Gå til innhold

Tips til hverdagsservise?

PhilosopherSe7en

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, jeg er ikke TS men lurer på om noen vet hvilke av Porsgrund sine serviser som fortsatt lages i Norge? For noen har også dette mye å si :)

ellers vil jeg bare si til deg TS, at mange er veldig misfornøyde med kvaliteten på Rosendahl Grand Cru.. blir visst lett slitt emalje og skåret. Og har lest mye skryt om Pillivuyt, og forsåvidt både Rørstrand Swedish Grace, Iittala Tema og diverse serviser fra Porsgrund også. Mange er fornøyde med Villeroy og Boch men jeg synes de er litt dyre å ha til hverdags.

Anonymkode: 64b40...a82

Mener det kun er Figgjo som produserer i Norge fortsatt.

Anonymkode: 7e1d0...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mperle skrev (10 timer siden):

Vi er fornøyde med Hvit riflet fra Royal Copenhagen, fint til både hverdags og fest. Hadde et lignende servise fra IKEA (riflet men litt mer kremfarget i tonen) og var egentlig fornøyd med det, men ble enda mer fornøyd da vi investerte i det fra RC!

Vi har også hvit riflet serien. Frokost asjett og krusene brukes mye. Middagsserviset synes jeg er akkurat litt for stort, er noe upraktisk i oppvaskmaskinen (har stor Miele maskin), så kunne tenkt meg noe litt mindre til hverdags som er fint, uten å være for kostbart.

Anonymkode: 99c7e...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mener det kun er Figgjo som produserer i Norge fortsatt.

Anonymkode: 7e1d0...866

Porsgrund produserer hvertfall Bogstad og Bølge i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt Rosendahl grand cru i flere år og er kjempefornøyd. Glassene blir fort stygge, men askjett/tallerkener har hverken fått skår eller riper.

Anonymkode: 2020b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har pillivuyt plisse, bruker det både til hverdags og fest. 

Anonymkode: 27592...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har Royal copenhagen og elsker det 🙏🏻🥰

Anonymkode: 13bd3...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med Rosendahl, får skår veldig lett. Har swedish grace nå og er storfornøyd med det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PhilosopherSe7en skrev (På 28.12.2024 den 13.38):

Ønsker å bytte ut det vi har som er fra Ikea. Vil ha noe som kan brukes til hverdags, men også om en får gjester til søndagsmiddagen eller om en har bursdagsbesøk og lignende.

Noen gode tips til servise som er fint, har god kvalitet og ikke koster en formue?

Villeroy & Boch, i ulike utgaver. Holdbare og tåler bruk, men ikke IKEA pris, da.

Anonymkode: 2bba7...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Porsgrund Sense og er fornøyd med kvaliteten på det. Nå har vi hatt dette serviset i mer enn 10 år, og det har verken fått grå streker av bestikk, krakeleringer i glasuren eller nagg/skall i kantene. Det blir brukt omtrent hver dag, og de mest brukte delene har sikkert gått 1000 ganger i oppvaskmaskina, men serviset ser likevel ikke slitt ut i det hele tatt. 

Det finnes utrolig mange forskjellige deler i denne serien, så man har mye å velge mellom og kan kombinere på mange måter etter eget ønske og behov. Siden serviset er helhvitt er det veldig lett å dekke bord med. Vi valgte de runde middagstallerknene (28 cm), dyp tallerken (25 cm), og dessertskål (16 cm). 

Anonymkode: 44263...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...