. Det er noe man er født med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Å få barn er egoistisk punktum.

Men det er variasjon av graden av egoisme avhengig av hva slags livssituasjon man har.

Uteliggere og narkomane som får barn er mer egoistiske enn to godt utdannede med gode menneskelige ressurser som får barn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Syns det er utrolig merkelig og veldig egoistisk av kvinner som reiser til Danmark og insemineres for å bli alenemødre. De får masse støtte fra staten pga dette påfunnet sitt også. Tenker at de heller burde adoptere barn som sårt trenger en familie. Skjønner jo at de ønsker egne barn, men hva med alle de barna som ønsker seg en egen familie? Som vokser opp uten voksne omsorgspersoner som er dedikert bare til dem? Barnet er jo uansett ikke et kjærlighetsbarn man får sammen med den man elsker, så det er jo bare delvis biologisk ditt… skjønner selvfølgelig også behovet for å være gravid og føde, men er det virkelig bare mors følelser og ønsker som er viktige her? Dersom man virkelig ønsker seg barn, tenker jeg at man kunne bli like glad i et adoptivbarn og samtidig forandre verden for dette ene barnet og slik gjøre verden til et bedre sted… 

Anonymkode: c4b80...11a

Følger du med i verden? 

Å få adoptere er nå så vanskelig at det er tilnærmet umulig, på grunn av mye «juks» med adopsjoner av utenlandske barn tidligere. 

Skal man få adoptere, så er det nesten slik at man må kjenne en mor som ikke kan ta vare på barnet hun bærer og som dermed bestemmer at nettopp du må få adoptere hennes barn. 

Du kritiserer dem som reiser til Danmark. Men tenker du 20-40 år frem i tid? Da blir disse ønskebarna skattebetalere og arbeidskraft for AS Norge. Utgiftene ved dem som staten har i starten av deres liv, er god investering i fremtiden. 

Anonymkode: 9fd54...016

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Men det er variasjon av graden av egoisme avhengig av hva slags livssituasjon man har.

Uteliggere og narkomane som får barn er mer egoistiske enn to godt utdannede med gode menneskelige ressurser som får barn.

Eller mennesker med psykiske problemer og mennesker på uføretrygd om vi skal trekke frem enda flere ytterpunkt. Sosial status går i arv. 

Anonymkode: 9fd54...016

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må menn begynne å oppføre seg som menn, og slutte å vere guttunger til langt oppi 40 åra, og begynne å lage barn når partnerens klokke  begynner å tikker som verst.

Kjenner til en god del menn som har gjort alt som står i deres makt å ikke få barn med partnere sine, fordi de egentlig vil vere fri til å gjøre nøyaktig det som det passer de. Omkvedet har vært "neste år", hvert år. Tilslutt blir det brudd med dama når hun er kommet langt oppi 30 åra og ho er da mer eller mindre desperat etter å starte familie. 

Anonymkode: c336f...95b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da må menn begynne å oppføre seg som menn, og slutte å vere guttunger til langt oppi 40 åra, og begynne å lage barn når partnerens klokke  begynner å tikker som verst.

Kjenner til en god del menn som har gjort alt som står i deres makt å ikke få barn med partnere sine,

Anonymkode: c336f...95b

Høres mer ut som om de du kjenner ikke ønsker seg barn. Og da får partnerne deres enten akseptere det, eller finne seg en ny  partner som ønsker barn.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt alenemor om jeg ikke hadde møtt mannen min seint i livet. Hadde sjekka ut klinikker, og var klar til å reise hvis ting ikke hadde gått som det til slutt gikk. Det var før enslige fikk hjelp i Norge, så da måtte jeg reist utenlands. 

Jeg har såpass høy årslønn at jeg ville fått null ekstra fra staten om jeg hadde blitt alenemor, altså ingen barnebidrag. Det eneste jeg kunne fått, ville vært en ekstra barnetrygd, og det får også skilte foreldre i visse tilfeller, så det er ikke noe mer subsidiering av folk som har barn helt  alene enn folk som blir «alenemødre» etter samlivsbrudd. 

Er veldig glad for at vi er to om våre små, det hadde vært et veldig annet liv å være alene. Men hvis det hadde vært eneste alternativ, så hadde jeg gått den veien. 

Anonymkode: 1c5dc...a90

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk mesteparten av behandlinga dekka av andre folks skattekronar sidan eg gjorde det i det offentlege norske helsevesenet :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (39 minutter siden):

Kommer til å bli mange ulykkelige barn, spesielt sønnene som aldri får en far.

Å ende opp med en forelder er noe som kan skje ved skilsmisse eller dødsfall. Men det burde ikke være noe en velger for barnet fra starten av. Det er svært egoistisk.

Jeg er enig.

Min far døde av kreft da jeg var liten. Barn i den situasjonen har heldigvis fortsatt en foresatt, men lever ofte med en litt underliggende frykt for at noe skal skje med deres gjenlevende forelder. Den statistiske sjansen for det er heldigvis liten.

Det ligger en sårbarhet til grunn, fullstendig uavhengig av mors evner som alenemor, og jeg mener det er sterkt undervurdert.

Anonymkode: 72987...ba8

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
000VF000 skrev (15 minutter siden):

Jo, hvis du setter det opp mot hverandre på den måten så tar du ikke feil. Men nå er det jo de som får barn som faktisk holder sammen, eller som på tross av skilsmisse deler barna 50-50, og gir barna to foreldre. 

Absolutt enig med deg i det du skriver. Som jeg også skrev tidligere i tråden så burde alle barn være kjærlighetsbarn av to foreldre som ønsker dem. Og heldigvis er de aller fleste barn nettopp dette. 

Jeg mener at Danmark er et veldig mye bedre alternativ for alle enn en mor som slutter på p-piller uten å informere kjæresten - vel vitende om at han ikke ønsker å bli far. Eller den dama som drar på byen med eneste mål om å bli gravid. Da driter man jo fullstendig i både far og en eventuell unge, man ser kunn seg selv. I tillegg kan barnet ved åpen donasjon få vite hvem far er når det blir myndig. Det må være bedre for barnet enn å vite at «pappa ikke ville ha deg».  

Verden er uansett ikke svart/hvitt og det er både positive og negative sider ved alt. Jeg sitter ikke på fasiten, men jeg vet hva jeg hadde valgt dersom jeg hadde hatt et brennende barneønske, ingen partner i sikte og en klokke som tikket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (28 minutter siden):

Du trot ikke uteliggere og narkomane har utdannelse?

Anonymkode: 23719...3b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig rart. De kunne reist bort fra storbyene, til litt mindre plasser. Kanskje redusert forventningene litt. Så hadde de møtt en god mann. Isteden vil de være alenemødre.

Anonymkode: 38b3c...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du trot ikke uteliggere og narkomane har utdannelse?

Anonymkode: 23719...3b8

Du misser selvsagt poenget. Sannsynligvis med vilje, for å være vrang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...