Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heia! Har du tatt nesespray før du begynt med sprøyter? 

Anonymkode: 766cf...f3f

Nei, ingen nesespray. Leser at mange har gått på det, men det ble ikke nevnt en gang som en mulighet på første infomøte. Det var først da jeg leste om andre sine erfaringer jeg hørte om nesesprayen. Skal begynne på Gonal-F i tillegg fra i morgen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenkte jeg ville si hei her og. :) Har forsøkt siden 2023, inseminasjoner og fulle IVF runder. Må til Danmark og prosessen er tung. Er det flere fra Bergen her? Flere som må reise for forsøkene? Masse lykkeønskninger til alle sammen ❤️

Anonymkode: 51da5...426

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som skjer om det blir påvist DNA-fragmentering hos mannen? Behandles det på noe annet vis enn gjennom kosttilskudd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenkte jeg ville si hei her og. :) Har forsøkt siden 2023, inseminasjoner og fulle IVF runder. Må til Danmark og prosessen er tung. Er det flere fra Bergen her? Flere som må reise for forsøkene? Masse lykkeønskninger til alle sammen ❤️

Så dumt det ikke har fungert hittil.. hvorfor må du til Danmark? 

Er også fra Bergen, men skal kun i gang med min første IVF runde. 🙋‍♀️ 

Anonymkode: a82cf...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Masse lykkeønskninger og måtte det gå veien! 😊 Fyller ikke kriteriene for å få hjelp i Norge da vi ikke er samboere eller gift enda. Ikke så enkelt når man har en ungdom fra før, men alderen er ikke med heller, så kan ikke vente. Er det på Hausken du eller dere går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stjernehav skrev (1 time siden):

Masse lykkeønskninger og måtte det gå veien! 😊 Fyller ikke kriteriene for å få hjelp i Norge da vi ikke er samboere eller gift enda. Ikke så enkelt når man har en ungdom fra før, men alderen er ikke med heller, så kan ikke vente. Er det på Hausken du eller dere går? 

Skjønner skjønner. Har hørt mye bra om Danmark og at flere har lykkes der, så håper det går for dere. Er det snart dere skal dit? 

takk for det! 😊😊 nei, vi gjør det offentlig på Haukeland. Har dere prøvd på Hausken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde innsett i dag, så ventetiden er i gang🤞🏻 Vet ikke om alle går på cyclogest etter egguttak, men hvor lenge tok dere det eventuelt? Skjønner det er stor forskjell fra privat til offentlig behandling

Endret av Mymmeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir å reise igjen til uken ja. Var innom Hausken helt i starten, men de ville ikke hjelpe og sa vi måtte reise i såfall. Håper dere får god oppfølging og at det vil gå bra! Hvor gamle er dere da? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (2 timer siden):

Hadde innsett i dag, så ventetiden er i gang🤞🏻 Vet ikke om alle går på cyclogest etter egguttak, men hvor lenge tok dere det eventuelt? Skjønner det er stor forskjell fra privat til offentlig behandling

Gratulerer som ruger! 😃 Hvordan føles det? 
Jeg skal gå på cyclogest frem til uke 7 i alle fall. Vet ikke om jeg skal fortsette etter det, men det regner jeg med at jeg får beskjed om når vi er på ul for å bekrefte at det er hjerteslag. 
Da jeg hadde forsøk på Riksen, sluttet jeg vet positiv test. Regner med jeg skal fortsette nå fordi jeg har mistet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Velkommen hit! 😀 
Her er det støtte å finne! 
Når skal dere i gang med forsøk?

Endret av Frk.Pøls
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (2 timer siden):

Masse lykke til! Jeg tok det i tre uker etter positiv test. Privat her, men virker som det er veldig forskjell fra person til person etter å ha sett det samme spørsmålet i en annen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for det og er i gang med medisiner før uttak så blir det å reise over helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria0304 skrev (På 4.3.2025 den 13.42):

Ååå så kjipt! Det er så fælt å ikke ha et svar. 
Det er det samme med mannlig faktor, blodprøvene var ok så da er det visst ikke mer utredning🙈 når skal dere begynne på neste ivf-runde?

Nei, men tror ikke det er aktuelt enda. Han har nok sædceller til icsi, men det er lavt antall og svømmer feil retning😅

Er akkurat ferdig med ny runde, og hatt innsett. Så nå er det bare å vente 🙈🤞🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (20 timer siden):

Gratulerer som ruger! 😃 Hvordan føles det? 
Jeg skal gå på cyclogest frem til uke 7 i alle fall. Vet ikke om jeg skal fortsette etter det, men det regner jeg med at jeg får beskjed om når vi er på ul for å bekrefte at det er hjerteslag. 
Da jeg hadde forsøk på Riksen, sluttet jeg vet positiv test. Regner med jeg skal fortsette nå fordi jeg har mistet før.

Lisegikkpåskolen skrev (20 timer siden):

Masse lykke til! Jeg tok det i tre uker etter positiv test. Privat her, men virker som det er veldig forskjell fra person til person etter å ha sett det samme spørsmålet i en annen tråd. 

Tusen takk begge to! Føler meg mindre stresset denne gangen, men har nok innerst inne litt mindre forhåpninger om positiv test🙈 Kjenner det er litt lettere å ta det som det kommer, men håper selvfølgelig på det beste. Fra Ullevål nå fikk jeg beskjed om å ta cyclogest i 15 dager, men første forsøk på Hausken skulle jeg ta fra egguttak til 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som har testet positivt, hvordan føles kroppen? ❤️  Og hvor langt er dere på vei nå? 😊 

Anonymkode: e3657...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle starte stimulering til andre IVF forsøk i dag. Men blødningen som startet i går var så lett, og forsvant like fort som den kom. Tok uansett test før Letrozol, og den er jo svakt positiv.d hva gjør jeg nå? Jeg kan jo ikke starte. Skal jeg ringe vakttelefonen, eller kan jeg like godt vente til mandag, så hvordan det går og ringe dem da?

Endret av Minimas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minimas skrev (12 timer siden):

Jeg skulle starte stimulering til andre IVF forsøk i dag. Men blødningen som startet i går var så lett, og forsvant like fort som den kom. Tok uansett test før Letrozol, og den er jo svakt positiv.d hva gjør jeg nå? Jeg kan jo ikke starte. Skal jeg ringe vakttelefonen, eller kan jeg like godt vente til mandag, så hvordan det går og ringe dem da?

Oj! Spennende! Tør jeg si gratulerer?! 
Har du fått snakket med klinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dere som har testet positivt, hvordan føles kroppen? ❤️  Og hvor langt er dere på vei nå? 😊 

Jeg spottet i morges, men det var så lite og helt lyst rosa. Ble brått stresset, men kom på at dette var visst vanlig med cyclogest. Har ikke kommet noe mer enn det bittelille i morges, så da prøver jeg ikke å tenke på det. Er 5+5 i dag og alt er normalt. Tanken på å fortelle om det er kjempe skummel, da det har gått så dårlig før. Ingen som vet noe enda. 

Tenker at jeg ikke skriver noe mer her fra nå av om graviditeten, med mindre jeg faktisk mister ❤️ Men, takk som spør 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (38 minutter siden):

Jeg spottet i morges, men det var så lite og helt lyst rosa. Ble brått stresset, men kom på at dette var visst vanlig med cyclogest. Har ikke kommet noe mer enn det bittelille i morges, så da prøver jeg ikke å tenke på det. Er 5+5 i dag og alt er normalt. Tanken på å fortelle om det er kjempe skummel, da det har gått så dårlig før. Ingen som vet noe enda. 

Tenker at jeg ikke skriver noe mer her fra nå av om graviditeten, med mindre jeg faktisk mister ❤️ Men, takk som spør 🥰

Det er veldig forståelig. Lykke til fremover ❤️ Jeg er i samme båt. Så vil bare si lykke til til dere andre også med alt dere står i. Det er en utrolig tøff gjeng dette her! Fint å kunne dele det man står i med noen som forstår ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er veldig forståelig. Lykke til fremover ❤️ Jeg er i samme båt. Så vil bare si lykke til til dere andre også med alt dere står i. Det er en utrolig tøff gjeng dette her! Fint å kunne dele det man står i med noen som forstår ❤️

Takk! Samme til deg også! Reisen er på ingen måte over! 🙈 Send meg gjerne en pm om du vil skravle litt mer etterhvert ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...