Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

Frk.Pøls skrev (1 minutt siden):

Hei!

Velkommen hit! Så kjipt å høre om endringer av medisinene. Hva gikk du på under forsøket ved Hausken og hva gikk du på under forsøket på Riksen? 

Takk! 
Det som er så teit er at det er nesten akkurat det samme, men jeg gikk for få dager pga dårlig vurdering på kontroll.

Men tok 250ie Menopur, og Fyremadel fra dag 6 begge gangene. Hadde Ovitrelle og Gonapeptyl før uttak på Hausken, men Ullevål ville ikke at jeg skulle ta gonapeptyl. På Ullevål vil de også at man begynner på syklusdag 2. Ved egguttak hadde jeg bare ikke tatt nok medisiner, og i tillegg til å ikke være modne nok var det færre enn de hadde sett ut fra ultralyd.

Men opplevde flere negative kommentarer/holdninger fra lege/sykepleier om behandling privat og at det «ikke er sånn her» ved spørsmål hvor vi sammenlignet med tidligere erfaring fra Hausken. Hadde samtale med legen etter forsøket og da var planen for neste forsøk (forsøket vi holder på med nå) slik som det ble gjort på Hausken. 

Skal sies at det kan hende vi er en vanskelig case med mannlig og kvinnelig faktor, men desto enda større grunn til å lytte på våre erfaringer fra tidligere uttak med positivt resultat, istedenfor å være negativ til private klinikker. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mymmeli skrev (7 minutter siden):

Takk! 
Det som er så teit er at det er nesten akkurat det samme, men jeg gikk for få dager pga dårlig vurdering på kontroll.

Men tok 250ie Menopur, og Fyremadel fra dag 6 begge gangene. Hadde Ovitrelle og Gonapeptyl før uttak på Hausken, men Ullevål ville ikke at jeg skulle ta gonapeptyl. På Ullevål vil de også at man begynner på syklusdag 2. Ved egguttak hadde jeg bare ikke tatt nok medisiner, og i tillegg til å ikke være modne nok var det færre enn de hadde sett ut fra ultralyd.

Men opplevde flere negative kommentarer/holdninger fra lege/sykepleier om behandling privat og at det «ikke er sånn her» ved spørsmål hvor vi sammenlignet med tidligere erfaring fra Hausken. Hadde samtale med legen etter forsøket og da var planen for neste forsøk (forsøket vi holder på med nå) slik som det ble gjort på Hausken. 

Skal sies at det kan hende vi er en vanskelig case med mannlig og kvinnelig faktor, men desto enda større grunn til å lytte på våre erfaringer fra tidligere uttak med positivt resultat, istedenfor å være negativ til private klinikker. 

Det er veldig uprofesjonelt å snakke ned om andre klinikker som lege, uansett hva sine personlige meninger måtte være. Det du har hatt er omtrent det samme jeg gikk på på Hausken. På Riksen fikk jeg lang protokoll med gonapeptyl, gonal f, ovitrelle og cyclogest. De endret ingenting fra forsøk til forsøk, annet enn høyere dose gonal f. Ikke fikk jeg noen oppfølging i form av telefon, eller melding eller en time da de siste forsøket ikke gikk det heller. Husker det var veldig sårt og følte meg litt kastet ut av systemet. 

Man skal absolutt høre på pasientene sine! Jeg har en lang rekke med unødvendige hendelser og smerter fordi jeg ikke ble hørt. Utrolig leit når man allerede er i en sårbar situasjon. 
Håper de tar bedre vare på deg denne gangen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (23 minutter siden):

Det er veldig uprofesjonelt å snakke ned om andre klinikker som lege, uansett hva sine personlige meninger måtte være. Det du har hatt er omtrent det samme jeg gikk på på Hausken. På Riksen fikk jeg lang protokoll med gonapeptyl, gonal f, ovitrelle og cyclogest. De endret ingenting fra forsøk til forsøk, annet enn høyere dose gonal f. Ikke fikk jeg noen oppfølging i form av telefon, eller melding eller en time da de siste forsøket ikke gikk det heller. Husker det var veldig sårt og følte meg litt kastet ut av systemet. 

Man skal absolutt høre på pasientene sine! Jeg har en lang rekke med unødvendige hendelser og smerter fordi jeg ikke ble hørt. Utrolig leit når man allerede er i en sårbar situasjon. 
Håper de tar bedre vare på deg denne gangen! ❤️

Det skjønner jeg veldig godt. Man går gjennom så mange følelser underveis og det er vanskelig å forstå uten å stå i det selv. For mange er det i tillegg ofte litt «hemmelig», og ikke noe man snakker med så mange om som gjør det enda vanskeligere. Litt mer forståelse og medmenneskelighet fra alle deler av behandlingen hadde jeg ønsket meg fra det offentlige. Veldig takknemlig for at vi hadde utredning og et forsøk privat først, lærte masse av det.
Var nok bare tilfeldig at vi hadde den timen etter mislykket/avbrutt forsøk siden det ikke ble noe innsett. Men vi ble kalt inn for å snakke om hva som gikk galt. Satt der i kanskje 3min, og fikk så vidt sykemelding ut dagen. 
Om ikke annet blir man hvertfall mer robust for hver gang💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (23 timer siden):

Så godt å høre! Store eggstokker er tung og ubehagelig, så det er jo veldig godt å slippe det ☺️ 
Blir spennende!! Når tenkte du å begynne å teste? Jeg røyk på min første 7 dpo. Selvfølgelig meningsløst, men klarte ikke å vente😂

Hmm.. Har tenkt mye, ja 😅 Bekymret meg både for å teste for tidlig og risikere falsk positiv test på grunn av Ovitrelle, eller "falsk" negativt test på grunn av for lite hcg. Nå er jeg på 10 dpo, og med en fersk dag 5 overføring kan jeg jo egentlig teste nå med relativt trygghet 🙈 Men jeg venter til lørdag når jeg har litt bedre tid til å prosessere hva enn som kommer..

Anonymkode: e3657...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det med dere? 😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 25.2.2025 den 18.26):

Vi valgte bort Medicus fordi legen vi var hos nektet oss 3 pakning til tross for at jeg var innenfor kravene deres. Hun klarte også å si at om jeg ble gravid på første forsøk, vant de, og om vi trengte 3 forsøk vant vi. Latterlig uprofesjonell. Ikke klarte hun å svare på hvorfor vi ikke fikk 3 pakning. Hun kom i tillegg med veldig spesielle kommentarer om hva hun mente bakgrunnen for min siste exu var, der livmoren sprakk og det ble tappet 2 liter blod fra buken min. 
Vi gikk ut derfra sure og irriterte. 
Det er jo tydelig at det skjer ting der som ikke er bra.

Å nei. Vi har valgt å bytte til Medicus for neste forsøk. Men nå ble jeg usikker. Fått forelagt to ganske ulike løp av de to klinikkene. Men følte ikke at jeg ble tatt med i vurderinger der vi var. Og det er litt vanskelig å håndtere som sykepleier. Opplevde heller ikke at noen av legene spurte meg om det var noe jeg lurte på på de timene vi hadde der vi var. Noe som for meg er litt spesielt, og gir veldig følelse av samlebånd. Noe det sikkert er for de som jobber der, men for meg som pasient er dette ikke hverdagen. 
Fikk skikkelig vondt i magen av å lese her nå, og lurer på om jeg har gjort helt feil valg likevel. Man er jo så sårbar pppi alt dette, og ønsker jo bare å bli hørt og forklart hvorfor de valgene som gjøres blir gjort 😓

Hurra for positivt test forresten!!! Gratulerer så mye❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 21.21):

Hmm.. Har tenkt mye, ja 😅 Bekymret meg både for å teste for tidlig og risikere falsk positiv test på grunn av Ovitrelle, eller "falsk" negativt test på grunn av for lite hcg. Nå er jeg på 10 dpo, og med en fersk dag 5 overføring kan jeg jo egentlig teste nå med relativt trygghet 🙈 Men jeg venter til lørdag når jeg har litt bedre tid til å prosessere hva enn som kommer..

Har du fått testet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (På 26.2.2025 den 19.19):

Husker ikke navnet, prøvde å se på nettsiden, men var ikke bilde av henne der. Så hun er vel en av de som sluttet. Hun var kanskje i 50-årene med langt lyst hår. Slank, rundt 170-ish. 

https://www.dagbladet.no/?playVideo=fjDUcxUH&isLive=false

Kan det være henne? Hun har sluttet nå, dette er fra da hun jobbet i Aleris.

Anonymkode: e48f1...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimas skrev (5 timer siden):

Å nei. Vi har valgt å bytte til Medicus for neste forsøk. Men nå ble jeg usikker. Fått forelagt to ganske ulike løp av de to klinikkene. Men følte ikke at jeg ble tatt med i vurderinger der vi var. Og det er litt vanskelig å håndtere som sykepleier. Opplevde heller ikke at noen av legene spurte meg om det var noe jeg lurte på på de timene vi hadde der vi var. Noe som for meg er litt spesielt, og gir veldig følelse av samlebånd. Noe det sikkert er for de som jobber der, men for meg som pasient er dette ikke hverdagen. 
Fikk skikkelig vondt i magen av å lese her nå, og lurer på om jeg har gjort helt feil valg likevel. Man er jo så sårbar pppi alt dette, og ønsker jo bare å bli hørt og forklart hvorfor de valgene som gjøres blir gjort 😓

Hurra for positivt test forresten!!! Gratulerer så mye❤️❤️❤️

Prøv å ikke tenk på det ❤️ Det er mange som har gode erfaringer derfra. Om dere fikk den riktige følelsen av de dere har snakket med, har dere tatt et riktig valg for dere. Det er det som teller. Dere får helt sikkert en kjempe fin opplevelse der, stol på følelsen dere satt igjen med når dere var der. Dere snakket uansett med en annen lege, og det er store forskjeller fra lege til lege, selv innenfor samme klinikk. Dere har helt sikkert tatt et godt valg 🙂❤️

Tusen takk! Sliter fremdeles med å tenke at det faktisk er sant, har vært gjennom en del vonde ting jeg gjerne vill slippe å gå gjennom igjen. Blir nok bedre etter ul i uke 7 ☺️ Er kjempe glad, men holder det litt på avstand en liten stund til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 21.21):

Hvordan er det med deg nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt en utelukkende positiv opplevelse med Hausken i alle fall, og kan varmt anbefale de (regner med de har noe lunde samme løp på alle klinikker i landet😊). De er tilgjengelige og svarer på alle spørsmål, forklarer viss det er noe jeg har vært usikker på, og møter meg alltid med et smil! Blir lei meg av å høre hvordan noen av dere har hatt det og blit møtt.. Håper virkelig det blir en bedre opplevelse neste gang ❤️

Jeg testet svakt positivt både i går og i dag ❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt en utelukkende positiv opplevelse med Hausken i alle fall, og kan varmt anbefale de (regner med de har noe lunde samme løp på alle klinikker i landet😊). De er tilgjengelige og svarer på alle spørsmål, forklarer viss det er noe jeg har vært usikker på, og møter meg alltid med et smil! Blir lei meg av å høre hvordan noen av dere har hatt det og blit møtt.. Håper virkelig det blir en bedre opplevelse neste gang ❤️

Jeg testet svakt positivt både i går og i dag ❤️❤️

Har samme opplevelse rundt Hausken🥰 Gratulerer med positiv test!!

Endret av Mymmeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 8.10):

Hvordan går det med deg? ❤️

Oii beklager ikkke fått med meg denne...

Tusen takk som spør🤍

Ble ringt dagen for innsett meg dårlige nyheter... ble ikke noe innsett🥹 Prøver oss på nytt forsøk etter påsken, å krysser fingrene på at det går vår vei denne gang💪🏼

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle prøvere 2025 🌸 Trenger litt lykkeønskninger. Har uttak i morgen tidlig, er min/vår 4. gang med uttak, men første gang privat så er veldig spent 🤞 Hva okkuperer dere hjernen deres med? Jeg blir apatisk nesten og sittendes å glo på Tven/scrolle inntil innsett.. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (5 timer siden):

Hei alle prøvere 2025 🌸 Trenger litt lykkeønskninger. Har uttak i morgen tidlig, er min/vår 4. gang med uttak, men første gang privat så er veldig spent 🤞 Hva okkuperer dere hjernen deres med? Jeg blir apatisk nesten og sittendes å glo på Tven/scrolle inntil innsett.. 🙃

Masse lykke til!! Jeg har også uttak i dag🤞🏻 Sist fikk de ut 6 egg, men ingen ble befruktet så kjenner først og fremst jeg gruer meg aller mest til telefonen i morgen om hvordan det har gått🙈

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mymmeli skrev (4 timer siden):

Masse lykke til!! Jeg har også uttak i dag🤞🏻 Sist fikk de ut 6 egg, men ingen ble befruktet så kjenner først og fremst jeg gruer meg aller mest til telefonen i morgen om hvordan det har gått🙈

Tusen takk og masse lykke til til deg også 🤞 Hvor hører du til? Vi går privat nå. Kjenner til det med ingen befruktning. Jeg fikk også ut bare 3 sist 🙈

Endret av wallflower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (10 timer siden):

Lykke til!!🌺🌺 Ingen gode forslag til å distrahere hjernen dessverre. Blir akkurat som deg. Null ork til annet enn scrolling.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (4 timer siden):

Lykke til!!🌺🌺 måtte det bli mange finfine egg ut i dag 🤞🏻🤞🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (1 time siden):

Tusen takk og masse lykke til til deg også 🤞 Hvor hører du til? Vi går privat nå. Kjenner til det med ingen befruktning. Jeg fikk også ut bare 3 sist 🙈

Tusen takk☺️ Hører til på Riksen/Ullevål nå, og har generelt en ok opplevelse. Føler mest på det at man må ha så god oversikt selv når man møter nye leger og sykepleiere hele tiden. Men glad vi hadde første forsøk privat og så den mest positive siden av det. Hvor hører du til?

Minimas skrev (16 minutter siden):

Lykke til!!🌺🌺 måtte det bli mange finfine egg ut i dag 🤞🏻🤞🏻

Tusen takk!🥰 Fikk ut 9 egg, så krysser fingrene for befruktning🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...