Soleil70 Skrevet lørdag kl 15:44 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:44 Jeg har lenge hatt et ønske om å skaffe meg hund, og har tapt hjertet mitt til golden retriever. Men så er det denne røytingen da, som jeg tror kan bli litt mye, eller hva sier dere som har golden? Alternativet er en labrador, litt forskjellig lynne, men liknende gemytt. Noen som har noe å fortelle meg om disse rasene som kan være nyttig å vite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet lørdag kl 15:51 #2 Del Skrevet lørdag kl 15:51 (endret) Begge er kjempefine raser, men nå har jeg måttet avlive to såvidt voksne labradorer pga sykdom, tross seriøse oppdrettere og gode forsøk på å hente gener fra andre land, så det blir ikke ny labrador på meg. Det er så vondt å miste dem etter halvlevd hundeliv. Vet at mange retrievere sliter med allergi og andre sykdommer. Gjør NØYE research før du kjøper. Begge rasene røyter, men bare 2 ganger i året og ca 26 uker hver gang. Du trenger en god robotstøvsuger eller to eller tre. 😉 Endret lørdag kl 15:58 av Pysa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 15:54 #3 Del Skrevet lørdag kl 15:54 Labrador 🐕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:55 #4 Del Skrevet lørdag kl 15:55 Hvis jeg kun skulle gått etter røyting ville jeg tatt golden. Ja, de har mer pels, men den er i alle fall mykere. Lab har kortere og stivere pels som setter seg mer i tekstiler. Anonymkode: 31ef8...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:56 #5 Del Skrevet lørdag kl 15:56 Pysa skrev (3 minutter siden): Begge er kjempefine raser, men nå har jeg måttet avlive to såvidt voksne labradorer pga sykdom, tross seriøse oppdrettere og gode forsøk på å hente gener fra andre land, så det blir ikke ny labrador på meg. Det er så vondt å miste dem etter halvlevd hundeliv. Vet at mange retrievere sliter med allergi og andre sykdommer. Gjør NØYE research før du kjøper. Begge rasene røyter, men bare 2 ganger i året og ca 26 uker hver gang. Du trenger en god robotstøvsuger ller to eller tre. 😉 Å nei, så leit å høre om hundene Anonymkode: 5784d...ab4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:57 #6 Del Skrevet lørdag kl 15:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å nei, så leit å høre om hundene Anonymkode: 5784d...ab4 Hundene dine, skulle det stå. Anonymkode: 5784d...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:25 #7 Del Skrevet lørdag kl 16:25 I forhold til røyking så tenker jeg labrador er nesten verre på røyking enn golden er. når det gjelder å velge rase. Hva skal fu bruke hunden til? Vil du ha familiehund som er med på turer, eller vil du trene aktivt med den? Jeg har labrador og for meg er det mer motor i labradoren enn vanlig utstillings-golden. Det passer meg bra, siden jeg konkurrerer med ham. Vil du trene aktivt med golden er det vanskelig å finne det på de vanlige utstillingslinjene. Da må du over på jaktlinjene. Anonymkode: 7c6f9...1cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:04 #8 Del Skrevet i går, 05:04 Soleil70 skrev (13 timer siden): Jeg har lenge hatt et ønske om å skaffe meg hund, og har tapt hjertet mitt til golden retriever. Men så er det denne røytingen da, som jeg tror kan bli litt mye, eller hva sier dere som har golden? Alternativet er en labrador, litt forskjellig lynne, men liknende gemytt. Noen som har noe å fortelle meg om disse rasene som kan være nyttig å vite? Labrador røyter helt ekstremt mye. Jeg har labrador og har passet en golden, og den eneste store forskjellen var at golden var mye vanskeligere å vaske etter å ha rullet rundt i søla. Labrador er visst litt mer aktiv og krever litt mer, spesielt i ungdomstiden, og det kan godt være. Jeg driver en del søk med min. Mange labradorer er helt besatt av mat og kan ikke få nok av det. Toppers til trening, men de kan ha en tendens til å stjele mat så fort de får muligheten. Men de er helt nydelige hunder. Verdens snilleste, utrolig glade i folk og alt som er, alltid godt humør, alltid med på alt som skjer, humørspredere uten like, elsker kos og å ligge inntil. Anonymkode: 7f890...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Golden retriever har myk pels som samler seg som baller på gulvet og er lett å støvsuge. Labrador har stivere pels som setter seg fast i tepper, klør og andre tekstiler. Begge rasene bør få en skikkelig bad og føn hver vår og høst for å få av verste pelsen ved røyting. Anonymkode: 0dab7...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå