Sommervinter123 Skrevet 13. mars #221 Del Skrevet 13. mars Mymmeli skrev (På 12.3.2025 den 9.40): Lykke til! Høres ut som noe av det samme som oss☺️ Vi startet også med et forsøk privat før vi nå holder på offentlig. Krysser fingrene for at det sitter på første forsøk så du slipper å gå videre🤞🏻 Ekspander Takk! 🥰Hadde i grunn forventet en form for daglig feedback når det kommer til utviklingen av embryoene før innsett, når man tross alt betaler for dette, men har skjønt at det skjer ikke. Så bare å vente i usikkerhet til innsett, dersom det blir noe av. -Hvordan går med rugingen? Når kan du teste? ☺️☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka12 Skrevet 13. mars #222 Del Skrevet 13. mars Fine HCG verdier her (4+1) ❤️ Så da blir det ikke noe mer oppdateringer fra meg, med mindre jeg mister igjen, alt kan skje. Følger dere sterke damer fra sidelinja. Etter mange år i IVF-gamet kan jeg med hånden på hjerte si at det er fader meg ingen som er så rå som dere 💪 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymmeli Skrevet 13. mars #223 Del Skrevet 13. mars Sommervinter123 skrev (På 13.3.2025 den 9.32): Takk! 🥰Hadde i grunn forventet en form for daglig feedback når det kommer til utviklingen av embryoene før innsett, når man tross alt betaler for dette, men har skjønt at det skjer ikke. Så bare å vente i usikkerhet til innsett, dersom det blir noe av. -Hvordan går med rugingen? Når kan du teste? ☺️☺️ Ekspander Lurer på om vi ble ringt hver dag etter uttak da vi hadde forsøket privat, men sikkert forskjeller overalt. Nå fikk vi melding på Helsenorge dagen etter uttak, men visste ikke mer før vi møtte opp for innsett dag 3. Har testdag på mandag, men klarte ikke vente og var dum og testet i dag tidlig (10dpo)🙈 Den var selvfølgelig negativ, så veldig forberedt på at det ikke gikk denne gangen heller. Når har du planlagt innsett?☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 13. mars Forfatter #224 Del Skrevet 13. mars Sommervinter123 skrev (På 11.3.2025 den 20.31): Hei hei☺️. Slenger meg endelig på her, da jeg har lest alle innleggene i denne tråden flere ganger hittil 😂(Har aldri hatt bruker på forum før, men nå følte jeg det var riktig å bli med i «felleskapet» her). Første reise med IVF (ICSI) for oss. Mannlig faktor; 0% raske svømmere. Akkurat hatt egguttak. Kort protokoll, relativt lav dose hormoner (137,5 Gonal-F og fyremadel) og hadde mange (!!) eggposer på første UL, men ved uttak fikk vi bare ut 3 egg. Resten var trolig ikke helt modent.. Så det var kjedelig, da egguttak var veldig ubehagelig. Startet privat vi, med ett forsøk, mens vi venter på offentlig. Føler vi har prøvd naturlig lenge nok, og klarte ikke vente lenger. Selvom jeg ble overrasket hvor raskt det egentlig gikk å få time offentlig (ser jeg har fått time i april) 😅. Krysser bare fingrene nå for at eggene ble befruktet og deler seg slik de skal videre. Prøver på et ferskt innsett til fredag. Cyclogest i mellomtiden nå. Lykke til alle her. Ser noen har testet positivt. Det gir håp ❤️ Ekspander Velkommen hit! ☺️ Spennende dager! Fikk ut bare 3 egg jeg og, men jaggu var det et gullegg der! Masse, masse lykke til i morgen! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet 13. mars #225 Del Skrevet 13. mars Mymmeli skrev (På 13.3.2025 den 14.29): Lurer på om vi ble ringt hver dag etter uttak da vi hadde forsøket privat, men sikkert forskjeller overalt. Nå fikk vi melding på Helsenorge dagen etter uttak, men visste ikke mer før vi møtte opp for innsett dag 3. Har testdag på mandag, men klarte ikke vente og var dum og testet i dag tidlig (10dpo)🙈 Den var selvfølgelig negativ, så veldig forberedt på at det ikke gikk denne gangen heller. Når har du planlagt innsett?☺️ Ekspander Sikkert store forskjeller hos de private! Jeg fikk én telefon med embryologen dagen etter uttak, der han forklarte etter beste evne, at de ikke så poenget med å holde oss oppdatert underveis, da man vet ved innsett at man enten har ett godt embryo å sette inn, eller ikke (og evt noen som forhåpentligvis blir blasto og fryses) 🙈...At det kan falle fra til slutt uavhengig av hvordan utviklingen går i forkant av innsett. Så hos de er «reglen» at de ringer dersom det er frafall og ikke noe å sette inn i morgen. Jeg er også helt håpløs på testing .. kjøper alltid mange tidlig tester og bruker opp alle fra dag 6-7 dpo. så blir nok ikke noe bedre denne runden 😅 Håper du opplever klaff selvom det var hvit test nå! Er jo enda tidlig!!🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 13. mars Forfatter #226 Del Skrevet 13. mars Hjertefisk skrev (På 12.3.2025 den 10.14): Oppdatering. Jeg klarte ikke å vente til test dagen, og endte opp med å teste hver dag i stedet. Nå er jeg på dag 15 DPO/10dp5dt og strekene utvikler seg ikke. Det ble en kjemisk, igjen. 😟 Jeg er så knust og lei meg. Har mistet troen på de gjenværende embryoene jeg har, eller at jeg noen gang skal klare å bære frem et barn. 💔 "Alt" skal liksom være bra med meg. Ingenting galt. Jeg forstår ikke hva som skjer, og hvorfor jeg må gå igjennom så mange kjemiske. Hvorfor vil de ikke sitte. 😢 Testene ligger i graviditetstest tråden. Ekspander uff, kjære deg ❤️ Grusomt å lese hva du opplever. Har du testet i dag? Hvordan har det i så fall gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet 13. mars #227 Del Skrevet 13. mars Frk.Pøls skrev (På 13.3.2025 den 19.16): Velkommen hit! ☺️ Spennende dager! Fikk ut bare 3 egg jeg og, men jaggu var det et gullegg der! Masse, masse lykke til i morgen! ❤️ Ekspander Tusen takk!❤️ Får håpe det er ett gullegg her også. Vet jo ingenting om hvordan delingen har gått før imorgen.🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 13. mars Forfatter #228 Del Skrevet 13. mars Sommervinter123 skrev (På 13.3.2025 den 19.22): Tusen takk!❤️ Får håpe det er ett gullegg her også. Vet jo ingenting om hvordan delingen har gått før imorgen.🫠 Ekspander Nei, og det er helt forferdelig og ikke vite! 😵💫 Siste vi fikk høre var at det kun var ett embryo igjen, og at det foreløpig ikke så så bra ut. Men, når jeg kom til timen, så var det utrolig nok et supert 8-delt embryo som ble satt inn! Så det er ikke uten grunn at man sier det er en berg og dalbane av følelser denne prosessen 😅 Når har du time? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet 13. mars #229 Del Skrevet 13. mars Frk.Pøls skrev (På 13.3.2025 den 19.26): Nei, og det er helt forferdelig og ikke vite! 😵💫 Siste vi fikk høre var at det kun var ett embryo igjen, og at det foreløpig ikke så så bra ut. Men, når jeg kom til timen, så var det utrolig nok et supert 8-delt embryo som ble satt inn! Så det er ikke uten grunn at man sier det er en berg og dalbane av følelser denne prosessen 😅 Når har du time? Ekspander Da håper jeg på samme «stang inn» som dere hadde 🤞❤️ Ja, alt med dette er tøft. Og særlig også det at man ikke deler noe med noen andre enn partner (derav fint med forum som dette 🥰) Kan jo ikke annet enn å ta én dag av gangen og ha nytt mot ved hver syklus/ forsøk. 💪 Har innsett i morgen halv ett 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet 14. mars #230 Del Skrevet 14. mars Sommervinter123 skrev (På 13.3.2025 den 19.17): Sikkert store forskjeller hos de private! Jeg fikk én telefon med embryologen dagen etter uttak, der han forklarte etter beste evne, at de ikke så poenget med å holde oss oppdatert underveis, da man vet ved innsett at man enten har ett godt embryo å sette inn, eller ikke (og evt noen som forhåpentligvis blir blasto og fryses) 🙈...At det kan falle fra til slutt uavhengig av hvordan utviklingen går i forkant av innsett. Så hos de er «reglen» at de ringer dersom det er frafall og ikke noe å sette inn i morgen. Jeg er også helt håpløs på testing .. kjøper alltid mange tidlig tester og bruker opp alle fra dag 6-7 dpo. så blir nok ikke noe bedre denne runden 😅 Håper du opplever klaff selvom det var hvit test nå! Er jo enda tidlig!!🤞❤️ Ekspander Vi fikk oppdatering underveis via meldingsportalen på Medicus hvor mange som var med videre og hvor mange som hadde god kvalitet. Fikk melding dagen etter uttak og gjennom helgen. Veldig betryggende. Men sikkert veldig ulikt fra klinikk til klinikk ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommervinter123 Skrevet 14. mars #231 Del Skrevet 14. mars Lisegikkpåskolen skrev (På 14.3.2025 den 8.19): Vi fikk oppdatering underveis via meldingsportalen på Medicus hvor mange som var med videre og hvor mange som hadde god kvalitet. Fikk melding dagen etter uttak og gjennom helgen. Veldig betryggende. Men sikkert veldig ulikt fra klinikk til klinikk ja. Ekspander Ikke sant. Det hørtes kjekt ut! ❤️Der har Aleris et forbedringspotensiale 👍😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 14. mars #232 Del Skrevet 14. mars 18dpo, og endte i kjemisk her😭 5+2. kom to dager lenger enn sist. Noe så pyton! Så da er det rett på neste forsøk da. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 14. mars Forfatter #233 Del Skrevet 14. mars Sommervinter123 skrev (På 13.3.2025 den 20.00): Da håper jeg på samme «stang inn» som dere hadde 🤞❤️ Ja, alt med dette er tøft. Og særlig også det at man ikke deler noe med noen andre enn partner (derav fint med forum som dette 🥰) Kan jo ikke annet enn å ta én dag av gangen og ha nytt mot ved hver syklus/ forsøk. 💪 Har innsett i morgen halv ett 🤞 Ekspander Hvordan gikk det i dag? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 14. mars Forfatter #234 Del Skrevet 14. mars Minimas skrev (På 14.3.2025 den 17.35): 18dpo, og endte i kjemisk her😭 5+2. kom to dager lenger enn sist. Noe så pyton! Så da er det rett på neste forsøk da. Ekspander Det var utrolig leit å høre Minimas 😩💔 Sender deg masse gode klemmer ❤️❤️❤️ Går dere rett på et nytt, eller tar dere en liten pause? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 14. mars #235 Del Skrevet 14. mars Frk.Pøls skrev (På 14.3.2025 den 18.07): Det var utrolig leit å høre Minimas 😩💔 Sender deg masse gode klemmer ❤️❤️❤️ Går dere rett på et nytt, eller tar dere en liten pause? Ekspander Vi går rett på nytt. Startet med letrozol i dag, og legger til Pergoveris på søndag. Første ultralyd på mandag for å sjekke at det faktisk er greit å starte med en gang 🤞🏻😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 14. mars Forfatter #236 Del Skrevet 14. mars Minimas skrev (På 14.3.2025 den 18.13): Vi går rett på nytt. Startet med letrozol i dag, og legger til Pergoveris på søndag. Første ultralyd på mandag for å sjekke at det faktisk er greit å starte med en gang 🤞🏻😊 Ekspander Såpass ja! Så lenge kroppen og hodet er klare, så er det jo bare å kjøre på 😅 ❤️ Letrozol og Pergoveris kjenner jeg ikke til, hva slags medisiner er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 14. mars #237 Del Skrevet 14. mars Frk.Pøls skrev (På 14.3.2025 den 18.21): Såpass ja! Så lenge kroppen og hodet er klare, så er det jo bare å kjøre på 😅 ❤️ Letrozol og Pergoveris kjenner jeg ikke til, hva slags medisiner er det? Ekspander Jeg føler vel mest på at pga alder og kjempe lav AMH så har jeg ikke tid til å ikke kjøre på på en måte. Hvis det gir mening. Letrozol er det samme som Femar. Vi bruker det egentlig til hormonreseptor positive brystkreft pasienter da det hemmer dannelsen av østrogen. I fertilitets behandling benytter man henningen av østrogen helt i starten for å «tvinge» kroppen til å produsere fsh. Det brukes bare 4-5 dager, og her såpass kort halveringstid at det er raskt ute av kroppen når man slutter, noe som gir kroppen signaler om å produserer østrogen som bare pokker😂 Pergoveris er hormonsprøyta jeg skal ha denne runden. Den består både FSH og LH til forskjell fra gonal-f som bare har FSH. Kombinasjonen er i teorien bedre når man er gammel og ha få egg. Klinikken kaller det «mild stimulering» og har erfaring med at det i mange tilfeller fungerer bedre når AMH er veldig lav. Letrozol tablettene kickstarter kroppens egen produksjon, og Pergoveris i lav dose (225iE mot 450ie global f ved forrige forsøk) bidrar til at kroppen forhåpentligvis modner de få eggene som faktisk er. Det skikkelig, i stedet for å framprovosere masse follikler, hvor de fleste er tomme. Oi, dette ble langt ser jeg. Men jeg er veldig spent på hvordan dette funker. Går jo ikke tvunget fram egg som ikke er det, så bedre med på av god kvalitet enn en haug med tomme follikler. Håper jeg. 🤞🏻😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 14. mars Forfatter #238 Del Skrevet 14. mars (endret) Minimas skrev (På 14.3.2025 den 18.40): Jeg føler vel mest på at pga alder og kjempe lav AMH så har jeg ikke tid til å ikke kjøre på på en måte. Hvis det gir mening. Letrozol er det samme som Femar. Vi bruker det egentlig til hormonreseptor positive brystkreft pasienter da det hemmer dannelsen av østrogen. I fertilitets behandling benytter man henningen av østrogen helt i starten for å «tvinge» kroppen til å produsere fsh. Det brukes bare 4-5 dager, og her såpass kort halveringstid at det er raskt ute av kroppen når man slutter, noe som gir kroppen signaler om å produserer østrogen som bare pokker😂 Pergoveris er hormonsprøyta jeg skal ha denne runden. Den består både FSH og LH til forskjell fra gonal-f som bare har FSH. Kombinasjonen er i teorien bedre når man er gammel og ha få egg. Klinikken kaller det «mild stimulering» og har erfaring med at det i mange tilfeller fungerer bedre når AMH er veldig lav. Letrozol tablettene kickstarter kroppens egen produksjon, og Pergoveris i lav dose (225iE mot 450ie global f ved forrige forsøk) bidrar til at kroppen forhåpentligvis modner de få eggene som faktisk er. Det skikkelig, i stedet for å framprovosere masse follikler, hvor de fleste er tomme. Oi, dette ble langt ser jeg. Men jeg er veldig spent på hvordan dette funker. Går jo ikke tvunget fram egg som ikke er det, så bedre med på av god kvalitet enn en haug med tomme follikler. Håper jeg. 🤞🏻😊 Ekspander Det forstår jeg veldig godt. Jeg er 38 og har en amh på 4, tror jeg det var. Så det har jeg full forståelse for❤️ Har ingen erfaring med femar heller, men brukte progynova på samme måte som du beskriver, så antar det er for det samme? 😅 Det var Hausken dere holdt til også? Høres ut som at du har fått en god plan som passer deg godt! Krysser fingrene for at alt ser bra ut på ultralyden og at du kommer i gang igjen 😀 Jeg heier på deg! Endret 14. mars av Frk.Pøls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 14. mars #239 Del Skrevet 14. mars Frk.Pøls skrev (På 14.3.2025 den 19.58): Det forstår jeg veldig godt. Jeg er 38 og har en amh på 4, tror jeg det var. Så det har jeg full forståelse for❤️ Har ingen erfaring med femar heller, men brukte progynova på samme måte som du beskriver, så antar det er for det samme? 😅 Det var Hausken dere holdt til også? Høres ut som at du har fått en god plan som passer deg godt! Krysser fingrene for at alt ser bra ut på ultralyden og at du kommer i gang igjen 😀 Jeg heier på deg! Ekspander Jeg er 40 og har AMH på 1. Så føler tiden flyr😬 jeg brukte progynova sist. Jeg mener progynova er tilskudd av øshtrogen. Så egentlig litt motsatt. Mener det var for å prøve å «samkjøre» folliklene så de skulle vokse jevnt. Det funket ikke for meg. Vi har et forsøk på Hausken. Men gjør forsøk ved Medicus nå denne gangen. Jeg hentet rett og slett inn meninger fra ulike klinikker om hva som etter deres mening var den beste veien videre for oss. Og Medicus sitt forslag samsvarte best med det jeg hadde sett for meg selv etter å ha lest alt jeg har kommet over av forskning🙈😂 sykepleier, kontrollfreak og nerd er en tidvis slitsom blanding🤓😂 Det blir også icsi denne gangen. Hvis det blir noen egg å få ut da. Jeg tar ingenting for gitt🙈😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 15. mars Forfatter #240 Del Skrevet 15. mars Minimas skrev (På 14.3.2025 den 20.29): Jeg er 40 og har AMH på 1. Så føler tiden flyr😬 jeg brukte progynova sist. Jeg mener progynova er tilskudd av øshtrogen. Så egentlig litt motsatt. Mener det var for å prøve å «samkjøre» folliklene så de skulle vokse jevnt. Det funket ikke for meg. Vi har et forsøk på Hausken. Men gjør forsøk ved Medicus nå denne gangen. Jeg hentet rett og slett inn meninger fra ulike klinikker om hva som etter deres mening var den beste veien videre for oss. Og Medicus sitt forslag samsvarte best med det jeg hadde sett for meg selv etter å ha lest alt jeg har kommet over av forskning🙈😂 sykepleier, kontrollfreak og nerd er en tidvis slitsom blanding🤓😂 Det blir også icsi denne gangen. Hvis det blir noen egg å få ut da. Jeg tar ingenting for gitt🙈😂 Ekspander Forstår følelsen ❤️ Dere hadde et ivf barn og kjører søskenforsøk? Ja, stemmer! Det gjorde ikke noe for meg å gå på progynova først 🤪 Det var en folikkel som var stor hele tiden, de andre brukte lenger tid. Det var lurt å høre med flere ja. Skader aldri med flere meninger. Som sykepleier har du jo naturlig nok mer kunnskap enn de fleste! Jeg stusset sånn på hva den ene legen på uttaket sa til meg. Han sa at siden amh`en var på 4-ish, kunne man ikke forvente mer egg enn det. Men jeg har da fått flere egg ut enn det tidligere. Det hørtes feil ut for meg. Jeg sa ikke noe på det, da jeg var under sedering og rimelig susete. Hvor mange egg har du pleid å få ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå