Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fruttrutt skrev (16 minutter siden):

Takk for lykkeønskninger🫶🏼 Innsett gikk fint, litt vrien tilkomst så hun måtte frem med ekstra verktøy- men det var ikke noe stress. Så nå er det bare å vente og håpe den lille klorer seg fast🥰🤞🏼 Test om 14 dager sa de… 

Lykke til med innsett og uttak imorgen @Frk.Pøls & @Lemenet 

Gratulerer som ruger!! Bare den siste innspurten igjen nå 😃

Og tusen takk! Gleder meg til å endelig komme over til rugerstadiet og dpo land. Hvilke støttemedisiner får du?

Skrevet
Frk.Pøls skrev (9 timer siden):

Gratulerer som ruger!! Bare den siste innspurten igjen nå 😃

Og tusen takk! Gleder meg til å endelig komme over til rugerstadiet og dpo land. Hvilke støttemedisiner får du?

Takktakk, veeeeldig spennende tid dette! Så nå driver jeg og overtenker hvor hardt det er ok å trene de neste 2 ukene 😂

Jeg tar cyclogest morgen og kveld, begynte på mandag og skulle ta i 14 dager til(fra igår) - og ved graviditet ca en uke til etter positiv test. Enn du?

Skrevet

Har vært og tatt blodprøve på morgenkvisten for å måle HCG, og hun som tok prøven på meg på Fürst mente det kunne ta en uke å få svar. Hvordan skal jeg holde ut 😔

Skrevet
TheLibrarian skrev (15 minutter siden):

Har vært og tatt blodprøve på morgenkvisten for å måle HCG, og hun som tok prøven på meg på Fürst mente det kunne ta en uke å få svar. Hvordan skal jeg holde ut 😔

En uke for å få svar på blodprøver?? D hørtes lenge ut. Kanskje det er worst case og de sier det for å unngå «mas» etter 2 dager? Kan jo håpe på det hvertfall 😌 

Har ikke så mange gode tips for å ta hjernen vekk fra ventingen dessverre, min plan er å prøve å leve så normalt som mulig og å trene og gå turer. Rett og slett bare prøve å nyte- er nok lettere sagt enn gjort, men ser ingen annen mulighet 🫶🏼

• Hjerte 1
Skrevet
TheLibrarian skrev (36 minutter siden):

Det tar sikkert ikke så lang tid❤️

Negativt forsøk her, nytt uttak i høst… 

• Hjerte 3
Skrevet
Maria0304 skrev (1 time siden):

Det tar sikkert ikke så lang tid❤️

Negativt forsøk her, nytt uttak i høst… 

De tok prøver av D-vitaminnåvet også, er visst den som kan drøye.. da er det vel lov å håpe at de sender HCG-resultatet hvis det blir ferdig før 🙏

• Liker 1
Skrevet

Aleris ringte nå, HCG på 206 ❤️❤️❤️

• Liker 1
  • Hjerte 10
Skrevet
TheLibrarian skrev (5 timer siden):

Aleris ringte nå, HCG på 206 ❤️❤️❤️

Gratulerer 😍🥳

• Hjerte 1
Skrevet

Oppdatering fra hausken,  det ble 8 på frys 😊 Blir å nyte sommeren nå, og glede seg til August 🙌🤗

• Liker 1
  • Hjerte 8
Skrevet
Boei skrev (39 minutter siden):

Oppdatering fra hausken,  det ble 8 på frys 😊 Blir å nyte sommeren nå, og glede seg til August 🙌🤗

Wow så fantastisk! Gratulerer 😍😍

• Hjerte 1
Skrevet
Boei skrev (På 12.6.2025 den 19.19):

Ååå spennende! Det kommer til å gå så fint ☺️ Det er jo kjempe gode sjangser, trenger jo bare the golden one 🥰 Krysser alt jeg har og eier på at det egget blir fanget imorgen. Masse lykke til😇🙌🤞

Frk.Pøls skrev (På 12.6.2025 den 19.43):

Dette kommer til å gå så fint ☺️ Masse lykke til i morgen! 😄

Fruttrutt skrev (22 timer siden):

Takk for lykkeønskninger🫶🏼 Innsett gikk fint, litt vrien tilkomst så hun måtte frem med ekstra verktøy- men det var ikke noe stress. Så nå er det bare å vente og håpe den lille klorer seg fast🥰🤞🏼 Test om 14 dager sa de… 

Lykke til med innsett og uttak imorgen @Frk.Pøls & @Lemenet 

Tusen takk for lykkeønskninger dere! 🥰

Uttaket gikk bra, de sa 8 egg på klinikken og i journalen står det 9. Men de advarte meg om at noen av eggene de fikk ut såg noe umoden ut, så blir spennende å se hvor mange som henger med i morgen🤞🏻

Dagen i dag har for det meste bestått av søvn, så veldig spent på om det er mer igjen til nattestimene 😂😴

• Hjerte 2
Skrevet

Så festlig å se mange gode nyheter her inne i dag, både med egg på frys, gode HCG resultater og vellykkede innsett🤩

Det gir håp🥳

@Boei@TheLibrarian@Fruttrutt

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Da er jeg også endelig ruger igjen! Vi fikk også to på frys, noe som er kjempe deilig! Vi har jo bestemt at dette var siste fersk forsøk, så det var godt for sjelen å få et par livliner 💕
Selve innsettet var faktisk noe smertefullt denne gangen, noe jeg aldri har opplevd før, og dette er tross alt 6.innsett. Legen sa det mest sannsynlig var fordi blæren min ikke var full nok. Til tross for at jeg ikke hadde tisset på de to timene jeg fikk beskjed om. Så, tips til alle, drikk nok vann først! 😅
Jeg er fremdeles sår og øm etter uttaket, så tanken på å endelig være ruger og være ferdig med den verste fysiske delen, er utrolig deilig! 

Fruttrutt skrev (12 timer siden):

Takktakk, veeeeldig spennende tid dette! Så nå driver jeg og overtenker hvor hardt det er ok å trene de neste 2 ukene 😂

Jeg tar cyclogest morgen og kveld, begynte på mandag og skulle ta i 14 dager til(fra igår) - og ved graviditet ca en uke til etter positiv test. Enn du?

Nå er jeg i samme båt som deg! Har testdato 25/6, du har vel noe i den duren du også? 
På skrivet fra Hausken står det " Ha et normalt aktivitetsnivå, men unngå kraftige og brå bevegelser som for eksempel jogging, ettersom dien eggstokker fremdeles er forstørret"  🙂

Cyclogest morgen og kveld her og, frem til uke 7. I tillegg får jeg prednisolon frem til testdag, og albyl-e også hlet til uke 7. Om jeg kommer så langt denne gangen, så regner jeg med at jeg får vite da om jeg skal holde på videre🙂

Skrevet
Lemenet skrev (22 minutter siden):

Uttaket gikk bra, de sa 8 egg på klinikken og i journalen står det 9. Men de advarte meg om at noen av eggene de fikk ut såg noe umoden ut, så blir spennende å se hvor mange som henger med i morgen🤞🏻

Dagen i dag har for det meste bestått av søvn, så veldig spent på om det er mer igjen til nattestimene 😂😴

8/9 er veldig bra resultat 😊 Blir spennende å høre hvordan befruktningen har gått i morgen!

Skrevet
Frk.Pøls skrev (4 minutter siden):

8/9 er veldig bra resultat 😊 Blir spennende å høre hvordan befruktningen har gått i morgen!

Frk.Pøls skrev (5 minutter siden):

Da er jeg også endelig ruger igjen! Vi fikk også to på frys, noe som er kjempe deilig! Vi har jo bestemt at dette var siste fersk forsøk, så det var godt for sjelen å få et par livliner 💕
Selve innsettet var faktisk noe smertefullt denne gangen, noe jeg aldri har opplevd før, og dette er tross alt 6.innsett. Legen sa det mest sannsynlig var fordi blæren min ikke var full nok. Til tross for at jeg ikke hadde tisset på de to timene jeg fikk beskjed om. Så, tips til alle, drikk nok vann først! 😅
Jeg er fremdeles sår og øm etter uttaket, så tanken på å endelig være ruger og være ferdig med den verste fysiske delen, er utrolig deilig! 

Nå er jeg i samme båt som deg! Har testdato 25/6, du har vel noe i den duren du også? 
På skrivet fra Hausken står det " Ha et normalt aktivitetsnivå, men unngå kraftige og brå bevegelser som for eksempel jogging, ettersom dien eggstokker fremdeles er forstørret"  🙂

Cyclogest morgen og kveld her og, frem til uke 7. I tillegg får jeg prednisolon frem til testdag, og albyl-e også hlet til uke 7. Om jeg kommer så langt denne gangen, så regner jeg med at jeg får vite da om jeg skal holde på videre🙂

Jeg er veldig fornøyd, og håper jeg i første omgang skal få noe å sette inn. Noen egg på frys hadde vært en skikkelig bonus 😍

Krysser fingrene for deg i rugeperioden og håper at eggene på frys kan bli søskenforsøk dersom dere ønsker det senere!

Skal ta med tipset om å drikke litt vann i forkant, så satser jeg på å unngå smerter på mandagens potensielle innsett 😃

• Hjerte 1
Annonse
Skrevet
Frk.Pøls skrev (39 minutter siden):

Åh, 2 på frys og- fantastisk😍 Gir en trygghet det synes jeg. 

Hmm, ja, mener det var 26.06 de sa jeg skulle teste og ringe de jeg- har lagt papirene litt vekk for å ikke lese de samme setningene om igjen mange ganger hver dag😅 Hun sa og 14 dager, så 26 stemmer nok godt. Så får vi se om jeg klarer å vente så lenge.. 

Prednisolon og albyl-e, hva hjelper det for? Vet du grunnen til at du har fått det i tillegg til cyclogest? 

Normalt aktivitetsnivå ja.. Tenker jo det jeg og. Og eggstokkene mine er jo helt normale siden det her er fryseforsøk. Men likevel. Akkurat den intervalløkta som egentlig står på planen imorgen tror jeg kanskje utgår 🙈😅

Her har det vært mye murring idag i hvert fall, men det ble jo rotet litt inni der igår så det er sikkert ikke helt unaturlig. 

Skrevet
Lemenet skrev (1 time siden):

Spennede😍🤞🏼Med eggene altså, ikke så mye med nattesøvnen 😂

Skrevet
Fruttrutt skrev (38 minutter siden):

Åh, 2 på frys og- fantastisk😍 Gir en trygghet det synes jeg. 

Hmm, ja, mener det var 26.06 de sa jeg skulle teste og ringe de jeg- har lagt papirene litt vekk for å ikke lese de samme setningene om igjen mange ganger hver dag😅 Hun sa og 14 dager, så 26 stemmer nok godt. Så får vi se om jeg klarer å vente så lenge.. 

Prednisolon og albyl-e, hva hjelper det for? Vet du grunnen til at du har fått det i tillegg til cyclogest? 

Normalt aktivitetsnivå ja.. Tenker jo det jeg og. Og eggstokkene mine er jo helt normale siden det her er fryseforsøk. Men likevel. Akkurat den intervalløkta som egentlig står på planen imorgen tror jeg kanskje utgår 🙈😅

Her har det vært mye murring idag i hvert fall, men det ble jo rotet litt inni der igår så det er sikkert ikke helt unaturlig. 

Jeg kommer aldri til å klare å vente så lenge med å teste 😂 Planen min er som regel alltid å vente til hvert fall 9 eller 10 dpo, men starter alltid før 😋bestilte ekstremt mange flere tester enn jeg trenger i går 😂

Får prednisolon for overaktivt imunforsvar. Det er rett og slett immundempende tabletter som skal hjelpe kroppen å ikke se på embryoet som noe den skal støte fra seg. Albyl-e er en blodfortynnende. Skal hjelpe embryoet og feste seg bedre. Selv om et ikke er noen konkret forskning som støtter dette, så var de null stress å få det når jeg spurte. Jeg fikk det fordi jeg har hatt to exu og en ma i uke 8, nå i febrar/mars. 

For deg er det nok ikke noe stress å trene som normalt når ikke du er stimulert ☺️ Du kan alltids høre med klinikken for sikkerhets skyld, så slipper du å være usikker ☺️

Får håpe at murringene ikke gir seg! Jeg har ikke så mye murringer, mer lettere smerter og ømhet etter egguttaket. Prøver å ikke tenke så mye på det egentlig. Kroppen har fått kjørt seg ganske kraftig 😏

Skrevet
Frk.Pøls skrev (10 timer siden):

Jeg kommer aldri til å klare å vente så lenge med å teste 😂 Planen min er som regel alltid å vente til hvert fall 9 eller 10 dpo, men starter alltid før 😋bestilte ekstremt mange flere tester enn jeg trenger i går 😂

Får prednisolon for overaktivt imunforsvar. Det er rett og slett immundempende tabletter som skal hjelpe kroppen å ikke se på embryoet som noe den skal støte fra seg. Albyl-e er en blodfortynnende. Skal hjelpe embryoet og feste seg bedre. Selv om et ikke er noen konkret forskning som støtter dette, så var de null stress å få det når jeg spurte. Jeg fikk det fordi jeg har hatt to exu og en ma i uke 8, nå i febrar/mars. 

For deg er det nok ikke noe stress å trene som normalt når ikke du er stimulert ☺️ Du kan alltids høre med klinikken for sikkerhets skyld, så slipper du å være usikker ☺️

Får håpe at murringene ikke gir seg! Jeg har ikke så mye murringer, mer lettere smerter og ømhet etter egguttaket. Prøver å ikke tenke så mye på det egentlig. Kroppen har fått kjørt seg ganske kraftig 😏

Usikker på hvor lenge jeg venter med å ta test, det er noe med å teste tidlig som skremmer meg litt😅

Aaah, skjønner. Første gang du prøver med den komboen da? Håper det gjør susen🤞🏼

Ja, kroppen får skikkelig juling av den behandlingen her. Hodet og forsåvidt😌

Skrevet
Fruttrutt skrev (17 timer siden):

Spennede😍🤞🏼Med eggene altså, ikke så mye med nattesøvnen 😂

Her gikk det dessverre bedre med nattesøvnen enn eggene🥺

Ble oppringt i dag og de er usikker på om eggene bare er ekstremt umoden eller hva som er problemet. Men per nå kunne hun ikke se noen befruktning. Skulle likevel ringe meg i morgen, men kan se ut som det ikke blir noe å sette tilbake 😢

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...