Fruttrutt Skrevet 11. mai #422 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tilhører St Olavs, hadde slev innsett på en torsdag, men tror de gjør det på helgen også. Hadde ihvertfall minst 1 uttak (av fire) på en helgedag (usikker om lørdag eller søndag) og også UL kontroll en gang. Så hvis de har uttak regner jeg med de gjør innsett også, siden det er samme folka som trenges (eller litt færre til innsett faktisk, kun en fra lab og en gyn) - lykke til! (Også kan du nok alltid ringe og spørre). Anonymkode: 26b75...fb1 Takk for svar, nå utgikk det jo denne syklusen- men i alle fall en bekymring mindre inn i neste 😊 1
Maria0304 Skrevet 14. mai #423 Skrevet 14. mai Denne venetiden var verre enn jeg hadde sett for meg. Under stimulering skjer de noe konkret hver dag, men å bare gå og vente ufff. Begynte å blø litt idag (7 DPT) og tok en test, som var negativ. Angrer jo på det nå :)) må jo uansett ta test på nytt på testdagen som er, hurra, 17. mai. Blir sikkert en nydelig dag. 3
wallflower Skrevet 14. mai #424 Skrevet 14. mai Maria0304 skrev (2 timer siden): Denne venetiden var verre enn jeg hadde sett for meg. Under stimulering skjer de noe konkret hver dag, men å bare gå og vente ufff. Begynte å blø litt idag (7 DPT) og tok en test, som var negativ. Angrer jo på det nå :)) må jo uansett ta test på nytt på testdagen som er, hurra, 17. mai. Blir sikkert en nydelig dag. Da er vi 2, egguttak fredag så 17.mai i år blir på sofaen 😔 Håper det var en festeblødning da 🤞🤞😍 2
TheLibrarian Skrevet 15. mai #425 Skrevet 15. mai Da er det på’n igjen for min del. Mensen kom i går, skal begynne med Femar (Leteozol) 17 mai, og så har vi et embryo på frys som skal settes inn. Jeg må si at jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal gå så lang tid mellom oppstart av tabletter og innsett (18-24 dager står det), og heller ikke hvorfor jeg trenger Letrozol. Jeg har veldig tydelig og punktlig eggløsning. Men men, dette får vi vel vite på ultralyden 23 mai. Inntil da er det litt vanskelig å tenke på at hvis dette ikke går så har vi bare ett forsøk igjen. 1
Kirsebærpai Skrevet 16. mai #426 Skrevet 16. mai TheLibrarian skrev (På 15.5.2025 den 8.01): Da er det på’n igjen for min del. Mensen kom i går, skal begynne med Femar (Leteozol) 17 mai, og så har vi et embryo på frys som skal settes inn. Jeg må si at jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal gå så lang tid mellom oppstart av tabletter og innsett (18-24 dager står det), og heller ikke hvorfor jeg trenger Letrozol. Jeg har veldig tydelig og punktlig eggløsning. Men men, dette får vi vel vite på ultralyden 23 mai. Inntil da er det litt vanskelig å tenke på at hvis dette ikke går så har vi bare ett forsøk igjen. Letrozol senker østrogennivåene i start av syklus, det narrer systemet til å tro at du produserer for lite østrogen. Hypofysen responderer med å frigjøre mer follikkelstimulerende hormon (FSH). Mer FSH fører til stimulering av egg i eggstokkene og utløser eggløsning. Så med andre ord vil tro at du skal gå på letrozol for å hjelpe egg å modne.
TheLibrarian Skrevet 16. mai #427 Skrevet 16. mai Kirsebærpai skrev (16 minutter siden): Letrozol senker østrogennivåene i start av syklus, det narrer systemet til å tro at du produserer for lite østrogen. Hypofysen responderer med å frigjøre mer follikkelstimulerende hormon (FSH). Mer FSH fører til stimulering av egg i eggstokkene og utløser eggløsning. Så med andre ord vil tro at du skal gå på letrozol for å hjelpe egg å modne. Men jeg skal jo ikke gjennom et egguttak, kun et innsett av et fryst embryo. Har det likevel noe å si? Spør fordi jeg ikke skjønner dette 🙂
Kirsebærpai Skrevet 17. mai #428 Skrevet 17. mai TheLibrarian skrev (9 timer siden): Men jeg skal jo ikke gjennom et egguttak, kun et innsett av et fryst embryo. Har det likevel noe å si? Spør fordi jeg ikke skjønner dette 🙂 Aah, ser at du skrev om frysforsøk nå. Hmm, har ikke vært gjennom frysforsøk ennå (skal snart), og har ikke hørt hvorfor det må brukes i sammenheng med det. Har bare brukt letrozol som hjelp til å modne egg tidligere utenfor ivf. Interessant, du får nesten spørre og melde tilbake når du får svar:)
Fruttrutt Skrevet 17. mai #429 Skrevet 17. mai TheLibrarian skrev (10 timer siden): Men jeg skal jo ikke gjennom et egguttak, kun et innsett av et fryst embryo. Har det likevel noe å si? Spør fordi jeg ikke skjønner dette 🙂 Jeg fikk avbrutt fryseforsøk denne syklusen fordi jeg ikke modnet egg, så eggløsningen er viktig ift at de hormonelle prosessene går som de skal og at kroppen forbereder seg på en eventuell graviditet- sånn jeg har forstått det. Så vil anta at de setter deg på letrozol for å maksimere sjansen for at du får eggløsning😊 2
Gjest babbo Skrevet 17. mai #430 Skrevet 17. mai Fruttrutt skrev (10 timer siden): Jeg fikk avbrutt fryseforsøk denne syklusen fordi jeg ikke modnet egg, så eggløsningen er viktig ift at de hormonelle prosessene går som de skal og at kroppen forbereder seg på en eventuell graviditet- sånn jeg har forstått det. Så vil anta at de setter deg på letrozol for å maksimere sjansen for at du får eggløsning😊 Dette var svaret jeg har lett etter.!! Skal ha innsett i naturlig syklus og må ha ultralyd på dag 11/12 for å måle diverse. Har lurt på hvorfor jeg må det. Sist innsett som ble barnet mitt målte jeg bare EL selv og fikk innsett utifra denne.
TheLibrarian Skrevet 17. mai #431 Skrevet 17. mai Fruttrutt skrev (13 timer siden): Jeg fikk avbrutt fryseforsøk denne syklusen fordi jeg ikke modnet egg, så eggløsningen er viktig ift at de hormonelle prosessene går som de skal og at kroppen forbereder seg på en eventuell graviditet- sånn jeg har forstått det. Så vil anta at de setter deg på letrozol for å maksimere sjansen for at du får eggløsning😊 Det gir veldig mening, takk for forklaring 🙂
AnonymBruker Skrevet 18. mai #432 Skrevet 18. mai TheLibrarian skrev (På 16.5.2025 den 22.18): Men jeg skal jo ikke gjennom et egguttak, kun et innsett av et fryst embryo. Har det likevel noe å si? Spør fordi jeg ikke skjønner dette 🙂 Jeg har akkurat vært i gjennom det samme. Gynekolog sa det var for at slimhinnen skulle bli tykkere. Eggene skal jo ikke «brukes» så det var kun for å stimulere slimhinnen. Anonymkode: 3ef65...293 1
Frk.Pøls Skrevet 21. mai Forfatter #433 Skrevet 21. mai Da var jeg i gang igjen! Tar høyeste dose meriofert denne gangen.. for noe styr 😅 Er det andre som bruker/ har brukt det? Hva ble resultatet? 1
TheLibrarian Skrevet 22. mai #434 Skrevet 22. mai Frk.Pøls skrev (12 timer siden): Da var jeg i gang igjen! Tar høyeste dose meriofert denne gangen.. for noe styr 😅 Er det andre som bruker/ har brukt det? Hva ble resultatet? Vi brukte Meriofert forrige runde, dose på 300 iu mener jeg å huske. Kom 8 egg ut av det, 2 ble befruktet
AnonymBruker Skrevet 22. mai #435 Skrevet 22. mai Jeg og brukte Meriofert de siste rundene. Dose 150. 12 egg, 10 befruktet, 2 på frys og 2 satt inn, hvorav ene festet seg og uke 12 starter i dag 🤞😊 Krysser fingrene for dere! Anonymkode: 51da5...426 2
TheLibrarian Skrevet 22. mai #436 Skrevet 22. mai Jeg har time til ultralyd i morgen, har gått seks dager på Letrozol. Hvis alt er bra så blir det forhåpentligvis innsett av et fryst embryo om ikke lenge ❤️ Det føles litt annerledes å gå gjennom et fryseforsøk kontra full pakke med sprøyter og diverse. Må nesten minne meg selv noen ganger på at dette skjer - vet ikke helt hva det kommer av. Med sprøytene så var vi «i modus» mer kanskje. Har heldigvis ikke reagert noe særlig på tablettene, gråter litt mer enn vanlig, men det er vel kanskje normalt..
Maria0304 Skrevet 22. mai #437 Skrevet 22. mai TheLibrarian skrev (40 minutter siden): Jeg har time til ultralyd i morgen, har gått seks dager på Letrozol. Hvis alt er bra så blir det forhåpentligvis innsett av et fryst embryo om ikke lenge ❤️ Det føles litt annerledes å gå gjennom et fryseforsøk kontra full pakke med sprøyter og diverse. Må nesten minne meg selv noen ganger på at dette skjer - vet ikke helt hva det kommer av. Med sprøytene så var vi «i modus» mer kanskje. Har heldigvis ikke reagert noe særlig på tablettene, gråter litt mer enn vanlig, men det er vel kanskje normalt.. Håper det ser bra ut på ultralyd! Jeg er på dag 3 med letrozol selv🤓noen tårer her og haha🙈
TheLibrarian Skrevet 22. mai #438 Skrevet 22. mai Maria0304 skrev (20 minutter siden): Håper det ser bra ut på ultralyd! Jeg er på dag 3 med letrozol selv🤓noen tårer her og haha🙈 Masse, masse lykke til!! 1
Hafruefrøkna Skrevet 22. mai #439 Skrevet 22. mai hei! er ny i tråden og på KG. etter snart 4 år som prøvende og 1,5 år i kontakt med lege/sykehus skjedde det endelig ting. 16.5 hadde vi uttak av egg, og innsett i går (21.5). Så nå går dagene til å vente og håpe. Vi fikk også ett embryo på frys. Er første gang vi har innsett. Så kan trygt si vi er spente. blir 10 lange dager før testing. Går offentlig, Sykehuset i Porsgrunn. Litt blandede følelser omkring opplevelsen med de frem til nå. Skulle egentlig ha uttak og innsett i mars, men dagen for ultralyd og videre beskjed om medisinering kom dessverre på en fredag og de på sykehuset glemte å ta kontakt så ble ett avbrutt forsøk. Og deretter videre utsatt pga påske.. MEN nå kom vi endelig lengre i behandling. Ja vi sendte klage, de førte avvik og lovte at det aldri skulle skje igjen. Pluss at vi fikk dekt medisiner for mai forsøket. Medisiner denne gangen var meriofert på høyeste dose (300) og vi fikk 7 egg (der 1 var eggeskall, 2 som ble til embryo av god kvalitet og resten ikke gode nok) 5
Frk.Pøls Skrevet 22. mai Forfatter #440 Skrevet 22. mai TheLibrarian skrev (11 timer siden): Vi brukte Meriofert forrige runde, dose på 300 iu mener jeg å huske. Kom 8 egg ut av det, 2 ble befruktet Jeg får så mye trykk i det første glasset at det spruter ut. Hvordan unngår jeg det? Klinikken sa jeg skulle banke på sprøyta for å få ut luft, men synes ikke det hjelper. Jeg har 450 dose og 3 glass jeg skal blande. Får garantert ikke i meg alt. Er den første glasset jeg føler trykket er høyest, så blir det bedre på de andre. Men, det er jo så sykt frustrerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå