Maria0304 Skrevet 11. august #681 Skrevet 11. august Mymmeli skrev (På 9.8.2025 den 18.33): Fikk ut 10 egg i går, men kun 2 som ble befruktet🙁 Har planlagt innsett på mandag så krysser fingrene for at det er hvertfall en igjen🤞🏻 Masse lykke til! AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå kjenner jeg meg så overveldet og fortvilet her… skulle ha 4 innsett for å forsøke på nr 2 denne måneden… men fordi jeg fikk positiv eggløsningstest i dag så ble innsettet avlyst siden det ville kommet på lørdag.. og lørdager og søndager er de stengt i Porsgrunn…. Også sier de at de har satt av tid til meg i september isteden… men så går det 5 minutter også ringer de tilbake og sier nei beklager september er fult så det blir ikke noe før i oktober… her har vi ventet hele sommerferien på at det skulle bli august også blir det bare avlyst så kort og kontant.. jeg skjønner ikke at de kan stenge i helgene for innsett.. jeg kan jo ikke noe for når eggløsningstesten blir positiv.. føles ut som nr 2 aldri blir noe av… 😭😭😭😭 Anonymkode: 3ef65...293 så frusterende😭 all ventingen med IVF er så slitsomt
Mymmeli Skrevet 11. august #682 Skrevet 11. august luesveis skrev (22 timer siden): Var to som ble befrukta av mine fire egg også, og i dag er jeg 9+6 så jeg har trua på deg 😊 Maria0304 skrev (5 timer siden): Masse lykke til! Vi hadde faktisk igjen begge to i dag!! Så en er satt inn og håper nr2 utvikler seg riktig vei så vi for første gang kan få noe på frys🤞🏻 Ventetiden til testdag er lang🙈 5
Mymmeli Skrevet torsdag kl 12:46 #683 Skrevet torsdag kl 12:46 Mymmeli skrev (På 11.8.2025 den 17.55): Vi hadde faktisk igjen begge to i dag!! Så en er satt inn og håper nr2 utvikler seg riktig vei så vi for første gang kan få noe på frys🤞🏻 Ventetiden til testdag er lang🙈 Embryo nr2 ble fryst i dag, så en liten opptur i den ellers lange ventetiden🥹 Når begynte dere å teste? 2
Kirsebærpai Skrevet fredag kl 05:08 #684 Skrevet fredag kl 05:08 lb skrev (På 10.8.2025 den 10.08): Noen som har hatt fryseforsøk på OUS etter mislykket innsett og kan si noe om hvor lenge dere måtte vente? Jeg får behandling på OUS og måtte vente to sykluser før jeg fikk innsett av tint embryo. Jeg satte inn fersk i mars som ble mislykket (fikk mens i april), deretter ble tinforsøk gjort i juni (også mislykket). Neste er i september.
lb Skrevet fredag kl 08:12 #685 Skrevet fredag kl 08:12 Kirsebærpai skrev (3 timer siden): Jeg får behandling på OUS og måtte vente to sykluser før jeg fikk innsett av tint embryo. Jeg satte inn fersk i mars som ble mislykket (fikk mens i april), deretter ble tinforsøk gjort i juni (også mislykket). Neste er i september. Okei, så du fikk satt inn i den 3.syklusen? Hvis jeg forstår deg rett 😊
Kirsebærpai Skrevet i går, 07:45 #686 Skrevet i går, 07:45 lb skrev (På 15.8.2025 den 10.12): Okei, så du fikk satt inn i den 3.syklusen? Hvis jeg forstår deg rett 😊 Ja, det stemmer. Tror grunnen til at det går litt tid mellom hver gang er fordi de vil at du kontrollerer at du får eggløsning igjen etter et mislykket forsøk. I tillegg så er det stor pågang - mange som trenger hjelp.
lb Skrevet i går, 11:18 #687 Skrevet i går, 11:18 Kirsebærpai skrev (3 timer siden): Ja, det stemmer. Tror grunnen til at det går litt tid mellom hver gang er fordi de vil at du kontrollerer at du får eggløsning igjen etter et mislykket forsøk. I tillegg så er det stor pågang - mange som trenger hjelp. Kontroll om du får eggløsning er vel da i naturlig syklus. Men ja, er nok stor pågang. Kunne bare ønske man kunne få svar så man får en syklus å forholde seg til i det minste. Takk for svar:)
pippeli Skrevet 9 timer siden #688 Skrevet 9 timer siden Kjedelig at det skal være sånn! På St.Olavs får man prøve hver måned, bare ved SA må man vente 2 sykluser før man får prøve igjen.. 1
Hafruefrøkna Skrevet 5 timer siden #689 Skrevet 5 timer siden Da er vi snart igang igjen. Vi skal ha fryseforsøk. Men etter å ha snakket med legene blir det dobbel dose letrozol heller enn naturlig syklus. Pga jeg ikke har hatt utslag på eggløsningstester tidligere. Gått på det før og hatt god effekt. Men litt usikker på hvorfor jeg må gå på det siden vi har fryseforsøk? Noen som kan forklare? Min mentale tilstand er dårlig. Har både søvnproblemer og mye angst. Har fryktelig mye tankesurr rundt potensielt avbrutt forsøk. Er også redd for at det skal gå dårlig igjen og at vi må en runde til med uttak. Så gruer meg egentlig veldig til hele neste mnd/syklus. 😔
HeleneHS Skrevet 5 timer siden #690 Skrevet 5 timer siden Hafruefrøkna skrev (20 minutter siden): Da er vi snart igang igjen. Vi skal ha fryseforsøk. Men etter å ha snakket med legene blir det dobbel dose letrozol heller enn naturlig syklus. Pga jeg ikke har hatt utslag på eggløsningstester tidligere. Gått på det før og hatt god effekt. Men litt usikker på hvorfor jeg må gå på det siden vi har fryseforsøk? Noen som kan forklare? Min mentale tilstand er dårlig. Har både søvnproblemer og mye angst. Har fryktelig mye tankesurr rundt potensielt avbrutt forsøk. Er også redd for at det skal gå dårlig igjen og at vi må en runde til med uttak. Så gruer meg egentlig veldig til hele neste mnd/syklus. 😔 Jeg er ikke lege, men sånn jeg forstår det, så må man ha EL før man kan sette inn embryo, det er for å sikre at kroppen er klar og "skjønner" at en embryo er velkommen i livmoren. I tillegg må også slimhinne være tykk nok, og hvis din egen produksjon av hormoner ikke er tilstrekkelig, så hjelper man på veg der også (men usikker om Letrozol påvirker slimhinne eller kun eggblærene..) 1
Hafruefrøkna Skrevet 1 time siden #691 Skrevet 1 time siden HeleneHS skrev (3 timer siden): Jeg er ikke lege, men sånn jeg forstår det, så må man ha EL før man kan sette inn embryo, det er for å sikre at kroppen er klar og "skjønner" at en embryo er velkommen i livmoren. I tillegg må også slimhinne være tykk nok, og hvis din egen produksjon av hormoner ikke er tilstrekkelig, så hjelper man på veg der også (men usikker om Letrozol påvirker slimhinne eller kun eggblærene..) Takk det hørtes fornuftig ut. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå