AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Hei! 😊 Som mange andre tenker jeg å starte nyåret med et lite prosjekt for å gå ned noen kilo. Målet mitt er å redusere vekten med 5–6 kilo. Jeg er 169 cm høy og veier 67 kilo i dag, men jeg føler meg mer vel med meg selv når jeg veier litt mindre. Jeg bor alene og har en travel hverdag, så tidligere har jeg hatt god erfaring med måltidserstattere. Spesielt har jeg brukt Dietshake fra Bodylab, som jeg synes smaker helt greit når den blandes med ekstra lett melk. Den metter også godt, noe som er et stort pluss. Bodylab understreker at man ikke skal erstatte alle måltider med shake, og det passer meg bra – jeg er altfor glad i mat til å droppe det helt. Men jeg ser for meg at det kan være praktisk å bytte ut noen måltider her og der. Så, har noen her erfaringer med måltidserstattere? Har det fungert for dere som et verktøy for vektnedgang? (Bare for å presisere: Jeg vet at ekte mat ofte er bedre og sunnere, men det er ikke det jeg spør om her. 😊) Gleder meg til å høre fra dere! Anonymkode: 930a2...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Det funker ikke for meg. Jeg blir ikke ordentlig mett av dem, og det er lite som gjør usunn mat og snacks så fristende for meg som å gå småsulten. Anonymkode: 0005b...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Er ikke det ofte ganske kaloririkt? Jeg får inn en god del grønnsaker og knekkebrød på en slik Shake… Anonymkode: be625...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Nei. Aldri. Måltidserstattere er ikke ordentlig mat, det er rett og slett bare et produkt av en fordømt industri som tjener enormt med penger på at folk sluker deres lovnader rått. Det er verken praktisk eller sunt å "bytte ut" ordentlige måltider med en ultraprosessert shake. Det er absolutt ingenting sunt med det. Måltidserstattere med høyt næringsinnhold passer best for eldre og mennesker som av ulike grunner ikke får i seg tilstrekkelig med mat og næring gjennom kosten. Skal man slanke seg så er det bortkasta penger. Bare for å illustrere; min mor har drukket på slike shaker i år og dag, vet ikke hvor lenge, men leeenge. Hun har ikke gått ned et jævla gram, men mener likevel at det der er supre greier. Det er det ikke. Men lyver man til seg selv så funker det vel veldig bra! Saken er at disse shakene kommer du ikke til å drikke resten av livet, og skal man erstatte sunne, næringsrike måltider bestående av protein, karbohydrater, fett og mange næringsstoffer med en pulver shake... Det er oppskriften på usunnhet. Så ja, mine tanker om dette. Jeg blir rett og slett irritert over at det eksisterer, på lik linje med slike "fettforbrennende" tabletter. Det er bullshit og det er en skitten industri, som jeg hater at tjener mange millioner kroner. Anonymkode: fe5af...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå