AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Er på ferie med kjæresten og mine barn. Vi har vært sammen i nesten 2 år og dette er 1. gang vi er på ferie med barna. Har aldri vært i en sånn situasjon der han er nødt å være en del av vår gruppe og bidra. Jeg forventer ikke mye, men forventet ikke at jeg skal stå for alle utgiftene. Jeg har betalt ferieleiligheten og står for 90 prosent av utgiftene. Jeg er veldig raus med barna hans og kjøper små ting, mat de liker og er inkluderende og ønsker at de føler seg likt. Tror ikke han er gniten, men han er bare sånn. Har ingen problem at jeg betaler alt og slenger seg på. Type vi må selvfølgelig spise og jeg må bestille/ handle mat og det er helt greit. Med på alt og alle aktiviteter og står der mens jeg betaler alt. Jeg er så lei å ha en voksen mann som ikke reflekterer i det hele tatt og går rundt irritert og orker ikke å se trynet hans. Jeg har fortalt dette til han og at jeg føler at jeg har ekstra barn på ferien. Han har betalt Uber av og til og en gang på McDonalds. Vi har vært her i 1 uke. Heldigvis er det 2 dager igjen og vi er definitivt ferdig. Orker ikke tanken å være intim eller noe. Han tjener mye mer enn meg og som sagt forventer jeg ikke at han skal legge ut for alt pga det er mine barn, men litt raushet og ansvar hadde vært fint. Anonymkode: f04b4...0dc 6 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er ofte i ferier du ser sannheten om folk. Godt du fant dette ut da. Good riddance - ingen ønsker tafatte tusseladder med null sosiale antenner. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Men hvordan reagerte han når du leste han teksten ? Anonymkode: f64f5...d4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Har dere snakket om økonomi og fordeling av utgifter? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 blåbærpai skrev (1 minutt siden): Har dere snakket om økonomi og fordeling av utgifter? For min del så burde ikke dette å være et tema å snakke om engang. Det skulle kommet av seg selv, uoppfordret. Anonymkode: f9cca...918 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men hvordan reagerte han når du leste han teksten ? Anonymkode: f64f5...d4d Han så på meg og mente at jeg var veldig direkte og at han prøver 🤷🏻♀️ Gikk på butikken og kjøpte pasta og pesto. Litt vann også. Han bare forstår ikke og har ingen problem at jeg betaler. Bare henger med. Anonymkode: f04b4...0dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 Han høres veldig gjerrig ut 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 Dere må jo ha en konkret plan for å dekke utgifter. Anonymkode: 7b8d3...e2f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 28. desember 2024 #9 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del så burde ikke dette å være et tema å snakke om engang. Det skulle kommet av seg selv, uoppfordret. Anonymkode: f9cca...918 Det er jo en helt hodeløs holdning. Du kan ikke forvente at alle forstår hva du tenker. Å være i et forhold uten å diskutere økonomi er mildt sagt spesielt. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del så burde ikke dette å være et tema å snakke om engang. Det skulle kommet av seg selv, uoppfordret. Anonymkode: f9cca...918 Her er kjernen i problemet. Dere har helt ulike måter å tenke rundt deling av kostnader. Når dere ikke snakker om det blir det sånn som dette. For all del, slå opp med mannen, men til en annen gang kommer du langt med å kommunisere mer. Anonymkode: 417ba...3f8 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her er kjernen i problemet. Dere har helt ulike måter å tenke rundt deling av kostnader. Når dere ikke snakker om det blir det sånn som dette. For all del, slå opp med mannen, men til en annen gang kommer du langt med å kommunisere mer. Anonymkode: 417ba...3f8 Jeg regnet med sunn fornuft. Hvis jeg betaler for leiligheten så hadde det vært fint at han kompenserer med noe annet. Tok det aldri opp pga jeg er en som liker å være raus spesielt med barn. At en voksen mann bare slenger seg på er utrolig lite atraktivt. Anonymkode: f04b4...0dc 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg regnet med sunn fornuft. Hvis jeg betaler for leiligheten så hadde det vært fint at han kompenserer med noe annet. Tok det aldri opp pga jeg er en som liker å være raus spesielt med barn. At en voksen mann bare slenger seg på er utrolig lite atraktivt. Anonymkode: f04b4...0dc Noen er ikke så flinke til å ta initiativ selv, og må få fortalt i klartekst hva de skal gjøre. Man skulle ønske det ikke var sånn, men sånn er det. Min mann vil aldri klare å se husarbeid. Aldri. Jeg må godta at det er sånn, eller gå. Det må du også. Anonymkode: d7fb8...ad2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 28. desember 2024 #13 Del Skrevet 28. desember 2024 Men herregud - IGJEN!? Ingen er tankelesere. Ja, du mener at det er en selvfølge at han tenker selv, men han gjør altså ikke det. Det er derfor man kommuniserer! Sammen ett år, eller gift i 25 - "nå har jeg betalt for reisen, så da betaler du for maten der nede?" er en fullstendig normal setning å si! 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 28. desember 2024 #14 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg regnet med sunn fornuft. Hvis jeg betaler for leiligheten så hadde det vært fint at han kompenserer med noe annet. Tok det aldri opp pga jeg er en som liker å være raus spesielt med barn. At en voksen mann bare slenger seg på er utrolig lite atraktivt. Anonymkode: f04b4...0dc Du må jo snakke med ham? Kanskje han tror at din måte å vise omtanke på er å betale? Det kan jo tenkes at han ikke tenker over det. Uansett må du jo kommunisere med partneren din, dere er vel ikke 14. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymse meninger Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 Kålrota skrev (2 timer siden): Du må jo snakke med ham? Kanskje han tror at din måte å vise omtanke på er å betale? Det kan jo tenkes at han ikke tenker over det. Uansett må du jo kommunisere med partneren din, dere er vel ikke 14. Vil man ha en mann som "ikke tenker over det"? Det er jo egt spm her. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ferie med kjæresten og mine barn Helt naturlig at du betaler mest. Han er bare en person. Du og dine barn er majoriteten. Anonymkode: 5c7ba...1be 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #17 Del Skrevet 29. desember 2024 Kan minne litt om min kjæreste, dette her. I starten av forholdet betalte jeg omtrent alt. Han dro kortet første gang vi spiste ute sammen, men jeg vippset han min del med en gang. Neste gang betalte jeg, og han vippset ikke meg. Sånn fortsatte det. Vi har omtrent alltid vært her hos meg og ikke hos han, og jeg har handlet inn mat og snacks ++. Han tar aldri med en blomsterbukett eller noe når jeg inviterer til middag, og bidrar heller ikke til oppvasken etterpå. Veldig usjarmerende. På et tidspunkt foreslo jeg å lage en gruppe på Vipps hvor vi kunne legge inn det hver av oss betalte, så kunne vi se hvordan vi lå an underveis. Da så han på meg som et spørsmålstegn, sa at det var ikke noe viktig for han.. så da ble det ikke.. Nå i det siste har jeg passet på å la han betale faktisk. Jeg sier på restauranter at nå er det hans tur, og jeg drar han med meg i butikken når vi skal handle inn til felles mat, og sier at han kan betale denne gangen osv. Så da gjør han det. Men det er ille at det skal bli sånn som dette.. Anonymkode: fc634...f0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 29. desember 2024 #18 Del Skrevet 29. desember 2024 Er det dine eller hans barn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 29. desember 2024 #19 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis du ønsker deg en mer raus mann som er slik naturlig, så er ikke dette riktig mann. Folk er forskjellige, og han er åpenbart den typen som ikke tenker slik. Dette burde du egentlig ha sett for lenge siden, for tviler på at dette er noe han plutselig har endret på. Men, I mange tilfeller er vi damer også litt raske på triggere. Tar du for mye styring generelt? Lar du han få rom til å betale fikse og ordne? Ser du skriver at han er en fyr som "er med". Fikk han mulighet til å bestemme/påvirke overnatting, destinasjon, restaurant etc? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 29. desember 2024 #20 Del Skrevet 29. desember 2024 Ymse meninger skrev (4 timer siden): Vil man ha en mann som "ikke tenker over det"? Det er jo egt spm her. Jeg ville hvertfall ikke hatt en kjæreste som gikk rundt og surmulte uten å fortelle hva som var i veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå