AnonymBruker Skrevet 4. juni #501 Skrevet 4. juni Fruttrutt skrev (9 timer siden): Så bare enda litt mer av alle eksisterende bivirkninger- nydelig 😅 Vet du hvor lenge du må gå på de? Ser det står «som avtalt» på mine, så får vel beskjed 😊 Jeg har historie med habituelle abort, og går på cyclogest ut første trimester. Hvis du og har opplevd flere SA før kan det være lurt å be om det (selv om du da må tåle bivirkninger enda litt til ..) Anonymkode: 26b75...fb1 1
Fruttrutt Skrevet 4. juni #502 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har historie med habituelle abort, og går på cyclogest ut første trimester. Hvis du og har opplevd flere SA før kan det være lurt å be om det (selv om du da må tåle bivirkninger enda litt til ..) Anonymkode: 26b75...fb1 Takk for tips, skal ha det i bakhodet!
Katteelsker23 Skrevet 4. juni #503 Skrevet 4. juni Hei🌸 Jeg lurer på hva dere ville gjort i denne situasjonen. Jeg skal på festival i helgen, og ønsker å drikke litt vin eller øl. Vi skal ha fryseforsøk denne syklusen, og jeg er akkurat ferdig med mensen. Skal på kontroll 10/6 for å se om eggløsning er langt unna, også blir det innsett 5-6 dager etter eggløsning. Hadde dere drukket litt eller holdt dere unna? Jeg ønsker å leve så normalt som mulig og slippe tusen spørsmål om hvorfor jeg evt ikke drikker. Dette er fordi ingen i vennegjengen vet at vi driver med ivf… Er livredd for å ødelegge noe dersom jeg drikker..
wallflower Skrevet 4. juni #504 Skrevet 4. juni Katteelsker23 skrev (2 timer siden): Hei🌸 Jeg lurer på hva dere ville gjort i denne situasjonen. Jeg skal på festival i helgen, og ønsker å drikke litt vin eller øl. Vi skal ha fryseforsøk denne syklusen, og jeg er akkurat ferdig med mensen. Skal på kontroll 10/6 for å se om eggløsning er langt unna, også blir det innsett 5-6 dager etter eggløsning. Hadde dere drukket litt eller holdt dere unna? Jeg ønsker å leve så normalt som mulig og slippe tusen spørsmål om hvorfor jeg evt ikke drikker. Dette er fordi ingen i vennegjengen vet at vi driver med ivf… Er livredd for å ødelegge noe dersom jeg drikker.. Kos deg og lev som normalt! ❤️ Denne prøvelsen trenger man fri fra! Jeg ville kanskje bare drukket litt mindre, bare for å slippe spørsmål OG ha bedre følelse selv, for jeg skjønner deg! Men det er jo ingenting du ødelegger ved å drikk, syklusen går som vanlig. KOS DEG 🤩 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #506 Skrevet 5. juni Katteelsker23 skrev (8 timer siden): Hei🌸 Jeg lurer på hva dere ville gjort i denne situasjonen. Jeg skal på festival i helgen, og ønsker å drikke litt vin eller øl. Vi skal ha fryseforsøk denne syklusen, og jeg er akkurat ferdig med mensen. Skal på kontroll 10/6 for å se om eggløsning er langt unna, også blir det innsett 5-6 dager etter eggløsning. Hadde dere drukket litt eller holdt dere unna? Jeg ønsker å leve så normalt som mulig og slippe tusen spørsmål om hvorfor jeg evt ikke drikker. Dette er fordi ingen i vennegjengen vet at vi driver med ivf… Er livredd for å ødelegge noe dersom jeg drikker.. Et par glass vin vil ikke ødelegge. Hvis det påvirker utvikling av eggblæren og slimhinne blir det uansett oppdaget på UL, men tviler sterkt på at ett eller to glass med vin har så sterk innvirkning. (Med mindre du vet at du reagerer dårlig på alkohol og har problemer med betennelse, men da kan du jo nevne det som grunn for at du ikke drikker?) Anonymkode: 26b75...fb1 1
Katteelsker23 Skrevet 5. juni #507 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Et par glass vin vil ikke ødelegge. Hvis det påvirker utvikling av eggblæren og slimhinne blir det uansett oppdaget på UL, men tviler sterkt på at ett eller to glass med vin har så sterk innvirkning. (Med mindre du vet at du reagerer dårlig på alkohol og har problemer med betennelse, men da kan du jo nevne det som grunn for at du ikke drikker?) Anonymkode: 26b75...fb1 Jeg har ikke problemer med betennelse som jeg vet om iallefall. Eneste jeg reagerer på er at jeg fort blir fyllesyk😂 Det er ulikt meg å være edru på fest, så det vil bli mye spørsmål dersom jeg ikke drikker noen ting
TheLibrarian Skrevet 6. juni #508 Skrevet 6. juni Jeg hadde innsett på tirsdag, og i går hadde jeg de samme smertene jeg pleier å få ved eggløsning - murrende smerter som varte kanskje et kvarter. Jeg og samboeren min er på ferie i noen dager og jeg er så redd noe har gått galt og at det ikke ble noe denne gangen heller 😔 1
Maria0304 Skrevet 6. juni #509 Skrevet 6. juni TheLibrarian skrev (1 time siden): Jeg hadde innsett på tirsdag, og i går hadde jeg de samme smertene jeg pleier å få ved eggløsning - murrende smerter som varte kanskje et kvarter. Jeg og samboeren min er på ferie i noen dager og jeg er så redd noe har gått galt og at det ikke ble noe denne gangen heller 😔 Det er veldig lett å overanalysere symptomer og se etter tegn til at det har festet seg eller ikke. Det gjorde hvertfall jeg ved sist innsett😅 Og de murringene kan være at embryoet begynner å feste seg. Det er umulig å si frem til testdatoen… dagene mellom er en lidelse! 1
Katteelsker23 Skrevet 6. juni #510 Skrevet 6. juni TheLibrarian skrev (1 time siden): Jeg hadde innsett på tirsdag, og i går hadde jeg de samme smertene jeg pleier å få ved eggløsning - murrende smerter som varte kanskje et kvarter. Jeg og samboeren min er på ferie i noen dager og jeg er så redd noe har gått galt og at det ikke ble noe denne gangen heller 😔 Tar du cyclogest?
TheLibrarian Skrevet 6. juni #511 Skrevet 6. juni Katteelsker23 skrev (1 minutt siden): Tar du cyclogest? Jeg tar Cyglogest, og har tatt det før også. Der er murringene mer konstante. Men jeg får bare se - teller dager til jeg kan teste 🙂 1
TheLibrarian Skrevet 6. juni #512 Skrevet 6. juni Maria0304 skrev (3 minutter siden): Det er veldig lett å overanalysere symptomer og se etter tegn til at det har festet seg eller ikke. Det gjorde hvertfall jeg ved sist innsett😅 Og de murringene kan være at embryoet begynner å feste seg. Det er umulig å si frem til testdatoen… dagene mellom er en lidelse! Lidelse er riktig ord ja 😅
Lemenet Skrevet 6. juni #513 Skrevet 6. juni Hei med-IVF’ere!👋 Samboer og jeg er i gang med IVF for første gang, og er spent på om det blir resultat umiddelbart. 🤞 Er i dag på dag 6 med Pergoveris og dag 2 for Ganirelix. Er det andre som har brukt Ganirelix tidligere og hatt svie i området etter sprøyten er satt? Veien videre for oss er ultralyd i neste uke, med stort håp om positive svar. Jeg har med tidligere partner gjennomgått IVF i to runder, uten resultat. Håper denne runden fører til et ønsket resultat!
Fruttrutt Skrevet 7. juni #514 Skrevet 7. juni TheLibrarian skrev (23 timer siden): Jeg hadde innsett på tirsdag, og i går hadde jeg de samme smertene jeg pleier å få ved eggløsning - murrende smerter som varte kanskje et kvarter. Jeg og samboeren min er på ferie i noen dager og jeg er så redd noe har gått galt og at det ikke ble noe denne gangen heller 😔 Krysser fingre for dere og håper du klarer å distrahere deg litt og kose deg på ferie 🫶🏼 1
Fruttrutt Skrevet 7. juni #515 Skrevet 7. juni (endret) En liten oppdatering herfra. Var på UL igår for sjekk, slimhinne tjukk og god og follikkel 21mm og sprekkeklar(der kom det fast smilefjes på eggløsningstest i dag, så det stemte jo greit). Men så skal det jo alltid være noe da. En polypp, helt innerst. Sendte inn resultatet og ble oppringt, det er jo et litt dårlig tegn når de ringer heller enn å svare på melding. Fikk velge da. Avbrudd nå. Eller komme til innsett, ha ultralyd tidlig den morgenen for sjekk før det tines embryo og håpe det går- men med fare for avbrudd. Operasjon av polypp kan gjøres i aug/sept, ingenting ledig før det. Så nå er jeg egentlig smått innstilt på avbrudd. Igjen. Lei. Sliten. Daff. Men med et lite håp da, om at det blir innsett likevel😌🤞🏼 Endret 7. juni av Fruttrutt 2
TheLibrarian Skrevet 7. juni #516 Skrevet 7. juni Fruttrutt skrev (18 minutter siden): En liten oppdatering herfra. Var på UL igår for sjekk, slimhinne tjukk og god og follikkel 21mm og sprekkeklar(der kom det fast smilefjes på eggløsningstest i dag, så det stemte jo greit). Men så skal det jo alltid være noe da. En polypp, helt innerst. Sendte inn resultatet og ble oppringt, det er jo et litt dårlig tegn når de ringer heller enn å svare på melding. Fikk velge da. Avbrudd nå. Eller komme til innsett, ha ultralyd tidlig den morgenen for sjekk før det tines embryo og håpe det går- men med fare for avbrudd. Operasjon av polypp kan gjøres i aug/sept, ingenting ledig før det. Så nå er jeg egentlig smått innstilt på avbrudd. Igjen. Lei. Sliten. Daff. Men med et lite håp da, om at det blir innsett likevel😌🤞🏼 Så kjedelig 😔 satser du på å komme til innsett og se eller?
Fruttrutt Skrevet 7. juni #517 Skrevet 7. juni TheLibrarian skrev (4 timer siden): Så kjedelig 😔 satser du på å komme til innsett og se eller? Ja, føler det er verdt forsøket🤞🏼 2
Frk.Pøls Skrevet 7. juni Forfatter #518 Skrevet 7. juni Lemenet skrev (På 6.6.2025 den 19.13): Hei med-IVF’ere!👋 Samboer og jeg er i gang med IVF for første gang, og er spent på om det blir resultat umiddelbart. 🤞 Er i dag på dag 6 med Pergoveris og dag 2 for Ganirelix. Er det andre som har brukt Ganirelix tidligere og hatt svie i området etter sprøyten er satt? Veien videre for oss er ultralyd i neste uke, med stort håp om positive svar. Jeg har med tidligere partner gjennomgått IVF i to runder, uten resultat. Håper denne runden fører til et ønsket resultat! Hei og velkommen hit! Spennende med første forsøk! Det ble full klaff for oss på første forsøk med sønnen vår 🥰 Søskenforsøk der i mot, har vært en smule vanskeligere. Jeg satte siste sprøyte med meriofert nå i kveld og skal sette siste ganirelix i morgen ☺️ Har gått på fyremadel, men fikk ganirelix på apoteket nå når jeg tok ut medisiner sist fordi den var billigere. Har brukt den de siste dagene nå. Synes begge to svir noe en stund etterpå, men har også opplevd at det har kommet, kall det "fantomsmerter" , lenge etter på også. Som om jeg stikker igjen og det blir ømt, om du skjønner 😅 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #519 Skrevet 7. juni Vi skal ha søskenforsøk over sommeren. Noen som vil si litt om forskjell på fryseforsøk og ferskforsøk? Har blasto på frys fra førstemann. Anonymkode: 4d054...9dc
Frk.Pøls Skrevet 7. juni Forfatter #520 Skrevet 7. juni Noen som har brukt Ressurs bank til i finansiere ivf forsøk? Vi skal bruke de frem til vi får feriepenger, men hvordan i alle dager betaler jeg fakturaen fra klinikken med innvilget kreditt? Har aldri hatt lån før annet enn vanlig Mastercard. Noen som vet noe om dette? Er ikke noe info i deres egen app, deres egen bank, finner heller ikke noe når vi googler😬
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå