Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

I januar var femte gangen jeg fikk en positiv graviditetstest. Og femte gangen jeg ser den forsvinne. 

4 av disse var naturlige graviditeter, og en av dem var et embryo innsett. Skal ha nytt innsett i mars men tror jeg har mistet håpet på at dette skal gå bra. 

Alle tester viser at alt skal være fint. Både blodprøver og hysteroskopi, så forstår ikke hvorfor jeg bare mister og mister og mister. Ingenting har lyst til å leve i min kropp tydeligvis. 😕

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertefisk skrev (3 timer siden):

I januar var femte gangen jeg fikk en positiv graviditetstest. Og femte gangen jeg ser den forsvinne. 

4 av disse var naturlige graviditeter, og en av dem var et embryo innsett. Skal ha nytt innsett i mars men tror jeg har mistet håpet på at dette skal gå bra. 

Alle tester viser at alt skal være fint. Både blodprøver og hysteroskopi, så forstår ikke hvorfor jeg bare mister og mister og mister. Ingenting har lyst til å leve i min kropp tydeligvis. 😕

Så ufattelig tungt ❤️ sender ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (10 timer siden):

Dette var tungt å lese ❤️ Jeg får ikke gjort annet enn å sende gode tanker ❤️ Denne veien å gå er umenneskelig brutal💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg slenger meg på her 😊 Er så fint å få et innblikk i hverdagen til noen som står i samme situasjon. Dette føles ellers som en enormt ensom prosess..

Vi har prøvd i ca. ett år før vi var til fertilitetssjekk og fikk bekreftet at jeg har uregelmessig eggløsning og en deformasjon på livmoren som kan påvirke prosessen. Etter flere runder med hormonstimulering uten hell, skal vi nå prøve IVF. Har nettopp startet opp med Gonal F. Vi gikk privat da jeg er avhengig av fleksibilitet for å få dette til å gå opp med jobb 🙄 Er også svært bekymret for hvor mye dette kommer til å koste totalt.. Ser pengene bare renner av gårde. Men jeg prøver å se på det store bilde, og at man senere i livet vil være glad for å ha offret mye i denne fasen 😊 

Har du hatt uttak? Hvordan gikk det? ❤️

Anonymkode: e3657...fc9

Hei! Velkommen hit! 
Kan jeg spørre hva slags deformasjon du har? Jeg er nysgjerrig fordi jeg har nemlig dobbel livmor, altså to separate. 
Hvilken klinikk hører du til? 

filifjonka12 skrev (12 timer siden):

Hvordan gikk uttaket? Krysser fingrene! 

Eggposene mine er treige, så de bruker tid på å vokse seg store nok. Samme skjedde siste runde. Hadde kontroll i går og det er fremdeles en folikkel som er "tjukk og god", mens det er 5 andre som er noe mindre. Venstre eggstokk ser de ikke på ultralyd, så der aner jeg ikke hvordan ståa er. Jeg har blitt satt ned i dose fordi uttaket blir på mandag. Forhåpentligvis er de siste 5 modne da 🙂 

Dette uttaket skal jeg faktisk ha narkose. Jeg har en lang, smertefull og blodig historikk med egguttak, så nå som vi har muligheten til å få narkose, tar vi den. Min anatomi er en smule spesiell med to livmorer, to eggledere (nå bare 1, på den minste livmoren) og to eggstokker. Den mindre livmoren med eggleder har væske i seg og er ubrukelig. I tillegg er den siden høyere opp og "sitter fast" i buken. Så her er det masse morsomme utfordringer!  
Ettersom den venstre, mindre siden er utilgjengelig på ultralyd og ved vanlig uttak, er planen at de nå kan være mer "hardhendte" for å ta tatt ut egg på den siden også. Ergo, narkose så jeg slipper de enorme smertene og de store blødningene. 
Så dette blir interessant!

Har byttet fra 450 IE menopur og fyrmadel, til 300 IE meriofert og fyrmadel. På lørdag kveld blir det dobbel dose gonapeptyl og en dose ovitrelle. Etter uttak blir det prednisolon og cyclogest. 
Jeg er foreløpig det jeg velger å kalle et rolig nervevrak 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimas skrev (På 22.1.2025 den 12.25):

Jammen meg ble det innsett i dag😍Hadde delt seg i 4 og så helt perfekt ut fikk jeg beskjed om. Jeg ringte inn så fort telefonen åpnet, og fikk en mye enklere biltur til Oslo enn om jeg skulle vært uvitende helt fram. 
Nå får jeg bare krysse fingre og tær og alt jeg har, for at dette er gullegget❤️ Selv om jeg vet at sannsynligheten for det ikke er kjempehøy altså🙈

Hvordan går det med deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Hvordan går det med deg? ❤️

Takk som spør. Det gikk ikke denne runden. Så nå er jeg i «limboland» hvor jeg venter på ny plan og nytt forsøk 🙂 

Høres ut som egguttak i narkose er lur løsning for deg! Håper det at de kan «romstere» litt uten at du får så vondt gjør at de får ut flere fine egg 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Hei! Velkommen hit! 
Kan jeg spørre hva slags deformasjon du har? Jeg er nysgjerrig fordi jeg har nemlig dobbel livmor, altså to separate. 

Eggposene mine er treige, så de bruker tid på å vokse seg store nok. Samme skjedde siste runde. Hadde kontroll i går og det er fremdeles en folikkel som er "tjukk og god", mens det er 5 andre som er noe mindre. Venstre eggstokk ser de ikke på ultralyd, så der aner jeg ikke hvordan ståa er. Jeg har blitt satt ned i dose fordi uttaket blir på mandag. Forhåpentligvis er de siste 5 modne da 🙂 

Dette uttaket skal jeg faktisk ha narkose. Jeg har en lang, smertefull og blodig historikk med egguttak, så nå som vi har muligheten til å få narkose, tar vi den. Min anatomi er en smule spesiell med to livmorer, to eggledere (nå bare 1, på den minste livmoren) og to eggstokker. Den mindre livmoren med eggleder har væske i seg og er ubrukelig. I tillegg er den siden høyere opp og "sitter fast" i buken. Så her er det masse morsomme utfordringer!  
Ettersom den venstre, mindre siden er utilgjengelig på ultralyd og ved vanlig uttak, er planen at de nå kan være mer "hardhendte" for å ta tatt ut egg på den siden også. Ergo, narkose så jeg slipper de enorme smertene og de store blødningene. 

Har byttet fra 450 IE menopur og fyrmadel, til 300 IE meriofert og fyrmadel. På lørdag kveld blir det dobbel dose gonapeptyl og en dose ovitrelle. Etter uttak blir det prednisolon og cyclogest. 

Takk ❤️ Det er så mye jeg ikke hadde anelse om før vi begynte på denne reisen.. Som at man kan ha forskjellige typer livmor 😂 Jeg har enhjørning-livmor (det heter faktisk det) der kun den ene siden er utviklet. Men heldigvis er begge egglederene "koblet på". Men livmoren er derfor liten, og man har høyere sannsynlighet for spontanabort av den grunn. Er hos Klinikk Hausken. 

Høres ut som de har god kontroll på hormonreguleringen til tross for situasjonen, så det er jo bra! Men wow- så mye du har måttet finne ut av, og erfare.. Jeg er imponert ❤️ Virker som narkose er løsningen for deg 😊 Håper dette er din månde! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Hei! Velkommen hit! 

300 IE Meriofert, Fyremadel, Gonapeptyl og Ovitrelle funket kjempebra på meg mtp jevn størrelse på de største og brukbare eggene. :) Lykke til!

Anonymkode: e48f1...ae9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

300 IE Meriofert, Fyremadel, Gonapeptyl og Ovitrelle funket kjempebra på meg mtp jevn størrelse på de største og brukbare eggene. :) Lykke til!

I tillegg brukte jeg Prednisolon slik du skal @Frk.Pøls. 20mg fra og med uttaket og til og med 5 dager etter innsettet (ferskforsøk). Deretter 10mg i noen uker og så 5mg før jeg til slutt tok 2,5 i uke 12.

Gikk også på Albyl-e og Fragmin etter uttak til uke 12+0. Går fortsatt på Albyl-e og planlegger å gjøre det til uke 36 eller hva det er. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2025 den 22.58):

Takk ❤️ Det er så mye jeg ikke hadde anelse om før vi begynte på denne reisen.. Som at man kan ha forskjellige typer livmor 😂 Jeg har enhjørning-livmor (det heter faktisk det) der kun den ene siden er utviklet. Men heldigvis er begge egglederene "koblet på". Men livmoren er derfor liten, og man har høyere sannsynlighet for spontanabort av den grunn. Er hos Klinikk Hausken. 

Høres ut som de har god kontroll på hormonreguleringen til tross for situasjonen, så det er jo bra! Men wow- så mye du har måttet finne ut av, og erfare.. Jeg er imponert ❤️ Virker som narkose er løsningen for deg 😊 Håper dette er din månde! 

Sammer her 😂 Hadde ingen anelse om at jeg hadde denne spesielle anatomien før jeg ble gravid etter å ha prøvd ett år. Det var desverre en exu, og legene fant ut av det når de opererte. Fikk se bilde på kontroll etterpå, ganske spesielt! Er visst rundt 1 av 2000 kvinner som er født med det.  

Hausken på Lysaker? Samme som meg ☺️ Første gangen jeg ikke har hørt en eller annen kommentar om livmor-situasjonen, så det var veldig deilig 😂

Takk for gode ord! Er spent på uttaket i morgen. Jeg er så redd for å få beskjed om at det ikke gikk. Hater denne prosessen. Det er så ufattelig mange opp og nedturer på kort tid. Ikke rart man blir et emosjonelt vrak 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 15.46):

I tillegg brukte jeg Prednisolon slik du skal @Frk.Pøls. 20mg fra og med uttaket og til og med 5 dager etter innsettet (ferskforsøk). Deretter 10mg i noen uker og så 5mg før jeg til slutt tok 2,5 i uke 12.

Gikk også på Albyl-e og Fragmin etter uttak til uke 12+0. Går fortsatt på Albyl-e og planlegger å gjøre det til uke 36 eller hva det er. 

Så hyggelig å høre! Takk for at du delte dette! Fint å høre andres positive erfaringer med samme opplegg! 
Merker jeg er rimelig stinn og sår nå, så det skal vi godt å få det ut. Fikk du veldig vondt i puppene av mariofert? Brystvortene er så store og stive at jeg ikke orker å ha på meg undertøy fordi de blir presset inn 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 6.2.2025 den 21.25):

Hei! Velkommen hit! 

Lykke til idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sjette gangen jeg får en positiv test og ingen baby. Har testet svakt positivt 8,9,10 og 11 dpo. Dårlig utvikling. Tror ikke det blir noe av dette.

Kjenner jeg blir gærn i hodet av alle disse streiferene. Måtte t.o.m be sambo om å tisse på en pinne bare for å sjekke at ikke testene er føkka. Er det mulig å få så mange?? Har mista troen på naturlig forsøk ihvertfall. Har innsett i starten av mars. Alt for lenge å vente. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

filifjonka12 skrev (20 timer siden):

Lykke til idag!!

Tusen takk🥰

uttaket gikk helt greit. Dessverre var det mange tomme eggposer og vi fikk bare ut 3 egg. Aldri hatt tomme eggposer før, så var ikke helt forberedt på det. Fikk telefon i sta og 2 av de ble befruktet som normalt og ny oppdatering kommer i morgen. Foreløpig er innsett planlagt til torsdag, så jeg håper, håper, håper, at begge klarer seg🥹

Nå er jeg kjempe øm og sår, men det går fint uten smertestillende. Har null planer i dag, så dette kommer til å gå fint😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (9 timer siden):

Nå er det sjette gangen jeg får en positiv test og ingen baby. Har testet svakt positivt 8,9,10 og 11 dpo. Dårlig utvikling. Tror ikke det blir noe av dette.

Kjenner jeg blir gærn i hodet av alle disse streiferene. Måtte t.o.m be sambo om å tisse på en pinne bare for å sjekke at ikke testene er føkka. Er det mulig å få så mange?? Har mista troen på naturlig forsøk ihvertfall. Har innsett i starten av mars. Alt for lenge å vente. 🙄

Har du fått noe ekstra utredning på grunn av dette? Håper virkelig at den fortsetter å utvikle seg i riktig retning ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...