Kryneren Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Hva betyr for eksempel " eg ska ud pg lufta vedet" , som de sier i Rogaland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Aldri hørt… 😅 Anonymkode: 8ff5c...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Kryneren skrev (10 minutter siden): Hva betyr for eksempel " eg ska ud pg lufta vedet" , som de sier i Rogaland? Det betyr vel "stresse ned" eller noe lignende, i all fall gjør det det lenger sør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden De sier tilsvarende i Sogn også("Eg ska ut og lufta vitet"). Såvidt jeg har skjønt, tilsvarer det å ta seg en luftetur, et lite ærend eller i det hele tatt gå utendørs for å få litt frisk luft/miljøforandring/pause. Anonymkode: a7486...fb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): De sier tilsvarende i Sogn også("Eg ska ut og lufta vitet"). Såvidt jeg har skjønt, tilsvarer det å ta seg en luftetur, et lite ærend eller i det hele tatt gå utendørs for å få litt frisk luft/miljøforandring/pause. Anonymkode: a7486...fb3 De sier det samme her også, i Nordfjord:" Eg skal ut å lufte vetet". Trur det er vanlig mange plasser. Anonymkode: 0efc6...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Kryneren skrev (5 timer siden): Hva betyr for eksempel " eg ska ud pg lufta vedet" , som de sier i Rogaland? lufte vetet. sier min bergenske mor og. altså, å komme seg ut og ikke bare sitte inne hele tiden, noe som ikke er sunt. Anonymkode: 0317a...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden "Ut å luftet vettet" Tenker det betyr at man trenger en pause. Egentid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Kryneren skrev (5 timer siden): Hva betyr for eksempel " eg ska ud pg lufta vedet" , som de sier i Rogaland? ut og luftet hodet litt, gå seg en tur rett og slett Ut og luftet vettet litt Anonymkode: 7f8ea...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden direkte oversatt betyr det vel å lufte hodet eller noe sånt. sånn at de ikke går fra vetet (vettet). Anonymkode: 0317a...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Betyr en liten tur ut. Stueskift. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Kryneren skrev (5 timer siden): Hva betyr for eksempel " eg ska ud pg lufta vedet" , som de sier i Rogaland? Ut og få frisk luft. (Direkte oversatt ut og lufte vettet). Anonymkode: f7ac4...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 9 timer siden Forfatter #12 Del Skrevet 9 timer siden Irak skrev (12 minutter siden): "Ut å luftet vettet" Tenker det betyr at man trenger en pause. Egentid. Ja det er godt av og til. Så kan det jo føles som å gå litt fra vettet med tett inneluft og mye stemmer og lyd innendørs i timevis....😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Kryneren skrev (42 minutter siden): Ja det er godt av og til. Så kan det jo føles som å gå litt fra vettet med tett inneluft og mye stemmer og lyd innendørs i timevis....😅 Det kan jeg signere på 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 8 timer siden Forfatter #14 Del Skrevet 8 timer siden Irak skrev (13 minutter siden): Det kan jeg signere på 😂 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå