Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnnBanan skrev (6 timer siden):

Jeg kan fortelle deg min historie og hvor heldig jeg var. Det er ikke noe bedre enn å endelig være gravid etter årevis med forsøk. Vi hadde et veldig langt og skuffende svangerskapseventyr med mannen min, bare for å gi opp da jeg fylte 45. To år senere fortalte legen min meg at overgangsalderen min ikke kommer i nærheten, og at syklusene alltid er i rute. Så ønsket kom tilbake igjen, og etter en lang samtale bestemte vi oss for å lete etter en sæddonor privat på co-parentmatch, og vi fant en hyggelig fyr som var en bekreftet far. Til alles overraskelse fungerte det faktisk ganske raskt, og jeg fødte tvillinggutter. Ingen angrer, og vi er alle veldig lykkelige. Akkurat da jeg trodde det var over, kom lykken uventet tilbake, og vi ble spart for endeløse kliniske prosedyrer og en vanvittig økonomisk byrde, med tanke på at alt måtte gjøres i utlandet. Nå har jeg to 2 år gamle gutter med fantastisk genetisk bakgrunn (blandet Montenegro/Norsk), og de har et flott immunforsvar og blir sjelden syke. Imidlertid blir jeg dømt av noen venner og familie på grunn av avgjørelsen, men vi bryr oss ikke. Folk må alltid si noe tross alt 😑

Wow, helt utrolig! Man hører hele tiden at etter fylte 40 så er det krise, og enda værre blir det når man nærmer seg 45. Også gikk det for deg. For en fin historie. ❤️

Var det mannens sædkvalitet som gjorde det slik at dere slet? Om jeg kan spørre?

Ja folk skal blande seg inn i alt. Man kan gjøre alt riktig og noen vil mene at det er galt. Bra at dere ikke bryr dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hjertefisk skrev (10 timer siden):

Wow, absolutely incredible! It is constantly heard that after the age of 40 there is crisis, and even weather it will be as you approach 45. It also went for you. What a nice story.

Was it the man's sperm quality that made it so you struggled? Whether I can ask?

Yes people should interfere with everything. One can do everything right and some will think it's wrong. Good thing you don't care!

Ja, mannen min produserte bokstavelig talt 0 sædceller, i hvert fall ikke da vi testet. Men de forklarte på klinikken at det kanskje var slik fra starten av. Det ble tilbudt at vi skulle gå med en sæddonor, men det ville jeg ikke, fordi de tilbyr en tilfeldig fyr som man velger ut uten å vite noe om. På denne måten kunne jeg få kontakt med den fremtidige faren til barna, snakke og se hva slags person han er, og man har alltid muligheten til å holde kontakten med ham for barnas skyld.

Skrevet
AnnBanan skrev (7 timer siden):

Ja, mannen min produserte bokstavelig talt 0 sædceller, i hvert fall ikke da vi testet. Men de forklarte på klinikken at det kanskje var slik fra starten av. Det ble tilbudt at vi skulle gå med en sæddonor, men det ville jeg ikke, fordi de tilbyr en tilfeldig fyr som man velger ut uten å vite noe om. På denne måten kunne jeg få kontakt med den fremtidige faren til barna, snakke og se hva slags person han er, og man har alltid muligheten til å holde kontakten med ham for barnas skyld.

Det hørtes ut som et veldig fint valg. Gratulerer så mye med baby. 😊

Skrevet

Sånn! da var det bare å vente, hadde innsett i dag. Alt gikk bra og følte meg mye roligere denne gangen enn sist så har brukt resten av dagen på avslapping og soving. 

• Hjerte 7
Skrevet

Hadde innsett lørdag og denne gangen har jeg ikke kjøpt tester,  har en som jeg skal bruke til testdato eller se om mensen kommer før sånn den gjorde sist (aldri opplevd på cyclogest).

Jeg føler meg SÅ rolig fordi jeg vet jeg ikke kan teste!!! Glemmer liksom innsettet 🙂

• Hjerte 4
Skrevet
Hafruefrøkna skrev (10 timer siden):

Sånn! da var det bare å vente, hadde innsett i dag. Alt gikk bra og følte meg mye roligere denne gangen enn sist så har brukt resten av dagen på avslapping og soving. 

pippeli skrev (9 timer siden):

Hadde innsett lørdag og denne gangen har jeg ikke kjøpt tester,  har en som jeg skal bruke til testdato eller se om mensen kommer før sånn den gjorde sist (aldri opplevd på cyclogest).

Jeg føler meg SÅ rolig fordi jeg vet jeg ikke kan teste!!! Glemmer liksom innsettet 🙂

Lykke til til dere begge ❤️ Her gledes det spent til innsett imorgen 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Hafruefrøkna skrev (11 timer siden):

pippeli skrev (11 timer siden):

Masse lykke til begge to. Nå er det bare å leve som gravid💓 til det motsatte er bevist.

• Hjerte 1
Skrevet
Fruttrutt skrev (2 timer siden):

Lykke til til dere begge ❤️ Her gledes det spent til innsett imorgen 

Masse lykke til til deg også ❤️❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde innsett på fredag. Testet negativt i dag. Men det er kanskje litt tidlig. 

Anonymkode: 8b809...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja det blir veldig tidlig. Ville ventet til tidligst en uke etter, men det beste er å vente til når du enten skulle hatt menstruasjon eller datoen du fikk av klinikken. Jeg hadde insett i går og vil prøve å vente til neste uke en gang. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Spennende, lykke til! Som @Hafruefrøknaskriver er det alt for tidlig til å teste, anbefaler også å vente til 10 dager etter innsett (som da er ca IKM), eller til testdag du har fått av klinikken 😀

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvor mange dager var embryoet du fikk satt inn? 

AnonymBruker
Skrevet
SeBraHaHa skrev (3 timer siden):

Hvor mange dager var embryoet du fikk satt inn? 

Fem dager gammelt. Testet med tidligtest. 

AnonymBruker
Skrevet
HeleneHS skrev (3 timer siden):

Spennende, lykke til! Som @Hafruefrøknaskriver er det alt for tidlig til å teste, anbefaler også å vente til 10 dager etter innsett (som da er ca IKM), eller til testdag du har fått av klinikken 😀

Takk😊 Ja, skal vente noen dager før jeg tar en test nå. Da jeg ble gravid for noen år siden fikk jeg positiv test på dag åtte etter innsett. Det trenger vel ikke ha betydning for denne runden. Har hatt noen runder mellom der hvor jeg ikke har blitt gravid. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Positiv test i dag 12 dager etter innsett ♥️♥️♥️ visste det på forhånd, stigende puls og ømme bryster 😃

• Hjerte 7
Skrevet
pippeli skrev (1 time siden):

Positiv test i dag 12 dager etter innsett ♥️♥️♥️ visste det på forhånd, stigende puls og ømme bryster 😃

Så stas! Gratulerer💛

Jeg har hatt nytt egguttak, og nå nytt innsett🤞🏻

• Hjerte 1
Skrevet

I dag har jeg hatt hysteroskopi, og livmoren min fått masse skryt av legene. 😅 viste ikke at det var skjønnhetskonkurranser på livmorer, men min var vistnok såååå fin. Fine, åpne eggledere, lyserosa farge, sååå fint trilaminart endometrie. 😂 Jeg bare "men er det noen vits med en fin livmor når den ikke klarer å gi meg baby da?". Men suger til meg alle positive tilbakemeldinger jeg kan få allikevel!

• Hjerte 3
Skrevet
Hjertefisk skrev (4 timer siden):

I dag har jeg hatt hysteroskopi, og livmoren min fått masse skryt av legene. 😅 viste ikke at det var skjønnhetskonkurranser på livmorer, men min var vistnok såååå fin. Fine, åpne eggledere, lyserosa farge, sååå fint trilaminart endometrie. 😂 Jeg bare "men er det noen vits med en fin livmor når den ikke klarer å gi meg baby da?". Men suger til meg alle positive tilbakemeldinger jeg kan få allikevel!

😆 gratulerer med "fin livmor" og velkommen i klubben - fikk masse komplimenter på hvor fin min er også. Hjelper bare så lite, når man ikke holder på graviditet 🙈

Men uansett, så er det alltid bra å utelukke ting, og det har du gjort! Håper at det er din tur snart 🤞 - hva er planen din videre nå?

Skrevet
HeleneHS skrev (15 minutter siden):

😆 gratulerer med "fin livmor" og velkommen i klubben - fikk masse komplimenter på hvor fin min er også. Hjelper bare så lite, når man ikke holder på graviditet 🙈

Men uansett, så er det alltid bra å utelukke ting, og det har du gjort! Håper at det er din tur snart 🤞 - hva er planen din videre nå?

Haha en del av meg lurte på om dette var noe de sa til alle. Sånn for å få oss til å føle oss bedre. 😆

Skal ha en til operasjon neste måned, og så blir det innsett igjen. Da orker jeg ikke ha noe prøve-selv pauser. Da peiser jeg på til det ikke er blastoer igjen. 😬

• Hjerte 1
Skrevet
Hjertefisk skrev (52 minutter siden):

Da orker jeg ikke ha noe prøve-selv pauser. Da peiser jeg på til det ikke er blastoer igjen. 😬

Hvor mange har du på frys?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...