AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Har begynt å ta tran. Det går ok med en liten skje med tran med sitronsmak, men det smaker fortsatt helt grusomt syns jeg. Spiser noe rett etterpå for å få bort smaken. Men er det mindre sunt? Det er bare at det er tilsatt smakstilsetning? Kapsler fungerer ikke for meg - jeg begynner å gurpe tran uansett når jeg tar det på døgnet, om jeg spiser før eller etter osv. Å ta det før jeg legger meg er vanskelig da jeg sliter med søvnen så jeg begynner å gurpe det før jeg sovner... Så ja. Anonymkode: e5bd0...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Du trenger ikke å spise tran i det hele tatt, kaplser med omega 3 fra alger gjør samme nytten. Tran med sitronsmak har "naturlig smak" i ingredienslisten, og det er noe som det ikke finnes ingrediensliste på, og lages av fabrikker av utallige ingredienser: https://www.newyorker.com/magazine/2009/11/23/the-taste-makers Anonymkode: edc51...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Tran er helt unødvendig. Den gjennomsnittlige nordmann får i seg mer enn nok omega-3 og altfor, altfor mye omega-6. Det kan faktisk være skadelig å få i seg for mye omega-3. Da går det fra å være betennelsesdempende til å bli betennelsesfremmende. Omega-3 harskner (blir ødelagt) veldig fort. Det tåler ikke lys, luft eller varme. Får du i deg harsknet omega-3 er det i alle fall skadelig. Det virker som at folk har fått øynene opp for at forholdet mellom omega-3 og omega-6 er viktig. Man vil ha ca like mye omega-3 som omega-6. Det er noe av grunnen til at det har blitt anbefalt å spise tran. For å forbedre forholdet mellom omega-3 og omega-6. Men hvis man da spiser ca 100 ganger mer omega-6 enn man egentlig trenger, og spiser 2-3 ganger mer omega-3 enn man trenger, og mer flerumettet fett er skadelig, så for å forbedre forholdet bør man heller redusere på omega-6. Omega-6 får man helst fra frøoljer. Så kutt gjerne ut dem. I tillegg er vegetabilsk omega-3 mindre potent enn animalsk omega-3, så plantekilder er dårlige omega-3-kilder. Kjøtt har nok omega-3 og omega-6. Man trenger ikke å spise tran eller fisk for å få i seg omega-3 og omega-6. Anonymkode: 2391f...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Hva i alle dager er det med dere to? Hvorfor svare når dere ikke kan svare på spørsmålet? Anonymkode: e5bd0...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva i alle dager er det med dere to? Hvorfor svare når dere ikke kan svare på spørsmålet? Anonymkode: e5bd0...96f Jeg svarte jeg. Sitronsmak er "naturlig aroma" som lages på en fabrikk og som ikke har innholdsfortegnelse. TS får bestemme selv om det er sunt. Anonymkode: edc51...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå