Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt mitt andre innsett og jeg har igjen testet positivt. Er på dag 6dp5dt/11 DPO. (Testene ligger i graviditetstest tråden). Er livredd for ny kjemisk, så tørr ikke ta flere tester nå før test-dagen om en uke. 🥲 Har hatt så mange kjemiske at jeg har mistet tellingen. Mitt første innsett ble også en kjemisk ved 5+3. Prøver å holde meg positiv men med lavest mulig forventinger. 🥲 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertefisk skrev (På 9.3.2025 den 11.58):

Da har jeg hatt mitt andre innsett og jeg har igjen testet positivt. Er på dag 6dp5dt/11 DPO. (Testene ligger i graviditetstest tråden). Er livredd for ny kjemisk, så tørr ikke ta flere tester nå før test-dagen om en uke. 🥲 Har hatt så mange kjemiske at jeg har mistet tellingen. Mitt første innsett ble også en kjemisk ved 5+3. Prøver å holde meg positiv men med lavest mulig forventinger. 🥲 

Ekspander  

Masse lykke til! Forstår at du er nervøs - er jo en veldig nervepirrende tid. 

Er litt ny på dette. Hva betyr 6dp5dt/11 DPO? 11 days past ovulation? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsebærpai skrev (På 9.3.2025 den 13.54):

Masse lykke til! Forstår at du er nervøs - er jo en veldig nervepirrende tid. 

Er litt ny på dette. Hva betyr 6dp5dt/11 DPO? 11 days past ovulation? 

Ekspander  

Tusen takk! ❤️ ja riktig. 6dp5dt = 6 days post 5 day transfer. Som betyr at jeg fikk satt inn et 5 dagers embryo for 6 dager siden. Som tilsvarer 11 dager etter eggløsning. 😊 

(Har holdt på med dette alt for lenge så glemmer at ikke alle bruker sånn internett terminologi :p)

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ekspander  

Krysser alt som kan krysses! Mange nerver i spenn, du for holde oss oppdatert når du tester igjen! ❤️

Endret av Frk.Pøls
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Men testdag om en uke? Er ikke så inn i det her enda, men er det vanlig å teste så sent som 20dpo?

Anonymkode: 1b165...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 9.3.2025 den 18.25):

Krysser alt som kan krysses! Mange nerver i spenn, du for holde oss oppdatert når du tester igjen! ❤️

Ekspander  

Tusen takk! ❤️❤️❤️ kryssing trengs! 😅

AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 18.30):

Men testdag om en uke? Er ikke så inn i det her enda, men er det vanlig å teste så sent som 20dpo?

Anonymkode: 1b165...8f3

Ekspander  

Vet ikke hvordan andre klinikker gjør det men St.Olavs ville jeg skulle teste 2 uker etter innsett. Som blir sånn circa dag 19/20 DPO litt utifra hvordan man regner på det. Sikkert for å være trygg på at ingen får falske negative. Men ja, jeg synes også det er sent! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svakt positiv test i går. Er livredd for kjemisk eller SA, så er egentlig mer stresset enn glad. Samtidig..tenk om dette faktisk går vår vei denne gangen..

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

filifjonka12 skrev (På 10.3.2025 den 7.43):

Svakt positiv test i går. Er livredd for kjemisk eller SA, så er egentlig mer stresset enn glad. Samtidig..tenk om dette faktisk går vår vei denne gangen..

Ekspander  

Hurra!!! Skjønner så godt hvordan det føles! Har det sånn jeg og🫣 Klarer ikke helt å finne roen eller glede meg. Forbereder meg på exu nummer 3, i stedet for en baby. Er jo helt forferdelig å ikke kunne kjenne noe særlig på gleden enda.

Skal du på ul for å bekrefte hjertelyd etterhvert?❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 10.3.2025 den 12.36):

Hurra!!! Skjønner så godt hvordan det føles! Har det sånn jeg og🫣 Klarer ikke helt å finne roen eller glede meg. Forbereder meg på exu nummer 3, i stedet for en baby. Er jo helt forferdelig å ikke kunne kjenne noe særlig på gleden enda.

Skal du på ul for å bekrefte hjertelyd etterhvert?❤️

Ekspander  

Helt enig. Jeg fikk helt sjokk, hadde ikke forventet å se en strek. Testdagen på klinikken er torsdag, de tester med blodprøve så det er egentlig første steg..veldig spent på om verdiene er gode eller ikke, jeg er kun 12dpo. Så det er milepæl en, og så setter de isåfall opp en ul, men tror ikke det er før uke 7/8. Denne uken er litt i overkant spennende 😅

Hvordan går det med deg? Når har du ul? ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den sitter, Filifjonka12 🤞

Når er det tidligste dere har testet etter innsett? Fikk satt inn en 4-dagers. Er det samme hvilken test man bruker? Altså strimmel, digital eller monitor? 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

filifjonka12 skrev (På 10.3.2025 den 12.56):

Helt enig. Jeg fikk helt sjokk, hadde ikke forventet å se en strek. Testdagen på klinikken er torsdag, de tester med blodprøve så det er egentlig første steg..veldig spent på om verdiene er gode eller ikke, jeg er kun 12dpo. Så det er milepæl en, og så setter de isåfall opp en ul, men tror ikke det er før uke 7/8. Denne uken er litt i overkant spennende 😅

Hvordan går det med deg? Når har du ul? ❤️ 

Ekspander  

Dette er vårt første forsøk der jeg ikke har tatt blodprøve for å bekrefte resultatet. Her er det kun hjemmetest, og jeg merker det plager meg litt! Skulle så gjerne visst nivået. 
Spennende ja! Det er jo helt forferdelig! 😂

Her går det fint, sånn egentlig ❤️ Er 6+0 nå. Jeg er stresset hver gang jeg merker stikk og strekk fordi det gir meg så flashback til da jeg merket livmoren revnet ved den siste exu`en. Klarer ikke det igjen. Skal på ul den 18. regner med det hjelper å faktisk se at den ligger på riktig plass. Frem til da, er jeg forsiktig positiv, klok av skade 😌

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (På 10.3.2025 den 18.48):

Håper den sitter, Filifjonka12 🤞

Når er det tidligste dere har testet etter innsett? Fikk satt inn en 4-dagers. Er det samme hvilken test man bruker? Altså strimmel, digital eller monitor? 😊

Ekspander  

Denne gangen begynte jeg 7 dpo. Poengløst, men man har ikke alltid hodet på riktig plass i en sånn prosess 🤪 De andre gangene har jeg begynt rundt 9 eller 10 dpo, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 10.3.2025 den 20.32):

Denne gangen begynte jeg 7 dpo. Poengløst, men man har ikke alltid hodet på riktig plass i en sånn prosess 🤪 De andre gangene har jeg begynt rundt 9 eller 10 dpo, mener jeg å huske.

Ekspander  

Jeg er 10 dpo i dag (tirsdag). Så da kan en positiv være riktig evt sant? Med tanke på eggløsningssprøyten?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wallflower skrev (På 10.3.2025 den 23.38):

Jeg er 10 dpo i dag (tirsdag). Så da kan en positiv være riktig evt sant? Med tanke på eggløsningssprøyten?😊

Ekspander  

Absolutt! Vet man sier at den er ute etter 10 dager, men sykepleieren på Hausken sa 7 dager til meg da jeg spurte ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei☺️.

Slenger meg endelig på her, da jeg har lest alle innleggene i denne tråden flere ganger hittil 😂(Har aldri hatt bruker på forum før, men nå følte jeg det var riktig å bli med i «felleskapet» her). 
Første reise med IVF (ICSI) for oss.

Mannlig faktor;  0% raske svømmere.  Akkurat hatt egguttak. Kort protokoll, relativt lav dose hormoner (137,5 Gonal-F og fyremadel) og hadde mange (!!) eggposer på første UL, men ved uttak fikk vi bare ut 3 egg. Resten var trolig ikke helt modent.. Så det var kjedelig, da egguttak var veldig ubehagelig. 

Startet privat vi, med ett forsøk, mens vi venter på offentlig. Føler vi har prøvd naturlig lenge nok, og klarte ikke vente lenger. Selvom jeg ble overrasket hvor raskt det egentlig gikk å få time offentlig  (ser jeg har fått time i april) 😅.

Krysser bare fingrene nå for at eggene ble befruktet og deler seg slik de skal videre. Prøver på et ferskt innsett  til fredag. Cyclogest i mellomtiden nå.

Lykke til alle her. Ser noen har testet positivt. Det gir håp ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lykke til til deg Sommervinter123! 🤞🩷

Vi skal ha femte tilbakesett i dag, alt har vært fryseforsøk. Etter dette forsøket har jeg tre blastocyster igjen, men egg på frys som jeg frøs ned for noen år siden. Mannen sin sædkvalitet skal være god. Vi har gått for ICSI. Jeg har PCOS og endometriose, men klarte å bli gravid før jul (endte i MA uke 6). 

Ønsker oss alle lykke til! 🩷

Anonymkode: 31fba...9fd

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Sommervinter123 skrev (På 11.3.2025 den 20.31):

Hei hei☺️.

Slenger meg endelig på her, da jeg har lest alle innleggene i denne tråden flere ganger hittil 😂(Har aldri hatt bruker på forum før, men nå følte jeg det var riktig å bli med i «felleskapet» her). 
Første reise med IVF (ICSI) for oss.

Mannlig faktor;  0% raske svømmere.  Akkurat hatt egguttak. Kort protokoll, relativt lav dose hormoner (137,5 Gonal-F og fyremadel) og hadde mange (!!) eggposer på første UL, men ved uttak fikk vi bare ut 3 egg. Resten var trolig ikke helt modent.. Så det var kjedelig, da egguttak var veldig ubehagelig. 

Startet privat vi, med ett forsøk, mens vi venter på offentlig. Føler vi har prøvd naturlig lenge nok, og klarte ikke vente lenger. Selvom jeg ble overrasket hvor raskt det egentlig gikk å få time offentlig  (ser jeg har fått time i april) 😅.

Krysser bare fingrene nå for at eggene ble befruktet og deler seg slik de skal videre. Prøver på et ferskt innsett  til fredag. Cyclogest i mellomtiden nå.

Lykke til alle her. Ser noen har testet positivt. Det gir håp ❤️

Ekspander  

Lykke til! Høres ut som noe av det samme som oss☺️ Vi startet også med et forsøk privat før vi nå holder på offentlig. Krysser fingrene for at det sitter på første forsøk så du slipper å gå videre🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Jeg klarte ikke å vente til test dagen, og endte opp med å teste hver dag i stedet. Nå er jeg på dag 15 DPO/10dp5dt og strekene utvikler seg ikke. Det ble en kjemisk, igjen. 😟 Jeg er så knust og lei meg. Har mistet troen på de gjenværende embryoene jeg har, eller at jeg noen gang skal klare å bære frem et barn. 💔

"Alt" skal liksom være bra med meg. Ingenting galt. Jeg forstår ikke hva som skjer, og hvorfor jeg må gå igjennom så mange kjemiske. Hvorfor vil de ikke sitte. 😢

Testene ligger i graviditetstest tråden.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (På 12.3.2025 den 10.14):

Oppdatering. Jeg klarte ikke å vente til test dagen, og endte opp med å teste hver dag i stedet. Nå er jeg på dag 15 DPO/10dp5dt og strekene utvikler seg ikke. Det ble en kjemisk, igjen. 😟 Jeg er så knust og lei meg. Har mistet troen på de gjenværende embryoene jeg har, eller at jeg noen gang skal klare å bære frem et barn. 💔

"Alt" skal liksom være bra med meg. Ingenting galt. Jeg forstår ikke hva som skjer, og hvorfor jeg må gå igjennom så mange kjemiske. Hvorfor vil de ikke sitte. 😢

Testene ligger i graviditetstest tråden.

Ekspander  

Så vondt. Sender deg en stor klem. Det er så urettferdig dette her.

Historien din ligner på min. Jeg har hatt fem innsett, blitt gravid 4 ganger. 3 kjemiske og en MA. 

Du er ikke alene med å ha en lang vei med ivf ihvertfall. Men jeg har fortsatt troa på at det vil gå en gang, for deg og for meg. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 7.59):

Lykke til til deg Sommervinter123! 🤞🩷

Vi skal ha femte tilbakesett i dag, alt har vært fryseforsøk. Etter dette forsøket har jeg tre blastocyster igjen, men egg på frys som jeg frøs ned for noen år siden. Mannen sin sædkvalitet skal være god. Vi har gått for ICSI. Jeg har PCOS og endometriose, men klarte å bli gravid før jul (endte i MA uke 6). 

Ønsker oss alle lykke til! 🩷

Anonymkode: 31fba...9fd

Ekspander  

Masse lykke til! 🤞All ventingen i alle ledd er så nervepirrende..!  Når kan du teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...