HeleneHS Skrevet 23. oktober #761 Skrevet 23. oktober Kirsebærpai skrev (11 minutter siden): Hadde innsett nå i oktober og klarte for første gang å bli gravid (dette var tinforsøk nr 2 på vårt første forsøk offentlig). Gleden varte bare litt over en uke:( Jeg blør med koagel og har murringer i korsryggen. Kjenner heller ingen vanlige gravididtetsymptomer. Skal ta blodprøve i morgen og få målt hcg. Alt tyder på SA. Vi har ingen egg igjen fra første uttak, så vi må stimulere på nytt. En glede endelig bli gravid for første gang, men så frustrerende å måtte gå gjennom en lang prosess med stimulering på nytt. Føler tiden bare drar fra oss. Vi har prøvd i 3 år nå. Huff, måtte bare få delt med noen. Klem til deg 🤗💔 1
Fruttrutt Skrevet 25. oktober #762 Skrevet 25. oktober Igår kom mensen og i dag er vi igang med ny runde med stimulering. Ingen av de 2 som kom på frys første gang som ville sitte, så da prøver vi på nytt. Har gruet meg til oppstart, og helt ærlig så går jeg mest bare å gleder/venter på at det skal være over. Ikke favorittdelen min av fertilitetsbehandling disse sprøytene 😌 Håper så inderlig det modnes bra og at gullegget kommer i denne runden🤞🏼 3
Maria0304 Skrevet 26. oktober #763 Skrevet 26. oktober Kirsebærpai skrev (På 23.10.2025 den 13.29): Hadde innsett nå i oktober og klarte for første gang å bli gravid (dette var tinforsøk nr 2 på vårt første forsøk offentlig). Gleden varte bare litt over en uke:( Jeg blør med koagel og har murringer i korsryggen. Kjenner heller ingen vanlige gravididtetsymptomer. Skal ta blodprøve i morgen og få målt hcg. Alt tyder på SA. Vi har ingen egg igjen fra første uttak, så vi må stimulere på nytt. En glede endelig bli gravid for første gang, men så frustrerende å måtte gå gjennom en lang prosess med stimulering på nytt. Føler tiden bare drar fra oss. Vi har prøvd i 3 år nå. Huff, måtte bare få delt med noen. Infertilitet er så brutalt og urettferdig! Hvordan var HCG?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #764 Skrevet 28. oktober Hei Jeg lurer på om vi skal gjøre kun et forsøk med ivf. Jeg vet man bør ha en pakke på min 3 forsøk men det er ikke aktuelt for vår del. Jeg er nå i 40 årene og har vært veldig fertil og fødte siste barn som 39 åring. Jeg har ny samboer som ikke har barn og selv om jeg kan bli naturlig gravid og har normale hormonverdier og amh var på 6. Jeg har lest mye om alder og eggkvalitet og statestikk selv om det finnes de som ligger i øvre skalaen. Jeg er redd det kan ta for lag tid å prøve naturlig og pga jobb er vi ikke sammen hver syklus. På et tidspunkt må vi stoppe og akkurat der føler jeg tideb går fra oss. Vi har kun prøvd 1 PP etter fjernkbg av hormonspiral. Syklusen gikk rett tilbake til normalen etter uttak, så hormonene mine ser ut til å fungere som de skal allerede. Er det verdr pengene med kun et forsøk når sjangsen egentlig er så liten i følge statestikken. Hva anbefaler dere som har vært gjennom ivf som er 40+? Anonymkode: 8dece...b27
HeleneHS Skrevet 28. oktober #765 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei Jeg lurer på om vi skal gjøre kun et forsøk med ivf. Jeg vet man bør ha en pakke på min 3 forsøk men det er ikke aktuelt for vår del. Jeg er nå i 40 årene og har vært veldig fertil og fødte siste barn som 39 åring. Jeg har ny samboer som ikke har barn og selv om jeg kan bli naturlig gravid og har normale hormonverdier og amh var på 6. Jeg har lest mye om alder og eggkvalitet og statestikk selv om det finnes de som ligger i øvre skalaen. Jeg er redd det kan ta for lag tid å prøve naturlig og pga jobb er vi ikke sammen hver syklus. På et tidspunkt må vi stoppe og akkurat der føler jeg tideb går fra oss. Vi har kun prøvd 1 PP etter fjernkbg av hormonspiral. Syklusen gikk rett tilbake til normalen etter uttak, så hormonene mine ser ut til å fungere som de skal allerede. Er det verdr pengene med kun et forsøk når sjangsen egentlig er så liten i følge statestikken. Hva anbefaler dere som har vært gjennom ivf som er 40+? Anonymkode: 8dece...b27 Er ikke over 40, men amh-en er betydelig lavere enn din. Kjørte to runder (med duo stim, så 4 uttak) offentlig, men barnet jeg bærer på nå (3dje trimester) er faktisk fra første uttak og festet seg ved første innsett. Fikk ut kun 4 egg ved uttaket og var nok veldig heldig med kvaliteten, men hvis du får ut flere egg, så er det jo mer sannsynlig at du blir gravid av kun ett forsøk. Hun fra femihelse podden var vel også rundt 40 da hun kjøpte flere runder, men endte opp med å bli gravid ved første forsøk alikevel. Hvis du ikke har råd/lyst til flere runder kan du selv bestemme hva som føles riktig for deg - det er sjeldent at man faktisk trenger tre runder, så økonomisk sett lønner det seg ofte IKKE å kjøpe sånne pakker i det private. Men selvfølgelig har du de som trenger 7+runder også, og det vet man dessverre ikke på forhånd. Lykke til med uansett hva du/dere ender opp med å gjøre 🤗
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #766 Skrevet 28. oktober HeleneHS skrev (48 minutter siden): Er ikke over 40, men amh-en er betydelig lavere enn din. Kjørte to runder (med duo stim, så 4 uttak) offentlig, men barnet jeg bærer på nå (3dje trimester) er faktisk fra første uttak og festet seg ved første innsett. Fikk ut kun 4 egg ved uttaket og var nok veldig heldig med kvaliteten, men hvis du får ut flere egg, så er det jo mer sannsynlig at du blir gravid av kun ett forsøk. Hun fra femihelse podden var vel også rundt 40 da hun kjøpte flere runder, men endte opp med å bli gravid ved første forsøk alikevel. Hvis du ikke har råd/lyst til flere runder kan du selv bestemme hva som føles riktig for deg - det er sjeldent at man faktisk trenger tre runder, så økonomisk sett lønner det seg ofte IKKE å kjøpe sånne pakker i det private. Men selvfølgelig har du de som trenger 7+runder også, og det vet man dessverre ikke på forhånd. Lykke til med uansett hva du/dere ender opp med å gjøre 🤗 Tusen takk for at du deler din historie og gratulerer så mye med den lille i magen❤️ Det er kun alderen min det går på og det er dårlige odds if til statestikk. Skulle ønske vi kunne kjøpe en pakke på 3 forsøk men det går ikke. Vi får ta en vudering på dette ganske snart. Det er noe i meg som ønsker prøve baturkig et par syklyser til, men tiden går fort som sagt😌 Anonymkode: 8dece...b27
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #767 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for at du deler din historie og gratulerer så mye med den lille i magen❤️ Det er kun alderen min det går på og det er dårlige odds if til statestikk. Skulle ønske vi kunne kjøpe en pakke på 3 forsøk men det går ikke. Vi får ta en vudering på dette ganske snart. Det er noe i meg som ønsker prøve baturkig et par syklyser til, men tiden går fort som sagt😌 Anonymkode: 8dece...b27 Naturlig skulle det stå, gikk litt for i svingene her☺️ Anonymkode: 8dece...b27
HeleneHS Skrevet 28. oktober #768 Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for at du deler din historie og gratulerer så mye med den lille i magen❤️ Det er kun alderen min det går på og det er dårlige odds if til statestikk. Skulle ønske vi kunne kjøpe en pakke på 3 forsøk men det går ikke. Vi får ta en vudering på dette ganske snart. Det er noe i meg som ønsker prøve baturkig et par syklyser til, men tiden går fort som sagt😌 Anonymkode: 8dece...b27 Selv om du bestemmer deg nå, er det jo veldig godt mulig at oppstart blir etter jul, det er en del ting som må sjekkes først og så må det også times med stengte klinikker og syklusen din. Når det gjelder AMH, så da en lege til meg at selv om det haster er ofte 6mnd fra og til ikke noe stress - jeg vet ikke hva som gjelder aldersrelatert eggkvalitet. Også er det vel også ikke lov å fortsette etter fylte 46år, så om du nærmer deg denne grensen er det nok ikke nødvendigvis lurt å vente.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #769 Skrevet 28. oktober Hei og masse lykke til! Her tenkte jeg og at eggkvalitet hadde vært bra og null problem da jeg fikk barnet mitt som er ungdom nå. Faktoren lå hos mannen viste det seg og i mellomtiden i naturlig prøvelse gikk jo bare tiden. Første ivf i 2023 utenlands. Tok kun 1 og så ble det prøvd mange runder inseminasjon da jeg tenkte at noen egg måtte da være bra. Sjansene er jo minimale da og til slutt ble det to runder til med ivf. Mange egg ut hver gang, men ingen som ville sitte. Til slutt gikk det med ett og jeg venter nå nr to som toogførti åring. Igjen masse lykke til og ikke gi opp! ❤️ Anonymkode: 51da5...426
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #770 Skrevet 28. oktober HeleneHS skrev (4 timer siden): Selv om du bestemmer deg nå, er det jo veldig godt mulig at oppstart blir etter jul, det er en del ting som må sjekkes først og så må det også times med stengte klinikker og syklusen din. Når det gjelder AMH, så da en lege til meg at selv om det haster er ofte 6mnd fra og til ikke noe stress - jeg vet ikke hva som gjelder aldersrelatert eggkvalitet. Også er det vel også ikke lov å fortsette etter fylte 46år, så om du nærmer deg denne grensen er det nok ikke nødvendigvis lurt å vente. Takk for svar. Det stemmer og derfor rekker vi kun et forsøk + pga andre ting. Jeg er veldig usikker på om det er vits med kun et forsøk altså, men da har vi iallefall prøvd alt kan vi jo fokusere på selv om jeg kan plutselig bli gravid på vanlig måte.. Anonymkode: 8dece...b27
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #771 Skrevet 31. oktober Muligens et dumt spørsmål, men hvorfor må vi ha beskyttet samleie under stimuleringen av eggene? Anonymkode: 6a471...d99
HeleneHS Skrevet 31. oktober #772 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Muligens et dumt spørsmål, men hvorfor må vi ha beskyttet samleie under stimuleringen av eggene? Anonymkode: 6a471...d99 Det er nok litt forskjellig fra klinikk til klinikk og person til person. Generelt er risikoen for at flere egg modnes mye større og hvis man rekker å ha en EL før uttak så er det risiko for flerlinger. Jeg hadde så lav AMH at du aldri brydde seg 😂 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #773 Skrevet 31. oktober HeleneHS skrev (1 time siden): Det er nok litt forskjellig fra klinikk til klinikk og person til person. Generelt er risikoen for at flere egg modnes mye større og hvis man rekker å ha en EL før uttak så er det risiko for flerlinger. Jeg hadde så lav AMH at du aldri brydde seg 😂 Ja, okei😅tusen takk for svar😊 men de gir jo medisiner for at jeg ikke skal få eggløsning. Tenker også at sannsynligheten for at det hadde gått er så minimal når det ikke har gått tidligere😅men vil jo ikke ødelegge noe. Anonymkode: 6a471...d99
HeleneHS Skrevet 31. oktober #774 Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, okei😅tusen takk for svar😊 men de gir jo medisiner for at jeg ikke skal få eggløsning. Tenker også at sannsynligheten for at det hadde gått er så minimal når det ikke har gått tidligere😅men vil jo ikke ødelegge noe. Anonymkode: 6a471...d99 Tviler veldig på at man rekker å ødelegge noe. Det er nok mest for å være helt sikkert på at man kontrollerer for alle faktorer. Også er det jo infeksjonsfare etter uttak som man også burde huske på! 1
Kirsebærpai Skrevet 31. oktober #775 Skrevet 31. oktober Maria0304 skrev (På 26.10.2025 den 10.02): Infertilitet er så brutalt og urettferdig! Hvordan var HCG? Min hcg var veldig lav, kun 22 på første måling (4 uker). Deretter hadde den økt til litt over 200 uke 5 dag 3. Ny blodprøve i dag viste stigning til litt over 1000. For sein utvikling, og jeg har blødd masse. Skal på ul tirsdag. Har ikke hatt store smerter så tror ikke det er ektopisk graviditet, men det må sjekkes. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå