Gå til innhold

Be svigermor overnatte annet sted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har nå besøk av svigermor som i følge avtalen skulle dra til annen familie i dag, men det virker det som hun har glemt. Vi bor i en ganske liten leilighet på 75 m2 med ett bad, og er nå tre voksne og ett lite barn her. Er det innafor å minne henne på at hun skal flytte videre til annen familie i dag? I så fall hvordan?

Hadde det ikke vært for at Jeg er gravid med tungt svangerskap (hodepine, kvalme, utmattelse) og mulig svangerskapsforgiftning, hadde det gått fint noen dager til. Men føler at jeg trenger ro og at det er slitsomt med besøk nå. Vi vet heller ikke hvor lenge hun har tenkt å bli her, om det er en uke eller en dag til (hun bor selv  langt unna). 

Vil tilføye at hun har kalt med liten og rund, veldig stor, spurt om jeg har gått opp mye i vekt og om jeg passer på hva jeg spiser det siste døgnet. Jeg er lei både fysisk og psykisk. Samtidig vil jeg ikke ødelegge relasjoner osv.. 

Forslag?  

Anonymkode: f3cc4...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Din mann sier «Mor, når var det du skulle til x i dag? Trengte du skyss?»

Anonymkode: 993a1...373

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Når skal du dra i dag? Kommer de og henter deg eller trenger du skyss?

Når det er en uttalt og avtalt plan at hun skal dra videre i dag, er det helt naturlig å ta opp de praktiske omstendighetene. Ikke spør om hun skal dra, ta for gitt at hun selvfølgelig skal det - det er jo det som er avtalt. 

Endret av Daria
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen ville ordnet opp. 

Han ville også slått hardt ned på den type kommentarer. 

Anonymkode: 31098...60d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rolig. Hvis det ikke funker, bruker dere hardere skyts. Lykke til. Hun må ut. I dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lov å si rett ut at det har vært hyggelig med besøk, men nå trenger den gravide med et slitsomt svangerskap mer ro og hvile.

Mannen bør kunne snakke med sin mor om at nå er det på tide å reise videre på besøk - og han burde konfrontert de slemme, unødvendige kommentarene.

Let fram din indre nordlending og si ting rett fram.

Anonymkode: cd277...400

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her.

Hun drar i kveld. Det gikk ok for seg, hun sa at hun forsto 🙈🥳 takk for tips og oppmuntring ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her.

Hun drar i kveld. Det gikk ok for seg, hun sa at hun forsto 🙈🥳 takk for tips og oppmuntring ❤️

Pjoh på dine vegne❤️❤️

Anonymkode: 23655...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...