Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frk.Pøls skrev (4 timer siden):

Noen som har brukt Ressurs bank til i finansiere ivf forsøk? Vi skal bruke de frem til vi får feriepenger, men hvordan i alle dager betaler jeg fakturaen fra klinikken med innvilget kreditt? Har aldri hatt lån før annet enn vanlig Mastercard. Noen som vet noe om dette? Er ikke noe info i deres egen app, deres egen bank, finner heller ikke noe når vi  googler😬 

Vi har brukt Ressurs bank! På første fakturaen fikk vi flere valg på nedbetalingstid/hva vi skulle betale fast i mnd, kunne også velge noe betalingsforsikring når vi fikk faktura etter dette. Valgte ved å f.eks. betale summen som sto under antall mnd vi ville bruke på nedbetaling. Fakturaene kom rundt den 10. hver mnd på Digipost, og man  kunne selvsagt betale mer enn det som sto på fakturaen for å bli fortere ferdig. Legger ved bilde av den aller første fakturaen, etter denne var fakturaene på 2379kr i mnd fordi vi betalte denne summen første gang.

IMG_6421.jpeg

Skrevet
Mymmeli skrev (18 minutter siden):

Vi har brukt Ressurs bank! På første fakturaen fikk vi flere valg på nedbetalingstid/hva vi skulle betale fast i mnd, kunne også velge noe betalingsforsikring når vi fikk faktura etter dette. Valgte ved å f.eks. betale summen som sto under antall mnd vi ville bruke på nedbetaling. Fakturaene kom rundt den 10. hver mnd på Digipost, og man  kunne selvsagt betale mer enn det som sto på fakturaen for å bli fortere ferdig. Legger ved bilde av den aller første fakturaen, etter denne var fakturaene på 2379kr i mnd fordi vi betalte denne summen første gang.

IMG_6421.jpeg

Takk! Men det er ikke helt det jeg lurer på 😅 hvordan betaler jeg fakturaen fra klinikken med midler fra Ressurs bank? Det er ingen faktura inne i appen deres eller online banken deres og de ligger ikke som betalingsalternativ inne i min egen nettbank😅 

Skrevet
Frk.Pøls skrev (15 minutter siden):

Takk! Men det er ikke helt det jeg lurer på 😅 hvordan betaler jeg fakturaen fra klinikken med midler fra Ressurs bank? Det er ingen faktura inne i appen deres eller online banken deres og de ligger ikke som betalingsalternativ inne i min egen nettbank😅 

Åja sånn ja, klinikken vår trakk det fra kontoen selv, så vi hadde ikke noe faktura som vi så🤔

Skrevet
Mymmeli skrev (17 minutter siden):

Åja sånn ja, klinikken vår trakk det fra kontoen selv, så vi hadde ikke noe faktura som vi så🤔

Aaah, okei, da får jeg håper jeg de svarer asap, har egguttak på tirsdag😅

• Hjerte 1
Skrevet
Mymmeli skrev (På 8.6.2025 den 10.57):

IMG_6421.jpeg

Du skulle bare lagt ut KID-nummeret så kanskje du/dere fikk litt spons 🤭🤭

Skrevet
Frk.Pøls skrev (På 8.6.2025 den 11.51):

Lykke til i dag!!

Skrevet

Jeg har testet to dager på rad nå, virker som om jeg bare får skyggestreker. Cyklogest har virkelig føkket med meg denne gangen, føler meg 100% gravid og det er så kjipt at det ser ut som om det ikke gikk denne gangen heller. Har blodprøvetaking på fredag, tipper jeg får mensen før det…

• Hjerte 4
Skrevet
Frk.Pøls skrev (På 8.6.2025 den 11.51):

Lykke til🫶🏼

• Hjerte 1
Skrevet
TheLibrarian skrev (52 minutter siden):

Lykke til i dag!!

Tusen takk!☺️❤️ bare en time igjen nå🥹

• Hjerte 2
Skrevet
TheLibrarian skrev (3 timer siden):

Jeg har testet to dager på rad nå, virker som om jeg bare får skyggestreker. Cyklogest har virkelig føkket med meg denne gangen, føler meg 100% gravid og det er så kjipt at det ser ut som om det ikke gikk denne gangen heller. Har blodprøvetaking på fredag, tipper jeg får mensen før det…

Hva er det som gjør at du tenker det ikke har satt seg? Testene? Jeg har aldri kommet så langt, så ukjent terreng for meg. Håper det er sjangs for at det går bra iaf🤞🏼❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Fruttrutt skrev (2 minutter siden):

Hva er det som gjør at du tenker det ikke har satt seg? Testene? Jeg har aldri kommet så langt, så ukjent terreng for meg. Håper det er sjangs for at det går bra iaf🤞🏼❤️

Testene ja. Ser inne på babyplan at dét testene viser hos meg er klassiske eksempler på skyggestreker, altså ikke gravid. Skal prøve med en digital test i morgen tidlig, men tenker det er kjørt 😔

AnonymBruker
Skrevet

Hei, håper det er greit at jeg også hopper innom her :) Veldig informativ og hyggelig gruppe må jeg si!

Jeg er ny her, og med ivf. Jeg er 32 år, ingen barn ifra før. Har valgt å gå solo :)

Startet på første stimulering for 2 uker siden på hausken, (kort protokoll). Har gått veldig greit frem til de to siste dagene hvor magen har vært sinnsykt øm, og jeg har vært illsint av småting, av ingen grunn 😅 

Hadde egguttak idag, fikk ut 19 egg, hvor det blir "freeze all". Har ingen tegn på overstimulering foruten om en del egg. Utrolig kjedelig, siden de starter sommerferien i neste syklus. Så nå blir det denne ventetiden på å se om noen av disse er gode egg, og om de klarer seg. Pluss denne ferien da.....

Hvilke erfaringer har dere med egguttak? Og er vi flere som må vente til etter sommerferien grunnet nedstenging? 😏 

Anonymkode: 2dca1...9f3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, håper det er greit at jeg også hopper innom her :) Veldig informativ og hyggelig gruppe må jeg si!

Jeg er ny her, og med ivf. Jeg er 32 år, ingen barn ifra før. Har valgt å gå solo :)

Startet på første stimulering for 2 uker siden på hausken, (kort protokoll). Har gått veldig greit frem til de to siste dagene hvor magen har vært sinnsykt øm, og jeg har vært illsint av småting, av ingen grunn 😅 

Hadde egguttak idag, fikk ut 19 egg, hvor det blir "freeze all". Har ingen tegn på overstimulering foruten om en del egg. Utrolig kjedelig, siden de starter sommerferien i neste syklus. Så nå blir det denne ventetiden på å se om noen av disse er gode egg, og om de klarer seg. Pluss denne ferien da.....

Hvilke erfaringer har dere med egguttak? Og er vi flere som må vente til etter sommerferien grunnet nedstenging? 😏 

Velkommen ☺️ og lykke til videre!

Skrevet

Positive tester fra morgenkvisten av her! Blodprøve på fredag for å bekrefte/avkrefte 😬 

• Hjerte 6
Skrevet
TheLibrarian skrev (26 minutter siden):

Positive tester fra morgenkvisten av her! Blodprøve på fredag for å bekrefte/avkrefte 😬 

Ååå😍 Det krysses🤞🏼🫶🏼

• Hjerte 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Velkommen! 
Jeg hadde 1 egg mindre enn deg på uttak og klarte såvidt å gå de siste dagene før uttak og uken etter, håper du slipper det styret der 😅

Får du oppdatering hver dag på eggene, eller kun en status på dag 5/6?

Skrevet

Alle egg er befruktet etter egguttak i går 😭 💕 Da blir det innsett på fredag! 

• Hjerte 11
Skrevet

Var på UL igår og fikk beskjed om at slimhinna var fin. Det var også en stor eggpose på hver side som kjempet om å bli best, men for små enda😂 Fikk klarsignal for innsett denne syklusen og tester nå etter eggløsning🤞🏻 Er på syklusdag 13 og håååper den dukker opp snart og at vi kan få sette inn et av våre embryo🌸

• Hjerte 8
Skrevet
Frk.Pøls skrev (2 timer siden):

Alle egg er befruktet etter egguttak i går 😭 💕 Da blir det innsett på fredag! 

Katteelsker23 skrev (2 timer siden):

Var på UL igår og fikk beskjed om at slimhinna var fin. Det var også en stor eggpose på hver side som kjempet om å bli best, men for små enda😂 Fikk klarsignal for innsett denne syklusen og tester nå etter eggløsning🤞🏻 Er på syklusdag 13 og håååper den dukker opp snart og at vi kan få sette inn et av våre embryo🌸

Åååå, så bra❤️ håper veldig på innsett denne syklusen her og🤞🏼 Veldigveldig spent på hva de sier på ultralyd imorgen, vil så inderlig at det blir innsett og ikke avbrudd.

• Hjerte 2
Skrevet
Fruttrutt skrev (7 timer siden):

Velkommen! 
Jeg hadde 1 egg mindre enn deg på uttak og klarte såvidt å gå de siste dagene før uttak og uken etter, håper du slipper det styret der 😅

Får du oppdatering hver dag på eggene, eller kun en status på dag 5/6?

Takk 🤗 

Hehe huff, vet akkuratt hva du mener, stabbet rundt siste dagene jeg også. Hver bevegelse, og bare det å tisse er vondt 🤦‍♀️ Men hjalp veldig å få de ut. 

Jeg fikk beskjed idag at 16 egg var befruktet, så blir det ny informasjon på fredag. waiting game 🫣

Hvor er du i løpet ? 🤗  Fikk du innsett eller var de redd for overstimulering hos deg? 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...