Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2025

Blått

Anbefalte innlegg

Ja, da var det over. Hun følte vel hun skyldte meg en forklaring, men merket at å sitte å høre på hva jeg hadde gjort feil, og hva som var feil med meg, traff meg litt hardere enn jeg egentlig tålte. Blir noen lange dager fremover nå. Av og til lurer jeg ærlig talt på om det er verdt det.

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okapi skrev (25 minutter siden):

Ja, da var det over. Hun følte vel hun skyldte meg en forklaring, men merket at å sitte å høre på hva jeg hadde gjort feil, og hva som var feil med meg, traff meg litt hardere enn jeg egentlig tålte. Blir noen lange dager fremover nå. Av og til lurer jeg ærlig talt på om det er verdt det.

Unnskyld meg, men sånn der gjør man bare ikke mot et annet menneske. Jeg merker jeg blir skikkelig grinete på dine vegne og holdt på å kalle henne både det ene og det andre. Du fortjener så mye bedre. 

Endret av Blått
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (7 timer siden):

Unnskyld meg, men sånn der gjør man bare ikke mot et annet menneske. Jeg merker jeg blir skikkelig grinete på dine vegne og holdt på å kalle henne både det ene og det andre. Du fortjener så mye bedre. 

Enig!

Og om jeg kan spørre, hva mente hun du hadde gjort feil og hva var feil med deg?

Så lavmål av hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (7 timer siden):

Først og fremst er det jo ikke noe galt med deg og det er jo bare latterlig om hun gjorde sånt. Kanskje dere var feil for hverandre men det er jo virkelig ikke du som er feil.  

Jeg har vært på KG i mange mange år og skriver som regel som anonymt. Har lagt merke til deg og det at du virker som en skikkelig fin fyr! 🧡

Anonymkode: 6f2de...4e3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (På 27.2.2025 den 22.45):

Ja, det er superstress! Alle følelsene på en gang, og helt surr i alt. Men på en fin måte også, synes jeg. 

Jeg tenker at det er helt naturlig å bli avvist en del ganger. Det opplever vi alle, og det er vondt hver gang, men vi kan jo ikke slutte å prøve av den grunn. Vi er jo bra nok, selv om vi har blitt avvist noen ganger. Det handler bare om å finne de man passer for, og så tørre å være sårbar og åpne seg for alt det vonde ved avvisningen for å kunne vinne alt det fine når det klaffer. 

Det var fint sagt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Først og fremst er det jo ikke noe galt med deg og det er jo bare latterlig om hun gjorde sånt. Kanskje dere var feil for hverandre men det er jo virkelig ikke du som er feil.  

Jeg har vært på KG i mange mange år og skriver som regel som anonymt. Har lagt merke til deg og det at du virker som en skikkelig fin fyr! 🧡

Anonymkode: 6f2de...4e3

Enig. Det er helt rettferdig å si at dette fungerer ikke for meg, men å begynne og snakke om "du har gjort blablabla feil" og "dette er blablabla feil med deg" - det syns jeg er virkelig dårlig oppførsel. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2025 har hittil vært starten på mitt værste år! Det er ikke pga date's, men helt seriøst.... folk har virkelig ikke selvrespekt!!!

Har man vært i kontakt med det motsatte kjønn føler jeg at kommunikasjon faile'r totalt. Hva skjedde med gjensidig respekt, vise interesse og faktisk gidde gi effort for å holde kontakt.? Istedet sitter jeg bare igjen med følelsen av at folk gir seg til kjenne når man kjeder seg. Tinder appe'n er søren meg ikke for pingler.

Det er så latterlig når folk til stadighet finner på ting, også får man meld om "skulle heller ønske jeg var sammen med deg"! Seriøst... vi er voksne mennesker og bestemmer helt selv hvem vi ønsker bruke tid på. Lættis opplegg!! 

Mulig det er meg det er noe galt med altså. Men jeg har tilgode å bli overbevisst om at noen er ekte i 2025!!

Anonymkode: f90ad...3d3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (11 timer siden):

Det er noen som veier folk opp og ned. Det er en uting. Det blir bare for mye. Sikkert mye feil med hun og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (12 timer siden):

Legg henne bak deg asap! Veit det kan være vanskelig, men ikke ofre henne noen tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (20 minutter siden):

Legg henne bak deg asap! Veit det kan være vanskelig, men ikke ofre henne noen tanker.

Enig. Hun kan jo ikke være helt god. 

Anonymkode: 3f57d...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffekoppQueen skrev (15 timer siden):

Enig!

Og om jeg kan spørre, hva mente hun du hadde gjort feil og hva var feil med deg?

Så lavmål av hun!

Det blir litt for privat, tror jeg. Det vanskelige for min del er jo at hun hadde rett. Jeg er langt fra perfekt, og kløna det til en del mellom oss også. En av tingene hun nevnte var blant annet at jeg ofte virket usikker, og ærlig talt, det er jo ikke feil.

Jeg får henne kanskje til å høre ganske slem ut her, men hun mente det ikke vondt. Av og til må man gå videre, og de fleste vil jo ha en forklaring når det skjer.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære @Okapi, at hun mener det er noe feil med deg ligger hos henne, ikke deg. Dere er kanskje ikke en god match, men det finnes noen der ute som syns at en som deg er helt perfekt!❤️ Det eneste du evt kan ta til deg er om du klarer å vise deg sårbar. Om du blir usikker så er det bedre å bare si det til vedkommende. Og hvorfor du blir usikker. Jeg vet det er vanskelig å gjøre, men det kan forebygge mye misforståelser. Men dette datinglivet er virkelig ubarmhjertig.

AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 22.34):

2025 har hittil vært starten på mitt værste år! Det er ikke pga date's, men helt seriøst.... folk har virkelig ikke selvrespekt!!!

Har man vært i kontakt med det motsatte kjønn føler jeg at kommunikasjon faile'r totalt. Hva skjedde med gjensidig respekt, vise interesse og faktisk gidde gi effort for å holde kontakt.? Istedet sitter jeg bare igjen med følelsen av at folk gir seg til kjenne når man kjeder seg. Tinder appe'n er søren meg ikke for pingler.

Det er så latterlig når folk til stadighet finner på ting, også får man meld om "skulle heller ønske jeg var sammen med deg"! Seriøst... vi er voksne mennesker og bestemmer helt selv hvem vi ønsker bruke tid på. Lættis opplegg!! 

Mulig det er meg det er noe galt med altså. Men jeg har tilgode å bli overbevisst om at noen er ekte i 2025!!

Anonymkode: f90ad...3d3

Det er ikke bare du som har slike erfaringer. Det er veldig mange som bare bruker datingapper som tidsfordriv når de kjeder seg. Og det har økt veldig etter årene med covid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (44 minutter siden):

Kjære @Okapi, at hun mener det er noe feil med deg ligger hos henne, ikke deg. Dere er kanskje ikke en god match, men det finnes noen der ute som syns at en som deg er helt perfekt!❤️ Det eneste du evt kan ta til deg er om du klarer å vise deg sårbar. Om du blir usikker så er det bedre å bare si det til vedkommende. Og hvorfor du blir usikker. Jeg vet det er vanskelig å gjøre, men det kan forebygge mye misforståelser. Men dette datinglivet er virkelig ubarmhjertig.

Det er masse feil med meg, det er det jo hos oss alle. Ofte gjemmer jeg meg bak "men det er det jo ingen som legger merke til", og da blir det sårt når jeg innser at joda, det gjør de.

Problemet er nok ærlig talt at jeg viste meg litt for sårbar. Jeg var litt for ærlig om hvor mye jeg følte, og hvordan jeg ble usikker da jeg fikk blandede signaler. Samtidig var det andre ting jeg var mindre åpen om, som kom frem senere, og tydeligvis ble begge deler helt feil.

Nå merker jeg jeg er ganske ødelagt etter en helg uten mat eller søvn. Må si jeg misunner de som bare trekker på skuldrene og går videre.

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke lenger hvordan man skaffer en date. Har prøvd i to år nå, uten hell😅 Har fått mange venninner da, det er koselig, men absolutt ingen som vil noe mer. 

Hører mye grunner, som at det går ikke fordi vi er i samme hobby (selv om personen holder på med en annen i samme hobby) og alltid noe som gjør at vi kun kan være venner. Rett etterpå skryter de av hvor bra jeg er, at jeg faktisk ser bra ut osv. Hun ene sa «Den som får deg er sykt heldig» og så ble hun sammen med en som hun klager på hele tida til meg. Har jobb, utdanning, venner og har det gøy i hverdagen. Men får aldri ærlige svar på hva jeg gjør feil

Anonymkode: 270bc...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (På 3.3.2025 den 10.49):

Det er masse feil med meg, det er det jo hos oss alle. Ofte gjemmer jeg meg bak "men det er det jo ingen som legger merke til", og da blir det sårt når jeg innser at joda, det gjør de.

Problemet er nok ærlig talt at jeg viste meg litt for sårbar. Jeg var litt for ærlig om hvor mye jeg følte, og hvordan jeg ble usikker da jeg fikk blandede signaler. Samtidig var det andre ting jeg var mindre åpen om, som kom frem senere, og tydeligvis ble begge deler helt feil.

Nå merker jeg jeg er ganske ødelagt etter en helg uten mat eller søvn. Må si jeg misunner de som bare trekker på skuldrene og går videre.

Klart dette har gått hardt inn på deg. Fordi det rører ved alt som er så sårt. 

Det er ikke noe feil med deg og det føles kanskje som en floskel når folk sier det, men at man er redd for å bli såret når man har blitt såret før er ikke noe som er galt. Det er jo mønstrene dine som prøver å beskytte deg. Det er heller ikke rart du blir usikker når noen ikke er tydelige. Det er faktisk helt normalt. 

Jeg er sikker på at hun prøvde å gjøre det slutt på en ordentlig måte, men så har hun snublet og bommet totalt. 

Du har prøvd å være åpen, ærlig og lagt alt på bordet. Det er på ingen måter feil at hun ikke kunne klare å ta imot det. Det er heller ikke din feil at det ble sånn. Du kan like gjerne si at hun var helt feil for deg, hun gjorde alt feil. For hun gjorde deg ikke trygg, hun møtte deg ikke på en spesielt god måte. Hadde hun vert annerledes så hadde det kanskje gått bedre. 

Det blir litt urettferdig synes jeg, å sitte å peke fingrer når ingen egentlig gjør noe galt. Jeg liker bedre å si at man bare ikke passer sammen istedenfor å si at det er noe feil med noen. Det blir som å tvinge sammen to puslebiter som ikke egentlig hører sammen. Med litt makt så kan man, men bra blir det aldri. 

Du trenger ikke trekke på skuldrene som ingen ting. Du følte masse og nå har du mistet det og det er vondt❤️ forferdelig vondt. 

Vær litt snill og ta vare på deg selv fremover. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vet ikke lenger hvordan man skaffer en date. Har prøvd i to år nå, uten hell😅 Har fått mange venninner da, det er koselig, men absolutt ingen som vil noe mer. 

Hører mye grunner, som at det går ikke fordi vi er i samme hobby (selv om personen holder på med en annen i samme hobby) og alltid noe som gjør at vi kun kan være venner. Rett etterpå skryter de av hvor bra jeg er, at jeg faktisk ser bra ut osv. Hun ene sa «Den som får deg er sykt heldig» og så ble hun sammen med en som hun klager på hele tida til meg. Har jobb, utdanning, venner og har det gøy i hverdagen. Men får aldri ærlige svar på hva jeg gjør feil

Anonymkode: 270bc...66a

Det finnes jo en mulighet for at du ikke gjør noe feil? 

Hvis kvinner ønsker å være venn med deg, sier slike fine ting om deg så tenker jeg de er ærlige om det. 

Jeg kan ikke snakke for alle av de, men noen ganger føler man bare ikke tiltrekning selv om man skulle ønske det. Det behøver ikke være en god grunn eller noe som kan rettes på. Det er ofte bare en tilfeldig ting. 

Man kan være ett bra menneske og samtidig ikke aktuell som kjæreste for absolutt alle, men det er jo kjipt når man tenker jeg kunne vert alt du ønsket deg i en kjæreste, men nei, du vil heller ha den håpløse tufsen der. Skjønn det den som kan😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...