Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Sommervinter123 skrev (2 timer siden):

Signerer denne. Tung her i dag også. Kjenner tanta er rett rundt hjørnet, og har vel egentlig mest lyst til å ta et par glass vin og et bad (noe av det man unngår), og synes synd på meg selv. 🫠
Negativ tidlig test igjen her, og ganske så superlav sannsynlighet for at blodprøven i morgen viser noe annet enn testene hittil🙈

Blir offentlig neste runde på oss, fremfor å ta det ene vi fikk på frys neste syklus. (Aleris setter ikke inn i påsken.) Så da blir det nytt uttak og nye muligheter, om et par sykluser. Sååå lei stang ut, og den evige ventingen med enten stimulering eller i dpo-land. 🫠

Ønsker for dere at blodprøven likevel viser annet svar, men har vel endt med å føle at magefølelsen og kroppstegnene på at mens nærmer seg, de har i hvertfall for min del vært riktige så langt. Klamre seg til håpet gjør man jo uansett. Er det noen som vet noe om hvordan forløp pleier å være hvis to er satt inn og bare én fester seg? Vil man da blø ut den andre eller kan den på en måte bare forsvinne? Måtte neste forsøket være the one hvis dere må i gang igjen! ❤️

Anonymkode: 51da5...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (1 time siden):

I morgen skal jeg tilbake på sykehuset. Har blitt bedt om å komme fastende. De kan ikke utelukke en 3. exu da jeg hadde svak stigning i hcg fra torsdag til torsdag denne uken.
kroppen er fullstendig i ulage. Jeg er gravid og har nesten alle de klassiske symptomene, allikevel vet jeg at det ikke blir noen baby.  Jeg har aldri følt meg så forvirret i egen kropp før. Det er helt forferdelig. Hadde det ikke vært for at jeg vet livmoren er tom og at hcg’en er for lav, er alt som vanlig. Fatter ikke hvordan kroppen kan tro at alt er normalt. 
jeg går fremdeles og håper på at det er en MA og at jeg slipper enda en kikkehullsoperasjon. Jeg mener… sannsynligheten er så evig liten for å oppleve exu i utgangspunktet. Men 3 ganger?! 

Livet er jaggu urettferdig noen ganger… 

Føler sånn med deg og dere og håper det går fort og så greit det kan gå i morgen! Mange tanker til dere og ja, det må gå bra til slutt!! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommervinter123 skrev (2 timer siden):

Du får gi oss en liten oppdatering da, også håper jeg det går så bra som det kan (etter forholdene) gå🙏 Masse lykke til hvertfall 💪❤️

Testdag i morgen ja. Ikke troen. Negativ på tidligtester senest i dag. Så er innstilt på ny runde senere 👍

Tusen takk❤️ det skal jeg gjøre💕

Det eneste suksessfulle svangerskapet jeg har hatt testet jeg svakt positivt 14 dpo😊💕 

masse lykke til, til deg også🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler sånn med deg og dere og håper det går fort og så greit det kan gå i morgen! Mange tanker til dere og ja, det må gå bra til slutt!! ❤️❤️

Tusen takk kjære deg❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (12 timer siden):

Tusen takk kjære deg❤️❤️❤️

Tenker på deg i dag Frk. Pøls 🙏❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese at det er så mange som mister og får negativ test. ❤️

Jeg skal ta en pause fra innsett en stund, og bare prøve på den gammeldagse måten i stedet. Det er for tøft for psyken å miste og miste hele tiden uten at klinikken vil gjøre noe som helst annerledes. Har vært sykemeldt i 3 måneder nå etter belastningen med så mange egguttak, hormoner og habituell abort. Så nå vil jeg bare fokusere på å komme tilbake i jobb igjen.

Jeg tror en pause vil være bra for meg. Samtidig angster jeg noe enormt. Jeg har jo blitt 37 år nå og klokka tikker. :(

Foreløpig plan er å prøve på egenhånd fram til sommeren. Blir jeg ikke gravid så skal jeg prøve en runde privat i stedet. Håper de i det minste vil forsøke støttemedisiner. For hvordan kan det å miste 6 ganger som 35/36-åring være normalt? Kanskje? Har mast meg fram til MR og lapraskopi på egenhånd. Dette føles ut som en kamp. 😕

Endret av Hjertefisk
  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere andre?❤️

Her gikk hcg fra 26 på mandag til 56 på fredag forrige uke, så endte i spontanabort. Skal ta blodprøve igjen på fredag for å se om alt kom ut selv. Mye tårer og spent på veien videre. Står mye forskjellig, men noen som har erfaring med nytt forsøk etter spontanabort? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (7 timer siden):

Her gikk hcg fra 26 på mandag til 56 på fredag forrige uke, så endte i spontanabort. Skal ta blodprøve igjen på fredag for å se om alt kom ut selv. Mye tårer og spent på veien videre. Står mye forskjellig, men noen som har erfaring med nytt forsøk etter spontanabort? 

Så leit å høre, kjære deg ❤️ Har ingen erfaring der, men skal ta tabletter for MA i morgen, så da får jeg en erfaring der. Håper at vi kan ta et nytt forsøk i mai om kroppen er klar. Tenker du å gå rett på nytt forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (9 timer siden):

Så leit å høre at det gikk sånn!!❤️

Jeg ble gravid i pausesyklusen, men hadde hcg som gikk fra 50 til 17 på 16dpo, og dermed SA. Jeg fikk starte med letrozol samme dag, og Pergoveris 2 dager etter. Kontroll etter 4 dager for å sjekke at det faktisk var greit å starte så fort. Da hadde jeg allerede 2 store follikler (har lav AMH, så var bare å go for it), fikk beskjed om null mer stimulering, sette Fyremadel umiddelbart etter timen og Ovitrelle og gonapeptyl samme kveld. Hadde uttak 2 dager etter på CD 7 🙈 var kun egg i et av de to eggposene. Men det egget vokste til en 4AA blastocyst på morgenen på dag 5, og hadde ved innsett allerede begynt å klekke. Hadde innsett i går, og krysser alt jeg har for at dette var gullegget. 

så det var min erfaring med ny runde etter SA🫠

Endret av Minimas
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (12 timer siden):

❤️ Vi står heldigvis sammen i dette de fleste her, både positive og negative erfaringer. Her var det negativ test. Ny runde med nytt uttak om 1 mnd 🥹 Heldigvis slipper jeg ventetiden med den forb... Riksen lenger🤮

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med cytotec? Jeg tok første tabletten på sykehuset på mandag og begynte å blø når vi kom hjem. Blør enda, men tynnere enn vanlig mens. Tok cytotec 9.30 i dag og merker ingen forskjell🤔

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 26.3.2025 den 18.46):

Noen som har erfaring med cytotec? Jeg tok første tabletten på sykehuset på mandag og begynte å blø når vi kom hjem. Blør enda, men tynnere enn vanlig mens. Tok cytotec 9.30 i dag og merker ingen forskjell🤔

Høres ut som den ikke virker helt som den skal. Det skal komme koagler (blodklumper) når man mister. Du har sikkert fått et telefonnummer til sykehuset? Ring dit. Kanskje du trenger ny kur. Masse lykke til ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Skogsjente skrev (55 minutter siden):

Høres ut som den ikke virker helt som den skal. Det skal komme koagler (blodklumper) når man mister. Du har sikkert fått et telefonnummer til sykehuset? Ring dit. Kanskje du trenger ny kur. Masse lykke til ♥️

Takk for at du tok deg tid til å svare 💕 

Det har vært koagler hele tiden, men fikk hele tiden beskjed om at jeg skulle forvente store blødninger og ha store smerter. Det står til og med på arket jeg fikk med hjem. Det psykiske i det her var mye verre enn det som faktisk skjedde. Ventet hele tiden på denne store blødningen og de store smertene, med det kom aldri. Jeg tok så klart den smertestillende tabletten jeg fikk, men tok ikke den ekstra morfinen eller noe annet i etterkant. Snakket med sykepleier i morges for å høre om det jeg opplevde var normalt og hun sa det hørtes fint ut og at hvor stor blødning og hvor store smerter det ble, var veldig individuelt. 
Det er jeg jo naturlig nok klar over, men når både leger, sykepleiere og infoskrivet forbedrede meg på grusomme ting, gikk både jeg og samboer og ventet på at det "skulle begynne".  

Det må da nevnes igjen, dersom det er andre som leser dette og  jeg skriver nå, (og ikke alt annet jeg har skravlet om lenger bak i tråden) og skal gjennom en MA: 
De kunne ikke se noe i min livmor og trodde det eventuelt var en exu. Jeg regner med at jeg ikke hadde stor blødning, fordi det ikke var så mye mer enn slimhinnen som skulle ut. Det kan blø mye og være smertefullt. Men i mitt tilfelle, var det ikke det.
Skulle så gjerne ønske at de kunne også sagt at det er ikke sikkert det blir så smertefullt eller massive blødninger, men at det også er normalt så lenge det er koagler og at ting kommer ut. Det hadde spart oss for mye uro og mange timer med, ja, rett og slett frykt ❤️

Selve blødningen og alt det fysiske har gått kjempe fint, ikke noen smerter, kun murringer dagen etterpå (i dag) da jeg ikke hadde effekt av noen smertestillende. Og normal blødning. Mer slim og vann i starten, så en noe tynnere blødning enn en vanlig mens (for meg). Jeg har blødd i litt over to døgn og nå er det kun småblødning/spotting. Denne opplevelsen har vært veldig annerledes enn det vi ble fortalt vi skulle forvente, og ekstremt rolig og planlagt i forhold til erfaringene vi har med exu ❤️

Alt i alt har MA`en gått rolig for seg ❤️ Vi har bestilt oss en helg til utlandet med et vennepar og har det å se frem til, så det er godt for oss begge etter enda en graviditet som ikke gikk veien. Vi håper at vi kan komme i gang med nytt forsøk i løpet av mai, om syklusen er tilbake til normalen og økonomien tillater det 😌 Nå skal vi se fremover og være glade for at dette tross alt gikk mye bedre enn vi først trodde for bare en ukes tid siden❤️ 

Endret av Frk.Pøls
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

.

Endret av Frk.Pøls
innlegg kom dobbelt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (14 timer siden):

Takk for at du tok deg tid til å svare 💕 

Det har vært koagler hele tiden, men fikk hele tiden beskjed om at jeg skulle forvente store blødninger og ha store smerter. Det står til og med på arket jeg fikk med hjem. Det psykiske i det her var mye verre enn det som faktisk skjedde. Ventet hele tiden på denne store blødningen og de store smertene, med det kom aldri. Jeg tok så klart den smertestillende tabletten jeg fikk, men tok ikke den ekstra morfinen eller noe annet i etterkant. Snakket med sykepleier i morges for å høre om det jeg opplevde var normalt og hun sa det hørtes fint ut og at hvor stor blødning og hvor store smerter det ble, var veldig individuelt. 
Det er jeg jo naturlig nok klar over, men når både leger, sykepleiere og infoskrivet forbedrede meg på grusomme ting, gikk både jeg og samboer og ventet på at det "skulle begynne".  

Det må da nevnes igjen, dersom det er andre som leser dette og  jeg skriver nå, (og ikke alt annet jeg har skravlet om lenger bak i tråden) og skal gjennom en MA: 
De kunne ikke se noe i min livmor og trodde det eventuelt var en exu. Jeg regner med at jeg ikke hadde stor blødning, fordi det ikke var så mye mer enn slimhinnen som skulle ut. Det kan blø mye og være smertefullt. Men i mitt tilfelle, var det ikke det.
Skulle så gjerne ønske at de kunne også sagt at det er ikke sikkert det blir så smertefullt eller massive blødninger, men at det også er normalt så lenge det er koagler og at ting kommer ut. Det hadde spart oss for mye uro og mange timer med, ja, rett og slett frykt ❤️

Selve blødningen og alt det fysiske har gått kjempe fint, ikke noen smerter, kun murringer dagen etterpå (i dag) da jeg ikke hadde effekt av noen smertestillende. Og normal blødning. Mer slim og vann i starten, så en noe tynnere blødning enn en vanlig mens (for meg). Jeg har blødd i litt over to døgn og nå er det kun småblødning/spotting. Denne opplevelsen har vært veldig annerledes enn det vi ble fortalt vi skulle forvente, og ekstremt rolig og planlagt i forhold til erfaringene vi har med exu ❤️

Alt i alt har MA`en gått rolig for seg ❤️ Vi har bestilt oss en helg til utlandet med et vennepar og har det å se frem til, så det er godt for oss begge etter enda en graviditet som ikke gikk veien. Vi håper at vi kan komme i gang med nytt forsøk i løpet av mai, om syklusen er tilbake til normalen og økonomien tillater det 😌 Nå skal vi se fremover og være glade for at dette tross alt gikk mye bedre enn vi først trodde for bare en ukes tid siden❤️ 

Så godt at det fysisk sett gikk greiere enn forventet og at det er ferdig. Godt å kunne komme seg videre når det ble som det ble ♥️ 

Og godt med en liten plan for ferie bestilt, er viktig å leve livet ellers når man står i dette her. Det er tøft. Dere fortjener å ha det fint på de andre områdene i livet ♥️

Historien deres høres lik ut som vår. Vi sliter også med flere SA/MA. Har mannlig faktor, blir ikke gravid naturlig, bare med IVF. Hatt 5 innsett siste året som har ført til 2 kjemiske, 1 MA uke 9 og en SA uke 6 (denne uka). Vi skal også i gang med neste forsøk i mai.

Vi er alle sammen tøffe som står i det. ♥️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsjente skrev (10 timer siden):

Så godt at det fysisk sett gikk greiere enn forventet og at det er ferdig. Godt å kunne komme seg videre når det ble som det ble ♥️ 

Og godt med en liten plan for ferie bestilt, er viktig å leve livet ellers når man står i dette her. Det er tøft. Dere fortjener å ha det fint på de andre områdene i livet ♥️

Historien deres høres lik ut som vår. Vi sliter også med flere SA/MA. Har mannlig faktor, blir ikke gravid naturlig, bare med IVF. Hatt 5 innsett siste året som har ført til 2 kjemiske, 1 MA uke 9 og en SA uke 6 (denne uka). Vi skal også i gang med neste forsøk i mai.

Vi er alle sammen tøffe som står i det. ♥️

Takk for gode ord 😌❤️ 

Så leit å høre bakgrunnen din og at du også mister ❤️ Ord blir litt fattige i sånne situasjoner, men det er hjelper å dele de erfaringene man har og snakke med andre som går gjennom det samme❤️ Man har en helt egent forståelse når man har opplevd eller opplever det selv 🙂💕

Hvor hører dere til? 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi har vært igjennom 4 forsøk nå, og skal igjennom det femte nå ettersom embryoet vårt ikke delte seg som det skulle. 

Jeg takler disse horomene veldig dårlig, både fysisk og psyksisk, og jeg er så redd for hvordan det her skal gå fremover :(

Anonymkode: 7f292...ff7

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (11 timer siden):

Takk for gode ord 😌❤️ 

Så leit å høre bakgrunnen din og at du også mister ❤️ Ord blir litt fattige i sånne situasjoner, men det er hjelper å dele de erfaringene man har og snakke med andre som går gjennom det samme❤️ Man har en helt egent forståelse når man har opplevd eller opplever det selv 🙂💕

Hvor hører dere til? 

Ja, sant som du sier ♥️ Det hjelper også å se andre som har mistet, der det går veien senere. Selv om det ikke føles sånn, så vet jeg at det sannsynligvis vil gå på et tidspunkt ♥️

Vi hører til i Porsgrunn, hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden er helt forferdelig! Holder på å bli sprø. Har testdag på torsdag hvor jeg skal ta blodprøve for å bekrefte eller avkrefte, men synes det er så vanskelig å la være å teste frem til da. 

Hvordan holder dere ut ventetiden?! Gode råd tas i mot med takk😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsebærpai skrev (På 30.3.2025 den 16.17):

Ventetiden er helt forferdelig! Holder på å bli sprø. Har testdag på torsdag hvor jeg skal ta blodprøve for å bekrefte eller avkrefte, men synes det er så vanskelig å la være å teste frem til da. 

Hvordan holder dere ut ventetiden?! Gode råd tas i mot med takk😅

Prøv å finn på noe utenfor hjemmet, noe som tar litt tid, en tur på ikea, kino, besøke noen. Ikke at jeg var sååå god på det, men skal prøve selv for man blir KOKO 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...