Frk.Pøls Skrevet 1. januar Forfatter #21 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Henger meg på her igjen🙈 Legger bak meg to forsøk i fjor og starter med 3. forsøk i februar. Kjenner det er lettere fordi vi vet hva vi går til og hva man kan forvente, men samtidig har de andre forsøkene bare ført til et innsett med negativ test og et egguttak hvor ingen egg ble befruktet. Måtte 2025 bli vårt år❤️ Anonymkode: afa3c...bf5 Det "fine" med flere forsøk er nettopp det du sier, at man kjenner prosessen 💕 Hvor holder dere til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #22 Del Skrevet 1. januar Frk.Pøls skrev (10 minutter siden): Det "fine" med flere forsøk er nettopp det du sier, at man kjenner prosessen 💕 Hvor holder dere til? Hadde første forsøk hos Hausken før vi gikk over til OUS pga økonomi☺️ Absolutt fornøyd med Hausken, og takknemlig for at vi startet privat og hadde noe positivt å sammenligne med tidlig i prosessen🥰 Anonymkode: afa3c...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dogmom14 Skrevet 2. januar #23 Del Skrevet 2. januar (endret) Hei! Slenger meg på her jeg også. Vi har prøvd i snart 3 år. Vi hadde første møte med ivf i 2024, første forsøk hos det private, hvor vi endte opp med en kjemisk og en som på frys. Vi ble henvist til Riksen, og startet 1.forsøk der i sommer og endte med MA i uke 8 og fikk to på frys. Nå i desember hadde vi nytt innsett hos Riksen, som ikke festet seg. Da ventetiden hos Riksen for neste innsett tar tid, har vi valgt å bruke den vi har hos det private nå i januar. For psyken sin skyld er det også litt godt å kunne være en svipptur innom det private, da samlebåndet hos det offentlige tar litt på merker jeg. Håpet er at spiren sitter i 2025 ❤️ Endret 2. januar av Dogmom14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 3. januar Forfatter #24 Del Skrevet 3. januar Dogmom14 skrev (På 2.1.2025 den 13.15): Hei! Slenger meg på her jeg også. Vi har prøvd i snart 3 år. Vi hadde første møte med ivf i 2024, første forsøk hos det private, hvor vi endte opp med en kjemisk og en som på frys. Vi ble henvist til Riksen, og startet 1.forsøk der i sommer og endte med MA i uke 8 og fikk to på frys. Nå i desember hadde vi nytt innsett hos Riksen, som ikke festet seg. Da ventetiden hos Riksen for neste innsett tar tid, har vi valgt å bruke den vi har hos det private nå i januar. For psyken sin skyld er det også litt godt å kunne være en svipptur innom det private, da samlebåndet hos det offentlige tar litt på merker jeg. Håpet er at spiren sitter i 2025 ❤️ Hei! Så leit å høre at du har opplevd MA ❤️ Hadde du og "standard" opplegg på riksen med gonapeptyl, gonal-f og cyclogest? Hva skal du gå på nå i det private? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 3. januar #25 Del Skrevet 3. januar Hei. Jeg tror jeg henger meg på her. Føler meg litt alene i verden akkurat nå. Vi har en datter på 1,5 år, og har forsøkt på søsken siden februar 2024, med en SA i mai 24. Jeg fylte 40 i sommer, og det kombinert med en urolig magefølelse gjorde at jeg fikk utført blodprøver som kunne si noe om fertilitetsstatus. Alle prøvene var egentlig bra for alder, med unntak av AMH. Den var ikke elendig. Så da tok jeg kontakt med Hausken i Oslo, og jeg satte første Gonal-F nå i kveld. Jeg brukte Progynova 2mg x 2 f.o.m. syklusdag 18 i forrige syklus. Jeg kjenner på mye krisetanker, og er en overtenker av natur, så det hele kjennes veldig overveldende. Og jeg har en lei magefølelse som sier at det ikke er sjanse i havet for at dette går. Så en litt tung dag her hjemme i dag. Samboer er heldigvis evig optimist😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 3. januar Forfatter #26 Del Skrevet 3. januar Minimas skrev (33 minutter siden): Hei. Jeg tror jeg henger meg på her. Føler meg litt alene i verden akkurat nå. Vi har en datter på 1,5 år, og har forsøkt på søsken siden februar 2024, med en SA i mai 24. Jeg fylte 40 i sommer, og det kombinert med en urolig magefølelse gjorde at jeg fikk utført blodprøver som kunne si noe om fertilitetsstatus. Alle prøvene var egentlig bra for alder, med unntak av AMH. Den var ikke elendig. Så da tok jeg kontakt med Hausken i Oslo, og jeg satte første Gonal-F nå i kveld. Jeg brukte Progynova 2mg x 2 f.o.m. syklusdag 18 i forrige syklus. Jeg kjenner på mye krisetanker, og er en overtenker av natur, så det hele kjennes veldig overveldende. Og jeg har en lei magefølelse som sier at det ikke er sjanse i havet for at dette går. Så en litt tung dag her hjemme i dag. Samboer er heldigvis evig optimist😊 Hei! Dette føles veldig kjent ut❤️ gikk du gjennom ivf med datteren din også? Jeg er 38 og har så vidt jeg vet en amh på 4. Kjenner meg veldig igjen i det å være en overtenker og hvor utrolig utmattende det er. Spesielt når man går gjennom ivf. Både kroppen og psyken får kjørt seg. Hva sier Hausken om mulighetene? Hadde det vært umulig, så hadde ikke startet behandling. Det lener jeg meg på i alle fall 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dogmom14 Skrevet 3. januar #27 Del Skrevet 3. januar Frk.Pøls skrev (2 timer siden): Hei! Så leit å høre at du har opplevd MA ❤️ Hadde du og "standard" opplegg på riksen med gonapeptyl, gonal-f og cyclogest? Hva skal du gå på nå i det private? Hei igjen 😊 Ja, det ble en kjip sommerferie. Jeg har hatt likt løp hos både privat og offentlig med fyrmadel, gonal f og cyclogest. Nå er det innsett av fryst i naturlig syklus hos det private, så ingen hormoner utenom cyclogest før innsett. Vi har litt troen på denne ❤️ Hvilket løp skal du ha hos det private? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #28 Del Skrevet 3. januar Minimas skrev (1 time siden): Hei. Jeg tror jeg henger meg på her. Føler meg litt alene i verden akkurat nå. Vi har en datter på 1,5 år, og har forsøkt på søsken siden februar 2024, med en SA i mai 24. Jeg fylte 40 i sommer, og det kombinert med en urolig magefølelse gjorde at jeg fikk utført blodprøver som kunne si noe om fertilitetsstatus. Alle prøvene var egentlig bra for alder, med unntak av AMH. Den var ikke elendig. Så da tok jeg kontakt med Hausken i Oslo, og jeg satte første Gonal-F nå i kveld. Jeg brukte Progynova 2mg x 2 f.o.m. syklusdag 18 i forrige syklus. Jeg kjenner på mye krisetanker, og er en overtenker av natur, så det hele kjennes veldig overveldende. Og jeg har en lei magefølelse som sier at det ikke er sjanse i havet for at dette går. Så en litt tung dag her hjemme i dag. Samboer er heldigvis evig optimist😊 Kjenner igjen følelsen av at det ikke skal gå, og føler meg mer stressa etter hvert negative forsøk. Savner den optimismen jeg hadde underveis i første forsøk🙈 Samboer her også er evig optimist og det gjør det nok lettere for min del. Men som skrevet over her hadde ikke legene gjennomført behandlingen om de ikke tenkte det var gjennomførbart med positivt resultat, så vi får bare krysse fingrene🤞🏻🩷 Anonymkode: afa3c...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 3. januar #29 Del Skrevet 3. januar Mannen og jeg begynner med prøverør privat til uken. Det vil si: vi har allerede vært gjennom alt som må gjennom, vi begynner med sprøyter så raskt jeg får mens. Har vært gjennom prøverør i det offentlige med ekssamboer før. Det resulterte i graviditet, der jeg hadde en MA, en SA og en dødfødt grunnet morkakesvikt. Mitt problem er ikke å bli gravid, men å beholde graviditeten. Den gang var det mannlig faktor, da eks var steril. Etter undersøkelser nå er det ingenting galt med oss, egentlig. De sa at mannens supersvømmere kanskje kan være litt trege, men vi har nemlig blitt gravide, problemet er at jeg opplever SA. Hvorfor vites ikke, jeg er undersøkt så mange ganger at det begynner å bli frusterende. Jeg var litt overrasket at mine eggreserver i en alder av 38 ikke er noe dårligere enn for åtte-ti år siden. Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen. Forskjellen nå er at jeg er sammen med en som vil gå prosessen med meg, jeg er ikke alene, og vi slipper det offentlige. Jeg er veldig glad i den norske velferdsstaten, men akkurat offentlig prøverør via Riksen jeg er sjeleglad jeg slipper. Det føles mye mindre stressende, så jeg tror dette kan bli en mye bedre prosess. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 3. januar #30 Del Skrevet 3. januar Frk.Pøls skrev (1 time siden): Hei! Dette føles veldig kjent ut❤️ gikk du gjennom ivf med datteren din også? Jeg er 38 og har så vidt jeg vet en amh på 4. Kjenner meg veldig igjen i det å være en overtenker og hvor utrolig utmattende det er. Spesielt når man går gjennom ivf. Både kroppen og psyken får kjørt seg. Hva sier Hausken om mulighetene? Hadde det vært umulig, så hadde ikke startet behandling. Det lener jeg meg på i alle fall 🥰 Datteren min er ikke IVF. Hun kom nesten litt som en overraskelse. Vi hadde bare så vidt snakket om «skal vi prøve da, er det noen vits»… vi møtte hverandre rett før jeg fylte 37, og rett etter jeg fylte 38 ble jeg gravid på første forsøket. Så jeg hadde nok en litt vel optimistisk holdning til å bli gravid gang nr.2. Tenkte det sikkert kom til å ta litt lengre tid, men tenkte vel ikke lenger enn det. Min AMH er 1🙈 Men legen på Hausken fant 3+3 follikler og sa hun ble positivt overrasket av det. Ang. sjanse for å lykkes var hun veldig ærlig på at sannsynligheten ikke er kjempestor, men definitivt til stede. Og bedre med IVF enn naturlig, da det eneste de finner som er «galt» er min alder. Jeg kjenner jeg uansett må gjøre noen forsøk for å vite at vi har gjort alt i vår makt for å oppfylle drømmen om et søsken❤️ Var det Hausken i Oslo du også skulle bruke? Hvilket inntrykk har du?😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 3. januar #31 Del Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kjenner igjen følelsen av at det ikke skal gå, og føler meg mer stressa etter hvert negative forsøk. Savner den optimismen jeg hadde underveis i første forsøk🙈 Samboer her også er evig optimist og det gjør det nok lettere for min del. Men som skrevet over her hadde ikke legene gjennomført behandlingen om de ikke tenkte det var gjennomførbart med positivt resultat, så vi får bare krysse fingrene🤞🏻🩷 Anonymkode: afa3c...bf5 Absolutt. Må bare velge å stole på legene. Krysser fingre og tær for at 2025 bli vårt år🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 4. januar #32 Del Skrevet 4. januar Jeg skrev litt i 2024 tråden. Hadde håpet jeg skulle slippe å skrive i en 2025 tråd også, men her er jeg. 🥲 Begynte å prøve da jeg var 35. Ble så henvist til IVF etter at det ble oppdaget at jeg hadde svært lave eggreserver for min alder. Amh 3.3, Fsh 19, afc 6. 2024 var det store IVF året. Jeg var blitt 36, gikk igjennom 4 offentlige egguttak (det siste en duostim). Fikk ut totalt 15 egg. ca 12 ble fertilisert. Vi fikk 7 blasto på frys. 2024 var også det store spontanabort året, med 4 kjemiske før uke 6. Da det første innsettet også ble en kjemisk, var det som om sjelen min kollapsa litt. Jeg jobber med å designe produkter for barn. Å blø ut mine egne barn om og om igjen mens jeg tegner mammaer som leser eventyr for søte små barn, har vært tortur for sjelen min. Nå er det helt stopp, jeg har ingenting å gi mer til denne jobben. Jeg klarer knapt sette meg foran pc'en. Jeg skal nå be fastlegen om en sykemelding, og det føles veldig skammelig ut. Jeg føler meg som tidenes største snylter når jeg ønsker å be om en sykemelding over lengre tid, kanskje til vi ser hvordan det går med neste innsett. Jeg gruer meg. Føler meg litt deprimert, og som om en rar form for angst har taket over kroppen min. Kanskje fordi jeg også har vært så redd under alle egguttakene. De har vært ganske smertefulle, både under og etterpå. Når jeg tenker på at jeg snart skal gjøre et nytt innsett, får jeg helt noia. Selv om jeg vet at det værste er over. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. januar #33 Del Skrevet 7. januar Du har min største medfølelse @Hjertefisk ♥️ Jeg satte min første sprøyte på mange år. Bemfola, veldig spent på hvordan dette blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka12 Skrevet 9. januar #34 Del Skrevet 9. januar Slenger meg på her. Har et IVF-barn på 4 år. Har forsøkt på søsken i to år. 3 fryseinnsett på riksen, 2 negative og en spontanabort. Skiftet så til privat, har kjøpt pakke. Etter det gir vi oss, har vi bestemt. Det er skummelt..Hatt 1 ferskforsøk privat, overstimulert og totalfrys. Ble innlagt på sykehus, var en heftig opplevelse.. Hatt 2 fryseinnsett etter det, første var negativ, andre ruger jeg på nå. Hvis ikke det går, så skal vi ha en prat med klinikken og ta noen ekstra prøver osv. før vi gjennomfører resten. Håper 2025 er året for oss alle! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #35 Del Skrevet 9. januar Jeg har akkurat blitt henvist til gynekolog for å få hjelp med å bli gravid. For dere her inne: hvor lang tid tok det fra henvisning til dere begynte på ivf? Er ca 12 uker ventetid på henvisning før man kommer inn hos gyn her. Anonymkode: 73bb1...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 9. januar #36 Del Skrevet 9. januar Første ultralyd i morgen. Gruer meg. Redd for å få beskjed om at jeg ikke responderer på medisiner, eller at her er det få eller bare en follikel igjen, eller ingen. Og at dette ikke er noe poeng. Blir en lang tur til Oslo i morgen… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #37 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har akkurat blitt henvist til gynekolog for å få hjelp med å bli gravid. For dere her inne: hvor lang tid tok det fra henvisning til dere begynte på ivf? Er ca 12 uker ventetid på henvisning før man kommer inn hos gyn her. Anonymkode: 73bb1...f8a Kommer nok helt an på hva gynekologen finner av mulige årsaker til at det ikke går og eventuelle diagnoser og videre utredning du/dere må gjennom. IVF er heller ikke alltid løsningen for alle, og de prøver gjerne andre ting før det for at det skal skje «normalt». Men personlig hadde jeg time hos gynekolog januar 2021. Fikk da beskjed om å gå ned i vekt blant annet, hadde PCOS og endometriose. November 2022 hadde vi første time hos Hausken og første IVF-forsøk april 2023. Tidslinjen er ulik for alle. Vi valgte å gå privat da vi rett og slett ikke ble henvist direkte til Riksen (merkelig gynekolog, mente jeg var for ung osv) og det bare var jeg som ble sjekket. På Hausken ble både jeg og samboer sjekket og han gikk f.eks. gjennom diagnostisk TESE/TESA og forsøkte medisiner. Ting tar tid, men tiden flyr samtidig. Fra Hausken ble vi henvist til Ullevål/Riksen og hadde et forsøk der i oktober 2024, første time var i august 2023. Vårt neste forsøk er i februar. Anonymkode: afa3c...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #38 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har akkurat blitt henvist til gynekolog for å få hjelp med å bli gravid. For dere her inne: hvor lang tid tok det fra henvisning til dere begynte på ivf? Er ca 12 uker ventetid på henvisning før man kommer inn hos gyn her. Anonymkode: 73bb1...f8a Henvist i forhold til utredning av fastlege februar-24. Time hos gynekolog ved lokalssykehus august-24, henvist videre ivf klinikk da. Oppstartssamtale ved ivf klinikk november-24, første ivf forsøk nå januar-25. Så nesten et år fra jeg gikk til fastlegen. Trur det kommer mye an på kapasitet i helseregion og alder. Anonymkode: 7fb9e...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LMHa Skrevet 10. januar #39 Del Skrevet 10. januar Hiver meg på☺️ Vi har eg gutt på snart 3 år, fått ved hjelp av Letrozol og Metformin. Vi begynte tidlig å tenke på nestemann siden jeg har PCOS. Vært gjennom 1 SA for litt over ett år siden og 1 MA i fjor sommer. Ble da henvist til Haukeland. Fikk komme på utredning og forhåndsamtale rett før jul, og er nå i gang med første ivf forsøk❤️ Er på dag fire på Gonal F sprøyte og skal i tillegg begynne på Fyramadel sprøyte i morgen. Kontroll neste uke🙏🏻 Veldig spent på hvordan jeg reagerer på medisinene. Til nå har jeg bare hodepine, som forsvinner med paracet heldigvis. Begynner å bli oppblåst i magen, litt redd for overstimulering pga PCOSen, men satser på at det går fint. Mulig det blir egguttak i slutten av neste uke, og er vi heldig blir det da innsett uken etter❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 10. januar Forfatter #40 Del Skrevet 10. januar Minimas skrev (På 9.1.2025 den 21.40): Første ultralyd i morgen. Gruer meg. Redd for å få beskjed om at jeg ikke responderer på medisiner, eller at her er det få eller bare en follikel igjen, eller ingen. Og at dette ikke er noe poeng. Blir en lang tur til Oslo i morgen… Hvordan gikk det? 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå