AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Vi har en valp på snart 5mnd, bitingen har roet seg veldig. Men innimellom glefser han etter ansiktet vårt, dette skjer ofte når han allerede er veldig lekete/bitete.. samboeren satt rolig i sofaen mens valp lekte så plutselig gikk han for ansiktet, hadde ikke samboeren reagert kunne det gått galt. noen som vet om dette er vanlig oppførsel hos valp? Anonymkode: 683dc...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Ja, ikke uvanlig, spesielt om de har kavet seg opp. Det kan være lurt å ha strategier for å avlede og roe ned. Ikke leke/herje mye inne, roe ned ofte med ting som kontakttrening, godbitsøk og ofte gi tyggebein/fylt kong. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Alle er ikke like voldsomme, men det høres absolutt ikke unormalt ut. Valpen gjør det jo ikke for å skade, men den får et innfall og setter det ut i livet uten at det har vært i nærheten av hjernen. Hos meg har det resultert i noen kutt i leppa, en del neseblod og en og annen blåveis i årenes løp. Klok av skade følger jeg nå nøye med når jeg har valp og den leker og, som @Tabris også nevner, roer jeg det som regel ned når jeg ser at den blir alt for oppskrudd. Gulrot har alltid vært populært som avledning her. Trøsten får være at valpebitingen stort sett forsvinner når valpen har vært gjennom tannfellingen og der er dere jo snart. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Vanlig. Noen valper er et rent mareritt når det kommer til valpebiting. Hendene mine var helt dekt av sårskorper da den eldste var valp. Den klarte å rive ut litt av håret mitt også. Fikk også noen skrammer på bein og panne. Hunden er kjemperolig og mild som voksen. Trente en del ro-trening inne og ute. Det er ikke gøy når det står på som verst, men man må bare forholde seg rolig, legge inn gode rutiner for avslapping etter tur, mat og andre aktiviteter som girer opp (for eksempel, inn i bur/binge med noe å tygge/slikke på). De fleste landhaier blir enda mer gira opp (og biter derfor mer og med mer intensitet) når de får kjeft/blir irettesatt for biting, så man bør helst bare fokusere på gode rutiner og unngå herjing inne ☺️ Anonymkode: ebce6...78f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Vanlig, min på 6 mnd kan finne på det i lek, men tar seg i det, og hadde ikke bitt meg. Vi har også lært inn en kommando som vi bruker hvis lek blir voldsom. Det hjelper på å roe ned slike situasjoner og «starte på nytt». Anonymkode: daaef...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå