Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heier sånn på alle her! Her har Letrozol vært prøvet i naturlig cyclus for å modne flere egg før inseminasjon, men ingen hell. Ivf og icsi etter Meriofert nå. 13 egg ut og skal sette inn to over helgen. 4. Ivf runde og utallige forsøk med inseminasjon. Hva gjør dere med medisiner som blir til overs? Det skrives ofte ut for mye, det koster enormt, man behandler det som gull, men blir ofte sittende med for mye da nye prøves neste runde. Lykke til til alle! 

Anonymkode: 51da5...426

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heier sånn på alle her! Her har Letrozol vært prøvet i naturlig cyclus for å modne flere egg før inseminasjon, men ingen hell. Ivf og icsi etter Meriofert nå. 13 egg ut og skal sette inn to over helgen. 4. Ivf runde og utallige forsøk med inseminasjon. Hva gjør dere med medisiner som blir til overs? Det skrives ofte ut for mye, det koster enormt, man behandler det som gull, men blir ofte sittende med for mye da nye prøves neste runde. Lykke til til alle! 

Oy så rart, ved min klinikk gir de meg eksakt beskjed om hva jeg skal hente ut på apoteket. Men respetene kan ofte være for flere ganger enn nødvendig. Er det injeksjoner du opplever å få for mye av eller andre medikamenter?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde jo kanskje tenke så langt som å ikke hente ut alt med en gang for antall dager kommer jo an på utvikling. Progynova fungerte ikke for meg og prøvde ikke den flere ganger så der har jeg masse til overs av tabletter. Meriofert ble det skrevet ut både en flerpakning pluss to enkelt pakninger, der har vi nå 3 stk til overs. Fyremadell selges ikke i enkeltpakninger og har trengt 6 stk, der har vi 4 til overs. Blir det flere forsøk, kan de jo være til god nytte neste gang, annet har blitt det utenom, datopenner av gonal f som jo må kastes etter åpning, men her har vi nå nådd smerteterskel etter å ha brukt over 900000 kroner og kan ikke klare å fortsette. Ti stk utvikler seg enda i dag på dag tre da, så får vi se. Alle disse tingene og antall egg har alltid sett fint ut, men å feste seg, det vil de visst ikke. Flere med innsett til uken? 🙂🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Burde jo kanskje tenke så langt som å ikke hente ut alt med en gang for antall dager kommer jo an på utvikling. Progynova fungerte ikke for meg og prøvde ikke den flere ganger så der har jeg masse til overs av tabletter. Meriofert ble det skrevet ut både en flerpakning pluss to enkelt pakninger, der har vi nå 3 stk til overs. Fyremadell selges ikke i enkeltpakninger og har trengt 6 stk, der har vi 4 til overs. Blir det flere forsøk, kan de jo være til god nytte neste gang, annet har blitt det utenom, datopenner av gonal f som jo må kastes etter åpning, men her har vi nå nådd smerteterskel etter å ha brukt over 900000 kroner og kan ikke klare å fortsette. Ti stk utvikler seg enda i dag på dag tre da, så får vi se. Alle disse tingene og antall egg har alltid sett fint ut, men å feste seg, det vil de visst ikke. Flere med innsett til uken? 🙂🤞

Noen apotek lar deg hente ut 1 Fyremadel, men ikke alle dessverre.

Jeg bor i Oslo og kunne bare stikke ned til døgnåpent apotek midt i sentrum for å få tak i medisiner, så jeg hentet gjerne bare ut nok til at jeg hadde medisiner til neste kontroll. Det kunne være 5 eller 1 dag, samma det. Jeg kjøpte også bare 300IE med Pergoveris dersom jeg ikke visste om jeg trengte 900IE, det var ca samme pris.

Ikke alle har det så enkelt og da skjønner jeg at man sitter igjen med haugevis av medisiner. Litt synd i grunn, men vi i Oslo betaler det hvite ut av øya for å bo her da, så vi går ikke akkurat i pluss vi heller. 🤣

Anonymkode: e48f1...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok et smart tips om man kan gjøre det slik ja og ellers skulle man jo kjent flere i samme situasjon og delt om samme medisiner skulle brukes og man var trygg på at det var behandlet riktig så klart. :) 

Haha huff, det er dyrt å leve ja, det er helt sikkert. 😅 Ønsker alle en fin uke og forhåpentligvis med gode nyheter om man er der i prosessen. Her håpes det av hele hjertet at denne gang, ja denne gang så må i hvertfall en av to feste seg! 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok et smart tips om man kan gjøre det slik ja og ellers skulle man jo kjent flere i samme situasjon og delt om samme medisiner skulle brukes og man var trygg på at det var behandlet riktig så klart. :) 

Haha huff, det er dyrt å leve ja, det er helt sikkert. 😅 Ønsker alle en fin uke og forhåpentligvis med gode nyheter om man er der i prosessen. Her håpes det av hele hjertet at denne gang, ja denne gang så må i hvertfall en av to feste seg! 🤞❤️

Trodde ikke at man satte inn to egg samtidig lenger. Hvorfor ble det gjort denne gangen? Hvor går du forresten?

Krysser fingrene for at de fester seg denne gangen for deg🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye følelser mens man holder på at man blir jo helt sprø🙈 Jeg har grått i to dager fordi det ikke har vært antydning til positive tester og fortalt til de få som vet at det igjen ikke er noe vits å glede seg til svar. Har testet siden 10dpo og testene i går og dagen før har vært negative, men jeg har begge dagene sett noe så svakt at jeg tenkte skyggestrek. Har testdag i dag (og skal ta blodprøver), men tok den siste testen med ukesindikator og der sto det gravid 1-2uker🥹 Er fortsatt ikke positiv og tør nok ikke håpe det gikk, og tankene spinner og går til at det burde stått flere uker. Men! Livets første positive graviditetstest og krysser forsiktig fingrene til blodprøvesvar🤞🏻

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 14.3.2025 den 19.05):

Hvordan gikk det i dag? ❤️

Vi fikk satt inn ett fint embryo, og på søndag ble vi ringt og ett lagt på frys.

Er fornøyd med det, mtp at de kun fikk ut 3 egg.

Nå er det ruging, cyclogest og kryssing av fingre og tær!🤞
Er jo super testoman, så har sett at Ovitrelle gikk ut av kroppen i går, og tenker å teste med tidligtest hver dag fremover😆.  
Lykke til og god uke alle sammen! ❤️🤞

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (2 timer siden):

Det er så mye følelser mens man holder på at man blir jo helt sprø🙈 Jeg har grått i to dager fordi det ikke har vært antydning til positive tester og fortalt til de få som vet at det igjen ikke er noe vits å glede seg til svar. Har testet siden 10dpo og testene i går og dagen før har vært negative, men jeg har begge dagene sett noe så svakt at jeg tenkte skyggestrek. Har testdag i dag (og skal ta blodprøver), men tok den siste testen med ukesindikator og der sto det gravid 1-2uker🥹 Er fortsatt ikke positiv og tør nok ikke håpe det gikk, og tankene spinner og går til at det burde stått flere uker. Men! Livets første positive graviditetstest og krysser forsiktig fingrene til blodprøvesvar🤞🏻

Denne prosessen er virkelig en påkjenning ja.. Beintøft! Særlig når man får positiv tidlig, også blir man usikker når det stagnerer 😕 

-Sender deg en varm klem og krysser fingrene for at blodprøven overrasker positivt ❤️🤞

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kirsebærpai skrev (3 timer siden):

Trodde ikke at man satte inn to egg samtidig lenger. Hvorfor ble det gjort denne gangen? Hvor går du forresten?

Tusen takk for det! 🤞Danmark. Har satt inn to om gangen ved alle forsøk. Vil tro alder og dermed kvalitet er grunnen til at de helt greit gjør det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kirsebærpai skrev (5 timer siden):

Tror ingen setter inn to fast, men har både privat og offentlig lest at de i enkelte tilfeller setter inn to. Sikkert pga dårlig kvalitet osv. Man tjener nok mer på å prøve to stk privat, da det ikke tels som fullført forsøk offentlig om det ikke blir innsett og man dermed slipper å bruke 1/3 forsøk på å «prøve» to av dårligere kvalitet. 

Anonymkode: 1b165...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner man samme dag som egguttak som dag 1? Eller er det dagen etter? Har fått beskjed at innsett trolig blir dag 3 eller 5 og prøver å finne ut av hvilken dag det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsebærpai skrev (30 minutter siden):

Regner man samme dag som egguttak som dag 1? Eller er det dagen etter? Har fått beskjed at innsett trolig blir dag 3 eller 5 og prøver å finne ut av hvilken dag det blir. 

Dagen for uttak er dag 0 😊 så dag 1 er dagen etter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det litt tungt nå. Hadde uttak den 3.mars, er jeg da på dpo 14 i dag? Har hatt mensenmurringer i 3 dager 😩 tunge, vonde bryst. Var akkurat samme ved den 2 siste innsettene også, og fikk da mens 16-17 dager etter EL-sprøyten. Men vet jo at det kan være progresteronen også 🙈 Testdag er om 3 dager. Ulidelig tid dette her. Dere testdronninger, blir dere ikke koko? Jeg blir jo koko av å ikke teste, men er redd jeg blir enda mer koko av å teste hver dag evt 😅🙈🙈🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (30 minutter siden):

Har det litt tungt nå. Hadde uttak den 3.mars, er jeg da på dpo 14 i dag? Har hatt mensenmurringer i 3 dager 😩 tunge, vonde bryst. Var akkurat samme ved den 2 siste innsettene også, og fikk da mens 16-17 dager etter EL-sprøyten. Men vet jo at det kan være progresteronen også 🙈 Testdag er om 3 dager. Ulidelig tid dette her. Dere testdronninger, blir dere ikke koko? Jeg blir jo koko av å ikke teste, men er redd jeg blir enda mer koko av å teste hver dag evt 😅🙈🙈🥹

Jeg hadde også uttak 3.mars og hadde testdag i dag🙈 Hadde som nevnt tidligere her negative tester frem til i dag, så skulle nok ønske jeg ikke testet før i dag for å slippe ekstra bekymring. Koko blir jeg uansett😂 Krysser fingrene for deg🤞🏻🩷

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymmeli skrev (14 timer siden):

Jeg hadde også uttak 3.mars og hadde testdag i dag🙈 Hadde som nevnt tidligere her negative tester frem til i dag, så skulle nok ønske jeg ikke testet før i dag for å slippe ekstra bekymring. Koko blir jeg uansett😂 Krysser fingrene for deg🤞🏻🩷

Oh, helt like dager vi da😅🙏 hvor mange dpo er vi nå egentlig da? Hvordan gikk blodprøvene? 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 22.16):

Gratulerer med så mange egg😍kort eller lang protokoll? Hvilke medisiner? Gikk det fint med egguttak med såå mange egg (med bedøvelse eller uten)? 

Anonymkode: 766cf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gratulerer med så mange egg😍kort eller lang protokoll? Hvilke medisiner? Gikk det fint med egguttak med såå mange egg (med bedøvelse eller uten)? 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk og har hatt mye egg hele veien og de har utviklet seg fint og. Problemet er at de ikke vil feste seg. Har hatt kort med Meriofert denne gang. Vel, bedøvelsessprøyten satte de, men ellers avstår jeg fra alt av medisiner, redd det påvirker. Kjente det da de måtte langt opp for de siste, men gikk bra. Hatt scratching flere ganger og ingenting slår liksom det. Mye vi må bite tennene sammen for så får vi håpe det blir verdt det! ❤️Innsett i dag av to fine blastoer, en med hatching og en hvor den allerede var på vei gjennom selv. Så nå krysses fingre og man håper atter en lang at kanskje dette blir gangen!? Lykkeønskninger i kvelden til alle råe, sterke dere her! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (8 timer siden):

Oh, helt like dager vi da😅🙏 hvor mange dpo er vi nå egentlig da? Hvordan gikk blodprøvene? 🤞❤️

I dag er det vel 15dpo. Var dum og tok blodprøvene på legekontoret hjemme, så får ikke svar før om 2-7 dager. Angret på det i dag da jeg kunne tatt dem på Riksen og hatt svar etter kl.12 i går, men bruker et par timer tur-retur🙈 Men litt mer venting gjør vel ikke så mye😂 Stresser litt fordi jeg har en del blødninger, men det er ikke som vanlig mens og sitter lavt i skjeden så håper det bare er pga cyclogest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...