Gå til innhold

Overskridelse av grenser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kunne ignorert kroppens reaksjon og holdt fast på nei.

Anonymkode: ae7fd...c8a

Sant nok

Anonymkode: 9c953...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sant nok

Anonymkode: 9c953...a85

Tenker at du ikke skal skamme deg over dette. Du reagerte fysisk som mange gjør høres det ut som, du gikk i frys.

Du bør ta en alvorsprat med mannen din i en utenom-seksuell setting og vær helt klar og tydelig på at et nei er et nei og ikke en anledning for forhandling, uansett hvordan det endte denne gangen. Og si i fra at om dette skjer igjen, så vil du reagerer på en annen måte. Du kommer til å 'sett inn det du tenker du vil klare å gjøre'. Og tenk over hva du tenker at du selv vil klare å gjøre.

Og ikke vær redd for å 'ødelegge stemningen'. Den er det han i så fall som ødelgger, for du har gitt en klar og tydelig beskjed på forhånd. Du alene er ikke ansvarlig for å bevare stemningen i forholdet. Det er viktig at du husker på at det.

Anonymkode: 641d5...eb7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig. Det er helt sykt. Lovverket er helt sykt. Det er innafor loven det han har gjort. Det er lov å voldta i Norge. Hun sa til han: jeg prøver å si nei.

Hun må si nei, hun må rope, om så utøve vold for å understreke at det er nei hun sier. For hvis ikke, så er det innafor loven. Hun kan ikke si kanskje.

Anonymkode: 641d5...eb7

Han spurte om det betyde skikelig nei, og hun bekreftet det! Hun forsøkte også å skyve han vek. Hun aviste altså både verbalt og fysisk, og han bekrefter jo at han forstår hva hun sier når han stiller oppføkgings spørsmål. Så igjend det er 100% tul at man må skrike nei eller være fysisk voldelig for å få lov å bestemme over egen krop i Norge. Ja den norske loven har mange svakheter, men verbal og fysisk motstand åpenbart nok. Hva skulle vøre ulovlig om dette ikke var det liksom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du lot det jo skje. Er jo lov å ombestemme seg. 

Siden dere er gift ser jeg ikke helt problemet, dere burde jo kjenne hverandre og være trygge på hverandre.

Hadde dette derimot skjedd med ONS synes jeg det hadde stilt seg helt annerledes.

Anonymkode: ecd7c...8a9

Tilhører du en sekt eller noe? Er du gammel nok til å være på KG burde du være gammel nok til å vite at ikke alle ekteskap er perfekte.

De fleste eller i det minste mange av kvinnene som myrdes i Norge myrdes nettopp av ektemannen.... Ser du ikke probleme der heller da? I og med at du har bestemt de bør være tryge på hværandre? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...