Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

Frk.Pøls skrev (9 minutter siden):

Jeg har testet positivt😭❤️

Hurra hurra! Gratulerer!! Hvor mange dpo er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

filifjonka12 skrev (25 minutter siden):

Hurra hurra! Gratulerer!! Hvor mange dpo er du?

Takk!😭❤️  Er 14 dpo i dag, men har testet positivt siden 11.dpo. De har vært så svake at jeg har hatt vanskeligheter for å tro på de. Har testdag i morgen og skal gi beskjed  til klinikken da.

Håper, håper, håper det går bra denne gangen!😭

Kan ikke helt forstå det, har vært så forberedt på negativt igjen.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Takk!😭❤️  Er 14 dpo i dag, men har testet positivt siden 11.dpo. De har vært så svake at jeg har hatt vanskeligheter for å tro på de. Har testdag i morgen og skal gi beskjed  til klinikken da.

Helt fantastisk!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som går på Medicus i oslo her? Der har det skjedd mye i det siste tydeligvis og flere av legene har sluttet plutselig, og synes generelt de har vært kjipe på telefon i det siste. Minner meg om Riksen og det er ikke verdens beste minner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
filifjonka12 skrev (5 timer siden):

Er det noen andre som går på Medicus i oslo her? Der har det skjedd mye i det siste tydeligvis og flere av legene har sluttet plutselig, og synes generelt de har vært kjipe på telefon i det siste. Minner meg om Riksen og det er ikke verdens beste minner. 

Hvor mange? 😳 Ser at Ragnhild har sluttet. Hvem andre? Jeg husker ikke alle legene der.

De var litt sure på telefonen i høst, jeg husker jeg reagerte veldig på det selv. Og i portalen, ble faktisk sjokkert over noen av svarene. Nå har det gått fint for oss, så håper vi slipper å dra tilbake dit, men han ene legen som har begynt jobbet på Riksen før.., apropos ikke verdens beste minner... 

Anonymkode: e48f1...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filifjonka12 skrev (9 timer siden):

Vi valgte bort Medicus fordi legen vi var hos nektet oss 3 pakning til tross for at jeg var innenfor kravene deres. Hun klarte også å si at om jeg ble gravid på første forsøk, vant de, og om vi trengte 3 forsøk vant vi. Latterlig uprofesjonell. Ikke klarte hun å svare på hvorfor vi ikke fikk 3 pakning. Hun kom i tillegg med veldig spesielle kommentarer om hva hun mente bakgrunnen for min siste exu var, der livmoren sprakk og det ble tappet 2 liter blod fra buken min. 
Vi gikk ut derfra sure og irriterte. 
Det er jo tydelig at det skjer ting der som ikke er bra.

Endret av Frk.Pøls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor mange? 😳 Ser at Ragnhild har sluttet. Hvem andre? Jeg husker ikke alle legene der.

De var litt sure på telefonen i høst, jeg husker jeg reagerte veldig på det selv. Og i portalen, ble faktisk sjokkert over noen av svarene. Nå har det gått fint for oss, så håper vi slipper å dra tilbake dit, men han ene legen som har begynt jobbet på Riksen før.., apropos ikke verdens beste minner... 

Han har vi vært hos på Riksen. Har ikke mye positivt å si vi heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Vi valgte bort Medicus fordi legen vi var hos nektet oss 3 pakning til tross for at jeg var innenfor kravene deres. Hun klarte også å si at om jeg ble gravid på første forsøk, vant de, og om vi trengte 3 forsøk vant vi. Latterlig uprofesjonell. Ikke klarte hun å svare på hvorfor vi ikke fikk 3 pakning. Hun kom i tillegg med veldig spesielle kommentarer om hva hun mente bakgrunnen for min siste exu var, der livmoren sprakk og det ble tappet 2 liter blod fra buken min. 

Off, så trist å høre at det er mulig å være så uprofesjonell! Håper dere har hatt en bedre opplevelse på Hausken! Vi var veldig fornøyde med Medicus, men en annen del av landet. Så er heldigvis ikke likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (På 24.2.2025 den 13.56):

FOR en fantastisk fin nyhet. Gratulerer så mye ❤️ Forstår godt at du er spent og har vært forberedt på enda en negativ test.. Men dette kan jo være unntaket! 😊 Jeg har troa! 

Anonymkode: e3657...fc9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (17 timer siden):

Han har vi vært hos på Riksen. Har ikke mye positivt å si vi heller.

Veldig rart at Medicus henter inn leger fra Riksen. Det hadde ikke jeg turt dersom jeg var en privat aktør i Oslo.

Ettersom man får ulike leger hver gang man er på Riksen så vil jo mange som har vært der hatt minst en time hos denne legen, og når så mange har dårlig erfaring med Riksen så er det en stor risiko å ansette han. Men etter en stund er det jo få pasienter igjen som har hatt erfaring med han fra Riksen før de søker hjelp hos Medicus da, så er jo bare en overgang sånn sett...

Han gjorde en svært grov feil på oss som gjorde at vi måtte få ny behandling. Denne feilen har jeg spurt andre leger om senere og bedt de passe på at det ikke skjer igjen og de sier det nesten er umulig å gjøre denne feilen... så vi har ikke den beste erfaringen med han vi heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Hvilken lege var det, husker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig rart at Medicus henter inn leger fra Riksen. Det hadde ikke jeg turt dersom jeg var en privat aktør i Oslo.

Ettersom man får ulike leger hver gang man er på Riksen så vil jo mange som har vært der hatt minst en time hos denne legen, og når så mange har dårlig erfaring med Riksen så er det en stor risiko å ansette han. Men etter en stund er det jo få pasienter igjen som har hatt erfaring med han fra Riksen før de søker hjelp hos Medicus da, så er jo bare en overgang sånn sett...

Han gjorde en svært grov feil på oss som gjorde at vi måtte få ny behandling. Denne feilen har jeg spurt andre leger om senere og bedt de passe på at det ikke skjer igjen og de sier det nesten er umulig å gjøre denne feilen... så vi har ikke den beste erfaringen med han vi heller.

Kan jeg spørre hva slags feil han gjorde? Utrolig leit at du måtte oppleve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilken lege var det, husker du?

Husker ikke navnet, prøvde å se på nettsiden, men var ikke bilde av henne der. Så hun er vel en av de som sluttet. Hun var kanskje i 50-årene med langt lyst hår. Slank, rundt 170-ish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisegikkpåskolen skrev (23 timer siden):

Off, så trist å høre at det er mulig å være så uprofesjonell! Håper dere har hatt en bedre opplevelse på Hausken! Vi var veldig fornøyde med Medicus, men en annen del av landet. Så er heldigvis ikke likt. 

Hausken har vært en helt annen liga ❤️
Det varierer nok mye fra klinikk til klinikk, det er helt sikkert mye bra som foregår på Medicus også. Også i Oslo 🙃 Er glad for at andre har hatt bedre opplevelser enn oss ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

FOR en fantastisk fin nyhet. Gratulerer så mye ❤️ Forstår godt at du er spent og har vært forberedt på enda en negativ test.. Men dette kan jo være unntaket! 😊 Jeg har troa! 

Tusen takk! 🙈 Vi krysser alt vi har for at alt ser ut som det skal på ul om noen uker ❤️

Hvordan går det med deg? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig fulgt med litt innimellom på avstand her, men er på mitt tredje forsøk og hører nå til på Riksen/Ullevål, men hadde første forsøk hos Hausken. Veldig fornøyd med dem og leser flere andre også er det☺️ Ble negativ test og ingen på frys så gikk derfor over til offentlig behandling på Ullevål med forsøk 2. Ble fortalt at de skulle gjøre det samme som ble gjort på Hausken mtp medisiner, men så gjorde de ikke det allikevel og ble underveis fortalt at de gjorde det annerledes privat. Føltes i ettertid derfor helt bortkastet for vår del da det endte med at eggene ikke var «klare» ved uttak og ingen ble befruktet.
Synd det skal være så veldig varierte erfaringer fra de samme behandlingene uavhengig av om det er offentlig eller privat.

Krysser fingrene for alle oss som lever litt i venteland🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Tusen takk! 🙈 Vi krysser alt vi har for at alt ser ut som det skal på ul om noen uker ❤️

Hvordan går det med deg? 💕

Virkelig! 

Jo takk, her går det bare bra. Kroppen føles såå mye bedre etter at eggstokkene har roet seg ned.. Nå er det bare å vente. Skal ta test på tirsdag neste uke. Prøver å holde håpet oppe og forventningene nede frem til da ❤️

Mymmeli skrev (1 time siden):

Har foreløpig fulgt med litt innimellom på avstand her, men er på mitt tredje forsøk og hører nå til på Riksen/Ullevål, men hadde første forsøk hos Hausken. Veldig fornøyd med dem og leser flere andre også er det☺️ Ble negativ test og ingen på frys så gikk derfor over til offentlig behandling på Ullevål med forsøk 2. Ble fortalt at de skulle gjøre det samme som ble gjort på Hausken mtp medisiner, men så gjorde de ikke det allikevel og ble underveis fortalt at de gjorde det annerledes privat. Føltes i ettertid derfor helt bortkastet for vår del da det endte med at eggene ikke var «klare» ved uttak og ingen ble befruktet.
Synd det skal være så veldig varierte erfaringer fra de samme behandlingene uavhengig av om det er offentlig eller privat.

Fint med enda flere i "gjengen"! ☺️

Uff, sånn burde det virkelig ikke være.. Særlig på et sted som Ullevål. Leit at dere måtte gå i gjennom det, samtidig som det er gledelig at forsøk tre gikk bedre da! Hvor er du i prosessen nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virkelig! 

Jo takk, her går det bare bra. Kroppen føles såå mye bedre etter at eggstokkene har roet seg ned.. Nå er det bare å vente. Skal ta test på tirsdag neste uke. Prøver å holde håpet oppe og forventningene nede frem til da ❤️

Fint med enda flere i "gjengen"! ☺️

Uff, sånn burde det virkelig ikke være.. Særlig på et sted som Ullevål. Leit at dere måtte gå i gjennom det, samtidig som det er gledelig at forsøk tre gikk bedre da! Hvor er du i prosessen nå? ❤️

Jeg er på dag 8 med stimulering og har første kontroll i morgen. Regner med det blir egguttak på mandag eller tirsdag😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (1 time siden):

Hei!

Velkommen hit! Så kjipt å høre om endringer av medisinene. Hva gikk du på under forsøket ved Hausken og hva gikk du på under forsøket på Riksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Virkelig! 

Så godt å høre! Store eggstokker er tung og ubehagelig, så det er jo veldig godt å slippe det ☺️ 
Blir spennende!! Når tenkte du å begynne å teste? Jeg røyk på min første 7 dpo. Selvfølgelig meningsløst, men klarte ikke å vente😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...