Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

Hvor forsiktige har dere vært mens dere har gått på FHS-sprøyter? 

Skal begynne på disse denne uka, og er i tillegg bedt med på badstubading til helga. Merker jeg er veldig usikker på om det er lurt å utsette kroppen for så høye temperaturer (og lave - havet). Så står nok over den, men hvordan har dere forholdt dere til den perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mymmeli skrev (5 timer siden):

Tusen takk☺️ Hører til på Riksen/Ullevål nå, og har generelt en ok opplevelse. Føler mest på det at man må ha så god oversikt selv når man møter nye leger og sykepleiere hele tiden. Men glad vi hadde første forsøk privat og så den mest positive siden av det. Hvor hører du til?

Tusen takk!🥰 Fikk ut 9 egg, så krysser fingrene for befruktning🤞🏻

Vet hva du mener, gått mine korridorer på Riksen/Ullevål selv. Såå glad for å ha gått privat nå 😊 9 egg er jo veldig bra 🤩🙏 Det ble 12 egg her, 10 modne, så er spent på morgendagen 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kirsebærpai skrev (6 timer siden):

Skal begynne på disse denne uka, og er i tillegg bedt med på badstubading til helga. Merker jeg er veldig usikker på om det er lurt å utsette kroppen for så høye temperaturer (og lave - havet). Så står nok over den, men hvordan har dere forholdt dere til den perioden?

Levde som gravid. Eggene er sensistive og tåler ikke alt. Stimulering er jo puberteten til eggene og en sårbar fase.

Det går sikkert bra, men hvorfor ta sjansen.

Drakk ikke alkohol, spiste ikke up-mat, badet ikke i klor, passet på hudpleien, droppet parfymerte produkter, ikke koffein, osv. Why not.

Anonymkode: e48f1...ae9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har hatt en utelukkende positiv opplevelse med Hausken i alle fall, og kan varmt anbefale de (regner med de har noe lunde samme løp på alle klinikker i landet😊). De er tilgjengelige og svarer på alle spørsmål, forklarer viss det er noe jeg har vært usikker på, og møter meg alltid med et smil! Blir lei meg av å høre hvordan noen av dere har hatt det og blit møtt.. Håper virkelig det blir en bedre opplevelse neste gang ❤️

Jeg testet svakt positivt både i går og i dag ❤️❤️

Anonymkode: e3657...fc9

Gratulerer så masse!! 😭 ❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hei,
har hatt min første med IVF, med innsett 12 feb med 5 dagers. Hadde HCG test forrige torsdag 28.2 med da en verdig på 2100. Hadde en ny i dag mandag 03.03 med en økning til 6500. Er vel rundt 5+3 nå. Noen som har erfaring på dette, om dette er en ok økning eller for lav.

har både MA og SA i bagasjen, så er veldig nervøs på denne runden. Håper det går veien! 

Anonymkode: 727ce...bb9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Vi må gjennom ICSI. Foreløpig kun mannlig faktor som er funnet. Jeg er frisk, ok blodprøver, 30 år gammel. Jeg lurer på om vi skal kjøpe 1 eller 3 uttak. Fikk dere anbefalinger fra klinikken? Vi skal på aleris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirsebærpai skrev (9 timer siden):

Tenker det er altfor mange årsaker til at det går eller ikke går til at man kan peke ut en og en ting man ikke skal gjøre. Det man får beskjed om er å leve som normalt. Roer det sjela di underveis å ikke være i badstu og bade i havet er det jo selvfølgelig best å ikke gjøre det, så slipper du å ha i bakhodet at «hadde jeg ikke gjort det kunne det gått bra» ved et eventuelt negativt utfall. Folk blir gravide ved de rareste tilfeller, vi er dessverre bare en gjeng uheldige kvinner som trenger litt ekstra hjelp for å få det til og som dermed også blir veldig bevisst på hva vi gjør og ikke gjør og kunne gjort annerledes. Så jeg tenker lev normalt, men hvis det å unngå å gjøre noe eller å begynne med noe annet gjør at du blir mindre stresset for utfallet hadde jeg gjort det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (2 timer siden):

Gratulerer så masse!! 😭 ❤️❤️❤️

Takk 🥰🥰 Hvordan er det med deg? ❤️

Kirsebærpai skrev (9 timer siden):

Akkurat i den fasen der ville jeg nok ikke vært så bekymret 😊 Sprøytene man tar er bare for å modne eggene som har vært "klare" i mange uker, men som trenger en dytt 😊 Men at alkohol, tobakk og store mengder sukker og koffein bør sterkt unngås siden det påvirker blodet direkte (og på den måten eggene). I fasen etter innsett derimot ville jeg anbefalt å ta det litt mer med ro enn vanlig.. Da er kroppen proppfull av hormon, og jeg følte meg rett og slett skjør. Jeg hadde planlagt å jobbe, men valgte å ta ut egenmelding for å ta hensyn til kroppen 🥰

Anonymkode: e3657...fc9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria0304 skrev (3 timer siden):

Hei! 
Vi må gjennom ICSI. Foreløpig kun mannlig faktor som er funnet. Jeg er frisk, ok blodprøver, 30 år gammel. Jeg lurer på om vi skal kjøpe 1 eller 3 uttak. Fikk dere anbefalinger fra klinikken? Vi skal på aleris. 

Hei 😊 

Jeg vil tro de anbefaler flere uttak enn 1, dette da jeg har forstått det som om første runde er som en prøverunde. De må finne litt ut hvordan kroppen din tolererer stimuleringen osv. Du kan også risikere å bare få ut få egg, eller få ut mange egg men at de er umodne/tomme. Vi har hatt 3 offentlig, og nå går vi privat. Har fått ut alt fra 3 til 14 egg, med hittil dårlige resultater. Så mitt råd er å ta 3 pk 😊 vi er friske begge to forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimas skrev (På 2.3.2025 den 13.08):

Å nei. Vi har valgt å bytte til Medicus for neste forsøk. Men nå ble jeg usikker. Fått forelagt to ganske ulike løp av de to klinikkene. Men følte ikke at jeg ble tatt med i vurderinger der vi var. Og det er litt vanskelig å håndtere som sykepleier. Opplevde heller ikke at noen av legene spurte meg om det var noe jeg lurte på på de timene vi hadde der vi var. Noe som for meg er litt spesielt, og gir veldig følelse av samlebånd. Noe det sikkert er for de som jobber der, men for meg som pasient er dette ikke hverdagen. 
Fikk skikkelig vondt i magen av å lese her nå, og lurer på om jeg har gjort helt feil valg likevel. Man er jo så sårbar pppi alt dette, og ønsker jo bare å bli hørt og forklart hvorfor de valgene som gjøres blir gjort 😓

Hurra for positivt test forresten!!! Gratulerer så mye❤️❤️❤️

Det var jeg som opprinnelig skrev om noen hadde lagt merke til at det var mye endringer og litt ugreit på medicus for tiden, men jeg vil bare si at vi helt frem til nå har vært super fornøyd og følt oss godt ivaretatt på alle måter. selvom det er endringer i personale nå osv. så angrer jeg ikke på valget mitt opprinnelig. så jeg håper ikke du ble skremt av innlegget mitt, har masse positivt å si om dem også altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ruger igjen igår. Dette er vår 7ende runde. Vanskelig å være optimistisk, og ikke minst å stresse ned..tips mottas med takk 😅 skulle gjerne hatt noen solskinsshistorier fra noen med mange innsett også. Denne gangen har jeg fått støttemedisiner da, det er det "nye". Men det er ingen indikasjon på at jeg trenger dem, så det er sånn sett et skudd i blinde. 

Jeg hater ventetiden ass 😅

ser det er noen positive tester her inne siden sist, sååå fint å se, gratulerer ❤️

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (8 timer siden):

Hei 😊 

Jeg vil tro de anbefaler flere uttak enn 1, dette da jeg har forstått det som om første runde er som en prøverunde. De må finne litt ut hvordan kroppen din tolererer stimuleringen osv. Du kan også risikere å bare få ut få egg, eller få ut mange egg men at de er umodne/tomme. Vi har hatt 3 offentlig, og nå går vi privat. Har fått ut alt fra 3 til 14 egg, med hittil dårlige resultater. Så mitt råd er å ta 3 pk 😊 vi er friske begge to forresten.

Takk for svar! Så fryktelig leit at det ikke har gått på de 3 forsøkene. Ikke svar hvis du ikke ønsker, men vet du hvorfor dere ikke har fått gode resultater? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria0304 skrev (57 minutter siden):

Takk for svar! Så fryktelig leit at det ikke har gått på de 3 forsøkene. Ikke svar hvis du ikke ønsker, men vet du hvorfor dere ikke har fått gode resultater? 

Nei, er det som er så kjipt🙄 Dersom de ikke finner noen grunn på blodprøver, sædprøve eller UL så utreder de ikke mer. .. 🙃 Jeg har mulig PCOS da, men både fastlege og Riksen sier jeg ikke har det, mens privat gynekolog sa det ikke kunne utelukke og jeg fikk derfor startet på medisiner for det 🙏

Angående mannlig faktor, har dere sjekket ut dette med TESA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maria0304 skrev (16 timer siden):

Hei! 

Har dere fått tips om Dna-fragmentasjonstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har dere fått tips om Dna-fragmentasjonstest?

Han har fått henvisning til utvida analyse som han skal ta hvor det er inkludert😊 tror du han burde ta den før vi begynner med icsi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (3 timer siden):

Nei, er det som er så kjipt🙄 Dersom de ikke finner noen grunn på blodprøver, sædprøve eller UL så utreder de ikke mer. .. 🙃 Jeg har mulig PCOS da, men både fastlege og Riksen sier jeg ikke har det, mens privat gynekolog sa det ikke kunne utelukke og jeg fikk derfor startet på medisiner for det 🙏

Angående mannlig faktor, har dere sjekket ut dette med TESA?

Ååå så kjipt! Det er så fælt å ikke ha et svar. 
Det er det samme med mannlig faktor, blodprøvene var ok så da er det visst ikke mer utredning🙈 når skal dere begynne på neste ivf-runde?

Nei, men tror ikke det er aktuelt enda. Han har nok sædceller til icsi, men det er lavt antall og svømmer feil retning😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Maria0304 skrev (15 minutter siden):

Han har fått henvisning til utvida analyse som han skal ta hvor det er inkludert😊 tror du han burde ta den før vi begynner med icsi? 

Ja, hele poenget er å se etter skader som man ikke ser gjennom mikroskopet. Jeg hadde dobbeltsjekket om det lå i analysen dere skal ta, utvidet analyse betyr ikke nødvendigvis dna-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
filifjonka12 skrev (5 timer siden):

Jeg ble ruger igjen igår. Dette er vår 7ende runde. Vanskelig å være optimistisk, og ikke minst å stresse ned..tips mottas med takk 😅 skulle gjerne hatt noen solskinsshistorier fra noen med mange innsett også. Denne gangen har jeg fått støttemedisiner da, det er det "nye". Men det er ingen indikasjon på at jeg trenger dem, så det er sånn sett et skudd i blinde. 

Jeg hater ventetiden ass 😅

ser det er noen positive tester her inne siden sist, sååå fint å se, gratulerer ❤️

Vi lykkes på forsøk nr 7! Hadde Ivf pga alder. Ingen spesielle endringer på det forsøket som var fra uttak nummer 6. Og så lykkes vi med søskenforsøk i etterkant, hvor egget kom fra samme uttak som vi fikk vårt første barn med. 

Så to barn på vårt 6. uttak, etter totalt 10 innsett. 

Anonymkode: d3291...b53

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi lykkes på forsøk nr 7! Hadde Ivf pga alder. Ingen spesielle endringer på det forsøket som var fra uttak nummer 6. Og så lykkes vi med søskenforsøk i etterkant, hvor egget kom fra samme uttak som vi fikk vårt første barn med. 

Så to barn på vårt 6. uttak, etter totalt 10 innsett. 

Anonymkode: d3291...b53

Ååå takk ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kirsebærpai skrev (På 22.2.2025 den 13.33):

Hei

Jeg slenger meg på denne tråden. Er i gang med IVF for første gang. Har nå gått to uker på Gonapeptyl (lang protokoll) og skal til kontroll om en uke. Var veldig "grønn" i forkant og visste lite om hva jeg kunne forvente meg. Synes derfor det har vært fint å kunne lese om andres erfaringer her inne:) 

Heia! Har du tatt nesespray før du begynt med sprøyter? 

Anonymkode: 766cf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...