AnonymBruker Skrevet 26. mai #461 Skrevet 26. mai SeBraHaHa skrev (2 minutter siden): Feil gruppe 5+4 😊 Anonymkode: 1b165...8f3
SeBraHaHa Skrevet 26. mai #462 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 5+4 😊 Anonymkode: 1b165...8f3 Tak, det var snilt av deg å svare❤️
Katteelsker23 Skrevet 28. mai #463 Skrevet 28. mai Hei. Håper det går fint at jeg skriver her☺️ Helt ny på KG og i denne tråden. Jeg og samboer har prøvd i 2 år å få barn. Innså tilslutt at vi måtte ha hjelp etter et år. Fikk da beskjed om at jeg har lav amh og han har treige svømmere. Jeg har aldri før vært gravid, og ikke gått på prevensjon siden 2020, så innså fort at noe ikke var som det skulle. Vi måtte gå privat pga min bmi. Så vi valgte Spiren i trondheim. De anbefalte oss minimun 2 egguttak før et evt innsett pga min amh verdi. Første uttak fikk vi ut 8 egg, hvor 4 lot seg befrukte men bare to overlevde til dag 5 og ble fryst. Andre uttak fikk vi ut 7 egg, 5 ble befruktet og ett ble satt tilbake på dag 5 og et ble fryst på dag 6. Så vi har 3 embryo på frys til senere forsøk dersom dette ikke går. Er nå ei uke siden innsett og blir gal av å vente. Har testet ut ovitrelle og føler jeg så svak strek på testen idag. Er så spent og har et så enormt stort ønske for at dette skal gå veien. 2
Hafruefrøkna Skrevet 28. mai #464 Skrevet 28. mai Katteelsker23 skrev (3 timer siden): Hei. Håper det går fint at jeg skriver her☺️ Helt ny på KG og i denne tråden. Jeg og samboer har prøvd i 2 år å få barn. Innså tilslutt at vi måtte ha hjelp etter et år. Fikk da beskjed om at jeg har lav amh og han har treige svømmere. Jeg har aldri før vært gravid, og ikke gått på prevensjon siden 2020, så innså fort at noe ikke var som det skulle. Vi måtte gå privat pga min bmi. Så vi valgte Spiren i trondheim. De anbefalte oss minimun 2 egguttak før et evt innsett pga min amh verdi. Første uttak fikk vi ut 8 egg, hvor 4 lot seg befrukte men bare to overlevde til dag 5 og ble fryst. Andre uttak fikk vi ut 7 egg, 5 ble befruktet og ett ble satt tilbake på dag 5 og et ble fryst på dag 6. Så vi har 3 embryo på frys til senere forsøk dersom dette ikke går. Er nå ei uke siden innsett og blir gal av å vente. Har testet ut ovitrelle og føler jeg så svak strek på testen idag. Er så spent og har et så enormt stort ønske for at dette skal gå veien. Hei, er også både ny her og ny på ivf. Hadde innsett forrige onsdag og kjenner på det samme. Har ikke testet enda selv. Nervene er i høyspenn for å si det sånn. Livredd for at det ikke går veien. Spent på deres vegne også, på en måte godt å vite at vi er flere som er i ventemodus ❤️
Katteelsker23 Skrevet 28. mai #465 Skrevet 28. mai Hafruefrøkna skrev (4 minutter siden): Hei, er også både ny her og ny på ivf. Hadde innsett forrige onsdag og kjenner på det samme. Har ikke testet enda selv. Nervene er i høyspenn for å si det sånn. Livredd for at det ikke går veien. Spent på deres vegne også, på en måte godt å vite at vi er flere som er i ventemodus ❤️ Så spennende at vi hadde innsett samme dag❤️ håper det går for oss🤞🏻 1
Frk.Pøls Skrevet 31. mai Forfatter #466 Skrevet 31. mai Hei og velkommen hit @Katteelsker23 og @Hafruefrøkna! Her er vi mange med god erfaring å dele, så her er det støtte å finne ☺️ Når har dere testdager? 😃 Nervepirrende dager i dpo-land!
Hafruefrøkna Skrevet 31. mai #467 Skrevet 31. mai Har test dag på torsdag 5.6 men tok første test i dag bare for å se. Negativ. Skal egentlig ha mensen i dag og spotter litt og har litt menssmerter. Mye tanker og følelser og et par runder med grining. 6
Hjertefisk Skrevet 31. mai #468 Skrevet 31. mai Katteelsker23 skrev (På 28.5.2025 den 10.20): Hei. Håper det går fint at jeg skriver her☺️ Helt ny på KG og i denne tråden. Jeg og samboer har prøvd i 2 år å få barn. Innså tilslutt at vi måtte ha hjelp etter et år. Fikk da beskjed om at jeg har lav amh og han har treige svømmere. Jeg har aldri før vært gravid, og ikke gått på prevensjon siden 2020, så innså fort at noe ikke var som det skulle. Vi måtte gå privat pga min bmi. Så vi valgte Spiren i trondheim. De anbefalte oss minimun 2 egguttak før et evt innsett pga min amh verdi. Første uttak fikk vi ut 8 egg, hvor 4 lot seg befrukte men bare to overlevde til dag 5 og ble fryst. Andre uttak fikk vi ut 7 egg, 5 ble befruktet og ett ble satt tilbake på dag 5 og et ble fryst på dag 6. Så vi har 3 embryo på frys til senere forsøk dersom dette ikke går. Er nå ei uke siden innsett og blir gal av å vente. Har testet ut ovitrelle og føler jeg så svak strek på testen idag. Er så spent og har et så enormt stort ønske for at dette skal gå veien. Hei! Fint å høre fra andre damer med lav amh. Jeg og min samboer begynte også å prøve for snart 2 år siden. Da beskjeden om at jeg hadde knusende lav amh kom, holdt jeg på å gå rett i kjelleren altså. Hadde 4 egguttak ved St. Olavs og fikk til sammen 7 embryoer. 2 innsett har endt i kjemisk så langt, og jeg moter meg opp til innsett nr 3 snart. Håper det går vår vei, og ønsker deg masse lykke til 🥰 1
Katteelsker23 Skrevet 31. mai #469 Skrevet 31. mai Frk.Pøls skrev (3 timer siden): Hei og velkommen hit @Katteelsker23 og @Hafruefrøkna! Her er vi mange med god erfaring å dele, så her er det støtte å finne ☺️ Når har dere testdager? 😃 Nervepirrende dager i dpo-land! Har egentlig testdato 4.juni, men fikk mensen 8 dager etter innsett🥲 Så nå børster jeg vekk dette ferskforsøket og gjør meg klar til fryseforsøk denne syklusen❤️
Katteelsker23 Skrevet 31. mai #470 Skrevet 31. mai Hjertefisk skrev (4 minutter siden): Hei! Fint å høre fra andre damer med lav amh. Jeg og min samboer begynte også å prøve for snart 2 år siden. Da beskjeden om at jeg hadde knusende lav amh kom, holdt jeg på å gå rett i kjelleren altså. Hadde 4 egguttak ved St. Olavs og fikk til sammen 7 embryoer. 2 innsett har endt i kjemisk så langt, og jeg moter meg opp til innsett nr 3 snart. Håper det går vår vei, og ønsker deg masse lykke til 🥰 Hva er amh verdien din? Jeg fikk mensen 8 dager etter ferskforsøk nå.. Så gjør meg klar for fryseforsøk denne syklusen. Sikker på at jeg også hadde kjemisk da testen ble så vidt positiv, ellers fikk jeg skyggestrek på 3 forskjellige tester og det tror jeg ikke er mulig. Lykke til til deg også🥰
Hjertefisk Skrevet 31. mai #471 Skrevet 31. mai Katteelsker23 skrev (30 minutter siden): Hva er amh verdien din? Jeg fikk mensen 8 dager etter ferskforsøk nå.. Så gjør meg klar for fryseforsøk denne syklusen. Sikker på at jeg også hadde kjemisk da testen ble så vidt positiv, ellers fikk jeg skyggestrek på 3 forskjellige tester og det tror jeg ikke er mulig. Lykke til til deg også🥰 Æsj, så leit å høre. Det samme skjedde hos meg ved siste kjemiske. Hadde jeg ikke testet hele veien, hadde jeg nok ikke vist at jeg var gravid, for mensen var bare en dag forsinket. Min amh var på 3,3 pmol. Har en afc på 6. Enn du? Gikk du på menopur?
Katteelsker23 Skrevet 31. mai #472 Skrevet 31. mai Hjertefisk skrev (1 minutt siden): Æsj, så leit å høre. Det samme skjedde hos meg ved siste kjemiske. Hadde jeg ikke testet hele veien, hadde jeg nok ikke vist at jeg var gravid, for mensen var bare en dag forsinket. Min amh var på 3,3 pmol. Har en afc på 6. Enn du? Gikk du på menopur? Ja, jeg hadde virkelig håpet at det skulle gå på første.. Menmen sånn er det💔 Sist jeg målte min amh så var den på rundt 5. Hva er afc?😅 Jeg gikk på meriofert og bemfola
Hjertefisk Skrevet 1. juni #473 Skrevet 1. juni (endret) Katteelsker23 skrev (10 timer siden): Ja, jeg hadde virkelig håpet at det skulle gå på første.. Menmen sånn er det💔 Sist jeg målte min amh så var den på rundt 5. Hva er afc?😅 Jeg gikk på meriofert og bemfola Har vært i IVF kjøret alt for lenge, beklager. Glemmer at ikke alle kan alle de samme rare terminologiene. 😆 AFC betyr Antral Follicle Count. Altså hvor mange follikler de telte før du begynte på medisiner. Også kalt eggposer. Endret 1. juni av Hjertefisk
Katteelsker23 Skrevet 1. juni #474 Skrevet 1. juni Hjertefisk skrev (2 minutter siden): Har vært i IVF kjøret alt for lenge, beklager. Glemmer at ikke alle kan alle de samme rare terminologiene. 😆 AFC betyr Antral Follicle Count. Altså hvor mange follikler de telte før du begynte på medisiner. Også kalt eggposer. Åja🤣 Ja, jeg trodde jeg hadde god peiling på ivf, men tydeligvis ikke. Men jeg er faktisk usikker på hvor mange de telte før jeg begynte på medisiner, men første uttak fikk vi ut 8 egg, 5 fra høyre og 3 fra venstre. Ingen av de eggene på venstre side var modne. Andre uttak fikk vi ut 7 egg og kun fra høyre. Så min venstre eggstokk produserer ikke gode nok egg🥲
Frk.Pøls Skrevet 1. juni Forfatter #475 Skrevet 1. juni Katteelsker23 skrev (18 timer siden): Har egentlig testdato 4.juni, men fikk mensen 8 dager etter innsett🥲 Så nå børster jeg vekk dette ferskforsøket og gjør meg klar til fryseforsøk denne syklusen❤️ Så fint du har på frys! Det er en trygghet det, deilig å ikke starte fra scratch! 2
Frk.Pøls Skrevet 1. juni Forfatter #476 Skrevet 1. juni (endret) Hadde første kontroll på fredag. Da kunne hun se 3 follikler på venstre (muligens mer, men tarmen var i veien),men ingen tydelige som hadde vokst på høyre side. Dette er veldig uvanlig for meg da venstre eggstokk alltid ligger for høyt for proben og høyre siden er der folliklene er tydelig. Men, jeg nekter å tro at det ikke er mer for jeg er så stinn og magen føles så i ubehagelig at enten, så så hun ikke godt nok etter, ellers har de plutselig vokst voldsomt på to dager. Har ny kontroll på tirsdag, så det blir interresant å se hvordan det ser ut da. Endret 1. juni av Frk.Pøls 6
Maria0304 Skrevet 1. juni #477 Skrevet 1. juni Hafruefrøkna skrev (På 31.5.2025 den 19.44): Har test dag på torsdag 5.6 men tok første test i dag bare for å se. Negativ. Skal egentlig ha mensen i dag og spotter litt og har litt menssmerter. Mye tanker og følelser og et par runder med grining. Katteelsker23 skrev (21 timer siden): Har egentlig testdato 4.juni, men fikk mensen 8 dager etter innsett🥲 Så nå børster jeg vekk dette ferskforsøket og gjør meg klar til fryseforsøk denne syklusen❤️ Ååå så utrolig drit for dere begge😭 stor klem! 2
Hafruefrøkna Skrevet 1. juni #478 Skrevet 1. juni Ja i dag er mensen i full gang... Så vært mye grining og samtaler med både mannen og mamma. Så nå blir det å snakke om videre løp med sykehuset. 4
Katteelsker23 Skrevet 1. juni #479 Skrevet 1. juni Hafruefrøkna skrev (47 minutter siden): Ja i dag er mensen i full gang... Så vært mye grining og samtaler med både mannen og mamma. Så nå blir det å snakke om videre løp med sykehuset. Det er så urettferdig😭 Har dere flere på frys?
wallflower Skrevet 2. juni #480 Skrevet 2. juni Frk.Pøls skrev (19 timer siden): Hadde første kontroll på fredag. Da kunne hun se 3 follikler på venstre (muligens mer, men tarmen var i veien),men ingen tydelige som hadde vokst på høyre side. Dette er veldig uvanlig for meg da venstre eggstokk alltid ligger for høyt for proben og høyre siden er der folliklene er tydelig. Men, jeg nekter å tro at det ikke er mer for jeg er så stinn og magen føles så i ubehagelig at enten, så så hun ikke godt nok etter, ellers har de plutselig vokst voldsomt på to dager. Har ny kontroll på tirsdag, så det blir interresant å se hvordan det ser ut da. Masse lykke til, du kjenner jo kroppen din best etter alle disse forsøkene så kanskje det er flere der enn hun så! 🤞
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå