Gå til innhold

Tubgt å holde meninger skjult

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du trenger ikke å skjule noe. Jeg er "høylytt" selv, går med både Palestina skjerf, buttons med Free Palestine, handlenett og t-skjorter med det samme. Akkurat som at jeg har regnbueflagg, klær med regnbuer, regnbuereim på klokken, regnbuebuttons osv. Du kan flagge hva du vil. Jeg bryr meg ikke om at jeg evnt har noen rundt meg som ikke er enig. 

Anonymkode: 424d9...7a0

Bare ikke flagg med regnbueflagget i palenstina så går dette greit :) 

Anonymkode: c97d5...567

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. 

Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger.

Dette er noen av mine meninger:

Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure!

Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem!

Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut.

En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg!

Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger...

Anonymkode: 296a7...a88

I min krets er det lov å være uenige om det meste og religion

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare ikke flagg med regnbueflagget i palenstina så går dette greit :) 

Jeg skulle ønske at et par av mine rødeste bekjente kunne gjort nettopp det. Slått seg ned på Gaza med Israel-pin på jakka (analogt til norske C-kjendiser som bærer palestinaskjerf til bunaden) og veivet med pride-flagg. Så kunne vi snakkes etterpå (hvis de kom levende fra det) og jeg kunne fått høre om de hadde blitt møtt med hjertevarme og respekt for sine meninger. 

Anonymkode: 6476f...c89

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du vet at i Palestina bruker de barn som skjold? Nydelige folk DU heier på. Blir faktisk ganske kvalm og sjokkert av deg også. 

Nå har jeg faktisk vært i Palestina 2 ganger, gjennom min tidligere jobb. Og en ting, jeg skrev aldri at jeg heier på Hamas. For det gjør jeg virkelig ikke. Så jeg blir fortsatt kvalm at TS, som heier på noen som dreper så mange mennesker. 

Anonymkode: f7c6a...7dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på venstresida sjøl, men skal være den første til å innrømme at noen av de særere avkrokene i minoritetsmiljøene er blitt ganske skrudde av å være kronisk online med amerikanske meiningsfeller. Jeg omgås ikke de folka sjøl, men strategien min når tante Turid bæler om hvordan Jonas Gahr Støre er personlig ansvarlig for alle strømkablene som selger arvesølvet til Tyskland er nikk og smil og venlig minne henne på at strømmen på årsbasis faktisk er blitt billigere enn før. 

Men altså. Om du meiner at en "konflikt" som oppfyller fleire kriterier for folkemord handler om hvilken side man "heier på" - og du "heier på" den sida som drepte 40 000 på et år, fordriver helsepersonell, bomber sivile, og nekter heile befolkninga tilgang på nødhjelp - så kan du ikke være overraska over at folk tar på vei. 

Anonymkode: c0c6b...ff0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være "frepper" er jo stuerent i dag 🙂 Selv regner jeg meg for å være en libertarianer og holder med Liberalistene. Opplever at FRPere og høyrefolk tolererer mine meninger greit og på en respektfull måte, men å diskutere med SVere i min familie og omgangskrets er bare å glemme. Det orker jeg ikke, for ideene og prinsippene er såpass ukjente og fjerne fra dem, at det knapt går an å diskutere uten å hele tiden före dem med bakgrunnsinfo og hvordan konkrete meninger henger sammen med (og forutsetter) andre prinsipper.

En av mine inngifte familiemedlemmer er SVer på sin hals. Veldig trivelig, sosial type. Inkluderende, smart og oppegående. Men får han noen øl innabords er det bare å holde kjeft. Da durer han på og hamrer inn meningene sine overfor alle. Bittelitt høylytt og veldig instisterende 😁 Jeg bare nikker med - for alle vet hvor jeg står politisk uansett.

Ironisk nok anser jeg også FRP for å være en del av sosialistisk/kollektivistisk side, men det tror jeg er veldig vanskelig å helt se, hvis man ikke selv står såpass langt utenfor stortingspartiene politisk og kan se det politiske spekteret utenfra. FRP er derimot det minst sosialistiske på tinget. Jeg kan stemme på FRP hvis jeg ikke har andre alternativer. Og dette gjør jo at jeg kun har noen få likesinnede som er helt på bølgelengde når det gjelder politikk.

Anonymkode: 6701e...1e0

En libertarianer er en person som driver rigide og hemningsløst ligger med flere tusen mennesker. Det er et begrep fra fransk kultur og Marki de Sade. Jeg tror ordet du egentlig mente er liberaler ;) 

Anonymkode: 747a2...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En libertarianer er en person som driver rigide og hemningsløst ligger med flere tusen mennesker. Det er et begrep fra fransk kultur og Marki de Sade. Jeg tror ordet du egentlig mente er liberaler ;) 

Autokorrekt: jeg mente orgier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å ta punkter fra partiet Rødts arbeidsprogram og diskutere økonomi med folk som ihuga stemmer Rødt. Ikke kan de noe om økonomi og ikke har de lest arbeidsprogrammet så de skjønner ikke helt selv hva de stemmer på. Litt merkelig. Ellers støtter jeg ikke et bestemt parti men endrer ofte på det fra valgår til valgår etter å ha sittet på gjerdet en stund og observert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har prøvd å ta punkter fra partiet Rødts arbeidsprogram og diskutere økonomi med folk som ihuga stemmer Rødt. Ikke kan de noe om økonomi og ikke har de lest arbeidsprogrammet så de skjønner ikke helt selv hva de stemmer på. Litt merkelig. Ellers støtter jeg ikke et bestemt parti men endrer ofte på det fra valgår til valgår etter å ha sittet på gjerdet en stund og observert. 

Jeg har lagt merke til det samme når det gjelder Rødt-velgere, har sett det her inne også, blant annet at de nekter ihuga at kommunisme fortsatt er i partiprogrammet. Og ute i det virkelige liv merker jeg at veldig mange på venstresiden tar det for gitt at alle de kjenner også er på venstresiden. Det minner nesten litt om de ateistene som tror de ikke kjenner en eneste religiøs person. 

Anonymkode: 90d02...b92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at i Palestina bruker de barn som skjold? Nydelige folk DU heier på. Blir faktisk ganske kvalm og sjokkert av deg også. 

Må man holde med en av sidene? Jeg mener begge sider har gjort så mye faenskap at jeg ikke vil velge side. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du trenger ikke å skjule noe. Jeg er "høylytt" selv, går med både Palestina skjerf, buttons med Free Palestine, handlenett og t-skjorter med det samme. Akkurat som at jeg har regnbueflagg, klær med regnbuer, regnbuereim på klokken, regnbuebuttons osv. Du kan flagge hva du vil. Jeg bryr meg ikke om at jeg evnt har noen rundt meg som ikke er enig. 

Anonymkode: 424d9...7a0

Jeg tror ikke alle med palestinaskjerf, buttons og hele pakka er like tolerante som deg. Jeg tror mange på høyresiden og i de mindre partiene utenfor Stortinget ønsker å fronte sitt eget politiske ståsted, men dropper det fordi sosialistene blir så hysteriske og drastiske. Ikke alle, et mindretall selv om de er mange nok. Derfor tør ikke jeg ha en helt grei, uprovoserende politisk sticker på bilens bakluke eller bære budskap på kroppen. Jeg har mer enn nok handicap, om jeg ikke skal havne i rullestol også.

Anonymkode: 6701e...1e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har lagt merke til det samme når det gjelder Rødt-velgere, har sett det her inne også, blant annet at de nekter ihuga at kommunisme fortsatt er i partiprogrammet. Og ute i det virkelige liv merker jeg at veldig mange på venstresiden tar det for gitt at alle de kjenner også er på venstresiden. Det minner nesten litt om de ateistene som tror de ikke kjenner en eneste religiøs person. 

Ja, er ikke bare Rødt velgere som ikke leser partiprogram før de stemmer. Er noen punkter i Rødts arbeidsprogram som kommer til å ødelegge økonomien i Norge helt og de er helt i en slags sky av uforståenehet når jeg prøver å forklare det. At de benekter kommunismen er også uforståelig. Man skal bare ha lest noen kapitler av Marx før man ser det. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva så om det står enkelte ting i partiet du står nærmest har ting du er uenig i.  Synes det er greit.  Gjelder like mye Frp som Rødt.  

Partier kan ha ulike tilnærminger, ulik ideologi og ulike prioriteringer og kan se både like ut og veldig ulike om det ideologi eller prioriteringer som det legges mest vekt ved., 

Det med religiøs person kan godt stemme, like barn leker best, men også at religiøsitet anses være privatsak hos Rødt så det dras ikke frem

Det kan finnes fanatisme hos alle partier med bokstavtro på partiprogrammet, det kan lett bli utfordrende for de fleste å møte.

Anonymkode: 1a2f9...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan fint være  idealistog føle tilhørighet til venstresiden, mislike streik og demonstrasjoner, ikke like Palestinaskjerf, anerkjenne begge siders feilsteg, mislike å fronte politiske spørsmål med buttons på seg og føle at politikk og religion er privatsak. 

Kan fint sende ungene på privatskole med den politiske tilnærmingen også, kan fint eie eiendom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, hvordan bruker de «barn som skjold» da? Tar de og teiper dem fast på kroppen sin kanskje? Forklar! 
Eller vent, er Gaza et så LITE OMRÅDE med så MANGE MENNESKER at barna er overalt, uten noe sted å gjemme seg?

Anonymkode: dee0c...c8a

Typisk at folk måtte spore av og diskutere politikk.

Anonymkode: 44264...da9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. 

Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger.

Dette er noen av mine meninger:

Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure!

Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem!

Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut.

En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg!

Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger...

Anonymkode: 296a7...a88

Hvis du som skeiv klarer å stemme Frp, har du oversett noe. 

Eller så er rasismen sterkere enn egen identitet, og maset og førre innvandrere overgår ønske om egne rettigheter. De vil ikke at vi skeive skal få unger feks!en hey, om vi slipper Mohammed er det samme f om vi blir satt på blokkere for seksuell lyst og tvangssterilisert. 

Å heie på Israel, betyr å heie på utrydding av et folkeslag, ikke lite likt hv som har blitt begått mot oss skeive. Israel heier ikke på deg, for å si deg sånn. 

Det jeg hører seg si er at du lyver til vennene dine om å være en annen enn hva du egentlig er i fylt for å miste dem? 

Tja, det er jo vanskelig å være venn med noen som stemmer for ens undergang og innskrenket rettigheter..

Anonymkode: 462b6...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jabx skrev (9 timer siden):

Kanskje for jødehatere ja.

Jøder er ikke det samme som staten Israel! 

Anonymkode: d321f...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan fint være  idealistog føle tilhørighet til venstresiden, mislike streik og demonstrasjoner, ikke like Palestinaskjerf, anerkjenne begge siders feilsteg, mislike å fronte politiske spørsmål med buttons på seg og føle at politikk og religion er privatsak. 

Kan fint sende ungene på privatskole med den politiske tilnærmingen også, kan fint eie eiendom

Politikk er vel nettopp det motsatte av en privatsak.

Anonymkode: d321f...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis du som skeiv klarer å stemme Frp, har du oversett noe. 

Eller så er rasismen sterkere enn egen identitet, og maset og førre innvandrere overgår ønske om egne rettigheter. De vil ikke at vi skeive skal få unger feks!en hey, om vi slipper Mohammed er det samme f om vi blir satt på blokkere for seksuell lyst og tvangssterilisert. 

Å heie på Israel, betyr å heie på utrydding av et folkeslag, ikke lite likt hv som har blitt begått mot oss skeive. Israel heier ikke på deg, for å si deg sånn. 

Det jeg hører seg si er at du lyver til vennene dine om å være en annen enn hva du egentlig er i fylt for å miste dem? 

Tja, det er jo vanskelig å være venn med noen som stemmer for ens undergang og innskrenket rettigheter..

Anonymkode: 462b6...837

Hang meg opp i første setning så hva i partiprogrammet til FrP er anti homofili?

Anonymkode: aff34...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du omgås så nært med folk som tenker ulikt deg? Og ikke er spesielt diplomatiske heller...

Anonymkode: 66c2b...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...