AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger. Dette er noen av mine meninger: Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure! Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem! Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut. En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger... Anonymkode: 296a7...a88 7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Dine venner navlebeskuende, trangsynte, ignorante, uvitende og usympatiske. Be dem sette seg mer inn i saker. Anonymkode: 39fe3...e58 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden «Heier på Israel». Kvalmt Anonymkode: 2ad70...7eb 1 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Heier selv på Israel og jeg unngår å være venner med sterkt rødfargede på den politiske skalaen 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Helt typisk for venstresiden å gå til angrep på de som har andre meninger enn dem selv. Bare stå på dine meninger og argumenter for dine meninger, og lær dem at det er de som er lite tolerante for andres meninger. Hvis de ikke ønsker å ha noe med deg å gjøre grunnet dine politiske meninger så er de ingen venner å ha. Jeg har selv aldri stemt frp i mitt lange liv, og kommer nok aldri til å gjøre det - men enhver person skal få stemme det partiet de ønsker og de skal få ytre seg uten å bli herset med. Anonymkode: edc3e...b63 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger. Dette er noen av mine meninger: Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure! Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem! Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut. En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger... Anonymkode: 296a7...a88 To ting diskuterer man aldri med familie og venner, religion og politikk. Anonymkode: 6c96d...d0f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Hvordan så de det? Anonymkode: cb8d9...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Det finnes personer med sterke meninger knyttet til alle politiske retninger. Noen ganger er det ikke politikk det er knyttet sterke meninher til en gang. Det er er personlighet, utdanning, bakgrunn like mye så som politisk overbevisning som er årsak til høylydte meninger (og ønske om å holde kjeft) Jeg foretrekker å holde politiske og religiøse meninger for meg selv, da jeg føler det blir for musjonerende Anonymkode: 1a2f9...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har noen venner som er veldig røde politisk. De har sterke og høylytte meninger, alle andre tar feil. Jeg er på høyresiden, men jeg er så konfliktsky at jeg holder kjeft om mine meninger når vi sitter og snakker om ting. Jeg føler meg noen ganger som en fake, fordi jeg er lesbisk og kler meg veldig "rødt" og har samme interesser som mange "røde politisk", men allikevel så heller jeg mot FRP på politiske meninger. Dette er noen av mine meninger: Vennene mine vil jo at jeg skal bli med på demonstrasjoner for Palestina f.eks, men jeg vil jo ikke det siden jeg heier på Israel. Men det kan jeg ikke si for da blir de så sure! Og når det gjelder transbevegelsen så synes jeg at det undergraver kvinnen, og det kan jeg iallefall ikke si til dem! Innvandringspolitikken bør også bli strengere, og norge bør fokusere på å passe på sine egne innbyggere enn å sende all hjelp ut. En gang var det valgomat, og vennene mine så svaret mitt som var FRP og H, og de kjefta på meg! Jeg måtte bare få sagt det... hvordan takler man sånn? Jeg klikker jo ikke på dem for deres meninger... Anonymkode: 296a7...a88 Jeg har samme dilemma. Jeg er lik som deg politisk. Orker som regel ikke å ta den diskusjonen. Men noen ganger klarer jeg ikke å la være. Folk kommer uansett ikke til å forandre mening eller skifte side. Så det er best å bare unngå temaet. Jeg blir bare frustrert. Så det kommer ikke noe godt av det. Men bare vit at vi er mangen. Veldig mangen Anonymkode: c97d5...567 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): «Heier på Israel». Kvalmt Anonymkode: 2ad70...7eb Ikke alle støtter Hamas vet du 😆 Anonymkode: c97d5...567 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Å være "frepper" er jo stuerent i dag 🙂 Selv regner jeg meg for å være en libertarianer og holder med Liberalistene. Opplever at FRPere og høyrefolk tolererer mine meninger greit og på en respektfull måte, men å diskutere med SVere i min familie og omgangskrets er bare å glemme. Det orker jeg ikke, for ideene og prinsippene er såpass ukjente og fjerne fra dem, at det knapt går an å diskutere uten å hele tiden före dem med bakgrunnsinfo og hvordan konkrete meninger henger sammen med (og forutsetter) andre prinsipper. En av mine inngifte familiemedlemmer er SVer på sin hals. Veldig trivelig, sosial type. Inkluderende, smart og oppegående. Men får han noen øl innabords er det bare å holde kjeft. Da durer han på og hamrer inn meningene sine overfor alle. Bittelitt høylytt og veldig instisterende 😁 Jeg bare nikker med - for alle vet hvor jeg står politisk uansett. Ironisk nok anser jeg også FRP for å være en del av sosialistisk/kollektivistisk side, men det tror jeg er veldig vanskelig å helt se, hvis man ikke selv står såpass langt utenfor stortingspartiene politisk og kan se det politiske spekteret utenfra. FRP er derimot det minst sosialistiske på tinget. Jeg kan stemme på FRP hvis jeg ikke har andre alternativer. Og dette gjør jo at jeg kun har noen få likesinnede som er helt på bølgelengde når det gjelder politikk. Anonymkode: 6701e...1e0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Du heier på drap av mange tusen barn? Du heier faktisk på drap av barn. Jeg blir sjokkert, og kvalm. Anonymkode: f7c6a...7dd 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du heier på drap av mange tusen barn? Du heier faktisk på drap av barn. Jeg blir sjokkert, og kvalm. Anonymkode: f7c6a...7dd Du vet at i Palestina bruker de barn som skjold? Nydelige folk DU heier på. Blir faktisk ganske kvalm og sjokkert av deg også. Anonymkode: c97d5...567 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden Politikk handler om prioriteringer. Selv om man er medlem av et parti eller organisasjon så behøver man ikke støtte alt og det blir ufint å koble alt til andres syn på ting. Det går fint an å ikke støtte alt og likevel falle ned på et parti pga noen viktige kjerneområder. Skatt f.eks og bare det er nok til å kunne definere politisk retning. Koble det så direkte til Israel/Palestina er helt søkt. Det er lov å dele synet til ulike partier avhengig av tema. Å dømme noen for syn på noe skal ikke automatisk dømme noen for noe annet siden man har så ulike grunner til å engasjere seg politisk. Lokalt, nasjonalt eller globalt og man må ikke engang vite hva man støtter lokalt støtter globalt om man ikke vil. Anonymkode: 1a2f9...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet at i Palestina bruker de barn som skjold? Nydelige folk DU heier på. Blir faktisk ganske kvalm og sjokkert av deg også. Anonymkode: c97d5...567 Jaha, hvordan bruker de «barn som skjold» da? Tar de og teiper dem fast på kroppen sin kanskje? Forklar! Eller vent, er Gaza et så LITE OMRÅDE med så MANGE MENNESKER at barna er overalt, uten noe sted å gjemme seg? Anonymkode: dee0c...c8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Heier på Israel». Kvalmt Anonymkode: 2ad70...7eb Kanskje for jødehatere ja. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har levd en stund og møtt min andel av blodrøde sosialister som i egne øyne vet alt om alt og enda litt mer. Høylytte og brautende som F og ekstremt intolerante for andres syn selv om ditt syn faktisk lar seg underbygge av tørre fakta. Det eneste som fungerer er å bombardere dem med fakta og saklige argumenter helt til de begynner å skrike at du er trang i nøtta, hjernevasket, høyrevridd psykopat, fascist, jævla kapitalist, drittsekk, hjernedød, hjerteløs, amøbe, idiot, tilbakestående. Da har du faktisk vunnet diskusjonen. For min del er jeg nå så gammel at jeg holder meg unna de mest blodrøde menneskene, vi har for ulike verdier rett og slett. Anonymkode: 6476f...c89 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jaha, hvordan bruker de «barn som skjold» da? Tar de og teiper dem fast på kroppen sin kanskje? Forklar! Eller vent, er Gaza et så LITE OMRÅDE med så MANGE MENNESKER at barna er overalt, uten noe sted å gjemme seg? Anonymkode: dee0c...c8a Nei. Hamas har sørget for å blande sammen militær og sivil infrastruktur. De legger våpenlagre, utskytningrsramper, osv. i sivile bygg, har mye tunneler som går under sivile områder, som de bruker til krigs- og terroroperasjoner, og de har lagt ut strategiske ammunisjonslagre slik at dersom et muilitært mål tas ut, så vil ammunisjonslagrene antennes og medføre enda større ødeleggelse på sivile bygninger rundt. Videre oppfordrer Hamas folk til å ikke dra fra hjemme sine når Israel varsler om angrep på militære mål i nærheten, da de ønsker at både voksne og barn skal "dø som martyrer". Videre så nekter de sivile å søke beskyttelse i det omfattende tunellnettverket under Gaza. Hams sier det ikke er deres ansvar å beskytte sivile, så de får ikke komme i sikkerhet: https://www.memri.org/tv/hamas-official-mousa-abu-marzouk-tunnels-gaza-protect-fighters- not-civilians Så jo, de bruker sivile, derunder barn, som skjold. Helt bevisst. For å maksimere antall skadde og døde. Alt for å vinne PR-krigen og lure folk som deg. Endret 9 timer siden av jabx 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Du trenger ikke å skjule noe. Jeg er "høylytt" selv, går med både Palestina skjerf, buttons med Free Palestine, handlenett og t-skjorter med det samme. Akkurat som at jeg har regnbueflagg, klær med regnbuer, regnbuereim på klokken, regnbuebuttons osv. Du kan flagge hva du vil. Jeg bryr meg ikke om at jeg evnt har noen rundt meg som ikke er enig. Anonymkode: 424d9...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden Kan folk ikke bare på det TS lurer på i stedet for å enten heie på hennes politiske holdninger eller å kritisere dem? I real life menneskelig samhandling så må man kunne forholde oss til folk som mener ulikt uten å gå rett i skyttergraven TS - her kan det bli gode diskusjoner på tomannshånd om du tørr å stå for det du mener, og presentere meningene dine på reflektert måte. Siden du velger å heller ta det på et forum på en lørdagskveld så regner jeg med at du ikke har forsøkt det. Nr. 1: Vis hvem du er og hva du står for. Ikke aksepter usaklig kritikk. Om det blir ufint, si at dette ble litt for heftig, kanskje vi skal la det ligge. Men klarer ikke å la være helt likevel. Partiet du stemmer på er ideologisk alliert med muslimer som du ikke vil skal slippe inn i landet når det gjelder dine rettigheter som skeiv. Så akseptert at vennene dine vil ta tak i noe avvik i ideologien din. Anonymkode: 040b7...aed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå