Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hafruefrøkna skrev (5 timer siden):

hei! er ny i tråden og på KG. 
etter snart 4 år som prøvende og 1,5 år i kontakt med lege/sykehus skjedde det endelig ting. 
16.5 hadde vi uttak av egg, og innsett i går (21.5). Så nå går dagene til å vente og håpe. 
Vi fikk også ett embryo på frys. Er første gang vi har innsett. Så kan trygt si vi er spente. blir 10 lange dager før testing.

Går offentlig, Sykehuset i Porsgrunn. Litt blandede følelser omkring opplevelsen med de frem til nå. 
Skulle egentlig ha uttak og innsett i mars, men dagen for ultralyd og videre beskjed om medisinering kom dessverre på en fredag og de på sykehuset glemte å ta kontakt så ble ett avbrutt forsøk. Og deretter videre utsatt pga påske.. MEN nå kom vi endelig lengre i behandling. Ja vi sendte klage, de førte avvik og lovte at det aldri skulle skje igjen. Pluss at vi fikk dekt medisiner for mai forsøket. 

Medisiner denne gangen var meriofert på høyeste dose (300) og vi fikk 7 egg (der 1 var eggeskall, 2 som ble til embryo av god kvalitet og resten ikke gode nok) 

Hei og velkommen hit! 
Tiden i dpo-land er seig, men det går heldigvis fremover ☺️

Hvordan gikk det å ta meriofert? Jeg har så mye trykk i sprøytene at jeg søler mye når jeg tar den ut av glasset. Spesielt den første😩

Skrevet
Frk.Pøls skrev (27 minutter siden):

Jeg får så mye trykk i det første glasset at det spruter ut. Hvordan unngår jeg det? Klinikken sa jeg skulle banke på sprøyta for å få ut luft, men synes ikke det hjelper. Jeg har 450 dose og 3 glass jeg skal blande. Får garantert ikke i meg alt. Er den første glasset jeg føler trykket er høyest, så blir det bedre på de andre. Men, det er jo så sykt frustrerende!

Det kan jeg ikke svare på dessverre :( 

Skrevet
Frk.Pøls skrev (12 timer siden):

Hei og velkommen hit! 
Tiden i dpo-land er seig, men det går heldigvis fremover ☺️

Hvordan gikk det å ta meriofert? Jeg har så mye trykk i sprøytene at jeg søler mye når jeg tar den ut av glasset. Spesielt den første😩

Ja finner ting å bruke tida på annet enn å gå å undre 😅

Opplevde mest trykk på den aller første dagen jeg satte, men hjalp å bare holde stemplet tilbake så vet ikke hva det var med mine men hadde ingen problemer etter det. 
Ville ellers bare tatt kontakt med sykehuset/klinikken og spørre de. 

håper du finner ut av det ❤️ 

Skrevet

I følge ultralyd i dag er ikke slimhinnen min helt klar for innsett, så da blir det dobbel dose Letrozol i tre dager og så ny ultralyd på mandag. 

• Hjerte 3
Skrevet
TheLibrarian skrev (2 timer siden):

I følge ultralyd i dag er ikke slimhinnen min helt klar for innsett, så da blir det dobbel dose Letrozol i tre dager og så ny ultralyd på mandag. 

Oi, direkte? Visste ikke det gikk an å behandle med letrozol «inni» syklus, det er jo kjekt å vite hvis d skulle bli aktuelt. Jeg fikk samme beskjed forrige syklus på ultralyd, men var aldri snakk om å booste med letrozol på nytt i samme syklus. Jeg hadde ingen folikler som var på gang heller da, så da blir det kanskje annerledes. 

Skrevet
Hafruefrøkna skrev (21 timer siden):

hei! er ny i tråden og på KG. 
etter snart 4 år som prøvende og 1,5 år i kontakt med lege/sykehus skjedde det endelig ting. 
16.5 hadde vi uttak av egg, og innsett i går (21.5). Så nå går dagene til å vente og håpe. 
Vi fikk også ett embryo på frys. Er første gang vi har innsett. Så kan trygt si vi er spente. blir 10 lange dager før testing.

Går offentlig, Sykehuset i Porsgrunn. Litt blandede følelser omkring opplevelsen med de frem til nå. 
Skulle egentlig ha uttak og innsett i mars, men dagen for ultralyd og videre beskjed om medisinering kom dessverre på en fredag og de på sykehuset glemte å ta kontakt så ble ett avbrutt forsøk. Og deretter videre utsatt pga påske.. MEN nå kom vi endelig lengre i behandling. Ja vi sendte klage, de førte avvik og lovte at det aldri skulle skje igjen. Pluss at vi fikk dekt medisiner for mai forsøket. 

Medisiner denne gangen var meriofert på høyeste dose (300) og vi fikk 7 egg (der 1 var eggeskall, 2 som ble til embryo av god kvalitet og resten ikke gode nok) 

Off, som om ikke ventetiden er lang nok innimellom alle ting i den her prosessen så klarer de å glemme å ta kontakt. Lov å kjenne på litt frustrasjon når det følges opp med å treffe i påsken da🫠 Godt dere er igang nå da hvertfall! Lykke til, krysser fingrene

Skrevet

Da var en ny syklus sparket igang, med intense kramper og følelsen av å være skyldig energi🫠 Om 2 dager starter jeg på dobbel dose letrozol og 2.juni blir det ultralyd for å sjekke status. 
Jeg blir så sliten og nedstemt av letrozol jeg, skiiikkelig depresso. Hååååper ikke dobbel dose betyr dobbelt bivirkninger🫣

Spennende at vi er flere rundt samme tid som skal i gang med fryseforsøk da! Håper vi alle kommer til innsett, frister ikke med enda et avbrudd her kjenner jeg.
Skulle liksom satt inn i mars, sånn i teorien- om det ikke var for overstimulering, nå blir det juni hvis vi er heldig. Kjennes litt som vi aldri kommer ut av startblokka. Sorry. Ikke meninga å klage. Blir litt frustrert innimellom😅

Skrevet
Fruttrutt skrev (19 minutter siden):

Oi, direkte? Visste ikke det gikk an å behandle med letrozol «inni» syklus, det er jo kjekt å vite hvis d skulle bli aktuelt. Jeg fikk samme beskjed forrige syklus på ultralyd, men var aldri snakk om å booste med letrozol på nytt i samme syklus. Jeg hadde ingen folikler som var på gang heller da, så da blir det kanskje annerledes. 

Jeg har aldri vært med på dette før (fryseforsøk), så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Jeg vet bare at jeg har normal og stabil syklus fra før av 🙂 Har stusset litt på bruken av Letrozol, men har skjønt at det brukes for å «booste» hele eggløsningsprosessen. Spent på hva dobbel dose gjør med kropp og hode - eneste jeg har kjent hittil er at jeg har vært litt mer følsom og hatt litt mer murringer kanskje. 

Skrevet
TheLibrarian skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri vært med på dette før (fryseforsøk), så jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Jeg vet bare at jeg har normal og stabil syklus fra før av 🙂 Har stusset litt på bruken av Letrozol, men har skjønt at det brukes for å «booste» hele eggløsningsprosessen. Spent på hva dobbel dose gjør med kropp og hode - eneste jeg har kjent hittil er at jeg har vært litt mer følsom og hatt litt mer murringer kanskje. 

Jeg får letrozol for å få eggløsning og fikk jo avbrudd sist fordi det ikke skjedde noe, så skal på dobbel dose nå i håp om at jeg får eggløsning da. Men behandlingen varierer kanskje litt ut ifra hva som er utgangspunkt og historikk. 
Synes det er veldig spennende og interessant å høre andres erfaringer, for jeg får litt inntrykk av at man må ta litt ansvar og komme litt med forslag selv til behandling innimellom- ihvertfall for meg som er i det offentlige. 

Ekstra murring og følsomhet på letrozol høres kjent ut ja😅

Skrevet
Fruttrutt skrev (31 minutter siden):

Jeg får letrozol for å få eggløsning og fikk jo avbrudd sist fordi det ikke skjedde noe, så skal på dobbel dose nå i håp om at jeg får eggløsning da. Men behandlingen varierer kanskje litt ut ifra hva som er utgangspunkt og historikk. 
Synes det er veldig spennende og interessant å høre andres erfaringer, for jeg får litt inntrykk av at man må ta litt ansvar og komme litt med forslag selv til behandling innimellom- ihvertfall for meg som er i det offentlige. 

Ekstra murring og følsomhet på letrozol høres kjent ut ja😅

Håper dobbel dose gjør susen for deg 🙂

• Hjerte 1
Skrevet
TheLibrarian skrev (På 23.5.2025 den 15.09):

Håper dobbel dose gjør susen for deg 🙂

Takk det samme og lykke til på ul i dag 🤞🏼

Skrevet
Fruttrutt skrev (2 timer siden):

Takk det samme og lykke til på ul i dag 🤞🏼

Takk for det! Ultralyden gikk fint, dobbel dose Letrozol hadde modnet både follikler og slimhinnen. Eggløsningssprøyten skal settes på onsdag denne uken, og innsett blir tirsdag i neste uke. 

• Hjerte 1
Skrevet
TheLibrarian skrev (3 timer siden):

Takk for det! Ultralyden gikk fint, dobbel dose Letrozol hadde modnet både follikler og slimhinnen. Eggløsningssprøyten skal settes på onsdag denne uken, og innsett blir tirsdag i neste uke. 

Så kjekt å høre🫶🏼

Åja, skal du sette eggløsningssprøyte. Går du på medisiner frem til du setter den da? Jeg skal bare måle etter eggløsning og ta det ut ifra det, så er litt stressa for å gå glipp av det- at jeg måler feil, men det må jo bare gå greit. Sprøyte høres litt enklere ut sånn sett- da vet man liksom eksakt. Rart det er så ulikt, hvor hører du til?

Skrevet
Fruttrutt skrev (8 minutter siden):

Så kjekt å høre🫶🏼

Åja, skal du sette eggløsningssprøyte. Går du på medisiner frem til du setter den da? Jeg skal bare måle etter eggløsning og ta det ut ifra det, så er litt stressa for å gå glipp av det- at jeg måler feil, men det må jo bare gå greit. Sprøyte høres litt enklere ut sånn sett- da vet man liksom eksakt. Rart det er så ulikt, hvor hører du til?

Jeg skal visst også det, i tillegg til at jeg tester etter eggløsning selv. Veit ikke om jeg skal sette den likt som jeg har eggløsning da😅 skal på ny ultralyd på onsdag. Har gått på femar fra syklusdag 4-9. 

Skrevet
Fruttrutt skrev (7 minutter siden):

Så kjekt å høre🫶🏼

Nei, tok siste Letrozol i går faktisk. Nå skal jeg bare sette eggløsningssprøyten på onsdag, og så begynne med progesteron på fredag. Jeg har testet eggløsning hver dag nå siden torsdag i forrige uke, og skulle egentlig hatt eggløsning i dag, men den lar vente på seg. Legen så på folliklene på ultralyden og mente at jeg sikkert fikk eggløsning på onsdag, så skal teste frem til da. Likevel skal jeg altså sette eggløsningssprøyten. Jeg blir ikke klok på dette, men må bare stole på at det er riktig! 

Går hos Aleris, gjør det privat. 

Skrevet
TheLibrarian skrev (18 minutter siden):

Nei, tok siste Letrozol i går faktisk. Nå skal jeg bare sette eggløsningssprøyten på onsdag, og så begynne med progesteron på fredag. Jeg har testet eggløsning hver dag nå siden torsdag i forrige uke, og skulle egentlig hatt eggløsning i dag, men den lar vente på seg. Legen så på folliklene på ultralyden og mente at jeg sikkert fikk eggløsning på onsdag, så skal teste frem til da. Likevel skal jeg altså sette eggløsningssprøyten. Jeg blir ikke klok på dette, men må bare stole på at det er riktig! 

Hahah derfor vi har likt forløp, aleris her og.

Skrevet
Maria0304 skrev (16 minutter siden):

Gøy! Lykke til ☺️

• Hjerte 1
Skrevet
TheLibrarian skrev (53 minutter siden):

Maria0304 skrev (34 minutter siden):

Aaaah, spennende! Rart at det er ulikt med sprøyte og ikke- eller, kanskje jeg skal uten at jeg vet. Men skulle tro resepten lå klar og at det hadde blitt nevnt om det var sånn 😅

Heier på dere iaf, og krysser alt for at det modnes i den kroppen her og denne syklusen 😌

• Hjerte 2
Skrevet
Fruttrutt skrev (1 time siden):

Aaaah, spennende! Rart at det er ulikt med sprøyte og ikke- eller, kanskje jeg skal uten at jeg vet. Men skulle tro resepten lå klar og at det hadde blitt nevnt om det var sånn 😅

Heier på dere iaf, og krysser alt for at det modnes i den kroppen her og denne syklusen 😌

Takk i like måte🙌🏻❤️

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Feil gruppe

Endret av SeBraHaHa
Feil geuppep

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...