Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2025

Blått

Anbefalte innlegg

Jeg blir så redd, er vel i det som er starten av et forhold. 

Aldri forholdt meg skikkelig til følelsene før, men vært hard og lata som alt går bra. 

Nå skjønner jeg at de negative tankene og vurderinger som spretter fram i hodet ikke er sanne, det er forsvarsmekanismer som prøver å beskytte meg fordi jeg har barndomstraumer.. Jeg tenker han kan ha andre, jeg blir irritert inni meg om han går litt fra meg på tur (5 meter.....). Jeg gråt når min eksmann gikk fra meg på ski og var dritsur..

Jeg overtolker ansiktsuttrykk om han ikke er mild.. 

Samtidig følte jeg meg tryggere sist vi var sammen og slappet av mye mer. 

Jeg spilte til og med sangen jeg lenge har følt treffer meg på den måten jeg ønsker å føle det 🤗

Og hvem skal man snakke med om dette, tenker jeg? Jeg går heldigvis til Psykolog, flaks 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner egentlig å tenke at Staysmann har et poeng jeg...

Riktig god helg til dere alle!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (På 1.2.2025 den 13.58):

Jeg har datet ei dame nå i en tre måneders tid, ikke truffet hverandre så ofte som jeg skulle ønske, men vi har begge vårt liv og hun har også hjemmeboende ungdommer som ikke forenkler dette å treffes.

Har innbilt for meg selv at jeg bare er betatt, men dersom jeg kjenner godt etter, er jeg nok litt forelsket. Hadde aldri trodd det skulle være mulig å finne en så kul, morsom, intelligent, vakker, sensuell og seksuelt frigjort dame i min alder. Men det fant jeg 😍

Hatt noen meget heftige dater hvor vi har overnattet hos hverandre, men nå skal vi snart ha en hel helg sammen og det gleder jeg meg noe helt sinnsykt til.

Isolert sett meget bra helg, det var vi begge enige om. Men følelsen av sommerfugler i magen og pirring i kroppen fikk hun ikke, så nå er det bare vennskap og Fjompenisse tar turen tilbake på Tinder igjen…

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hva skjer her da?

Jeg var på en kaffe date på mandag, det var impuls. Etter 10 min chatting så spurte han om vi ikke heller skulle møtes på en kafe og prate.. så jeg hadde ikke noe å gjøre og sa ja. 

Han dukka nå i hvertfall opp og det er jo ett stort pluss idagens dating verden. Sånn første inntrykk, virket hyggelig og snill, ikke stygg var han heller.. men ja jeg ble sjenert og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av hendene mine. Men tenkte og at vi nok ikke er så like. Og tenkte at han kom sikkert ikke til å like meg ha ha ha.. jeg er så negativ støtt. 

Men da jeg kom hjem så gikk han helt berserk på snap da og foreslo og komme hjem til meg 2 dager senere med frokost før jeg dro på jobb... det skulle vært nå egentlig. Men han ble så intens og det ble veldig mye sexfiksert etterhvert så jeg tenkte at å få han hjem til meg da putter jeg meg i ett vanskelig hjørne for jeg kjente ikke noe gnist som om at jeg ønsket meg en runde i senga. Jeg sa i fra om det og, men følte at han prøvde seg lell. 

Så enden på visa var at jeg avlyste kvelden i forveien og sa at dette gikk litt fort frem for min del og at det ble litt for intenst. Så nå har det roa seg. Gud så vanskelig alt skal være lissom. 

Så det var den date'n. 
Han ga seg ikke så skal møtes i morgen igjen. 🫣 jeg er håpløs

Har en til i kikkerten men har litt lite kontakt syns jeg da, men er fordi han er opptatt med mye jobb men skal til mitt område å være i 14 dager og han er litt yngre men innafor normalen etter dagens samfunn. Men har lyst til å møte han og da. Har pratet med han ett par ganger på skype da. Virker alright han og. Men går de berserk med seksuelle ting etter vi har møttes og jeg ikke kjenner noe gnist i den retningen så melder jeg pass. Skal ikke ligge med noen bare for å være grei . Det har jeg gjort før. Det gir meg fint lite. 

Så helt dødt er det ikke heldigvis. 

Endret av GrønnNellik68
Oppdatering
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Straks tre mnd på oss ❤️ fortsatt ikke offisielle men jeg skal prøve å ta praten etterhvert nå. Vi har det supert å det er ikke noe stress for jeg vet det er meg han vil ha men det ER vanskelig å holde «hemmelig» siden vi har så mange felles venner å mange er nyskjerrige på hvem jeg har funnet meg. For jeg klarer ikke å skjule at jeg er forelska ❤️

Anonymkode: 3f57d...2bf

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (På 7.3.2025 den 23.37):

Isolert sett meget bra helg, det var vi begge enige om. Men følelsen av sommerfugler i magen og pirring i kroppen fikk hun ikke, så nå er det bare vennskap og Fjompenisse tar turen tilbake på Tinder igjen…

Huff da

Anonymkode: 95f84...5ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Huff da

Anonymkode: 95f84...5ea

Ny date til helga, så livet går videre. Selvfølgelig litt kjipt at vi ikke fikk utforsket oss noe mer, men veldig realt av henne å ta praten og ikke ha meg på gress bare fordi vi hadde det bra i senga.

En dør stenges, nye spennende dører åpner seg 🥰

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har han vært innom på besøk og har prata ett par timer.Det gikk egentlig veldig greit. Det var hyggelig. Han er en hyggelig fyr å prate med. KJenner kanskje ikke den store gnisten men han prøvde seg ikke på noe. Og tenkte at nå syns han jeg nok var kjedelig av meg, men han har sendt mld etter han dro at han syns det var trivelig å treffe meg igjen. Så ja da får jeg se hvordan det går.

Han er absolutt en kjekk kar da på mange måter. Han er tydeligvis ute etter noe mer seriøst enn alle andre jeg har møtt hittil.  Så bor vi rimelig nært hverandre.... 20 min kanskje...

Så da får jeg bare se hvordan det går.

Kan ikke si jeg er head over heels enda nei ha ha ha..skal litt til.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (13 timer siden):

Ny date til helga, så livet går videre. Selvfølgelig litt kjipt at vi ikke fikk utforsket oss noe mer, men veldig realt av henne å ta praten og ikke ha meg på gress bare fordi vi hadde det bra i senga.

En dør stenges, nye spennende dører åpner seg 🥰

Lykke til videre  til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (12 timer siden):

Lykke til videre  til helga.

Takker 🤩  

Tror daten i seg selv går bra, i alle fall en utrolig trivelig og morsom dame å snakke med på telefon. Så gjenstår det bare å se om det kan gnistre litt i tillegg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (8 timer siden):

Takker 🤩  

Tror daten i seg selv går bra, i alle fall en utrolig trivelig og morsom dame å snakke med på telefon. Så gjenstår det bare å se om det kan gnistre litt i tillegg 😉

Ja det var det ja.. jeg kjenner ikke noe gnist med han jeg har møtt nå da så nå er det jeg som blir treg og svare osv osv.. jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke føler noe gnist.. han burde vært ett catch så blir så irritert på meg selv. Why lissom når det endelig dukker opp en normalt oppegående mann. 

Men ja det må være noe gnist der ellers frister det aldri å hoppe til køys, det kjenner jeg veldig sterkt på nå.  For det frister ikke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (16 timer siden):

Men ja det må være noe gnist der ellers frister det aldri å hoppe til køys, det kjenner jeg veldig sterkt på nå.  For det frister ikke. 

Jeg kunne nok kanskje hoppet til køys med noen som det ikke er noen gnist med, men ikke med mindre begge er enige om at dette gjør vi bare fordi begge har lyst på sex og that’s it.

Orker ikke å spille noe spill for å ligge. Det trenger jeg faktisk ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjompenisse skrev (7 timer siden):

Jeg kunne nok kanskje hoppet til køys med noen som det ikke er noen gnist med, men ikke med mindre begge er enige om at dette gjør vi bare fordi begge har lyst på sex og that’s it.

nei du sier noe.. noen ganger må man bare hoppe i det for å få lyst og da.. ja nei vet ikke jeg hva som skjer egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (12 timer siden):

Er det mange som spiller spill for å ligge? 

Anonymkode: 09065...d4f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det mange som spiller spill for å ligge? 

Om det er mange skal ikke jeg uttale meg om, men jeg registrerer at det med ujevne mellomrom dukker opp forsmådde damer (og enkelte menn) som tror de har truffet (den store) kjærligheten, men som opplever at potensiell partner ghoster eller endrer seg etter at de har hatt sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (23 minutter siden):

Om det er mange skal ikke jeg uttale meg om, men jeg registrerer at det med ujevne mellomrom dukker opp forsmådde damer (og enkelte menn) som tror de har truffet (den store) kjærligheten, men som opplever at potensiell partner ghoster eller endrer seg etter at de har hatt sex.

Å ghoste andre er direkte feig oppførsel. Eneste gyldige grunn jeg kan komme på er om man sier ifra først, og vedkommende ikke stopper. Da er det noe galt. 

Endre seg etter sex?...Høres ikke bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Okey, kunne laget en egen tråd, men starter her! Jeg har ingen erfaring med datingapper, heller ikke dating (godt voksen mann).

Hvordan forholder dere til private meldinger på selve appen, svarer dere alle og ikke minst hvor lenge er "normalt" å vente på et svar. Sitter selv og venter på et svar, samtidig som andre forespørsler kommer inn! Føles frekt å ikke svare, men hva skal du si hvis det uansett er helt uaktuelt? Regner med at det er fy fy å planlegge mer enn en date om gangen?

Anonymkode: e991b...808

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Okey, kunne laget en egen tråd, men starter her! Jeg har ingen erfaring med datingapper, heller ikke dating (godt voksen mann).

Hvordan forholder dere til private meldinger på selve appen, svarer dere alle og ikke minst hvor lenge er "normalt" å vente på et svar. Sitter selv og venter på et svar, samtidig som andre forespørsler kommer inn! Føles frekt å ikke svare, men hva skal du si hvis det uansett er helt uaktuelt? Regner med at det er fy fy å planlegge mer enn en date om gangen?

Bare si det som det er. At det ikke er aktuelt. Tenker det er viktig å være ærlig. 

Har aldri skjønt meg på å vente så og så lenge med meldinger osv. Jeg sender om jeg har lyst og svarer når jeg vil. Av og til så virker det som det er så mange uskrevne regler man må forholde seg til. Ikke rart folk kan bli forvirret tenker jeg. 

Mange vil nok trekke seg om du dater mange samtidig. Jeg hadde gjort det. Ikke for at jeg er usikker på meg selv, men jeg synes selv jeg fortjener full oppmerksomhet og fullt fokus. Dater man mange samtidig så kan det fort bli mye krøll og blanda signaler og følelser. Det er ikke helt heldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Svarer selvfølgelig alle, men jeg pleier ikke å ha mange samtaler samtidig. Liker å være til stede i samtalen og ikke sjonglere med mange samtaler samtidig. For meg betyr det at first come, first served. Det betyr også at jeg kan la matcher bli liggende uten å starte en samtale, dersom det plutselig blir flere matcher etter en sveiperunde. Men om damene plutselig skulle gro seg et par og ta kontakt, får de selvfølgelig svar, selv om jeg ikke har initiert samtalen.

Om det er fy fy å planlegge mer enn en date samtidig, må du selv ha en formening om. Jeg gjør det ikke, men ikke fordi jeg er en så jævla moralsk høyborg, jeg har uansett ikke tid til å date mer enn en om gangen. Og jeg dater ikke damer som jeg ikke har oppnådd en viss kontakt med først. Liker å bli litt kjent før jeg tar meg tid til å date.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjompenisse skrev (39 minutter siden):

Svarer selvfølgelig alle, men jeg pleier ikke å ha mange samtaler samtidig. Liker å være til stede i samtalen og ikke sjonglere med mange samtaler samtidig. For meg betyr det at first come, first served. Det betyr også at jeg kan la matcher bli liggende uten å starte en samtale, dersom det plutselig blir flere matcher etter en sveiperunde. Men om damene plutselig skulle gro seg et par og ta kontakt, får de selvfølgelig svar, selv om jeg ikke har initiert samtalen.

Om det er fy fy å planlegge mer enn en date samtidig, må du selv ha en formening om. Jeg gjør det ikke, men ikke fordi jeg er en så jævla moralsk høyborg, jeg har uansett ikke tid til å date mer enn en om gangen. Og jeg dater ikke damer som jeg ikke har oppnådd en viss kontakt med først. Liker å bli litt kjent før jeg tar meg tid til å date.

Takk, utfordringen er å vente på et svar på din egen henvendelse, mens andre kommer inn og ønsker svar fra meg😉
For meg er det kun ansikt til ansikt som fungere for å bli kjent med vedkommende. Meldinger, chat og også telefon gir altfor lite. Nå skal det sies at jeg er veldig glad i å prate med mennesker.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...