Gå til innhold

Sikker på at det er noe med niesen min, men usikker på hva.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ha ei niese på 20 år. 
Hele livet har hun vært sta og vanskelig å ha med å gjøre. Hun oppførte seg fint i bh og på skolen, men hjemme har hun vært vanskelig. Hyling, skriking, som liten både slo og bet hun foreldrene. Kun aldri sitte stille, helt hyper. En julaften ble middagen to timer forsinket pga hun nektet å komme ut av rommet.  I ungdomsårene har hun vært vanskelig å håndtere, var borte 1/2 år fra skolen pga hun nektet å gå. Nå er det faktisk et slit å ha besøk av henne: Hun prater i ett sett, hele tiden, klager på alt og alle, setter seg selv svært høyt, det er alle andre sin skyld at hun f.eks stryker på eksamen, alt er stress, alle skal vente på henne. Snakker om det samme i ring og absolutt alt dreier seg om henne absolutt hele tiden. Mener at alt hun sa/gjorde i ungdommen var i hennes fulle rett (f.eks skjelle ut familiemedlemmer og kalle de de verste ting en kan tenke seg). Hun snakker kun om seg selv hele tiden, hører ikke hva andre sier og prater bare oppå hvis noen andre snakker. Det er lite trivelig å ha henne på besøk. Jeg har alltid tenkt at hun må ha ADHD, men begynner å mistenke narsissisme når jeg hører på henne nå. Ha aldri sagt noe til min søster som er hennes mor, men tenker at hun kommer nok til å få problemer som voksen. 
Andre som kjenner igjen noe av dette og denne oppførselen? 

Anonymkode: 2610d...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fra en som jobber med å diagnostisere folk. Må det være en diagnose? 

Noen mennesker er bare uhøflige, klagere og ubehagelige. Drittsekker om du vil. 

Anonymkode: 1df29...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fra en som jobber med å diagnostisere folk. Må det være en diagnose? 

Noen mennesker er bare uhøflige, klagere og ubehagelige. Drittsekker om du vil. 

Anonymkode: 1df29...a64

Nei, ikke nødvendigvis. Var litt dumt formulert av meg. 
Men, oppførselen hennes er så spesiell at det fremstår ikke «normalt» for å si det slik. Har møtt mye mennesker i mitt liv, men hun har hatt spesiell oppførsel hele sitt liv. 

Anonymkode: 2610d...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...