Mymmeli Skrevet 20. mars #281 Del Skrevet 20. mars wallflower skrev (37 minutter siden): Hva betyr positiv? 🙏 Jeg har også fått mer smerter og mer blødning. Vi er ganske like vi da, for jeg har også bare fått 1 befruktet egg hver gang bortsett fra første gangen som ble avbrutt. Har fått ut 3, 14, 3 og 12 egg, men alltid bare 1 befruktet til innsett. Min hcg var på 5, altså ikke <5. Noen som vet om det likevel er et håp? Blir forvirret av Google! Jeg er vel i uke 4 hvis jeg skulle vært gravid og da står det i noen bilder at 5 er innenfor, mens i andre og på Fürst blir jeg bare forvirret 😩 Vet ikke hcg-nivået, tenkte ikke på å spørre så eneste hun sa var at testen var positiv🙈 Tar blodprøven i morgen på Riksen så jeg får svar samme dag, de skulle ringe etter 1230 så tenkte å spørre om tallene. Men har så vondt og blør så mye at det nesten umulig kan være noe annet enn spontanabort. Har selv fått ut 12, 4 og 9 egg, andre forsøk ble avbrutt fordi ingen ble befruktet. Kjenner det er dritt med flere egguttak, men tenker å fortsette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 20. mars #282 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd Prolutex, eventuelt i kombinasjon med Cyclogest? Anonymkode: e48f1...ae9 Kun enten Prolutex eller cyclogest. Ikke begge i kombo. Vil det gi enda mere bivirkninger? Har du forsøkt det? Lest litt om Prednisolon, blodfortynnende og sånn også, men vet ikke helt hvordan klinikken stiller seg til det😶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærpai Skrevet 21. mars #283 Del Skrevet 21. mars Gjorde livets første egguttak i går og fikk beskjed om at 5 av 8 egg er befruktet. Blir innsett på tirsdag ettermiddag. Er sykmeldt frem til da og kjenner at det er veldig greit i dag, men redd jeg skal få brakkesyke på mandag og tirsdag. Vurderer hvis formen er fin å reise på jobb disse dagene (ingen tunge løft osv. involvert). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #284 Del Skrevet 21. mars Kirsebærpai skrev (1 time siden): Gjorde livets første egguttak i går og fikk beskjed om at 5 av 8 egg er befruktet. Blir innsett på tirsdag ettermiddag. Er sykmeldt frem til da og kjenner at det er veldig greit i dag, men redd jeg skal få brakkesyke på mandag og tirsdag. Vurderer hvis formen er fin å reise på jobb disse dagene (ingen tunge løft osv. involvert). Gratulerer 😍gikk det fint med egguttak? Hvilke smertestillende har du fått? Gruer meg litt🤪sykemelding er bra, får sykemelding også, nesten en måned for å sove godt, slappe av og fokusere på helsa 🩷husk å være mest mulig i senga/sofa første uke etter innsett Anonymkode: 766cf...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirsebærpai Skrevet 21. mars #285 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Gratulerer 😍gikk det fint med egguttak? Hvilke smertestillende har du fått? Gruer meg litt🤪sykemelding er bra, får sykemelding også, nesten en måned for å sove godt, slappe av og fokusere på helsa 🩷husk å være mest mulig i senga/sofa første uke etter innsett Anonymkode: 766cf...f3f Takk takk☺️ ❤️Det gikk fint. Var forberedt på at det skulle være verre, så tror det hjalp på gjennomførelsen (altså, det er jo ubehagelig, men håndterlig). I tillegg var gynekologen og sykepleierne veldig flinke. De var rolige og fortalte hele tiden hva de skulle gjøre og hva som foregikk. Det fungerer bra for meg. Husker ikke hva slags smertestillende jeg fikk. Det var noen piller som jeg skulle ta ved ankomst (Paracet, voltaren?). Fikk med meg kodein hjem i tilfelle behov. Når skal du gjøre uttaket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet 21. mars #286 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gratulerer 😍gikk det fint med egguttak? Hvilke smertestillende har du fått? Gruer meg litt🤪sykemelding er bra, får sykemelding også, nesten en måned for å sove godt, slappe av og fokusere på helsa 🩷husk å være mest mulig i senga/sofa første uke etter innsett Anonymkode: 766cf...f3f Hvor får du fra at en ska være mest mulig i senga/sofa første uke etter innsett? Aldri hørt om før. Hvis formen er grei er det vel bare å leve som vanlig? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet 21. mars #287 Del Skrevet 21. mars Kirsebærpai skrev (7 timer siden): Gjorde livets første egguttak i går og fikk beskjed om at 5 av 8 egg er befruktet. Blir innsett på tirsdag ettermiddag. Er sykmeldt frem til da og kjenner at det er veldig greit i dag, men redd jeg skal få brakkesyke på mandag og tirsdag. Vurderer hvis formen er fin å reise på jobb disse dagene (ingen tunge løft osv. involvert). Gratulerer! Masse lykke til på innsett! Hadde kun sykemelding for dagen jeg tok uttaket så om du føler for å gå på jobb de andre dagene så ville jeg gjort det. Blir fort mye å gruble på frem til da. Uttaket mitt gikk fint så følte ikke jeg trengte mer skm enn det. En må jo bare kjenne på det selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #288 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 18.55): Gratulerer med så mange egg😍kort eller lang protokoll? Hvilke medisiner? Gikk det fint med egguttak med såå mange egg (med bedøvelse eller uten)? Anonymkode: 766cf...f3f Takk og har hatt mye egg hele veien og de har utviklet seg fint og. Problemet er at de ikke vil feste seg. Har hatt kort protokoll med Meriofert denne gang. Vel, bedøvelsessprøyten satte de, men ellers avstår jeg fra alt av medisiner, redd det påvirker. Kjente det da de måtte langt opp for de siste, men gikk bra. Hatt scratching flere ganger og ingenting slår liksom det. Mye vi må bite tennene sammen for så får vi håpe det blir verdt det! ❤️Har hatt innsett av to fine blastoer nå, en med hatching og en hvor den allerede var på vei gjennom selv. Så nå krysses fingre og man håper atter en gang at kanskje dette blir gangen!? Lykkeønskninger i kvelden til alle råe, sterke dere her! ❤️ Anonymkode: 51da5...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 21. mars #289 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk og har hatt mye egg hele veien og de har utviklet seg fint og. Problemet er at de ikke vil feste seg. Har hatt kort protokoll med Meriofert denne gang. Vel, bedøvelsessprøyten satte de, men ellers avstår jeg fra alt av medisiner, redd det påvirker. Kjente det da de måtte langt opp for de siste, men gikk bra. Hatt scratching flere ganger og ingenting slår liksom det. Mye vi må bite tennene sammen for så får vi håpe det blir verdt det! ❤️Har hatt innsett av to fine blastoer nå, en med hatching og en hvor den allerede var på vei gjennom selv. Så nå krysses fingre og man håper atter en gang at kanskje dette blir gangen!? Lykkeønskninger i kvelden til alle råe, sterke dere her! ❤️ Anonymkode: 51da5...426 Kan du fortelle mer om scratching? Er det bare privatklinikker som gjør dette, og koster det ekstra? Er det "fort gjort" med tanke på smerten, eller har man vondt lenge etterpå også? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #290 Del Skrevet 21. mars wallflower skrev (1 minutt siden): Kan du fortelle mer om scratching? Er det bare privatklinikker som gjør dette, og koster det ekstra? Er det "fort gjort" med tanke på smerten, eller har man vondt lenge etterpå også? 🙈 Jeg er usikker og har skjønt at det er delte meninger om dette er til hjelp eller ikke. Det koster ekstra ja og må gjøres før mensen, altså før cyclusen starter. Det tar ikke lang tid, men er smertefullt. Litt øm en liten stund etterpå, men det gikk fint, altså bare akkurat selve skrapingen som gjør vondt. Her har det ikke gjort noe forskjell før inseminasjoner i hvertfall, men min gynekolog mente at før i tiden gjorde de ofte det inngrepet og da ble kvinnene ofte gravide etterpå. Det er jo ikke godt å si hva som hjelper og ikke. 😵💫 Anonymkode: 51da5...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:42 #291 Del Skrevet lørdag kl 18:42 Lisegikkpåskolen skrev (På 21.3.2025 den 17.16): Hvor får du fra at en ska være mest mulig i senga/sofa første uke etter innsett? Aldri hørt om før. Hvis formen er grei er det vel bare å leve som vanlig? Har lest om det i mange forumer i utlandet, at det virkelig hjelper å være i liggende posisjon første 3-4 dager etter innsett. Why not?! Der går jo helt fint å ta sykemelding og bare fokusere på seg selv 🥰 Anonymkode: 766cf...f3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet lørdag kl 22:49 #292 Del Skrevet lørdag kl 22:49 Ja, you do you. Vi er jo forskjellige så tenker at om du ønsker å gjøre det på den måten så er jo ingenting i veien for det. På måten du skrev på så virket det som det var vanlig å gjøre og som om det skulle gjøre noe forskjell. Har bare aldri hørt om det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet lørdag kl 22:49 #293 Del Skrevet lørdag kl 22:49 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har lest om det i mange forumer i utlandet, at det virkelig hjelper å være i liggende posisjon første 3-4 dager etter innsett. Why not?! Der går jo helt fint å ta sykemelding og bare fokusere på seg selv 🥰 Anonymkode: 766cf...f3f Ja, you do you. Vi er jo forskjellige så tenker at om du ønsker å gjøre det på den måten så er jo ingenting ii veien for det. På måten du skrev på så virket det som det var vanlig å gjøre og som om det skulle gjøre noe forskjell. Har bare aldri hørt om det før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:06 #294 Del Skrevet søndag kl 13:06 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har lest om det i mange forumer i utlandet, at det virkelig hjelper å være i liggende posisjon første 3-4 dager etter innsett. Why not?! Der går jo helt fint å ta sykemelding og bare fokusere på seg selv 🥰 Anonymkode: 766cf...f3f Hvis det ikke er kunnskapsbasert informasjon er det ikke riktig å la velferdsstaten betale for at du ligger hjemme og fokuserer på deg selv. Anonymkode: 5e011...116 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:40 #295 Del Skrevet søndag kl 13:40 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis det ikke er kunnskapsbasert informasjon er det ikke riktig å la velferdsstaten betale for at du ligger hjemme og fokuserer på deg selv. Anonymkode: 5e011...116 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har lest om det i mange forumer i utlandet, at det virkelig hjelper å være i liggende posisjon første 3-4 dager etter innsett. Why not?! Der går jo helt fint å ta sykemelding og bare fokusere på seg selv 🥰 Anonymkode: 766cf...f3f Om man er gjennom runde etter runde med ivf, innsett, inseminasjoner, for noen reising utenlands hver måned og dette pågår over år, så tror jeg ikke akkurat en arbeidsgiver tolererer om man er borte fra jobb hver gang. Kanskje får man støtte en gang el to, men så må man la det gå inn i hverdagen på et vis selv om det kanskje ikke føles bra. Har man barn fra før, hus og hjem, plikter, familie og forventninger, så kan man jo heller ikke bare forsømme alt det. Kjenner på hvor tung ventetiden er her og humøret ikke akkurat på topp i dag. Småvondt i magen, som godt kan bety neste cyclus nærmer seg, hater alt man avstår fra og mister grunnet håp om at det kanskje denne gang vil gjøre en forskjell. Tungt. Beklager syt og håper noen akkurat i dag også tar en test og blir positivt overrasket! ❤️ En best mulig søndag til alle! Anonymkode: 51da5...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet søndag kl 16:55 #296 Del Skrevet søndag kl 16:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om man er gjennom runde etter runde med ivf, innsett, inseminasjoner, for noen reising utenlands hver måned og dette pågår over år, så tror jeg ikke akkurat en arbeidsgiver tolererer om man er borte fra jobb hver gang. Kanskje får man støtte en gang el to, men så må man la det gå inn i hverdagen på et vis selv om det kanskje ikke føles bra. Har man barn fra før, hus og hjem, plikter, familie og forventninger, så kan man jo heller ikke bare forsømme alt det. Kjenner på hvor tung ventetiden er her og humøret ikke akkurat på topp i dag. Småvondt i magen, som godt kan bety neste cyclus nærmer seg, hater alt man avstår fra og mister grunnet håp om at det kanskje denne gang vil gjøre en forskjell. Tungt. Beklager syt og håper noen akkurat i dag også tar en test og blir positivt overrasket! ❤️ En best mulig søndag til alle! Anonymkode: 51da5...426 Signerer denne. Tung her i dag også. Kjenner tanta er rett rundt hjørnet, og har vel egentlig mest lyst til å ta et par glass vin og et bad (noe av det man unngår), og synes synd på meg selv. 🫠 Negativ tidlig test igjen her, og ganske så superlav sannsynlighet for at blodprøven i morgen viser noe annet enn testene hittil🙈 Blir offentlig neste runde på oss, fremfor å ta det ene vi fikk på frys neste syklus. (Aleris setter ikke inn i påsken.) Så da blir det nytt uttak og nye muligheter, om et par sykluser. Sååå lei stang ut, og den evige ventingen med enten stimulering eller i dpo-land. 🫠 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet søndag kl 17:53 Forfatter #297 Del Skrevet søndag kl 17:53 I morgen skal jeg tilbake på sykehuset. Har blitt bedt om å komme fastende. De kan ikke utelukke en 3. exu da jeg hadde svak stigning i hcg fra torsdag til torsdag denne uken. kroppen er fullstendig i ulage. Jeg er gravid og har nesten alle de klassiske symptomene, allikevel vet jeg at det ikke blir noen baby. Jeg har aldri følt meg så forvirret i egen kropp før. Det er helt forferdelig. Hadde det ikke vært for at jeg vet livmoren er tom og at hcg’en er for lav, er alt som vanlig. Fatter ikke hvordan kroppen kan tro at alt er normalt. jeg går fremdeles og håper på at det er en MA og at jeg slipper enda en kikkehullsoperasjon. Jeg mener… sannsynligheten er så evig liten for å oppleve exu i utgangspunktet. Men 3 ganger?! Livet er jaggu urettferdig noen ganger… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet søndag kl 18:23 #298 Del Skrevet søndag kl 18:23 Frk.Pøls skrev (27 minutter siden): I morgen skal jeg tilbake på sykehuset. Har blitt bedt om å komme fastende. De kan ikke utelukke en 3. exu da jeg hadde svak stigning i hcg fra torsdag til torsdag denne uken. kroppen er fullstendig i ulage. Jeg er gravid og har nesten alle de klassiske symptomene, allikevel vet jeg at det ikke blir noen baby. Jeg har aldri følt meg så forvirret i egen kropp før. Det er helt forferdelig. Hadde det ikke vært for at jeg vet livmoren er tom og at hcg’en er for lav, er alt som vanlig. Fatter ikke hvordan kroppen kan tro at alt er normalt. jeg går fremdeles og håper på at det er en MA og at jeg slipper enda en kikkehullsoperasjon. Jeg mener… sannsynligheten er så evig liten for å oppleve exu i utgangspunktet. Men 3 ganger?! Livet er jaggu urettferdig noen ganger… Så utrolig trist og urettferdig…😦ufattelig at det som ikke skal skje, skjer igjen og igjen ❤️…én dag må lykken snu! Sender deg/dere styrkeklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet søndag kl 18:39 Forfatter #299 Del Skrevet søndag kl 18:39 Sommervinter123 skrev (11 minutter siden): Så utrolig trist og urettferdig…😦ufattelig at det som ikke skal skje, skjer igjen og igjen ❤️…én dag må lykken snu! Sender deg/dere styrkeklem! Takk kjære deg❤️ Hodt å kunne lufte litt tanker her. Vi er heldigvis godt forberedt denne gangen. Ikke akutt som sist. Har pakket bag med ett skift og power bank, skal innom butikken før vi drar for å handle litt. På toppen av alt har min kjære bursdag i tillegg. Herlighet… jeg er helt nummen. Blir godt å endelig få svar og bli ferdig. Har prøvd å distansere oss så godt det lar seg gjøre emosjonelt og tenke at det er ingenting vi kunne gjort annerledes. Jeg håper på at jeg kommer hjem i morgen, men er forberedt på en natt på sykehus. Det kommer til å gå bra til slutt, selv om det føles veldig spesielt ut akkurat nå❤️ Du har testdag i morgen?💕 hvordan er magefølelsen?❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet søndag kl 19:21 #300 Del Skrevet søndag kl 19:21 Frk.Pøls skrev (39 minutter siden): Takk kjære deg❤️ Hodt å kunne lufte litt tanker her. Vi er heldigvis godt forberedt denne gangen. Ikke akutt som sist. Har pakket bag med ett skift og power bank, skal innom butikken før vi drar for å handle litt. På toppen av alt har min kjære bursdag i tillegg. Herlighet… jeg er helt nummen. Blir godt å endelig få svar og bli ferdig. Har prøvd å distansere oss så godt det lar seg gjøre emosjonelt og tenke at det er ingenting vi kunne gjort annerledes. Jeg håper på at jeg kommer hjem i morgen, men er forberedt på en natt på sykehus. Det kommer til å gå bra til slutt, selv om det føles veldig spesielt ut akkurat nå❤️ Du har testdag i morgen?💕 hvordan er magefølelsen?❤️ Du får gi oss en liten oppdatering da, også håper jeg det går så bra som det kan (etter forholdene) gå🙏 Masse lykke til hvertfall 💪❤️ Testdag i morgen ja. Ikke troen. Negativ på tidligtester senest i dag. Så er innstilt på ny runde senere 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå