Gå til innhold

Hvordsn finne ut ny lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å gå ned til 80 % stilling av ulike årsaker. Hvor kan jeg finne ut hva lønna i såfall vil bli? Jeg er den som tjener mest i familien, velferd har alltid jobbet fullt.  Har et barn på 12 år som går på 2 aktiviteter , middels i pris. Har ikke for vane å dra på dyre ferier. Vi bruker en hytte som avigers eier, gjør litt div vedlikehold der. Skal bytte bolig med svigers inne  sommer 2025, har vært mye styr så langt siden det er snakk om et gårdsbruk. 

Trenger å finne ut ny lønn om jeg velger å jobber redusert, om vi kan klare oss og selvfølgelig om jeg får lov av arbeidsgiver.  

Anonymkode: 8c61f...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vel bare å gange nåværende bruttolønn med 0,8 og deretter bruke en skattekalkulator for å se hva du oppnår av redusert skatt. I praksis er de siste 20% du tjener nå naturlig nok også de med høyest skatteprosent, så du vil få utbetalt noe mer enn 80% av dagens nettolønn hvis du går ned til 80%. Nøyaktig på tusenlappen må du nesten sjekke ved å legge inn i skattekalkulator, den skattebesparelsen påvirkes jo av andre faktorer enn inntektsskatten alene.

Anonymkode: ad90c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...