Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
TheLibrarian skrev (9 timer siden):

Hvor tidlig kan man egentlig teste? Jeg hadde innsett for 6 dager siden og er utålmodig.. 

(Jeg har testet og Ovitrelle er i alle fall ute av kroppen)

Ser at mange tester 4-6 dager etter innsett. Men det er ekstremsport. 

Er den negativ så er det ekstra vondt, for du klarer ikke helt å akseptere det 100% før  blodprøven gir svar. 

Anonymkode: 34c70...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, TheLibrarian said:

Hvor tidlig kan man egentlig teste? Jeg hadde innsett for 6 dager siden og er utålmodig.. 

(Jeg har testet og Ovitrelle er i alle fall ute av kroppen)

I skrivet jeg fikk med fra Ullevål etter innsett så står det 14 dager etter å ha tatt ut egg eller 9-12 dager etter innsett. For min del betyr det at jeg tidligst kan teste på onsdag. Jeg tror jeg skal holde ut, men det er tøft! 😅🙏

Hvordan går ventetiden for deg nå? 

Anonymkode: 2ed76...19c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I skrivet jeg fikk med fra Ullevål etter innsett så står det 14 dager etter å ha tatt ut egg eller 9-12 dager etter innsett. For min del betyr det at jeg tidligst kan teste på onsdag. Jeg tror jeg skal holde ut, men det er tøft! 😅🙏

Hvordan går ventetiden for deg nå? 

Jeg har allerede røket, tok en test i dag tidlig, og der var det ingen antydning. Er på dag 6 etter uttak. Tenker jeg tar en ny test på onsdag, og så er den opprinnelige testdagen på fredag. Tror jeg gjør det sånn for å skåne meg selv, å kun teste på testdagen for så og få en negativ test det tror jeg ikke at jeg takler. 

Ventetiden går litt så som så som du ser 😅 Hva med deg? 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, TheLibrarian said:

Jeg har allerede røket, tok en test i dag tidlig, og der var det ingen antydning. Er på dag 6 etter uttak. Tenker jeg tar en ny test på onsdag, og så er den opprinnelige testdagen på fredag. Tror jeg gjør det sånn for å skåne meg selv, å kun teste på testdagen for så og få en negativ test det tror jeg ikke at jeg takler. 

Ventetiden går litt så som så som du ser 😅 Hva med deg? 

Samme her om ventetiden. 😅  Jeg forsøker å legge det fra meg, men samtidig så sitter jeg bare og kjenner etter symptomer, analyserer og vurderer. 🫣 Alt kan liksom være et tegn på begge deler, og jeg tror jeg har hatt dem alle.

Men tror jeg klarer å avstå fra å teste nettopp fordi jeg er så redd for negativ. Akkurat nå føles det nesten litt bedre å bare leve i håpet. 

Jeg håper virkelig neste test er positiv for deg! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Samme her om ventetiden. 😅  Jeg forsøker å legge det fra meg, men samtidig så sitter jeg bare og kjenner etter symptomer, analyserer og vurderer. 🫣 Alt kan liksom være et tegn på begge deler, og jeg tror jeg har hatt dem alle.

Men tror jeg klarer å avstå fra å teste nettopp fordi jeg er så redd for negativ. Akkurat nå føles det nesten litt bedre å bare leve i håpet. 

Jeg håper virkelig neste test er positiv for deg! 

Takk for det, hold meg gjerne oppdatert 🙂

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, TheLibrarian said:

Takk for det, hold meg gjerne oppdatert 🙂

Liten spotting som jeg kunne bortforklare for meg selv ble til tante rød. Det blir nok derfor ikke noe denne gang. 

Jeg krysser fingrene for at alt går bra med deg og ønsker deg all lykke til. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Liten spotting som jeg kunne bortforklare for meg selv ble til tante rød. Det blir nok derfor ikke noe denne gang. 

Jeg krysser fingrene for at alt går bra med deg og ønsker deg all lykke til. ❤️

Så dumt 😔 Dette er en hard prosess altså! Prøver dere igjen med en gang eller venter dere? 

Jeg tok ny test i dag, piner meg selv ved å holde på sånn, men men.. den er helt kritthvit, og jeg kjenner murringer som minner om mensens ankomst, så det gikk nok ikke for oss heller. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, TheLibrarian said:

Så dumt 😔 Dette er en hard prosess altså! Prøver dere igjen med en gang eller venter dere? 

Jeg tok ny test i dag, piner meg selv ved å holde på sånn, men men.. den er helt kritthvit, og jeg kjenner murringer som minner om mensens ankomst, så det gikk nok ikke for oss heller. 

Jeg er alene i prosessen og tenker jeg får høre litt med legene hva de anbefaler. Det er sikkert greit både for kropp og sjel å ta en liten pause, men det blir jo statistisk sett bare vanskeligere med alderen, så må nok starte opp så raskt jeg kan igjen. 

Hva med dere om det ikke skulle gå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er alene i prosessen og tenker jeg får høre litt med legene hva de anbefaler. Det er sikkert greit både for kropp og sjel å ta en liten pause, men det blir jo statistisk sett bare vanskeligere med alderen, så må nok starte opp så raskt jeg kan igjen. 

Hva med dere om det ikke skulle gå? 

Veldig tøft av deg å gjøre dette alene synes jeg ❤️ 

Vi fikk et på frys fra siste uttak, så vi setter det nok inn så raskt vi får muligheten. Får høre med klinikken om det blir denne syklusen eller neste. Går ikke det så har vi to forsøk igjen av pakken vi kjøpte. Usikker på om jeg vil kjøpe flere forsøk hvis det heller ikke går, er forferdelig dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, TheLibrarian said:

Veldig tøft av deg å gjøre dette alene synes jeg ❤️ 

Vi fikk et på frys fra siste uttak, så vi setter det nok inn så raskt vi får muligheten. Får høre med klinikken om det blir denne syklusen eller neste. Går ikke det så har vi to forsøk igjen av pakken vi kjøpte. Usikker på om jeg vil kjøpe flere forsøk hvis det heller ikke går, er forferdelig dyrt. 

Det stemmer. Så bra. Da får dere en ny sjanse ganske raskt. ❤️

Da antar jeg dere gjør det privat, siden dere har kjøpt en pakke? Hva med å etter hvert starte prosessen med det offentlige, og så har dere 3 nye forsøk om det ikke skulle gå og dere ønsker å fortsette? Man må jo fortsatt betale for medisiner, men ikke i nærheten av så dyrt som privat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det stemmer. Så bra. Da får dere en ny sjanse ganske raskt. ❤️

Da antar jeg dere gjør det privat, siden dere har kjøpt en pakke? Hva med å etter hvert starte prosessen med det offentlige, og så har dere 3 nye forsøk om det ikke skulle gå og dere ønsker å fortsette? Man må jo fortsatt betale for medisiner, men ikke i nærheten av så dyrt som privat. 

Vi gjør det privat. Jeg er 40 år, har et barn fra før, og uten at jeg har sjekket mistenker jeg at det tar for lang tid for oss med den offentlige prosessen. 

Skrevet
AnneMarielle skrev (På 13.4.2025 den 19.12):

Medisinskfaglige feil og mangelfull oppfølgning som var bidragende til at jeg fikk alvorlig overstimuleringssyndrom. Endte med lang sykehusinnleggelse. Dette gjelder en spesiell lege. I perioden før innleggelse var det svært vanskelig å komme gjennom på telefon til IVF-sykepleier da de var underbemannet. Når det er sagt er jeg fornøyd med oppfølgning fra annen lege ved Medicus i etterkant av sykehusinnleggelsen, og sykepleierne er bedre bemannet nå. Hvis du har kompliserende faktorer som endometriose og/eller PCO/PCOS, ville jeg styrt unna denne legen spesielt med henblikk på planlegging av protokoll og oppfølgning under stimulering. 

Jeg tilhører ikke dette senteret (heldigvis?), men lurer på det du sier med PCO/PCOS. Har du begge deler? Jeg har hørt at jeg har begge deler, men fra forskjellige gynekologer 🙃 Har ikke funnet noe særlig på nettet om noen som har begge deler... Jeg har blitt overstimulert ved 2 av 4 stimuleringer. Har du blitt overstimulert hver gang? 

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, TheLibrarian said:

Vi gjør det privat. Jeg er 40 år, har et barn fra før, og uten at jeg har sjekket mistenker jeg at det tar for lang tid for oss med den offentlige prosessen. 

Ja, ser den. 😕

Har du begynt å leve som normalt igjen? Jeg snakket med Ullevål og de insisterte på at det var for tidlig for meg å teste, så de negative testene spilte ingen rolle. Måtte bare fint fortsette med hele progesteron-kuren, leve som om jeg var gravid og tidligst teste på fredag. Men jeg blør jo og vet det ikke går. Da hadde det vært fint å få kose meg litt de første påskedagene etter alt man har vært gjennom…. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, ser den. 😕

Har du begynt å leve som normalt igjen? Jeg snakket med Ullevål og de insisterte på at det var for tidlig for meg å teste, så de negative testene spilte ingen rolle. Måtte bare fint fortsette med hele progesteron-kuren, leve som om jeg var gravid og tidligst teste på fredag. Men jeg blør jo og vet det ikke går. Da hadde det vært fint å få kose meg litt de første påskedagene etter alt man har vært gjennom…. 

Jeg lever som om jeg er gravid foreløpig. Skal teste på fredag og har ikke fått mensen enda, men det kjennes ut som om den er på vei. Leste et sted at noen får ikke mensen før de slutter på cyglogest, er spent på hvor mye det eventuelt tuller til syklusen da, og om det gjelder meg. 

Vi får holde ut litt til.. det blir nok ikke noe rødvin her i påsken akkurat, men litt mørk sjokolade og noe annet godt å drikke 🙂

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, TheLibrarian said:

Jeg lever som om jeg er gravid foreløpig. Skal teste på fredag og har ikke fått mensen enda, men det kjennes ut som om den er på vei. Leste et sted at noen får ikke mensen før de slutter på cyglogest, er spent på hvor mye det eventuelt tuller til syklusen da, og om det gjelder meg. 

Vi får holde ut litt til.. det blir nok ikke noe rødvin her i påsken akkurat, men litt mørk sjokolade og noe annet godt å drikke 🙂

Ja, vi har gått så lenge så kan fint gå litt til. Det er jo så verdt det om det mot formodning skulle gå. 😀 

Ved tidligere forsøk fikk jeg ikke mensen før noen dager etter at jeg stoppet opp med cyclogesten, men så kom den før nå. Jeg tenker det er som med alle andre symptomer i denne prosessen: Noe gjelder for noen noen ganger. Andre ting gjelder for andre andre ganger. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, vi har gått så lenge så kan fint gå litt til. Det er jo så verdt det om det mot formodning skulle gå. 😀 

Ved tidligere forsøk fikk jeg ikke mensen før noen dager etter at jeg stoppet opp med cyclogesten, men så kom den før nå. Jeg tenker det er som med alle andre symptomer i denne prosessen: Noe gjelder for noen noen ganger. Andre ting gjelder for andre andre ganger. 😅

Håper du får en fin påske selv om dette ikke skulle gå 🙂❤️

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, TheLibrarian said:

Håper du får en fin påske selv om dette ikke skulle gå 🙂❤️

Takk det samme! Nyt påsken. 🐣❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Negativ test 8 dager etter innsett av blastocyst 😔

• Hjerte 4
Skrevet

Negativ test på testdatoen, 10 dager etter innsett. Ikke overraskende, men likevel kjipt.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
TheLibrarian skrev (4 timer siden):

Negativ test på testdatoen, 10 dager etter innsett. Ikke overraskende, men likevel kjipt.

Åh nei :(

Håper du kommer deg styrket gjennom dette♥️

Negativ test her også...3 dager før testdato...har ikke mye håp. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...