Gå til innhold

Skeidar og delbetaling med Svea finans

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

har gjort dette en gang og det gikk fint. Bare husk å betale innen frist. Rentefritt er rentefritt😁

Anonymkode: c11b9...41b

Takk for at du svarer på det jeg spør om :) 

Var det Svea nå nylig? Hvordan sender de faktura, på epost eller per post? 

Anonymkode: 8b722...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja…om du signerer på å betale 15., og betaler 16., da bryter du avtalen da. Hvem sin skyld er det da mener du? Står helt sikkert at det i så tilfelle omgjøres til forbrukslån med renter. Det er 100% garantert noe folk har signert på, men ikke tatt seg bry med å følge opp. Dumt å klandre Svea for at folk er dumme.

Les vilkårene, oppfyll de, så får du selvsagt det rentefrie lånet de har lovet deg. Å betale i tide er jo det man skal gjøre. Ingenting normalt med å betale regninger for sent.

Anonymkode: 20de3...6bc

Altså...slik jeg tolket fra flere var at det var ustabilitet i utsendelse av faktura, at det var mye her problemet lå. Selvsagt skal man betale innen tiden, men det er nå likevel temmelig drøyt å omgjøre hele summen til forbrukslån med skyhøy rente hvis man er 2 timer for sent ute med èn betaling - selv om det står i kontrakten. 

Nei, jeg handler nok et annet sted/avventer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, pleier det. jeg har ikke brukt slik delbetaling på sikkert 20 år, og da var det aldri noe problem. Men utifra hva jeg leser på kundenameldelser/trust pilot, så sender de ikke faktura som normalt. F.eks klarna har man egen app hvor man kan følge med, i tillegg til at de sender påminnelse på epost. Det er visst ikke like oversiktelig med Svea, ut ifra det jeg leser. Og umulig å få kontakt/få hjelp av kundeservice. 

Nei, jo mer jeg leser jo mer tenker jeg at jeg får se om jeg kan klare meg uten et halvår, eller om de har produktet på tilbud i annen butikk med andre enn Svea som finansiering. 

Svea skriver også på sine nettsider de har en app.

Slik jeg leser kundeanmeldelse er de fleste pga vilkårene ikke er lest. Om Svea gjør det uråd å betale vil det være urimelige vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså...slik jeg tolket fra flere var at det var ustabilitet i utsendelse av faktura, at det var mye her problemet lå. Selvsagt skal man betale innen tiden, men det er nå likevel temmelig drøyt å omgjøre hele summen til forbrukslån med skyhøy rente hvis man er 2 timer for sent ute med èn betaling - selv om det står i kontrakten. 

Nei, jeg handler nok et annet sted/avventer :) 

Jeg har brukt svea to ganger på to operasjoner privat (gadd ikke vente på offentlig). Begge var på nesten 100 000 hver. Hadde aldri noe problem med svea, men så betalte jeg beløpet mitt hver måned punktlig. Fikk e-faktura til samme tid hver måned. Var smertefritt her iaf. :) 

Anonymkode: 78f2d...b1d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har brukt svea to ganger på to operasjoner privat (gadd ikke vente på offentlig). Begge var på nesten 100 000 hver. Hadde aldri noe problem med svea, men så betalte jeg beløpet mitt hver måned punktlig. Fikk e-faktura til samme tid hver måned. Var smertefritt her iaf. :) 

Anonymkode: 78f2d...b1d

Godt å høre. Så lenge fakturaene faktisk dukker opp så er det jo ikke noe problem. Håper operasjonen gikk bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare god erfaring her, faktura tikker inn på e-post til samme tid hver måned. Dette er ifb kampanje hos skeidar for snart 6mnd siden, smertefritt så langt😄

Anonymkode: c6ba4...3a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke alle priser som er oppdatert på hjemmesiden. Jeg ville ringt Skeidar på mandag for å høre om når januarsalget begynner, eller om det allerede er i gang. Man har jo alltids Bohus også :) 

Bonus har vi medlemskap som gir ekstra rabatter. 
Gidder ikke løpe rundt for tilbud, i år. 

Gikk inn igjen i denne tråden, fordi jeg leste på Trustpilot om Svea. Der ville jeg aldri bedt om kreditt. Med så mye negativt, og der man får kluss med betaling og alt skjærer seg, så er mange, mange kredittkort mye bedre å velge. 
De reklamerer jo og med at de gir kreditt om du har betalingsanmerkninger. Alle røde flagg vaier foran mine brilleglass. 
Var jeg ts, så hadde jeg prompte slettet kreditten hos Svea. 

Anonymkode: cb271...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bonus har vi medlemskap som gir ekstra rabatter. 
Gidder ikke løpe rundt for tilbud, i år. 

Gikk inn igjen i denne tråden, fordi jeg leste på Trustpilot om Svea. Der ville jeg aldri bedt om kreditt. Med så mye negativt, og der man får kluss med betaling og alt skjærer seg, så er mange, mange kredittkort mye bedre å velge. 
De reklamerer jo og med at de gir kreditt om du har betalingsanmerkninger. Alle røde flagg vaier foran mine brilleglass. 
Var jeg ts, så hadde jeg prompte slettet kreditten hos Svea. 

Jeg har ikke signert på noe kreditt hos Svea, kun søkt. 

TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt problemfritt så lenge du betaler før fristen. innbetalingsopplysninger får du eller ber om med engang, ikke vent på en regning i posten for det kommer nok ikke men er druknet i all annen info du får fra dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som har brukt Svea, er det oversiktelig og godt oppdatert på app eller "min side" hva man har innbetalt og restbeløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (På 28.12.2024 den 19.58):

hvorfor har du ikke penger spart på konto så du kan slå til på sånt?

Det lønner seg å ta rentefri delbetaling over 3 år, enn å tømme sparekonto. 

Anonymkode: ac89b...d80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke signert på noe kreditt hos Svea, kun søkt. 

TS. 

Søker du om kreditt enten kort eller på annen måte, så kommer svaret i løpet av minutter. Holder du ap med oss her inne, eller hva er det egentlig du har gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 20.10):

Takk for at du svarer på det jeg spør om :) 

Var det Svea nå nylig? Hvordan sender de faktura, på epost eller per post? 

Jeg har nylig betalt ned et Svea lån. Fikk faktura på mail, og i nettbank. Betalte aldri det beløpet som sto på fakturaen 600, men det jeg hadde regnet ut ca 1500 for å få det rentefritt. Veldig fornøyd 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Søker du om kreditt enten kort eller på annen måte, så kommer svaret i løpet av minutter. Holder du ap med oss her inne, eller hva er det egentlig du har gjort? 

Man kan søke kreditt uten å signere avtalen/gjennomføre kjøp :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HildaSofie skrev (17 timer siden):

Jeg har nylig betalt ned et Svea lån. Fikk faktura på mail, og i nettbank. Betalte aldri det beløpet som sto på fakturaen 600, men det jeg hadde regnet ut ca 1500 for å få det rentefritt. Veldig fornøyd 👌

Supert, takk for tilbakemelding! :) 

Men, hvorfor skriver de 600 kr på fakturaen og ikke det faktiske beløpet man må betale for å unngå renter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Supert, takk for tilbakemelding! :) 

Men, hvorfor skriver de 600 kr på fakturaen og ikke det faktiske beløpet man må betale for å unngå renter? 

Det er jo for å tjene penger😅dårlig butikk for de at vi betaler ned rentefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det tilbudet der er jo faktisk helt genialt, og noe du vil kunne tjene penger på. På den måten at du får beholde egne penger på konto lengre (tjener egne renter), og verdiene på pengene du betaler inn minker med tiden (inflasjon).

Men de har helt sikkert noen avtalevilkår som gjør lånet surt dersom du ikke betaler i tide etc. Er nok derfor det et så mange sutrekopper på den siden du linker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De gjør ikke det lengre. De som tilbyr minstebeløp skal nå ikke ha ferdigutfylt fakturaen med dette beløpet. Nettopp for at folk sal unngå renter som de kanskje ikke har fått med seg.

Anonymkode: ecb99...2ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HildaSofie skrev (2 timer siden):

Det er jo for å tjene penger😅dårlig butikk for de at vi betaler ned rentefritt. 

Det er jo en ekstremt sleip måte å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes bruktbutikker, med heltre produkter som er milevis over billig-drit som selges nytt i dag. Spisestuebord/stoler kan du få for ca 2500,- Kan pusses/oljes og bli som nytt.

Anonymkode: 54539...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...