Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boei skrev (14 minutter siden):

Takk 🤗 

Hehe huff, vet akkuratt hva du mener, stabbet rundt siste dagene jeg også. Hver bevegelse, og bare det å tisse er vondt 🤦‍♀️ Men hjalp veldig å få de ut. 

Jeg fikk beskjed idag at 16 egg var befruktet, så blir det ny informasjon på fredag. waiting game 🫣

Hvor er du i løpet ? 🤗  Fikk du innsett eller var de redd for overstimulering hos deg? 

Åh, 16 befruktet, det er jo kjempebra! Håper de fleste er levedyktige så du får en del på frys 😍 

Haha ja, waitinggame og livet i limbo🫶🏼

Det ble besluttet totalfrys tidlig med meg, en uke før uttak tror jeg- helt uaktuelt å sette inn fikk jeg beskjed om. Men nå.. Kanskje🤞🏼🤞🏼🤞🏼innsett imorgen. 

Skrevet
Frk.Pøls skrev (5 timer siden):

Alle egg er befruktet etter egguttak i går 😭 💕 Da blir det innsett på fredag! 

Ååå så bra 😍

• Hjerte 1
Skrevet
Frk.Pøls skrev (På 7.6.2025 den 22.07):

Hei og velkommen hit! Spennende med første forsøk! Det ble full klaff for oss på første forsøk med sønnen vår 🥰 Søskenforsøk der i mot, har vært en smule vanskeligere. 

Jeg satte siste sprøyte med meriofert nå i kveld og skal sette siste ganirelix i morgen ☺️ Har gått på fyremadel, men fikk ganirelix på apoteket nå når jeg tok ut medisiner sist fordi den var billigere. Har brukt den de siste dagene nå. Synes begge to svir noe en stund etterpå, men har også opplevd at det har kommet, kall det "fantomsmerter" , lenge etter på også. Som om jeg stikker igjen og det blir ømt, om du skjønner 😅

Håper virkelig at det blir full klaff på første forsøk her også🥰så kjedelig at prosessen med søsken har vært tyngre for dere. Hvor mange søskenforsøk har dere hatt så langt?

Takk for deling av erfaring knyttet til ganirelix. 

Jeg har i dag tatt siste sprøyte med ganirelix denne runden, eggløsningssprøyte i kveld og så er det bare å krysse fingrene🤞🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 16.40):

Hei, håper det er greit at jeg også hopper innom her :) Veldig informativ og hyggelig gruppe må jeg si!

Jeg er ny her, og med ivf. Jeg er 32 år, ingen barn ifra før. Har valgt å gå solo :)

Startet på første stimulering for 2 uker siden på hausken, (kort protokoll). Har gått veldig greit frem til de to siste dagene hvor magen har vært sinnsykt øm, og jeg har vært illsint av småting, av ingen grunn 😅 

Hadde egguttak idag, fikk ut 19 egg, hvor det blir "freeze all". Har ingen tegn på overstimulering foruten om en del egg. Utrolig kjedelig, siden de starter sommerferien i neste syklus. Så nå blir det denne ventetiden på å se om noen av disse er gode egg, og om de klarer seg. Pluss denne ferien da.....

Hvilke erfaringer har dere med egguttak? Og er vi flere som må vente til etter sommerferien grunnet nedstenging? 😏 

Anonymkode: 2dca1...9f3

Så spennende tiden fremover blir! 
Veldig mange egg du fikk også, hvordan var egguttaket?

Har du noen planer for å gjøre ventetiden enklere å håndtere? Det er vel kanskje det verste med denne prosessen😅

• Liker 1
Skrevet
Lemenet skrev (2 timer siden):

Håper virkelig at det blir full klaff på første forsøk her også🥰så kjedelig at prosessen med søsken har vært tyngre for dere. Hvor mange søskenforsøk har dere hatt så langt?

Takk for deling av erfaring knyttet til ganirelix. 

Jeg har i dag tatt siste sprøyte med ganirelix denne runden, eggløsningssprøyte i kveld og så er det bare å krysse fingrene🤞🏻

Spennende! Uttak på fredag da? 😄 Hvilken klinikk/sykehus holder du til?

Skrevet
Fruttrutt skrev (5 timer siden):

Åh, 16 befruktet, det er jo kjempebra! Håper de fleste er levedyktige så du får en del på frys 😍 

Haha ja, waitinggame og livet i limbo🫶🏼

Det ble besluttet totalfrys tidlig med meg, en uke før uttak tror jeg- helt uaktuelt å sette inn fikk jeg beskjed om. Men nå.. Kanskje🤞🏼🤞🏼🤞🏼innsett imorgen. 

Ja nå håper jeg bare på det beste ☺️ men litt skuffet at jeg må vente til august med eventuelt innsett.. men kanskje det gjør susen og at det klaffer 😉 tvitvi! 

Ååå herk, men da har kroppen fått ro, og forhåpentligvis kjempe klar for lille frø å stålsette seg ❤️ Krysser alt jeg har for deg, og masse masse lykke til 🤗

• Hjerte 1
Skrevet
Lemenet skrev (3 timer siden):

Så spennende tiden fremover blir! 
Veldig mange egg du fikk også, hvordan var egguttaket?

Har du noen planer for å gjøre ventetiden enklere å håndtere? Det er vel kanskje det verste med denne prosessen😅

Nå er det spennende og nervepirrende 😆 For å være helt ærlig, egguttaket var jævlig smertefullt pga mange egg 😵‍💫 Men tanken i hodet var hele tiden at det var verdt det. Om det fører til baby så gjør jeg det lett igjen. 😉 

Hvor er du i forløpet? Ser du har brukt ganirelix, samme gjorde jeg. 😊 Har de sagt noe ca på siste ultralyd om modenhet og antall? 🤗

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Boei skrev (11 timer siden):

Ja nå håper jeg bare på det beste ☺️ men litt skuffet at jeg må vente til august med eventuelt innsett.. men kanskje det gjør susen og at det klaffer 😉 tvitvi! 

Ååå herk, men da har kroppen fått ro, og forhåpentligvis kjempe klar for lille frø å stålsette seg ❤️ Krysser alt jeg har for deg, og masse masse lykke til 🤗

Det blir innsett i ettermiddag🥹🥰

Anonymkode: a62a9...ef7

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi ikke meninga å trykke anonym😅

• Hjerte 1
Skrevet
Fruttrutt skrev (44 minutter siden):

Lykke til 🤞🤞🤞

• Hjerte 1
Skrevet
Boei skrev (13 timer siden):

Sniker inn her  - ville bare gi beskjed om at det nok var lurt å fryse alle! Jeg fikk ut like mange egg som deg og hadde jeg gått tilbake i tid skulle jeg ønske riksen gjorde den samme beslutningen for meg. Fikk bare med meg et ark hjem etter egguttak om at det var en liten sjanse for overstimulering men at de kjørte på med innsett som vanlig med mindre jeg var dårlig/hadde symptomer samme dag (og det hadde jeg ikke på dagen for innsett) og de sjekket heller ikke med ultralyd størrelsen på eggstokkene

Jeg ble veldig overstimulert (tenk de smertene du hadde, bare x10) og måtte være innlagt på Ullevål i tre uker med flere runder smertefulle forsøk på legge inn dren (se for deg 15cm lange sprøyter inn i magen uten bedøvelse) konstant drypp, klarte nesten ikke puste pga mange liter væske i buken som presset på lungene, uendelig med blodprøver og sprøyter, kvalme, blødninger og klarte såvidt gå pga. væsketapet og elekrolyttforstyrrelser 😢 tappet 2-3L væske fra magen hver dag, Fikk nesten lever og nyresvikt, så det var no joke! Og måtte sette sprøyter på meg selv i tre mnd etterpå pga veldig risiko for blodpropp. + eggstokker som var 12cm store hver 🥵

så selv om det er ekstreeeeemt kjedelig å vente, så tror jeg neppe du hadde hatt lyst til å oppleve det der 😳 Den som venter på noe godt - og med SÅ mange egg er det gode sjanser så krysser fingrene for deg❤️

• Hjerte 3
Skrevet
Fruttrutt skrev (2 timer siden):

Masse lykke til Fruttrutt ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Fikk nettopp telefon fra Hausken… ALLE embryoene er fremdeles med!😭 Herlighet, vi har aldri hatt så godt resultat før! Kanskje vi til og med kan håpe på noen på frys!🙈❤️

• Hjerte 10
Skrevet
Frk.Pøls skrev (21 timer siden):

Spennende! Uttak på fredag da? 😄 Hvilken klinikk/sykehus holder du til?

Stemmer, det blir uttak i morgen! 🥚Holder til på Haukeland 😊

Skrevet
Boei skrev (20 timer siden):

Nå er det spennende og nervepirrende 😆 For å være helt ærlig, egguttaket var jævlig smertefullt pga mange egg 😵‍💫 Men tanken i hodet var hele tiden at det var verdt det. Om det fører til baby så gjør jeg det lett igjen. 😉 

Hvor er du i forløpet? Ser du har brukt ganirelix, samme gjorde jeg. 😊 Har de sagt noe ca på siste ultralyd om modenhet og antall? 🤗

Jeg har egguttak i morgen, så gruer meg litt til det. Regner med det skal gå greit, så får jeg trøste meg selv med samme tanke om at det er verdt det i andre enden.😅

Tror ikke jeg har like mange egg, så forhåpentligvis blir det mindre smertefullt. Mener det var rundt 9 egg på høyre side, men noen av de var små. Og flere på venstre men også der flere små. Så de håper vel på rundt 7 egg, så får vi se i morgen 😋🥚

Annonse
Skrevet
sommerfugl154 skrev (7 timer siden):

Sniker inn her  - ville bare gi beskjed om at det nok var lurt å fryse alle! Jeg fikk ut like mange egg som deg og hadde jeg gått tilbake i tid skulle jeg ønske riksen gjorde den samme beslutningen for meg. Fikk bare med meg et ark hjem etter egguttak om at det var en liten sjanse for overstimulering men at de kjørte på med innsett som vanlig med mindre jeg var dårlig/hadde symptomer samme dag (og det hadde jeg ikke på dagen for innsett) og de sjekket heller ikke med ultralyd størrelsen på eggstokkene

Jeg ble veldig overstimulert (tenk de smertene du hadde, bare x10) og måtte være innlagt på Ullevål i tre uker med flere runder smertefulle forsøk på legge inn dren (se for deg 15cm lange sprøyter inn i magen uten bedøvelse) konstant drypp, klarte nesten ikke puste pga mange liter væske i buken som presset på lungene, uendelig med blodprøver og sprøyter, kvalme, blødninger og klarte såvidt gå pga. væsketapet og elekrolyttforstyrrelser 😢 tappet 2-3L væske fra magen hver dag, Fikk nesten lever og nyresvikt, så det var no joke! Og måtte sette sprøyter på meg selv i tre mnd etterpå pga veldig risiko for blodpropp. + eggstokker som var 12cm store hver 🥵

så selv om det er ekstreeeeemt kjedelig å vente, så tror jeg neppe du hadde hatt lyst til å oppleve det der 😳 Den som venter på noe godt - og med SÅ mange egg er det gode sjanser så krysser fingrene for deg❤️

Så utrolig leit at du måtte igjennom det hel*ete der 🥺 Det hørtes helt forferdelig ut, og satt sikkert både traume og skrekk i deg i etterkant. Men fytti så sterk du er. Håper ting går bra med deg nå 🫶❣️

Jeg er takknemlig for at de tar forhåndsregler og gjør det som er mest trygt 😊 Bare litt kjedelig at sommerferien gjør at en må vente over neste syklus når en føler seg så klar. Trøsten er at da tar jeg meg noen glass vin på bursdagen i juli 😆 Tusen takk for gode ord ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet
Lemenet skrev (1 time siden):

Jeg har egguttak i morgen, så gruer meg litt til det. Regner med det skal gå greit, så får jeg trøste meg selv med samme tanke om at det er verdt det i andre enden.😅

Tror ikke jeg har like mange egg, så forhåpentligvis blir det mindre smertefullt. Mener det var rundt 9 egg på høyre side, men noen av de var små. Og flere på venstre men også der flere små. Så de håper vel på rundt 7 egg, så får vi se i morgen 😋🥚

Ååå spennende! Det kommer til å gå så fint ☺️ Det er jo kjempe gode sjangser, trenger jo bare the golden one 🥰 Krysser alt jeg har og eier på at det egget blir fanget imorgen. Masse lykke til😇🙌🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ååå så kjekt å høre 😀 Håper alt gikk fint!! 🥰

Skrevet
Lemenet skrev (2 timer siden):

Stemmer, det blir uttak i morgen! 🥚Holder til på Haukeland 😊

Dette kommer til å gå så fint ☺️ Masse lykke til i morgen! 😄

Skrevet

Takk for lykkeønskninger🫶🏼 Innsett gikk fint, litt vrien tilkomst så hun måtte frem med ekstra verktøy- men det var ikke noe stress. Så nå er det bare å vente og håpe den lille klorer seg fast🥰🤞🏼 Test om 14 dager sa de… 

Lykke til med innsett og uttak imorgen @Frk.Pøls & @Lemenet 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...