Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Håper på en liten flik av håp..

Hadde egguttak mandag og fikk ut 14 modne egg. 8 av dem ble befruktet. Skulle ha innsett i dag, 5 dager etter uttak. De så med en gang på ultralyd at jeg var overstimulert og hadde ganske mye væske i buken. De sa derfor at det ble totalfrys av embryoer. Embryologen sa derimot at de fulgte med på to egg, men at ingen av dem hadde kvalitet til å bli fryst ned i dag. De skulle se an til i morgen. Har noen opplevd at det egg utviklet seg nok fra dag 5 til 6 til at de kunne fryses? Har noen opplevd så dårlig uttelling av 14 modne egg og deretter fått det til i senere forsøk?

Anonymkode: de964...dc9

Jeg hadde en blasto sist uttak som dem dyrket til dag 6 og frøs ned! 

Men hadde aldri drømt om å ha 14 modne egg, maks jeg fikk ut var 3 😅 

Men det at man mister ca halvparten i hvert steg er dessverre ganske vanlig. For min del har det alltid vært en del tomme follikler, men så hadde jeg flaks med modenhet, befruktnings-rate og utviklingen. Vi er nok alle forskjellige og må alle leve med de kortene vi får 🤷🏼‍♀️

Lykke til 🤞

Endret av HeleneHS
Tastefeil
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
HeleneHS skrev (21 timer siden):

Jeg hadde en blasto sist uttak som dem dyrket til dag 6 og frøs ned! 

Men hadde aldri drømt om å ha 14 modne egg, maks jeg fikk ut var 3 😅 

Men det at man mister ca halvparten i hvert steg er dessverre ganske vanlig. For min del har det alltid vært en del tomme follikler, men så hadde jeg flaks med modenhet, befruktnings-rate og utviklingen. Vi er nok alle forskjellige og må alle leve med de kortene vi får 🤷🏼‍♀️

Lykke til 🤞

Fikk svar i dag om at ingen hadde vokst nok til å fryses ned. Fikk ut 14 egg, ble overstimulert, og sitter igjen knust uten noen embryoer på frys. Sinnsykt skuffende. Noen som vet hvor lenge man må vente på nytt forsøk/uttak? Hører til Ullevål i Oslo. 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk svar i dag om at ingen hadde vokst nok til å fryses ned. Fikk ut 14 egg, ble overstimulert, og sitter igjen knust uten noen embryoer på frys. Sinnsykt skuffende. Noen som vet hvor lenge man må vente på nytt forsøk/uttak? Hører til Ullevål i Oslo. 

Åå det var vondt å lese, for noe skikkelig dritt.. Tror det har vært ca 3mnd mellom mine egguttak på Ullevål når det ikke har vært noe ferie i veien

Endret av Mymmeli
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Åh nei, så skuffende 😭 Da den noe om hva de tror årsaken er? 14 modne egg og ingen blasto er jo veldig usannsynlig. Og i tillegg overstimulert 😓

Håper du får god oppfølging og at det går mye bedre neste gang 🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Uff, så trist og kjedelig, sender omtanke🫶🏼

Vet ikke hvor lenge man må vente for ny stimulering, men jeg måtte i hvert fall ha en full syklus imellom etter overstimulering før det var aktuelt å snakke om innsett- så vil kanskje tro det kan være likt? Håper noen vet sikkert så du får svar. 

Skrevet

Har ikke fulgt med i denne tråden på en stund, men lurer på om det er flere her inne som sitter og venter på tredje eller fjerde innsett? I såfall: hvordan går det?? 😅

Har hatt to innsett av mine beste blasto, og begge endte i kjemisk. Føles så ensomt ut. Hatt flere kjemiske ved naturlige forsøk. Skal ha mitt tredje innsett i desember eller januar og det føles som om det er eeevigheter til. 🥲 

• Hjerte 3
Skrevet
Hjertefisk skrev (1 time siden):

Har ikke fulgt med i denne tråden på en stund, men lurer på om det er flere her inne som sitter og venter på tredje eller fjerde innsett? I såfall: hvordan går det?? 😅

Har hatt to innsett av mine beste blasto, og begge endte i kjemisk. Føles så ensomt ut. Hatt flere kjemiske ved naturlige forsøk. Skal ha mitt tredje innsett i desember eller januar og det føles som om det er eeevigheter til. 🥲 

Har vært ute en stund selv. Sist forsøk endte i nok en MA 10+3, noe som nå er noen uker siden. Venter på at mens skal komme tilbake, for vi skal i gang med fryseforsøk. Aner ikke når det bli, eller om det blir i år i det hele tatt. Har det ekstremt travelt på jobb nå resten av året, så vet ikke om jeg orker rett og slett. Dette er min andre MA på 5 måneder, så det er ganske kjipt. Har fremdeles hcg i systemet og merker fremdeles lette graviditetsymptomer. Veldig spesiell følelse,

• Hjerte 3
Skrevet
Frk.Pøls skrev (8 minutter siden):

Har vært ute en stund selv. Sist forsøk endte i nok en MA 10+3, noe som nå er noen uker siden. Venter på at mens skal komme tilbake, for vi skal i gang med fryseforsøk. Aner ikke når det bli, eller om det blir i år i det hele tatt. Har det ekstremt travelt på jobb nå resten av året, så vet ikke om jeg orker rett og slett. Dette er min andre MA på 5 måneder, så det er ganske kjipt. Har fremdeles hcg i systemet og merker fremdeles lette graviditetsymptomer. Veldig spesiell følelse,

Så utrolig leit å høre. Hjerteknusende. Har fått med meg at du har hatt en lang og tøff reise. ❤️ Vet du noe om hvorfor det ikke går?

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Takk for det❤️ Det er nok rett og slett fordi jeg begynner å bli for gammel. Fyller 39 denne høsten. Har holdt på i over 3 år nå med søskenforsøk, og blir jo gravid nesten hvert forsøk, men har nå hatt to exu og to ma. Har igjen to embryo på frys som jeg har fått vite at skal bli tint og dyrket litt til før innsett. Vet ikke om de skal sette inn begge to eller fryse ned igjen en, om begge overlever. 
Er nok bare alderen dessverre.

Endret av Frk.Pøls
Skrevet
Frk.Pøls skrev (13 minutter siden):

Takk for det❤️ Det er nok rett og slett fordi jeg begynner å bli for gammel. Fyller 39 denne høsten. Har holdt på i over 3 år nå med søskenforsøk, og blir jo gravid nesten hvert forsøk, men har nå hatt to exu og to ma. Har igjen to embryo på frys som jeg har fått vite at skal bli tint og dyrket litt til før innsett. Vet ikke om de skal sette inn begge to eller fryse ned igjen en, om begge overlever. 
Er nok bare alderen dessverre.

Veldig leit. Begynner å bli gammel jeg også. Blir straks 38 og har holdt på siden jeg var 35. :(

• Hjerte 1
Skrevet

I morgen får jeg svar på hvordan det har gått med mine 14 egg. Første forsøk, så håper inderlig at det er en god del på frys. Vi må bruke sæddonor, og det offentlige holder ikke av donorsæd. Hvis jeg blir gravid, men ikke har nok embryo på frys til søsken, så må det gjøres nytt egguttak med ny eggdonor. Håper barna mine får være helsøsken :( 

Anonymkode: 8c217...556

• Hjerte 2
Skrevet

Mente selvsagt ny sæddonor, ikke ny eggdonor.. :) 

Skrevet
Hjertefisk skrev (9 timer siden):

Du er ikke alene🫶🏼 Har ikke kommet til tredje, men venter på andre frys-innsett etter at det ikke gikk veien i juni. Kroppen spiller ikke alltid helt på lag, så denne gangen blir det medisinert/styrt syklus. Ultralyd til fredag og veldig spent(det blir den tredje ultralyden denne runden).

Kan godt forstå at du føler deg ensom, det er en slitsom og altoppslukende prosess det her. Og at det må ventes i hele sykluser er brutalt, det tar sånn tiiid. Føles litt som at alt man gjør er å vente, og variasjonen er hva man venter på🙃 

• Hjerte 1
Skrevet
Frk.Pøls skrev (8 timer siden):

Utrolig trist å høre, må være tøft å gå igjennom både for hode og kropp❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I morgen får jeg svar på hvordan det har gått med mine 14 egg. Første forsøk, så håper inderlig at det er en god del på frys. Vi må bruke sæddonor, og det offentlige holder ikke av donorsæd. Hvis jeg blir gravid, men ikke har nok embryo på frys til søsken, så må det gjøres nytt egguttak med ny eggdonor. Håper barna mine får være helsøsken :( 

Krysser fingrene for at det går veien 🫶🏼

Skrevet
Frk.Pøls skrev (14 timer siden):

Mange klemmer til deg Frk.Pøls ❤️💙

Skrevet

Hei 🍁. Ser det er litt aktivet her igjen, og har lest meg litt opp. Må bare si at jeg synes det er skikkelig trist og kjedelig å lese om andres skuffelser og tøffetider. Likevel er det noe trøst i at man er fler.. Denne  reisen er så urettferdig og beinhard! Håper det venter ett gullegg, eller to (som sitter!), for oss alle til slutt🙏 Jeg har også hatt en pause fra forum/ivf-skrolling, mens vi har ventet på oppstart offentlig, etter negativt førsteforsøk privat i februar. Ble i mars plukket ut til en studie offentlig, og skulle få alt av medisiner dekt i Porsgrunn, og ekstra oppfølging osv. 
Hadde deretter utrolig uflaks med at syklusene mine traff i ferietidene til Porsgrunn, både påske, 17.mai og sommerferie… og vi fikk ikke lenger bli med i studien, da sjansen var brukt opp før start😟
Vi fikk presset frem en vanlig oppstart nå etter ferien (ICSI grunnet mannlig faktor). 
Hadde egguttak forrige mandag. Fikk ut 10 egg, i motsetning til de 3 eggene jeg fikk ut privat. Derimot var det kun 2 som overlevde til innsett torsdag, der ett ble satt inn og ett dyrket videre. Ble ringt i dag og har ingen på frys. 😕
Krysser så klart fingrene for positiv tidligtest til helgen og gjør alt etter boka: pauset styrketreningsregimet, spiser sunt, lite koffein, null alkohol, tenker positivt og tar livet med ro. Men må jo innrømme at dette er beinhardt, og tidvis føles det ut som at nye nedturer man ikke har opplevd enda, lusker rundt hver syklus. I tillegg blir hvertfall jeg koko av å leve som om jeg er gravid hele året, i frykt av at det en selv gjør påvirker det ene eller det andre 😅

Lykke til, og ønsker alle nytt mot 🍀

• Hjerte 3
Skrevet

Da blir det innsett av fryst 5dagers på mandag, var så redd for at det skulle falle på helga men lettelsen var stor når jeg fikk beskjeden. 

Så nå blir det noen dager å slappe av, senke skuldrene og gjøre pusteøvelser. 

• Hjerte 4
Skrevet

Hadde innsett 11.august og blodprøven på testdag var «litt» positiv med hcg på 15. Den økte til 60 etter 3 dager og nå en uke etter det var den 300 og noe, så selvfølgelig fortsatt for lav. Har tenkt hele veien at det er usannsynlig at det sitter, men kjenner det er dritt å sitte og vente på spontanabort og samtidig kjenne symptomer og oppleve at hcg øker. 

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...