AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Mange snakker om barn og dyra sine. Venninna mi snakker om kosthold konstant, gjerne sunne ting. Det er så dørgende kjedelig. Lov å skifte tema/ spørre om vi kan snakke om noe annet🤣 Anonymkode: 6d692...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Selvfølgelig kan du det. Du kan jo si at det hadde vært hyggelig å snakke om noe annet også. Snes vi snakker så mye om sunt kosthold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har (hadde) ei venninne som bare snakket om uinteressante ting, stort sett samme tema. Prøvde å avbryte veldig ofte, få samtalen over på noe mer hyggelig eller er tema begge har interesse for. Men nei... Anonymkode: 2dc29...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Folk som har dårlige sosiale antenner og ikke ser at samtaleemnet kjeder personen man snakker med tåler som regel å få beskjed om at man vil snakke om noe annet. Så lenge det sies på en fin måte. Prøv først å få over samtaleemnet på andre ting på normal måte og hvis det ikke hjelper, så må man være direkte. Men så spørs det jo hva du skifter over til også... Kanskje du også ikke skjønner at det du prøver å endre samtalen til ikke interesserer venninna di? Anonymkode: 490d2...87e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Enkelte er bare slik, de leser ikke rommet eller personen de snakker med og durer i vei om seg og sine interesser. Ingen vurdering på om dette er noe de får positiv respons på eller om det er riktig tema for riktig publikum. Ønsker de å ha en monolog, eller ønsker de å konvertere folk til å interessere seg for det samme som seg selv? Jeg lurer oppriktig. Jeg har en teori om at enkelte har vokst opp med foreldre og omsorgspersoner som var såå interessert i alt de sa, og nå tror de verden kretser om dem selv og det de selv synes er interessant. Det faller dem ikke en gang enkelte inn å spørre spørsmål om hvordan andre har det, hva de har gjort i julen, eller hvilke interesser og temaer har, før de setter i gang... Anonymkode: ef72f...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har en gang måttet si i fra om at jeg ikke synes det er så morsomt å høre om slanking til ei venninne. Hjelp. Litt Anonymkode: 36530...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Enkelte er bare slik, de leser ikke rommet eller personen de snakker med og durer i vei om seg og sine interesser. Ingen vurdering på om dette er noe de får positiv respons på eller om det er riktig tema for riktig publikum. Ønsker de å ha en monolog, eller ønsker de å konvertere folk til å interessere seg for det samme som seg selv? Jeg lurer oppriktig. Jeg har en teori om at enkelte har vokst opp med foreldre og omsorgspersoner som var såå interessert i alt de sa, og nå tror de verden kretser om dem selv og det de selv synes er interessant. Det faller dem ikke en gang enkelte inn å spørre spørsmål om hvordan andre har det, hva de har gjort i julen, eller hvilke interesser og temaer har, før de setter i gang... Anonymkode: ef72f...f09 Dette er i hvert fall ikke tilfelle med min (tidligere) venninne. Og akkurat slik har det alltid vært med henne også; mangelfull evne til å vise interesse. Noen ganger spør hun raskt "hvordan går det", så får man 30 sekunders taletid, også "ok", så skiftes temaet til seg selv i 1 time, og helt uten evne til å forstå at lufta snart går ut hos den andre. Jeg vet ikke hva som er årsaken hennes, men jeg vet at hun på ingen måte hadde gode omsorgspersoner som opphøyde henne, tvert i mot. Anonymkode: 2dc29...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Kan jo bare svare «åhhh jeg orker ikke å snakke om kosthold» og umiddelbart skifte tema? Jeg stanser all sånt prat i lunsj på jobb (som er direkte til meg). Har endelig blitt frisk fra anoreksi og har piggene ute. Anonymkode: efe7d...922 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26 minutter siden #9 Del Skrevet 26 minutter siden Kan gjerne bytte mot venninner som kun snakker om barna sine.. Jeg forstår det er det viktigste i deres liv. Men når jeg er barnløs er det ikke interessant, og ikke minst veldig ekskluderende. Anonymkode: 62dc9...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå