AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Syns det er utrolig merkelig og veldig egoistisk av kvinner som reiser til Danmark og insemineres for å bli alenemødre. De får masse støtte fra staten pga dette påfunnet sitt også. Tenker at de heller burde adoptere barn som sårt trenger en familie. Skjønner jo at de ønsker egne barn, men hva med alle de barna som ønsker seg en egen familie? Som vokser opp uten voksne omsorgspersoner som er dedikert bare til dem? Barnet er jo uansett ikke et kjærlighetsbarn man får sammen med den man elsker, så det er jo bare delvis biologisk ditt… skjønner selvfølgelig også behovet for å være gravid og føde, men er det virkelig bare mors følelser og ønsker som er viktige her? Dersom man virkelig ønsker seg barn, tenker jeg at man kunne bli like glad i et adoptivbarn og samtidig forandre verden for dette ene barnet og slik gjøre verden til et bedre sted… Anonymkode: c4b80...11a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Du aner ikke hva du snakker om. Det er for tida umulig å adoptere. Anonymkode: 62729...874 27 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Det blir vel like biologisk ditt å få med donorsed, som med en kjæreste. Man har alltid bare halvparten av genene i barna sine. Jeg tror også det er vanskelig å få adoptere, hvertfall som enslig. Anonymkode: 34339...12a 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Faktisk enig. Det er mange norske barn som trenger et nytt hjem. Men, sånn jeg har forstått det er det veldig vanskelig å adoptere norske barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 Lite å finne på i kveld? Anonymkode: 6f70a...aa8 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Syns det er utrolig merkelig og veldig egoistisk av kvinner som reiser til Danmark og insemineres for å bli alenemødre. De får masse støtte fra staten pga dette påfunnet sitt også. Tenker at de heller burde adoptere barn som sårt trenger en familie. Skjønner jo at de ønsker egne barn, men hva med alle de barna som ønsker seg en egen familie? Som vokser opp uten voksne omsorgspersoner som er dedikert bare til dem? Barnet er jo uansett ikke et kjærlighetsbarn man får sammen med den man elsker, så det er jo bare delvis biologisk ditt… skjønner selvfølgelig også behovet for å være gravid og føde, men er det virkelig bare mors følelser og ønsker som er viktige her? Dersom man virkelig ønsker seg barn, tenker jeg at man kunne bli like glad i et adoptivbarn og samtidig forandre verden for dette ene barnet og slik gjøre verden til et bedre sted… Anonymkode: c4b80...11a Jeg må bare spørre hvor gammel du er…? Anonymkode: c276e...b1e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir vel like biologisk ditt å få med donorsed, som med en kjæreste. Man har alltid bare halvparten av genene i barna sine. Jeg tror også det er vanskelig å få adoptere, hvertfall som enslig. Anonymkode: 34339...12a Men om det er kjærestens sæd har man jo skapt dette barnet sammen. Ved donor vet man jo ikke en gang hvem det er. Syns det skal være så vanskelig å adoptere, når mange barn trenger en familie. Bør selvfølgelig være strengt hvem som får lov, men en hver idiot kan jo bli gravid på «gamle måten» Anonymkode: c4b80...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 Vel, jeg respekterer de som drar til Danmark en million ganger mer enn de som lurer kjæresten ved å slutte på prevensjon uten å si ifra eller som drar på byen kun med formål om å bli gravide. De som drar til Danmark lurer ingen, de tar ansvar for egen lykke. 10 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #9 Del Skrevet 28. desember 2024 Sirah skrev (1 minutt siden): Vel, jeg respekterer de som drar til Danmark en million ganger mer enn de som lurer kjæresten ved å slutte på prevensjon uten å si ifra eller som drar på byen kun med formål om å bli gravide. De som drar til Danmark lurer ingen, de tar ansvar for egen lykke. Det er sant! Forkastelig å lure noen til å bli far Anonymkode: c4b80...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er ikke enkelt å adoptere. Og en del land er ikke villige til å la enslige adoptere. Jeg kunne ikke ha tenkt meg å gått inn for å bli enslig mor selv, men så lenge myndighetene maser om at norske kvinner må få flere barn uten samme mas på norske menn som bruker flere tiår på å bli klar, så synes jeg faktisk andre kan ta seg en bolle. Hvis du vil ha slutt på denne praksisen får du først og fremst henvende deg til de som maser på kvinner om å føde barn, hvis ikke det nytter så kan du ta en runde med mennene. Etter det kan vi snakkes. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 Sirah skrev (1 minutt siden): De som drar til Danmark lurer ingen, de tar ansvar for egen lykke. Men når man har barn er det ikke bare egen lykke man må tenke på. Man kan undre på hvorfor man må reise til Danmark for å få barn, på samme måte som noen må reise til utlandet for å finne en ektefelle. Disse barna kommer til å gå med et savn etter far hele livet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 Ja det har jeg alltid lurt på også om moren går bort ung så sitter ungen igjen alene uten en far ☹️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 28. desember 2024 #13 Del Skrevet 28. desember 2024 Kommer til å bli mange ulykkelige barn, spesielt sønnene som aldri får en far. Å ende opp med en forelder er noe som kan skje ved skilsmisse eller dødsfall. Men det burde ikke være noe en velger for barnet fra starten av. Det er svært egoistisk. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #14 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men om det er kjærestens sæd har man jo skapt dette barnet sammen. Ved donor vet man jo ikke en gang hvem det er. Syns det skal være så vanskelig å adoptere, når mange barn trenger en familie. Bør selvfølgelig være strengt hvem som får lov, men en hver idiot kan jo bli gravid på «gamle måten» Anonymkode: c4b80...11a Så med andre ord mener du at de eneste foreldrene som kan hevde at de elsker barna sine er de foreldrene som er i et forhold og hvor den ene har penis og den andre vagina? Anonymkode: c276e...b1e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. desember 2024 #15 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er sant! Forkastelig å lure noen til å bli far Anonymkode: c4b80...11a Ja de som drar til Danmark er dønn ærlige med hva de ønsker. Jeg er enig med deg i at i en optimal verden så burde alle barn være kjærlighetsbarn, men verden er ikke optimal. Og av alle de utradisjonelle måtene å få barn på er dette definitivt en av de bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #16 Del Skrevet 28. desember 2024 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Ja det har jeg alltid lurt på også om moren går bort ung så sitter ungen igjen alene uten en far ☹️ Da har barnet garantert mange andre rundt seg som vil stille opp for barnet. Det er ikke sånn at de eneste menneskene som kan få en viktig rolle i et barns liv er en biologisk mor og far. Anonymkode: c276e...b1e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #17 Del Skrevet 28. desember 2024 Man må ikke reise til Danmark. Kan få hjelp på norske sykehus og norske klinikker. Anonymkode: 1c5dc...a90 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. desember 2024 #18 Del Skrevet 28. desember 2024 000VF000 skrev (4 minutter siden): Men når man har barn er det ikke bare egen lykke man må tenke på. Man kan undre på hvorfor man må reise til Danmark for å få barn, på samme måte som noen må reise til utlandet for å finne en ektefelle. Disse barna kommer til å gå med et savn etter far hele livet. Å få barn er i det store og det hele en egoistisk handling. Men for barnet, hva er værst? Å vite at far «bor i nabolaget» og ønsker/kan ha kontakt, eller at barnet var så ønsket av mor at hun valgte å dra til Danmark? Om ikke jeg tar helt feil kan man nå velge at barnet kan få vite hvem far er når det fyller 18 år. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #19 Del Skrevet 28. desember 2024 Personlig hadde jeg blitt helt kvalm av tanken på en fremmed manns sæd som utgangspunkt for mitt barn. Man aner jo absolutt ingenting om fyren. Han kan jo være klin kokos og ha elendige gener. For det andre tror jeg sterkt at barn har det aller best med en kjærlig mor og far som er deres ekte foreldre. Folk som ikke kan oppfylle dette burde ikke få barn i utgangspunktet. Anonymkode: c3c13...cb4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2024 #20 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har barnet garantert mange andre rundt seg som vil stille opp for barnet. Det er ikke sånn at de eneste menneskene som kan få en viktig rolle i et barns liv er en biologisk mor og far. Anonymkode: c276e...b1e Det er godt mulig men det er ikke sikkert mødre og fedre betyr veldig mye i ett barns oppvekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå